בריתות - שאלה לי אליכן.

מירטל

New member
בריתות - שאלה לי אליכן.

ולפני שנתחיל עם הדיון החודשי ( כי taty כבר פתחה אחד) אני אקדם ואבהיר שאני לא מדברת על הטקס עצמו אלא על החגיגה מסביב, אני לא מבדיל כאן בין ברית של תינוק לבית בריתה של תנוקת.

אני בטוחה שסביבכן יש המון אנשים שירצו לראות את התוספת הקטנה למשפחה, ותמיד ראיתי בחגיגה של הברית את הדרך האלגנטית להמנע מביקורים מטריחים של בנות דודות שלא ראיתי אותן שנים, של חברים מהעבודה ושל כל מיני אנשים שיהיו בטוחים שחייבים לראות את הילד/נכד של...עכשיו, לנו זה ילד/נכד ראשון לכל הצדדים, אז אני באמת לא חושבת שיש מקום להמנע משידור חוזר של החתונה ( בתוספת אי אילו אנשים), אבל מה דעתכן?

האם זהו באמת הפיתרון הכי "נכון"?

האם זה מה שצפוי גם להיות בפעמים הבאות?

עצות שלכן לדברים כאלו ?
 

mitmit11

New member
בדיוק עלה אצלנו לדיון

לדובון עשינו מסיבת ברית בגיל חודשיים. עכשיו הכוונה היתה לא לעשות. לפני יומיים החצי בא ביציאה שכולם שואלים אם נעשה או לא (ועוד לא ילדתי...) ושהוא בכיוון.
אין לי כוח לזה. אני יודעת שהמשפחה שלי לא תבוא ותתנחל ולא חוששת מזה. הוא חושב שצריך לכבד את המשפחה ולהציג את הילד. בינתיים הסכמנו שלא להסכים...
 

shira3121

New member
אני נגד, שונאת כשמזמינים אותי לבריתות

בעיני זה האירוע הכי משעמם שיש ואני מתחמקת ככל יכולתי ולחברים שלי אמרתי את האמת ופשוט לא הגעתי. כשזה מישהו מספיק חשוב לי אני אטרח להגיע ולראות את התינוק ואם זה מישהו רחוק אז אני לא אראה את התינוק וזה ממש לא ביג דיל מבחינתי.
עם כל זאת יש סיכוי שאני אעשה אירוע אם בן הזוג יתעקש אבל הפעם להבדיל מהחתונה אני לא אנקוף אצבע ואני גם לא מתכוונת להזמין את החברים שלי ואנשים מהעבודה.
 

מירטל

New member
ז"א...

מבחינתך הם יראו אותו בפעם הבאה שתפגשו? או שיש פגישות קטנות מאוחר יותר ( זה מה שאני מנסה למנוע...)?
 

shira3121

New member
את החברים שלי אשמח לראות אצלי בבית

ולא באירוע שבו לא אצליח להתייחס אליהם, והאנשים הרחוקים יותר כנראה שיראו אותו/ה מתי שיראו אם בכלל. אני לא חושבת שצבא דודים ודודות יצבא על פתח ביתך ישר אחרי הלידה אלא זה יתחלק והרבה בטח בכלל לא יבואו.
 

נטליטה

New member
אין לי ניסיון בזה אבל זה נראה לי שזה צעד נכון

היי,

אני מתכוונת להפריד בין הברית עצמה (אצל רופא ובשקט בשקט ומאוד מקווה שרק אני ובעלי נלך) ולערוך אירוע כחודש לאחר הלידה. נראה לי הגיוני שככה כולם יבואו, יסתכלו וירגישו שלא הרחיקו אותם כי מבחינת ביקורים בבית זה לא משהו רצוי בעיני בכלל.

באופן כללי, גם אשמח לשמוע פה עוד דעות - אני מרגישה מכשפה רצינית בכל מהלך ההריון לגבי כל מה שקשור לאנשים ומבקרים אחרי הלידה - ממש מפתחת קנאות לשקט שלנו ולהתאקלמות עם ילד ראשון וחושפת שיניים מפחידות כלפי כל מי שירצה לבוא ולהתנחל.. זה טבעי? זה הורמונים? מה יש לי?
 

Ferbers

New member
לדעתי זה טבעי..

גם אני לא הסכמתי לאף אחד להתנחל, ברגע שהגיעה שעת האמבטיה וההשכבה חיפפתי את כולם, ובאופן כללי הייתי בגישה של don't call us, We'll call You..לא הכי עבד, בעיקר בגלל בעלי, שכ"כ התרגש ורק הזמין אנשים כל הזמן, אבל עדיין ניצלתי מחמותי שרצתה לשרוץ..
 

mitmit11

New member
הכי לא


זה טבעי, נורמלי וימשך יותר מחודש...
את תראי רק את מי שתרצי לראות. כל הדודים והחברים של אבא מהעבודה יכולים להמתין. מעולם לא הבנתי את הקטע הזה של ביקורים. במיוחד של אנשים שיש להם ילדים ויודעים מה זה.
כשחברות שלי יולדות אני שולחת סמס של מזל טוב. מה איתך? אני פה לאלות וסתם התבכיינות אם צריך אבל לא מתקשרת לנג'ס. נדבר כשיתאים לך. מתזכרת שאני בסביבה לתמיכה אחרי שבוע ובזה נגמר העניין.

