בתאריך 25.6 יתקיים אירוח מומחים בנושאי צרכנות

Admin

Administrator
מנהל
החזר תוך 14 ימים

שלום,

כיום החוק אינו מאפשר ביטול אוטומטי של עסקה בתוך 14 ימים (למעט מספר עסקאות מיוחדות שהוגדרו בחוק כגון מכר מרחוק - למשל עסקה באמצעות האינטרנט, או עסקת רוכלות - למשל כשהסוכן מגיע לבית הצרכן). משרד התמ"ת עובד כיום על גיבוש תקנות שיאפשרו ביטול כאמור לגבי בסוגים מסוימים של שירותים ועסקאות.

עם זאת, החוק מחייב בית עסק להציג במקום בולט את מדיניותו לגבי החזרת מוצרים. העסק חייב לפעול על פי מדיניות זו. אם בית עסק אינו מפרט את מדיניותו, קובע החוק חזקה שהוא מאפשר החזרת המוצר וקבלת הכסף חזרה בתוך פרק זמן סביר.

בנוסף, ציינת שאת מבקשת להחזיר את המוצר מסיבה מוצדקת, כשאם הסיבה הינה למשל: אי התאמה למפרט או למוצר המוזמן, מוצר פגום או מקולקל וכדומה, הרי שייתכן וזכותך לדרוש את ביטול העסקה.

לקבלת פרטים וסיוע נוסף תוכלי לפנות למועצה הישראלית לצרכנות באמצעות אתר המועצה: <a href="http://www.consumers.org.il" target="_blank">www.consumers.org.il</a>.

בברכה,
עו&quot;ד זאב פרידמן
המועצה הישראלית לצרכנות

 
החזר מוצר תוך 14 ימים

שלום,

כיום החוק אינו מאפשר ביטול אוטומטי של עסקה בתוך 14 ימים (למעט מספר עסקאות מיוחדות שהוגדרו בחוק כגון מכר מרחוק - למשל עסקה באמצעות האינטרנט, או עסקת רוכלות - למשל כשהסוכן מגיע לבית הצרכן). משרד התמ&quot;ת עובד כיום על גיבוש תקנות שיאפשרו ביטול כאמור לגבי בסוגים מסוימים של שירותים ועסקאות.

עם זאת, החוק מחייב בית עסק להציג במקום בולט את מדיניותו לגבי החזרת מוצרים. העסק חייב לפעול על פי מדיניות זו. אם בית עסק אינו מפרט את מדיניותו, קובע החוק חזקה שהוא מאפשר החזרת המוצר וקבלת הכסף חזרה בתוך פרק זמן סביר.

בנוסף, ציינת שאת מבקשת להחזיר את המוצר מסיבה מוצדקת, כשאם הסיבה הינה למשל: אי התאמה למפרט או למוצר המוזמן, מוצר פגום או מקולקל וכדומה, הרי שייתכן וזכותך לדרוש את ביטול העסקה.

לקבלת פרטים וסיוע נוסף תוכלי לפנות למועצה הישראלית לצרכנות באמצעות אתר המועצה: www.consumers.org.il.

בברכה,
עו&quot;ד זאב פרידמן
המועצה הישראלית לצרכנות

 
חובת משלוח מסמך בכתב במכר מרחוק

מוני שלום,

על פי המתואר בפנייתך, נראה כי מדובר בעסקת מכר מרחוק. בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, בעסקה מסוג זה על העוסק לשלוח לצרכן הסכם וטופס גילוי הכולל את כל פרטי העסקה, כולל מועדיה ואופן ביטול העסקה.

אם לא קיבלת מסמך כאמור, נודה לך אם תעביר אלינו תלונה מפורטת לכתובת הבאה, על מנת שנוכל לבדוק את הנושא:
הממונה על השירותים לצרכן
משרד התמ&quot;ת
רחוב בנק ישראל 5 ירושלים
פקס: 02-6662936

בברכה,
ראומה אפק-ששון
הממונה על שירותים לצרכן
משרד התמ&quot;ת
 
פרסום באמצעות דואר אלקטרוני

שלום,

מתקפת הפרסום באמצעים אלקטרוניים ואחרים הביאה להליכי חקיקה והוצאו מספר חוקים שנועדו להתמודד עם התופעה ולאסור אותה. רק לאחרונה התקבל חוק האוסר על משלוח דואר זבל (&quot;ספאם&quot;), בין היתר באמצעות דואר אלקטרוני.

