ג´נטל ג´ייאנט

ג´נטל ג´ייאנט ../images/Emo6.gif

שלום לכם חברים יקרים, במהלך השנה יצא לי לשמוע לא פעם על רוק מתקדם (המושג ואלפי ההגדרות
) ודרך המלצה שטחית למדי הגעתי לג´נטל ג´ייאנט- אח, איך התלהבתי!
הורדתי כל מיני שירים בצורה לא מסודרת (כלומר, מדיסקים שונים בלא לדעת איזה שיר לקוח מאיזה דיסק) ואת רובם מאוד אהבתי. אלה שקצת פחות אהבתי אופיינו יותר בקטעים אינסטורמנטלים ופחות בשירה. בעיקרון, אני אוהבת שילוב של השניים ובגלל זה מאוד אהבתי לדוגמא את Think of Me With Kindeness הנפלא, שמרגש כל פעם מחדש, את River, His Last Voyage, אח- אהבתי כל כך גם את השירה וגם את הנגינה. ו- Shadows On The Street וכמובן שעוד... אני אשמח אם תכוונו ותפנו אותי לדיסקים שלהם שהקטעים השולטים בהם (לא בהכרח כולם) מתאימים בערך למה שציינתי. אולי אחרי שמיעת הדברים המעט יותר קליטים שלהם, אתרגל ואנסה דיסקים אחרים שלהם. בקשה שניה, היא המלצה לאמנים אחרים בכיוון של ג´נטל ג´ייאנט, כך אוכל להתוודע לעוד להקות עם הזמן.
תודה מראש
 

theriddler

New member
spock´s beard!!!!!!!!!!

היי gentle giant ל spock´s beard זה כמו rush ל deram theater הם ה "אבות הרוחניים שלהם (והמוזיקלים) ממש מומלצים תחפשי שיר בשם thoughts, the doorway.....time has come,ועוד אני מניח ששמעת את on reflection של ג´נטל ג´יאנט נכון?
 

RamiSun

New member
אולי Mr. Bengle , קצת רועש יותר

אולי קצת רועש יותר וקצת כבד יותר, אבל נראה לי שהראש די דומה.
 
ממממ

דבר ראשון למתרה כדי לך להישתמש בשרותיו של אתר אנונים בשם ALLMUSIC ודבר שני אני לא יודע איך כל העולם אבל כשאני שומעה רוק מתקדם אני אף פעם לא מדלג על שירים מהאלבום אני תמיד שומעה לפי הסדר שהאומן הכתיב, כדי זה מוסיף המון א וThe Bicycle Thief קנה את OCTOPUS
 
יוצא מן הכלל!

אז כפי שכבר כתבתי כאן בעבר, אני מחפש כבר ארבע שנים איזה משהו שנשמע כמו ג´נטל ג´ייאנט ולא מצאתי. הנה כמה שמות שאנשים נוהגים להזכיר בהקשר הזה : Gryphon Echolyn Yezda Urfa Happy The Man Hands אז חוץ מאקולין ויזדה אורפה שמעתי את האחרים, והגעתי למסקנה שזה לא מתקרב לג´נטל ג´ייאנט באמת. אבל אני ממליץ לך לשמוע אותם בכל מקרה. מה שכן, ישנה להקה איטלקית בת זמננו ששמה DFA. יש להם אלבום שנקרא Work In Progress Live ושם הם מבצעים, בין השאר, קטע ששמו Trip On Metro. זה כל כך ג´נטל ג´ייאנט, שקשה לשמוע את זה. אסתטית זה ממש לא כמו ג´נטל ג´ייאנט. אך מבחינת הקומפוזיציה והבנייה - זה אשכרה זה. מומלץ מאוד. המלצות לאלבומים של ג´נטל ג´ייאנט? תתחילי עם Octopus ואחרי זה Free Hand. זו דעתי. אחרי זה כבר כולם, ואת מסודרת. כל אלבום שלהם הוא משהו מיוחד מאוד וזו חוויה מדהימה, אז קחי את הזמן ותלמדי אותם לאט לאט - זה פשוט משתלם. ועכשיו גם לי יש שאלה. מה זה Shadows On The Street?
 
