ברכות למאיוקה - אלוף אפריקה

bister

New member
ברכות למאיוקה - אלוף אפריקה

נראה שלפחות מישהו אחד הצליח להימלט בזמן מהחור השחור שזולל כישרון וקריירות המכונה מכבי. מאיוקה סיים טורניר נהדר עבורו, וטורניר חלומי עבור זמביה שזכתה לראשונה באליפות אפריקה, 9 שנים אחרי התרסקות מטוס טראגית שכילתה 18 שחקני נבחרת. מעבר לאינטרס הכלכלי הצר שיש לנו בכל העסק (עדיין יש לנו איזה 20 אחוזים מהכרטיס שלו שהולכים להיות שווים הרבה מאוד, אולי אפילו לא פחות מהסכום בו נמכר מלכתחילה), זה באמת מחמם לב לראות את הסיפור של זמביה ואת הסיפור של מאיוקה בפרט שמגשים לעצמו ולמשפחתו סיפור אגדה מוצדק מאין כמוהו. יחד עם זאת, זה קצת מעציב שחושבים על קונאטה, שלרגעים נראה כי יכול היה להיות סיפור הצלחה לא פחות גדול לו היה מגיע בזמן אחר או למקום אחר.
 

mongol1

New member
רז אמיר אני לא מסכים עם הטור שלך הפעם

כתבת שמכבי העדיפו את יצחקי ועטר על פני מיואקה.. עטר חתם במכבי עוד לפני שמיואקה עזב...... מכבי החתימו את מיואקה ל4 שנים חודש קודם, זה מיואקה שרצה ללכת........הוא קיבל הצעה מהליגה השוויצרית והעדיף ללכת... יצחקי הוחתם אח"כ.........מהכסף שקיבלנו על מיואקה...........
 

bister

New member
לא כ"כ נכון

המו"מ של השניים התנהלו במקביל וההחתמה של עטר בהחלט הייתה אחת מהסיבות שהובילו לשחרור של מאיוקה. מאיוקה אמנם רצה ללכת, אבל הסיבה העיקרית לכך הייתה כלכלית נטו (בסה"כ מדובר בליגה השוויצרית, לא בדיוק ספרד או אנגליה). לו היו בוחרים להשוות את תנאי השכר שלו (שלא בדיוק היו אסטרונומיים או חורגים מכמה שחקנים אצלנו שלא בדיוק תורמים כמוהו) למה שהציעו לו ביאנג בויז, אני בכלל לא בטוח שהוא היה מעדיף לעזוב.
 

mongol1

New member
למה שיציעו לו כזה סכום?

חודש קודם מכבי נתנו לו העלאה משמעותית.. כל שחקן שמקבל הצעה בחו"ל, צריך להשוות לו אותו? זה להגיד היום בדיאבד, אז מיואקה היה שחקן טוב, כשרון, אבל לא הצדיק במכבי הצעה כזו, ביאנג בויז כסף לא חסר, אז הם יכולים להרשות לעצמם להשוות, חוץ מזה הובטח לו להיות המחליף של דומביה, שחקן שבאותו זמן מכרו ב7 מליון יורו, עובדה שיכול להיות מצב שיאנג בויז תרוויח עליו יותר ממה שהרוויחה על דומביה..
 

bister

New member
זו כבר שאלה אחרת

קודם כתבת שלא העדיפו את עטר על מאיוקה, עכשיו אמנם כן העדיפו אבל העדיפו בצדק. בכל מקרה, בדיעבד או לא, ההחלטה הזו כנראה היתה שגויה, אם כי ייתכן שנכונה מאוד עבור מאיוקה שהצליח להימלט מכאן בזמן.
 

