בת 1.5 מפחדת מבובות

jeannav

New member
בת 1.5 מפחדת מבובות

שלום,

בתי בת כמעט 17 חודשים, מתפתחת (טפו-טפו-טפו) יפה. אוהבת לשחק עם כל מיני צעצועים (ולא רק, גם עם כלי מטבח וכו').
יש לנו כמה בובות בכל מיני גדלים (הכי גדולה - כ-40 ס"מ גובה), לבושות וערומות (תינוק). בתי לא מוכנה לגעת בהן. ברגע שאני מוציאה אותן ומציעה לה, היא מתעצבנת וזורקת לי אותן חזרה. כשזה קרה לפני חצי שנה, חשבתי שהיא קטנה מדי. עכשיו התגובה שלה נראית לי קצת מוזרה. הייתי מצפה שהיא לכל היותר לא תתעניין בהן. אבל עצבים ואפילו בכי - מוזר לי.

מה יכולות להיות הסיבות לכך?

תודה
 

נאוה ר

New member
ג'נה שלום!

אני לא יודעת למה היא מגיבה ככה.כי לא סיפרת כלום עליה או על המדשפחה שלך. אבל הרבה ילדים לא ממש מתעניינים בבובות בגיל הזה. הם מתחילים להתעניין בתפקוד הפונקציונאלי של חפצים אמיתיים ולאט לאט בתפקוד של חפצים מדומים. כלומר כוסות צעצוע, עגלת בובות וכו'. בהתחלה "יאכילו" את עצמם בכלים הנ"ל אחר כך אותנו ורק אחר כך יבוא המשחק הסימבולי של להאכיל בובה או להחליף לה או לקחת אותה לטיול או לנשק אותה...... בשלבים הראשונים לפעמים הם זקוקים להדגמה.
איפה הבת שלך ברצף הזה במשחק שלה? איך היא מביעה חיבה אליכם? אל ילדים אחרים? האם היא הבכורה? האם יש ילד קטן שנולד לאחרונה? האם לבובות יש שיער ארוך במיוחד? האם כולן נראות כמו תינוק? האם הדגמת לה משחק עם בובה?
 

jeannav

New member
איזה מין ילדה

שלום נאוה,

תודה על התגובה. עידית היא הבת היחידה. מאוד סקרנית ומאוד פעילה. חיבה אלינו היא בדרך כלל מביעה ע"י חיבוקים והישענות עלינו. מאז שנולדה יש לה צעצוע נמר יחסית גדול. אז בתקופה האחרונה היא התחילה לחבק אותו. בזמן האחרון היא גם נהנית להאכיל אותנו (יותר מאשר את עצמה, היא לא אכלנית גדולה). עם ילדים אחרים היא לא משחקת. כלומר, היא אוהבת להתבונן, אפילו לעמוד במרכז של קבוצת ילדים גדולים יותר ממנה ולהסתכל עליהם. אבל לשחק עם מישהו - עדיין לא. גם לא סימני חיבה. היא אוהבת לשחק עם הכלבה שלנו, לפעמים גם מנסה ללטף אותה.

הבובה שאני מציעה לה היא בדמות של תינוק, כלומר בלי שיער. אני לא מספיקה בכלל להדגים לה, איך שאני מוציעה את הבובה מהמגירה, היא מתחילה להתעצבן. עגלה, אגב, יש לה. אבל לא של בובה, אלא של קניות. היא מאוד אוהבת אותה, גם כי אחד המשחקים הכי אהובים אליה זה להעביר דברים ממקום למקום. להוציא מקופסה ולהכניס חזרה או לקופסה אחרת.

לאחרונה היא התחילה לפחד מאנשים זרים, ממש מסתתרת מאחורי גבי ולא מוכנה להסתכל על אדם זר. אבל זה קורה רק עם מבוגרים, לא עם ילדים.

כפי שכתבתי כבר, היא עדיין לא הולכת לגן, למרות שפעם בשבוע אנחנו משתתפים בחוג התפחתות בגן אליו נרשמנו לשנה הבאה.

לא יודעת מה עוד לכתוב כדי ליצור תמונה שלמה יותר.
 

נאוה ר

New member
ג'ני שלום!

עזבי את הבובה. ואם כואב הלב תני אותה מתנה. תשקיעי בנמר. תאכילו את הנמר. תקחו אותו לקניות בעגלה וכו'.
אם את מאוד רוצה תקחי את הבובה וכשהיא תצעק, תגידי לה - זה לא בשבילך. אני רוצה לשחק ותנסי לשחק עם הבובה. ואחרי כמה זמן תכניסי את הבובה בחזרה למגירה וככה כל כמה זמן תוציאי ותעשי שוב עד שהיא תנסה לקחת.
 
למעלה