ככלל, נאסר לשלוח לצרכן פרטי דואר זבל ללא קבלת הסכמתו, במספר דרכים שנקבעו בחוק. החוק ייכנס לתוקף החל מעוד כחצי שנה.

אגב, לגבי פרסום באמצעות פקס, קיים חוק תקף האוסר על משלוח פקס לאדם פרטי ללא קבלת הסכמתו, ולגבי עסק - ניתן לשלוח פקס בודד ובו בקשה לקבל את הסכמת הנמען לקבל פקסים בעתיד.

לפרטים נוספים ראה את <a href="http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/8/1388.pdf" target="_blank">הודעת משרד התקשורת על החוק החדש</a>.

בברכה,
זאב פרידמן
המועצה הישראלית לצרכנות
 
אי משלוח חשבונית מס צחי שלום, הנושא של אי משלוח חשבונית מס הינו בסמכות חקירות מכס ומע"מ במשרד האוצר. באפשרותך לפנות אליהם לפי הפרטים שלהלן: כתובת: רח' שלומציון המלכה 18 ירושלים טלפון: 02-6299555 פקס: 02-6243588 בברכה, ראומה אפק-ששון הממונה על שירותים לצרכן משרד התמ"ת
 
כבילה לקבלת שירות שלום, על מנת לתת מענה נכון ומדויק לשאלתך נדרשים פרטים נוספים ובהם: ההסכם שעליו חתמת מול החברה, תגובת החברה ועוד. לשם כך, נודה אם תפנה בכתב למועצה הישראלית לצרכנות על פי הפרטים הבאים: גב' מיטל בשרי רכזת תחום תקשורת החשמונאים 88 תל אביב או באמצעות המייל: [email protected]. כבילת הלקוחות לתקופת ארוכה הייתה בעיה שנגעה לציבור גדול ודומה כי צמצומה הושג באמצעות חוק שקידם משרד התקשורת, המגביל את תקופת ההתחייבות המקסימלית של לקוח חברה סלולרית ל-18 חודשים לכל היותר. בברכה, זאב פרידמן המועצה הישראלית לצרכנות
 
מוצר פגום יובל שלום, ככלל נושא מוצרים פגומים מוסדר בחוק המכר תשכ"ח 1968 . לפי החוק, כאשר אין במוצר שנרכש את האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל של המוצר, הרי שהמוכר לא קיים את חיוביו. אם ניתן לתקן את המוצר ללא כל הפחתה בערכו (למשל החלפת נתיך, מנורה וכדו') ראוי לאפשר לעוסק לעשות את התיקון. אם מדובר בפגם ממשי שתיקונו עלול להפחית מערכו , זכאי הצרכן לדרוש החלפת המוצר או לקבל החזר לפי השויי שבו פחת ערך המוצר עקב הליקוי. חשוב לזכור, כי החוק מחייב את הצרכן להודיע לעוסק על הליקוי, מיד עם גילויו. בברכה, זאב ש. פרידמן המועצה לצרכנות
 
העלאת מחירים בתקופת כבילה - סלולר שלום, מפנייתך עולות מספר בעיות בתחום הסלולר. חברת הסלולר פועלות בהתאם לרישיון המוענק להן על ידי משרד התקשורת. משכך, קיימת עליהן הגבלה בגובה העלאת מחירים אפשרית. עם זאת, לעמדת המועצה לצרכנות מדובר במרווח גדול מדי. לאחרונה פתח משרד התקשורת בשימוע שימנע עליית מחירים מסוג זה במהלך תקופת ההתחייבות, ויחייב את חברות הסלולר לקבוע באופן מפורש, גלוי וברור את הסכום שיידרש הצרכן לשלם לאורך כל תקופת ההתחייבות. בכל מקרה, על אף שמשרד התקשורת הגביל את משך תקופת ההתחייבות המקסימלית, ממליצה המועצה לצרכנים לשקול בטרם כל התקשרות בחוזה את היתרונות והחסרונות של הכבילה , כגון אלה שהעלית בפנייתך. בכל מקרה מוצע לפנות לחברת הסלולר ולבקש פרטים בדבר שיעור ההעלאה ואימותו מול התנאים שנקבעו בהסכם. לעמדת המועצה לצרכנות, הכללת סעיף בהסכם, המאפשר לחברה להעלות תעריפים בשיעורים גבוהים ובלתי-קבועים, עלולה להיחשב כתנאי מקפח בחוזה אחיד. בברכה, זאב פרידמן המועצה הישראלית לצרכנות
 