ותירוץ ה"הורמונלית" תקף גם אחרי הלידה - תשתמשי בזה...
 

מוקה 32

New member
הוצאת לי את המילים מהמקלדת...

אני לגמרי מרגישה כמוך, זה ההריון הראשון שלי, גם ככה לא אוהבת שיש יותר מדי אנשים סביבי ועם כל החשש סביב ההסתגלות הפיזית והנפשית- מה אני צריכה את כל החגיגות האלה?

האמת היא שבינתיים אני דנה עם זה בעיקר ביני לבין עצמי, כי מרגישה גם קצת מכשפה ולא זורמת, בניגוד לבעלי שהוא הכי קול בעולם וכמובן מונע מהפחד שמישהו יעלב ממשהו.

גררר....
 

נטליטה

New member
יש לי תחושה שזה יהיה בלתי נמנע...

חלק מההורמונליות הפסיכית הזאת כוללת תנודות קיצוניות לכאן ולכאן - ברגע אחד אני הכי פרנואידית בעולם שאני מדמיינת תמונות של כל דכפין יושבים לי על הספה בסלון ומסתובבים במטבח כשאני מרגישה שמנה ודולפת ואין שליטה על העניין ומצד שני - ימים שאני חושבת שלמרות שכולם גרים קרוב אלי, אני לא הבן אדם הכי חברותי בעולם. אני נחמדה ויש לי חברים אבל אני לא הטיפוס שיש אצלו מסיבות בבית.. אז ממה אני נטרפת פה בעצם?
בעלי כבר שמע את כל כיווני הפסיכוזה הזאת לאורך ולרוחב והוא בעצמו ממש לא "מר נחמד" ויודע לחפף אנשים הביתה כשצריך בלי רגשי אשמה בכלל ואני יודעת שאני צריכה לסמוך עליו ושיהיה בסדר ושאולי אפילו יהיה יותר יעיל לקבל את המעגל הקרוב לביקור ח"פ ולסגור עניין עד מסיבת הלידה שאני רוצה לעשות.

בקיצור,
נדנדת ההורמונים מכה שנית/ שלישית.../אינסוף
 

Ferbers

New member
אנחנו עשינו בלידת הבכור

מסיבת פדיון הבן, את הברית עשינו בבית בפורום מצומצם.. לא מנע טיילת לגמריי, אבל בהחלט הוריד את הכמות..
גם בילד הנוכחי נעשה ב"ה, אצלנו במשפחה ובחבר'ה זה מאוד מקובל לעשות מסיבה, גם ההורים של בעלי לוחצים, כי אין מצב שכל החברים שלהם יראו את הנכד שלהם אילולא מסיבה, אז חמותי לא מוכנה לוותר בשום אופן, גם הפעם גם הודעתי שאין מבקרים בבית בכלל ובבי"ח בפרט, למעט ממש קומץ חברים ומשפחה (בלי דודים ובלי כלום), שיורשו להגיע אחריי כמה ימים, הפעם הקודמת היתה טראומטית עבורי (ועוד סיננתי את ההגעות לבי"ח)..
 

BeAdEd7AngEl

New member
אצלנו

אנחנו בדיוק מחר עושים את הבריתה..
בהתחלה אמרתי שאני לא רוצה אף אחד בבית חולים וגם לא ממש רוצה המון אנשים בבית. בסופו של דבר מה שקרה שלבית חולים באו רק 2 זוגות חברים, והמשפחה הקרובה של בעלי, זאת אומרת האחיות שלו, וכמובן בעלים וילדים. ואמא שלי ושלו כמובן שהיו שם.
בדרך כלל בימי שישי יש ארוחת ערב אצל ההורים שלו, כשהאחיות וכולם באים אז פעמיים כולם באו לפה, אבל הם הביאו הכל וסידרו אחריהם.
וביום שבת כמה מהאחיות של ההורים שלו באו לבקר ולהתלהב, גם היו פה כמה שעות ולכל היו אחראים אמא שלו והאחיות אז מילא..
והיו אותם 2 זוגות חברים שבאו לבקר בבית חולים וזהו.
הגענו למחר- אז מחר יבואו כל החברים ומשפחה קרובה בלבד.. זאת אומרת רק אחים ואחיות של ההורים של בעלי. ויש הרבה כאלה..
 
גם מתלבטת אם לעשות בריתה

והסיבות שלי הן בעיקר גרידיות.
יש לנו בית גדול וחדש ואם אעשה אז רק בבית ולא באולם.
התוכנית היא לסנג'ר את המשפחה הקרובה שתעזור להכין אוכל (חלבי- פשטידות, סלטים וכד') ולהזמין משפחה, חברים של ההורים וחברים שלנו.
זו תהיה בת ראשונה לנו, אבל נכדה רביעית להורים שלי, ליתר הנכדים לא עשו אירוע, רק ברית מצומצמת של המשפחה הכי קרובה.
הסיבות כן לעשות זה בשביל המתנות/ כסף- לחסוך מאיתנו כמה שיותר קניות.
אבל מתלבטים אם זה יהיה שווה את הטרחה...

ואגב, שאלה שעלתה לי. אני יודעת שלברית מביאים בדרך כלל כסף,גם לבריתה? זה משנה אם היא בבית או באולם?
 
למעלה