ג'אקו או אקלקטוס

glyaron

New member
ג'אקו או אקלקטוס

שלום יש לי נקבה של אקלקטוס ואני (יותר נכון הילדים ) מתים כבר שתתחיל לדבר יש לי אפשרות להחליף אותה עם ג'אקו גוזל בקרוב מאוד. האם זה כדאי? והאם יתכן שגם האקלקטוס יוכל להגיע לדיבור ברמה של הג'אקו?
 

רן בראל

New member
שלום ירון

אני יתחיל קודם בווידוי... אני שפוט של אקלקטוסים
אבל אני ינסה לתת את ההבטים של שני המינים מכיוון שאני מגדל את שניהם. כמובן שהכל בהכללה ובסופו של דבר לכל תוכי אופי פרטי משלו (דוגמאות בהמשך) אני חושב שהעיקרון שצריך להנחות אותך בהחלטה הוא קודם כל רמת ההיקשרות שלך לאקלקטוסית שברשותך ואחרי זה כמות הזמן שיש לך להקדיש לתוכי. מבחינת יכולת דיבור ואינטלגנציה אני חושב שניתן כבר לומר בוודאות שההבדלים בין ג'אקואים ואקלקטוסים זניחים אם בכלל. נכון שהג'אקו נחשב "מסורתית" לדברן הכי טוב ולתוכי הכי אינטלגנתי אבל אם חלוף השנים והדורות של גידול בשבי של סוגים רבים נראה שחלק מהם היה מוערך פחות ממה שמגיע להם. כנראה שהג'אקו הסתגל מהר יותר מזנים אחרים לחיים בשבי ולכן הפך לפופולארי כ"כ. נראה כעת (ואני יכול להעיד מנסיון אישי) שאקלקטוסים לא רק מסוגלים לדבר בואתה רמה כמוג'אקואים אלא גם אינטלגנטית באותה מידה. ההבדל המשמעותי ביותר בין שני הזנים הוא כמות היחס שהם דורשים. נראה שאקלקטוסים קצת יותר עצמאיים ולא מפריע להם להיות חלק גדול מהיום לבד בכלוב (כמובן בתנאי שיש להם משחקים וכד') לעומתם הג'אקואים דורשים יותר תשומת לב ונותים לפתח בעיות התנהגות אם לא יקבלו מספיק יחס (לדעתם...). חשוב לציין שגם תוכי שאינו מדבר יכול להיות חיית מחמד נהדרת ומהנה. בן כמה האקלקטוס שברשותכם? אולי זה עוד יגיע. לרוב הם מתחילים לדבר רק מעל גיל שנה. בנוסף, חשוב שיהיה ברור שאין שום הבטחה שתוכי מזן מסויים ידבר. זה שג'אקואים נחשבים לדברנים מציונים לא אומר ששלכם ידבר, בהחלט יש ג'אקואים שחיים חיים ארוכים ומאושרים מבלי להוציא מילה מהפה. אם כ"כ חשוב לכם שהתוכי יבדר הדרך היחידה להבטיח את זה היא ע"י קניית תוכי שכבר מדבר וגם זה לא מבטיח שלא יפסיק כשיגיע לביתו החדש. בכל מקרה לא מומלץ גוזל. אם אתם אוהבים ונהנים מהאקלקטוסית שלכם, הייתי ממליץ להשאיר אותה, להנות ממנה ולהיות סבלניים כלפיה. יש סיכוי טוב שהמילים כבר יבואו... מקווה שעזרתי, רן.
 

רן בראל

New member
אופס שכחתי...

את הדוגמאות... יש לי זוג אקלקטוסים (תוכל לראות בדפים קודמים תמונות של הילדים שלי) הנקבה - תוכי של בן אדם אחד (אני
), מאוד, מאוד ווקאלית, גם דיבורים וגם מנגינות. הזכר - מחפש כל הזמן קירבה של אנשים וממש לא משנה מי זה. לעומת נוקיה, יורם ממש אילם. לא מדבר בכלל וצריך ממש להתאמץ כדי להוציא ממנו הגה. (אני מאנין שזה בעיקר מפני שהוא גדר בכלוב תעופה מחוץ לבית ולכן אין לו כ"כ מאיפה "ללמוד" לדבר. אם היה מוחזק בבית אין לי ספק שכבר היה לו אוצר מילים ענק.
 

glyaron

New member
תגובה

תודה רן האקלקטוס שלי בת חצי שנה ומתחילה לחקות אותנו בשריקות ואולי אפילו במילה שלום. היא חביבה מאוד וחברותית ,אבל לא ניתן להוציא אותה מהכלוב ולהחזיק ביד כי היא מיד תוקפת. חוץ מזה היא נורא רעשנית בשעות מסוימות וצורחת ללא הפסקה (שמעתי שג'אקו לא מרעיש ככה). הסיבה העיקרית שבגללה רציתי להחליף אותה היא משום שכולם אמרו לי שג'אקו מדבר טוב יותר ואולי גם נוכל להאכיל אותו ולהחזיקו ביד וזה חשוב לילדים(האם אוכל במשך הזמן להחזיק את האקלקטוס שברשותי ביד גם כן ?) תודה לך עבור תשובתך
 

רן בראל

New member
המממ...

בהנחה שהיא אכן בת חצי שנה ושהיא האכלת יד לא צריכה להיות בעיה להרגיל אותה למגע שלכם. לגבי הדיבור לדעתי אקלקטוסים יכולים לדבר באותה הרמה בדיוק כמו ג'אקואים ולעיתים הם אפילו יותר ברורים. הסיבה שהג'אקו נחשב לדברן טוב יותר היא פשוט בגלל שהוא נפוץ יותר. על מנת לפתור את בעיות הנשיכות והצרחות אני מציע או לקרוא מאמרים/ספרים בנושא בעיות התנהגות של ציפורים או לדבר אם מומחה בנושא מכיוון שהבעיות שאתה מציין אינן תופעות טבעיות באקלקטוס וכנראה שיש סיבה שיצרה אותן. בד"כ הדרך לפתרון בעיות שכאלה הוא די פשוט. המשך בפרטי...
 

bilbolim

New member
אני לא הייתי מוותרת ישר

ניתן לפתור בעיית התנהגות ותמיד יש סיבה כלשהיא לנשיכות, תוכי בצורה טבעית לא תוקף סתם. אם יש לך כוח תקרא מאמרים טובים מהאינטרנט, זה יכול מאוד לעזור. בקשר לג'אקו, הוא נקשר רק לבנאדם אחד בדרך כלל במיוחד לאחר בגרות מינית ככה שגם לא בטוח שיהיה נחמד לילדים ולך.
 
למעלה