מוצר מזון פגום

אוגה שלום,

ראשית, עוסק שמכר מוצר פגום חייב להחליפו באחר ואין הוא יכול להתנער מאחריותו. ניתן לדרוש ממנו החלפת המוצר או השבת מחירו. במקרה של סירוב, ניתן לפנות לסיוע המועצה הישראלית לצרכנות או - במקרים מתאימים - אף לתבוע את בית העסק בבית משפט לתביעות קטנות.

בנוסף, מאחר שמדובר במזון פגום, הנושא הינו בסמכות שירות המזון במשרד הבריאות. מוצע במקרה כזה לפנות בתלונה מפורטת בצירוף המוצר הפגום וכל חומר רלוונטי אחר לשירות המזון בלשכת הבריאות המחוזית שבתחומה מתגורר הצרכן על מנת שיבדקו את התלונה.

להלן קישור לרשימת לשכות הבריאות המחוזיות ברחבי הארץ:
<a href="http://www.health.gov.il/pages/default.asp?maincat=51&catId=545&PageId=3171" target="_blank">http://www.health.gov.il/pages/default.asp?maincat=51&catId=545&PageId=3171</a>

בברכה,
ראומה אפק ששון וזאב פרידמן



 
החזרת מוצרים

שלום,

חוק הגנת הצרכן מחייב עוסק להציג שלט במקום בולט בדבר מדיניות החזרת טובין ליד כל אחת מקופותיו. משקבע בית העסק את מדיניותו בשלט, חייב הוא לפעול על פיו ואינו יכול להעלות סייגים שלא מפורטים בשלט, כולל הגבלה לעניין מוצרים במבצע.

אם הוצב שלט כאמור ובו סייג על החלפת מוצרים הנמכרים במבצע המדובר, בית העסק פעל כדין.

היה ולא הציג בית העסק שלט, רואים את מדיניות בית העסק כמאפשרת החזרה והצרכן רשאי לדרוש את כספו חזרה.

מעבר לכך, החוק מאפשר לצרכן, במקרה בו העוסק לא פעל בהתאם למדיניותו, או לא השיב לו את התמורה לאחר שלא הציג שלט כאמור, להגיש תביעה לפיצוי לדוגמה - תביעה לפיצוי ללא צורך בהוכחת נזק, כאשר בית משפט רשאי לפסוק עד 10,000 ש&quot;ח. תנאי להגשת תביעה הוא כי נמסרה בקשה בכתב לעוסק לקיים את חובותיו על פי הדין והעוסק סירב.

בברכה,

ראומה אפק-ששון וזאב פרידמן
 
האותיות הקטנות בחוזה

שלום,

התופעה מוכרת מאוד והנושא יעלה לטיפול ולהכרעה בקרוב בפני בית הדין לחוזים אחידים.

כאשר מדובר בהחלפת בית מלון למלון הזהה בדירוגו, מחירו ומיקומו לא תמיד נענים בתי המשפט לתביעות הצרכנים. עם זאת, כאשר מדובר בשינוי משמעותי, בתי המשפט קבעו לעתים פיצויים לטובת הצרכנים.

המלצת המועצה לצרכנות היא: בכל מקרה, כשחותמים על הסכם - ובמיוחד בשירותי תיירות - לקרוא את ההסכם על כל פרטיו ולדרוש לקבל את כל הפרטים באופן מדויק וסופי טרם היציאה מהארץ.

כדי לקבל תשובה למקרה הספציפי, מומלץ לפנות בכתב למועצה הישראלית לצרכנות

בברכה,
זאב פרידמן,
המועצה הישראלית לצרכנות
 
תלונה נגד חברת בזק ראובן שלום, בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, היה על החברה לשלוח לך מסמך בכתב עם פרטי ההתקשרות, העסקה ואופן ביטולה. אנא העבר תלונה מפורטת בצירוף כל המסמכים שיש ברשותך בנושא לכתובת הבאה על מנת שנוכל לבדוק את הדברים: הממונה על השירותים לצרכן משרד התמ"ת רחוב בנק ישראל 5 ירושלים או באמצעות פקס: 02-6662936 בברכה, ראומה אפק-ששון משרד התמ"ת
 