mongol1

New member
עטר אומנם חתם שבוע קודם, אבל נקנה לפני

סביר להניח שמיואקה היה נשאר עם עטר בהתקפה.. עטר יצא יעיל בעונה הראשונה, 18 שערים בליגה, ועד היום הוא יעיל...להגיד שאלירן כשלון כמו שמנסים לייצר אותו בזמן האחרון ? ממש לא.. כמו שאמרתי, מיואקה אומנם כשרון, אבל סביר להניח שלא היה מתפתח להיות כאן אותו שחקן שהוא התפתח ביאנג בויז והסיבות הן: 1.תנאים בינוניים שמספקים כאן לשחקנים, שזה כולל מאמנים בינוניים, מתקנים בינוניים וגולת הכותרת: ישראבלוף, שקם ב9.. שוויץ זה לא ישראל, זה אמריקה, שם יש כמו בכל מדינה משטר וחינוך.. 2.זמן: בשוויץ יש זמן, בישראל אין זמן, בשוויץ אתה יכול להחזיק שחקן כמו מיואקה כאחד מ30 שחקנים שמתוכם הרבה זרים.. 3.לחץ שקשור לזמן קיצור במכבי אין את זה ולא היה, גם היו הרבה שחקנים בארץ שהיו בינוניים והתגלו טובים יותר בקבוצות אחרות הכל תלוי בכמה תנאים..
 

bister

New member
אין ספק שמבחינתו מדובר בצעד נכון

אני לא כ"כ בטוח שמבחינתנו זה גם נכון, אם כי אין לדעת בדיעבד עד כמה הוא היה נגרר למצב הקבוצה. בכל מקרה, מאיוקה התקדם הרבה גם במכבי וגם בשוויץ, כך שזה לא מן הנמנע שגם לו היה נשאר, הוא היה ממשיך במגמה החיובית, אם כי לא בהכרח כפי שהתקדם בשוויץ.
 
לא חושב שזו החלטה שגויה

אתה לא יכול להכריח בכוח שחקן שישחק אצלך.... זה גם קרה עם פארגו בכדורסל. מאיוקה לא רצה להישאר...הייתה לו את ההזדמנות להתקדם. צריך להגיד לו תודה רבה ולאחל לו בהצלחה. הוא תרם לנו מספיק יחסית, בניגוד לקונאטה. אף אחד במכבי לא ידע שתגיע הצעה. בניגוד לעבר, יצאו פה עם רווח יפה מאוד על השחקן.
 

bister

New member
שוב, מאיוקה רצה להישאר

אם היו משלמים לו כפי שהציעו לו בשוויץ. השאלה היא לא האם להשאיר שחקן בניגוד לרצונו אלא האם לענות על רצונו של שחקן על מנת להשאירו. כמובן שזה תלוי ברצון ובמקרה הזה אני לא בטוח שהרצון הזה כ"כ מוגזם, בייחוד לאור שאר המשכורות בקבוצה. בכל מקרה, השאלה הזו היפותטית ובמקום לדוש בהפסד התיאורטי שלנו, מוטב לברך את מאיוקה על הרווח הודאי שלו.
 

mongol1

New member
איך אתה יודע שהוא רצה?

אי אפשר להגיד שמכבי לא רצו שישאר..שוב אני אגיד...מכבי פתחו לו את החוזה חודש קודם וחתמו איתו על הארכת חוזה, כמו שאמרו פה...מקרה ג'רמי פרגו.. ספורט זה משחק של הימור....מכבי יכלו לקחת הימור ולתת לו מראש חוזה הרבה יותר גבוהה להבטיח את ההשארות שלו, מצד שני הוא לא נתן למכבי תרומה שהצדיקה חוזה מנופח כזה.. והיתה למכבי הצעה גבוהה מאוד להרוויח..אז
 

bister

New member
אני לא יודע אם רצה או לא רצה

אני מעריך שהמכשול היה כלכלי ולכן זו שאלה של האם היה צריך להשאיר אותו ולא האם היה ניתן. גם אני בסופו של דבר הסכמתי שכנראה היה מקום לקבל את ההצעה, אבל לך תדע מה היה קורה. בכל מקרה, לו זו הייתה הטעות הכי גדולה של ההנהלה בשנים האחרונות, מצבנו היה נהדר.
 

abbale2

New member
לדעתי פשוט הביאו אותו במטרה

של רווח. לא יותר. ראו שמקרה יעקובו הלך לחיפה וניסו לשחזר את זה. לא הביאו אותו במטרה לבנות עליו לשנים הבאות אלא על מנת לחשל אותו קצת ולמכור אותו ברווח מקסימלי. אותו דבר היה השנה עם קנואטה. הביאו שחקן צעיר על מנת למכור אותו בעתיד ברווח מקסימלי.
 
למעלה