גוגל: "התואר לא מעניין! הידע שלך יותר"

תוכן-מקודם

Member
מנהל
image (11).png
קרדיט תמונה canava

במאה העשרים ואחת, בה פיתוחים טכנולוגיים באים לידי ביטוי בכל אספקט בחיי היום יום, אין זה מפתיע שהביקוש לעבודה בתחום ההייטק הגיע לשיאים חסרי תקדים. בין חברות ההייטק המבוקשות, ישנה חברה אחת שנמצאת בעקביות בראש הרשימה: גוגל.

אלפבית, חברת האם של גוגל, הידועה בחדשנותה, בתרבות העבודה הדינמית שלה ובפרויקטים פורצי הדרך שהיא מובילה, הבטיחה את מעמדה כאחד ממקומות העבודה המבוקשים בעולם. החתירה הבלתי פוסקת של החברה למצוינות, יחד עם מחויבותה לטפח את יצירתיות העובדים ותנאי ההעסקה המעולים שהיא מציעה, הביאו את מיטב המוחות בכל רחבי העולם לנסות את מזלם ולהתקבל לשורותיה.

ממחקר שנערך באתר גוגל דרושים על אודות דרישות המשרות השונות בגוגל עולים ממצאים מפתיעים: בעוד שתואר אקדמי נחשב ללא ספק כהישג משמעותי, ענקית הטכנולוגיה מאתגרת תפישות קונבנציונלית על שוק התעסוקה ומייחסת מעמד שווה לניסיון שווה ערך לתארים אקדמיים. מממצאים אלה עולה שבתעשיית ההייטק ישנה חשיבות הולכת וגוברת לידע וניסיון מעשיים, שעשויים במקרים רבים אף להיות אטרקטיביים יותר מתארים אקדמיים.
תמונה4.jpg
גוגל: "התואר לא מעניין! הידע שלך יותר". מקור: How we hire - Google Careers

עם המשרות בגוגל הזמינות שאינן דורשות תואר אקדמי ניתן למנות משרת UX Designer, Technology and Society; Strategic Partner Development Manager, Global Partnerships; Partner Engineer, Public Sector, Google Cloud; Research Scientist, Reinforcement Learning, Large Language Models; Customer Engineer, Data Analytics, Google Cloud ועוד. כלומר, בניגוד למה שהייתם עשויים לצפות, גם אם לא השלמתם תואר אקדמי, פתוחות בפניכם מגוון משרות בתחומים טכנולוגיים.

שוחחנו עם אלון אלדי, מנכ"ל חברת אקספוינט, על מנת שיסביר לנו על אודות ממצאי המחקר. "נכון לכתיבת שורות אלה, מגייסת גוגל עובדים ל-1930 משרות. מתוכן 1662 אינן מחייבות תואר אקדמי ופתוחות גם למועמדים בעלי ניסיון שווה ערך. כלומר, למעלה מ-86% מהמשרות שמציעה גוגל אינן מחייבות את המועמדים להיות בעלי תואר אקדמי. הגענו למספר באמצעות הזנת המחרוזת "degree in Computer Science, Computer Engineering, Electrical Engineering, or equivalent practical experience" בחיפוש משרות גוגל הזמינות שמתפרסמות מעת לעת".

המצב דומה אף בשוק הישראלי. "מתוך 34 משרות זמינות במשרדי גוגל בתל אביב או בחיפה, 27 משרות לא דרשו תואר אקדמי. כלומר, מועמדים שלא השלימו תואר אקדמי במדעי המחשב, או בהנדסה יוכלו להציג את מועמדותם לכמעט 80 אחוזים מן המשרות שמציעה גוגל בישראל".

גם המשרות בישראל שפתוחות בפני אנשים שאין ברשותם תואר אקדמי מציעות תפקידים טכנולוגיים עם אופק התקדמות רחב. עם המשרות הזמינות ניתן למנות Research Scientist, Reinforcement Learning, Large Language Models; Infrastructure Tools and Methodology Lead, Google Cloud; Customer Engineer, Security, Chronicle, Google Cloud; Product Manager, Generative AI , Pixel ועוד. עם מיצובה של ישראל כמעצמת הייטק, סביר שגם בעתיד יהיו דרושים בחברת גוגל ישראל עובדים רבים ומשרות חדשות ייפתחו בעתיד.

לסיכום, אף על פי שתואר במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה הוא הישג ראוי לשבח, שוק התעסוקה המודרני אינו מחייב אתכם להיות בעלי תואר על מנת למצוא את מקומכם במשרדיהן של חברות ההייטק הגדולות בעולם. במובן זה, גוגל אינה שונה מחברות אחרות כמו טסלה ואפל, שאינן דורשות ניסיון אקדמי ממועמדים המבקשים להתקבל לשורותיהן. לכן, חיפוש עבודה בגוגל אינו נחלתם של בוגרי תארים אקדמיים בלבד.
 
למעלה