תלונה על מוסך / יבואן רכב

שלום רב,

נושא פנייתך הוא בסמכות משרד התחבורה. מוצע כי תפנה בתלונה מפורטת, בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים, לכתובת הבאה:


מר משה יגר
ראש ענף תלונות באגף הרכב - משרד התחבורה
רח&#39; המלאכה 8 (בית נכסים)
ת.ד. 57031 ת&quot;א 61570

בברכה,

ראומה אפק ששון
משרד התמ&quot;ת
 
חשבוניות שלום, נושא בהירות החשבונית העסיק צרכנים רבים ובעקבות כך פתח משרד התקשורת בשימוע ונראה כי בתקופה הקרובה תיכנס לתוקפה הוראה שתחייב מתן חשבונית ברורה ובהירה - בין היתר, באופן שיאפשר להשוות את היקף השימוש והמחיר הנדרש בחבילות השונות. בברכה, זאב פרידמן
 
עסקה לתקופה קצובה דובי שלום, הפרקטיקה המתוארת בפנייתך תיפסק עם כניסתו לתוקף של תיקו לחוק הגנת הצרכן בנושא עסקה לתקופה קצובה בעוד כחצי שנה. בהתאם לתיקון זה, יחוייב העוסק להודיע לצרכן על סיום המבצע או ההסכם ולבקש את הסכמתו להארכת החוזה תוך גילוי נאות על כל השינויים בחוזה. לתשומת לבך, התיקון לחוק יחול גם על עסקאות שבוצעו לפני כניסת החוק לתוקפו, בתנאי שמועד סיומן יחול לאחר כניסת החוק לתוקף. בברכה, ראומה אפק ששון הממונה על שירותים לצרכן משרד התמ"ת
 
פנייה למועצה הישראלית לצרכנות איל שלום, נשמח אם תוכל לשלוח אלינו תלונה מפורטת בצירוף כל חומר רלוונטי על מנת שנוכל לבדוק את העניין. אנא הפנה את התלונה לכתובת הבאה: המועצה הישראלית לצרכנות רח' החשמונאים 88 תל אביב פקס: 03-6241035 בברכה, זאב פרידמן המועצה הישראלית לצרכנות
 

צוות Gov

New member
בתאריך 25.6 יתקיים אירוח מומחים בנושאי צרכנות

היכונו! ביום רביעי 25.6 יתקיים בפורום gov.il אירוח מומחים בנושאי צרכנות. במסגרת האירוח, שיתקיים בין השעות 11:00 עד 13:00, ישיבו לשאלותיכם בנושאי צרכנות גב' ראומה אפק-ששון, הממונה על השירותים לצרכן מיחידת הממונה על הגנת הצרכן במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, ועו"ד זאב פרידמן מהמועצה הישראלית לצרכנות. המומחים ישיבו לשאלות הגולשים בנושאים הקשורים לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א -1981, וסוגיות צרכניות אחרות. במקרים שבהם לא יוכלו לספק מענה, ינסו המומחים להפנות אתכם אל הגורם המתאים המטפל בנושא. אתם מוזמנים להפנות כבר מעכשיו שאלות למומחים באמצעות שרשור זה (להעלאת שאלות, יש ללחוץ על "תגובה להודעה" בתחתית הודעה זו). השאלות ייענו במהלך האירוח ואחריו. להזכירכם, להלן הכללים לכתיבת הודעות בפורום – אנא כבדו אותם על מנת שנוכל להעלות את פניותיכם: 1.הפנו שאלות בנושא האירוח בלבד 2.הימנעו ממסירת פרטים אישיים שלכם או של אנשים אחרים, כגון מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון וכדומה. 3.הקפידו על דיון תרבותי והימנעו משימוש בשפה לא הולמת. גלישה נעימה, צוות gov.il ממשל זמין
 
"חוק הטכנאים"..

התקבל תיקון לחוק להגנת הצרכן הנקרא "חוק הטכנאים". על איזה מוצרים הוא חל ? איפה אפשר לראות במפורט את התיקון שהתקבל?
 

puptits

New member
חוק הטכנאים - שאלה נוספת

האם החוק חל גם על עסק הנותן שירות לעסק? (B2B) או רק בין עסק לצרכן? (B2C)
 
למעלה