בת חורגת לאלוהים.

אלי.

New member
בת חורגת לאלוהים.

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, עלה בצעדים כבדים אל דוכן הנואמים במליאת הכנסת. בדרכו לשם הוא פגש את חברת הכנסת עדי קול מיש עתיד, שירדה מהדוכן כועסת ונרגשת, אחרי שלא הצליחה לקדם את החוק שמעניק נקודות זיכוי לילדים לזוגות חד מיניים. מוזס לא התייחס לוויכוח שהתלהט בינתיים בין יש עתיד והבית היהודי, וכבר הפך לשגרה בכנסת. בנאום שלו הוא דיבר על העיר בית שמש וניסה להגן על צעיר חרדי שירק על נערה בעיר, והתיק שנפתח נגדו נסגר.

לפרשת החוקים האזרחיים החדשים, מסתבר, יש גם זווית אנושית מעניינת. מוזס יצביע נגד כל הצעות החוק שמעניקות הכרה או עדיפות לזוגות חד מיניים, אבל מבחינתו הסיפור לא כל כך פשוט. כאשר הוא מצביע נגד ההטבות לילדים הללו הוא מצביע נגד שניים מנכדיו. בתו, היידי מוזס, היא לוביסטית גאה, חברת הקהילה הלהט"בית, חיה עם בת זוג ומגדלת שני ילדים, בת ובן. שאלתי אותה השבוע מה אביה היה עושה אילו ההצבעה הייתה חשאית. "הוא לא היה מגיע, או שם פתק לבן", היא אמרה.

מוזס מבחין בין עיקרי הדת וההתנהגות הפומבית. הוא לא פוסל את דברי אבוטבול. "מי שחי על התורה ויודע מה זו תועבה, לא תצפה ממנו שיראה את הדבר אחרת", הוא אומר. מצד שני, מוזס חרד מכך שתופעות שנראות לו פסולות ייראו בפרהסיה. הוא מזכיר את הרב יצחק מאיר לוין, מנהיג אגודת ישראל ושר הסעד הראשון, מי שבנה את הסטטוס קוו ביחסים בין דת ומדינה יחד עם דוד בן-גוריון, מה שאפשר לחרדים להיכנס לממשלה הראשונה. "במדינה היהודית יש להפגין את שמירת השבת בפרהסיה, נישואים כדת משה וישראל ייערכו בפרהסיה וגם הכשרות תהיה בפרהסיה", הוא אומר.

"תופעות אחרות, נגד תורת ישראל, צריכות להתקיים בצנעת הפרט", מוסיף מוזס. "אתה לא יכול לבוא לירושלים, פלטרין של מלך, ולעשות שם מצעד גאווה. גם לא בתל אביב. אם אתם אומרים 'חיה ותן לחיות', אז תישארו בבית".

אני שואל את ח"כ מוזס איך הוא מתייחס לבת הסוררת שלו, לפחות על פי תפיסתו. הסיפור מעניין במיוחד כי היידי מוזס, היום בת 31, פעילה בכמה ארגונים שמטפלים בילדים שהוריהם החרדים זרקו אותם אחרי שהתפקרו. לאחרונה היא הקימה את תנועת "אנה אפנה" שמאתרת שבאבניקים בגיל העשרה כדי להחזיר אותם לבני משפחותיהם. מוזס עצמה טוענת כי עזבה את העולם החרדי בגיל 21, אחרי שכפו עליה נישואין בגיל 17, ולכן התמרדה. "יש הרבה נשים לסביות שנשארו נשואות, ולא עזבו את הקהילה. אין להן בעיה עם זה. גם אני הייתי יכולה להיות במצב הזה", היא אומרת.

מוזס עצמו לא מתחמק. יש לו עשרה בנים ובנות, והוא לא מפלה ביניהם. "היידי היא הבת שלי. היא יקרה לי. אני חייב לפי התורה לזון ולפרנס אותה. קרתה לה תאונה עם הנישואין וזהו". מוזס היה מעדיף שבתו תצטנע יותר, אבל מודה ש"תמיד היא הייתה אקטיביסטית כזו, לא פסיבית". איך מקבלים אותה בבית? בשכונה החרדית בירושלים? "היא באה לבקר בשקט. אצלנו לא מדברים על זה", אומר מוזס, קצת בעצב. וכאשר הוא אומר שלא מדברים על זה הוא מתכוון גם לכך שחבריו לסיעה החרדית לא מדברים עם היידי. מבחינתם היא לא קיימת. סוג של תקלה.
 

אלי.

New member
לדעתי, הכתבה הוציאה אותו אנושי מאד.

הוא אוהב את בתו כמו את ילדיו האחרים (לא נידה אותה ולא קרע עליה קריעה כנהוג אצלם), ונראה שהוא משלים עם מה שיש וכואב (בלי מילים) את הקרע שבין הלכות חייה ובין חבריו לאמונה.
 
למעלה