גדוד לביא

AfroditA18

New member
גדוד לביא

האם הוא מורכב מכמה חילות שונים של חיר רגלים? מה ההבדל בינו לבין חי"ר הרגיל? למה בעצם הקימו אותו ואיזה סוג של אנשים משרתים שם :>
 

yoyoman

New member
תשובה

גדוד לביא זה גדוד חי"ר רגיל. אין דבר כזה "מורכב מכמה חילות"... הוא מורכב מחיילים שהוא מגייס לעצמו ומכשיר אותם. גדוד לביא הוא אחד מגדודי החי"ר הייעודי (שנקראים גם חי"ר ממוכן): דוכיפת, חרוב (נוב´ 02 כבוד!), שמשון, נחשון ולביא. הקימו אותו כי יש צורך בכח קבוע בחברון שיהיה שם תמיד ולא יחליף גזרות כמו החטיבות חי"ר (גולני, גבעתי נח"ל, צנחנים). וזה גם ההבדל היחידי בין חי"ר ייעודי לבין שאר חטיבות החי"ר: החטיבות מחליפות גזרות כל פעם... פעם צנחנים בשכם ואז הם מוחלפים ע"י גולני ועוברים בעצמם נגיד לרמאללה ומשם למקום אחר. יש סבב כזה בין החטיבות. גדוד החי"ר הייעודי קבועים בגזרה שלהם ולא זזים משם אף פעם: דוכיפת ברמאללה, חרוב בשכם, לביא בחברון, נחשון בקלקיליה ושמשון בעזה. חוץ מעניין הגזרות אין הבדל בין חי"ר ייעודי לחי"ר אחר... ואם אומרים לך שחי"ר ממוכן משתמשים יותר בנגמ"שים או ג´יפים מחי"ר אחר, תדע שזה שטויות... כי משום מה כולם אומרים את זה וזה פשוט לא נכון. והאנשים שמשרתים שם הם אחלה אנשים...
 

yoyoman

New member
...

כי אז הוא יוכל להגיד בעוד שלושים שנה לילדים שלו שהוא היה במחזורים הראשונים של גדוד לביא... זאת הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה. אם מדובר על קצין בצנחנים, אז אני חושב שהכריחו כמה קצינים לעבור להיות מפקדים בלביא בשביל המחזורים הראשונים... עד שהגדוד יכשיר מפקדים לעצמו.
 
למעלה