אוקיי,נתחיל ב../images/Emo51.gif על ההתייחסות../images/Emo13.gif

theriddler- שמעתי לא פעם על ספוקס בירד, אבל אף פעם לא נסיתי להוריד איזה משהו שלהם. כבר עכשיו יש כמה שירים בהורדה, מה שקאזה איכשהו נתן לי להוריד. את On Reflection שמעתי, אבל דווקא אותו קצת פחות אהבתי בהשוואה לקטעים אחרים שלהם. אולי זה משהו שדורש יותר משתי שמיעות, או שפשוט זה פחות מוצא חן בעיניי. למה שאלת עליו דווקא? ואריק יקירי (התחנפות להנהלה? נאא, שטויווות
)- אני מבינה שמדובר פה במעריץ ג´נטל ג´ייאנט רציני, הא? את אקולין אני מכירה בצורה שטחית, פה ושם צץ לי איזה שיר שלהם בווינאמפ. הם נחמדים, אבל לא משתווים ברמתם לג´נטל ג´ייאנט (וד"א- בשירים ששמעתי שלהם, לא מצאתי יותר מדי דמיון לג´ייאנט). את כל שאר הלהקות לא שמעתי, ובמשך השבוע אני אבדוק שירים שלהם. באשר לדיסקים המומלצים, נתחיל עם "אוקטופוס" ואז נראה מה הלאה.
תודה רבה! אה, Shadows on the Street? נראה לי שהוא מופיע ב- Civilian.
 
אהההההה... תפסת אותי ../images/Emo13.gif

כן, מעריץ נלהב, שינו לי את החיים, בזכותם אני כאן, אבל אין לי את Civilian. מה לעשות, לא יצא לי עדיין. יש לי את כל הרשמיים חוץ מזה. אוקטופוס בחירה מצוינת, שיהיה בהצלחה איתו!
 

cut2

New member
אפשר לענות? (לגבי ON REFLECTION)

השיר הזה (מתוך FREE HAND) מהווה עבור רבים את אחד השיאים הגדולים ביותר של ג´נטל ג´איינט במוזיקה פוליפונית. הרמוניה קולית מורכבת ברמה שבאמת קשה לתאר, ומלודיות מדהימות. הוא עומד בשורה אחת סובייקטיבית (בשבילי, מבחינה רגשית) ואובייקטיבית (מבחינת מורכבותם של הלחנים וההפקה) עם KNOTS (מתוך אוקטופוס), PANTAGRUEL NATIVITY (מתוך ACQUIRING THE TASTE), וגם PROCLAMATION (מתוך ´הכח והתהילה´). נו, שמתם לב לניימדרופינג שיצא לי פה?
. תהני עם אוקטופוס! אלבום מעולה וכיפי.
 
אולי מהרתי לשפוט,

אולי מהרתי לשפוט, מכיוון שבדי הרבה מהשירים של ג´נטל ג´ייאנט התאהבתי אחרי שמיעה ראשונה (שנייה...) אני אתן הזדמנות נוספת לשיר, ואנסה להאזין לו יותר מפעמיים. מקווה לחזור עם דעה מגובשת יותר. אה, ותודה!
 

cut2

New member
מוזר.. ../images/Emo13.gif

רוב האנשים אומרים שקשה לאהוב דברים של הג´איינט בשמיעות הראשונות. אני אישית חושב שזה נכון לגבי האלבום הראשון ולפעמים גם השני שבנאדם שומע של הג´איינט´ס, אחר כך הסגנון כבר ברור.
 
אני רק יכול לאמר

שלי לקח זמן מסויים רק בשביל להבין את המוסיקה של ג´נטל ג´יאנט. אנ חושב שיש בזה קצת יותר מג´נסיס, יס או אמרסון לייק אנד פאלמר (במובן הזה כמובן).
 

L i z a r d

New member
אכן...

בהאזנה השניה לאוקוטופוס כבר מצאתי דבר שונה לגמרי, וכמה משובח, מוזיקה נהדרת. אין לי מילים אחרות.
 
למעלה