ברכות לפתיחת פורום זה

ברכות לפתיחת פורום זה

כעובד בתחום כמעט 38 שנה, נושא זה חשוב ומעניין. לא בטוח שבפורום יסכימו לחשוף דברים. יש לי כלל משלי: חשוב לטפח את הלקוח מאשר לטפח את ה"בוס" וזה עובד.
 

DIW1

New member
בוס הוא לקוח פנימי

היה לי פעם מנכל שאמר שהאיש הכי חשוב בחברה זה הלקוח, כי הלקוח הוא היחיד שיכול לפטר גם אותו ואז הדירקטוריון פיטר את המנכל...
 
לקוח זה כוח

לגבי טיפוח הלקוח מול טיפוח הבוס - משפט יפה! הניסיון שלי מוכיח שמי שמצליח לבנות מערכת יחסים טובה ומבוססת על אמינות וערך (value) ללקוח בדרך כלל מצליח לבסס את מעמדו בארגון. הכוח וההשפעה שלך נגזרים מהקשרים עם לקוחות החברה. או בקצרה - לקוח זה כוח.
 

papal

New member
שאלה קצת אקדמית

האם היום קיימים מודלים מוגדרים של שיטות לפיהן כדי או מתאים לנהל לקוחות. אני ייודע שקוטלר, נוגע בזה בספר השיווק הגדול שלו. אבל בכל זאת, משום מה- הנגיעה היא תמיד בשוליים. ההתייחסות היא קודם כל לגורמים הפנימיים והחיצוניים ואף פעם לא לגורם האנושי שהוא הלקוח. מדוע זה ככה? האם האקדמיה כבר מתחילה להכיר בחשיבות הלקוחות? האם ישנו מודל לעניין הזה? מחקרים שכדי לקרוא? ספרות בעברית? ( אין לי חשש מאנגליתהתחלתי לקרוא מאמרים באנגלית ברשת, אבל מעניין לדעת אם בישראל יש גם בעברית). חשבתי להזמין את הספריםן המומלצים מאמזון. אני אוהב לקרוא ספרות מקצועית!
 
התשובות בנפרד

לאור חשיבות הנושאים ששאלת עליהם נתייחס אליהם ב-thread-ים נפרדים. כרגע אני כותב תשובה לשאלה אחת, השאר - בהמשך.
 
למעלה