שמים יקירה ../images/Emo24.gif
הנה סיפור שכתבתי לפני כחצי שנה בנושא דומה ובפורום מקביל....כל כך מבינה אותך
ובלי קשר לסיפורי - מאחלת לך המון בריאות
__________________________________________________________________ אני קמה בבוקר, מתארגנת לי באיזי....הקטנה כבר נלקחה למחוז חפצה.....החצי השני כבר בדרך לעבודה.... זהו יום חופש......מה זה חופש? יום של סקס - סידורים וקניות בלי ספונג'ה וגם בלי סקס של ממש....... סוף סוף הולכת לעשות בדיקת דם, שהפנייתה ציפתה לי כבר כמה שבועות על השולחן ונדחתה שוב ושוב....... מגיעה לקופת החולים. איזה יופי - אין כמעט תור. השכונה עוד לא התעוררה. מוקדם יחסית. ממתינה שהמספר שלי יגיע על המסך ומביטה מסביב. זוג קשישים, שוטר במדים (לא, זה לא חתולון), אישה בשנות ה - 40 ואיך לא? הורים עם ילד כבן שנה פלוס שזוחל לו במרץ של בוקר ועושה עבודה טובה מזו של המנקה פה בקופת החולים, זו מאתמול בערב. שומעת ברקע תינוק בן יומו בוכה. הוא נאבק באחות שמנסה להוציא דם מאצבעו הקטנה והעדינה... ואני חושבת על התינוקת שלי ברגע דומה כזה לא מזמן. אבל מעבר לכל....אי אפשר לפספס את האחות הצעקנית..."בבקשה לצאת מכאן"...."לא לעמוד בכניסה"...."זה מפריע"...."לצאת, לצאת"...."לא גבירתי, הרופא עוד לא הגיע....", "אני לא יודעת"....."לא, את בדיקת השתן אתה יכול לשים שם"...."כן, את צריכה לקחת מספר"...."משם, משם"...."תשאלי בחוץ".... ואני חושבת על זה שלא משנה לאיזו כתובת אעבור בחיי - בכל מעבדה של קופת חולים כזו או אחרת יש את האחות ה"רעה".....אולי אפילו מכשפה...כך בכל אופן הייתי קוראת לה בילדותי..... היא נמצאת שם ולא משנה מי יהיה שר הבריאות באותה שנה..... היא "שטאנצית" שכזו - נוקשה, צווחנית, עם אף קצת שפיצי (אבל במקום מטאטא - מחט בידה).....כזו שבמקום להרגיע רק מלחיצה את הילדים מסביב. ואני עוד ממתינה....חשבתי שהתור לא ארוך אבל דווקא עכשיו הכל תקוע. חושבת על איזה יד לתת למדע, ימין או שמאל, מתבוננת בכרטיס, בהפנייה והמספר הקטן הזה בידי. פתאום מוצאת את עצמי קוראת כל אות וכל נקודה. שם הרופא וכתובתו המדוייקת, כולל כל ספרה במס' הטלפון, ההנחיות לבדיקה (רגע, אני צריכה צום!?!?!?), החברה שהנפיקה את פתקוני המספר/התור ובעיקר בוחנת כל שריטה בפס המגנטי של כרטיס קופ"ח.....משעמם.....כמה זמן עוד אחכה?!?!?.... וכעברתי על הכל מקווה שה"מכשפה" לא תיקח ממני את דמי. רק לא היא. היא הרי הטראומה של שנות ילדותי....לא היא אישית כמובן אבל דמותה. והתינוק הבוכה יוצא. וגם האישה והזוג הקשיש סיימו את מלאכתם והנה מספרי על המסך האדום. אני נכנסת באומץ פנימה. אחרי כ"כ הרבה בדיקות לפני ובמהלך ההריון אני כבר לא חוששת כבעבר. דקירה קטנה וזהו. זוכרת את האחות המקסימה שליוותה אותי בהריון, ששאלה לשלומי, מצאה בנקל את וורידיי ולא הרגשתי את הדקירות איתה. מסתכלת מסביב, אבל אינה איננה לצערי.... ומי אומרת לי: "כן, תני לי את ההפנייה" בקול מפקד, נוקשה וצווחני??!!?.... ברור!!!! המכשפה!!! ביש מזל.... היא מתקתקת את הפרטים במחשב ונותנת לי פתק חזרה לגבי מועד קבלת התשובות. אני מפשילה את שרוול יד שמאל, והיא מתחילה לחפש את ורידיי. היא לא ממש מוצאת בקלות אבל כבר מתכוננת - שמה כפפות לטקס ושולפת ת'אינסטרומנטים. עוד ממשיכה לפשפש על ידי כאילו היא (או אני) איזה נרקומנית ואני רק מתפללת שלא תכאיב לי המכשושה. אחרי דקות לא מעטות, ולפני שהיא כבר כמעט מצווה עליי להחליף יד, היא מוצאת.... הוווריד המיוחל במלוא הדרו!!! לא ברור לי מה כ"כ קשה למצוא אותו כי אני הרי כ"כ שקופה כידוע לכם... ואז היא דוקרת. בלי אזהרות מראש ובלי תכנון מוקדם. הכאב חד. בחיי לא הרגשתי דקירת מחט קטנה כ"כ וכואבת כ"כ. אפילו האפידורל היה "קטן" לעומת זה....טוב נו....לא נגזים...אבל בכל זאת..... הדם ניקז וזורם אל המבחנה. זהו. סיימנו... ואני עוד שואלת את המכשושה בשקט ובנימוס: "את יכולה להדביק לי את הספוגית כי אני נוהגת?"..... והיא (כמובן אלא מה?) עונה בכעס מריר ובקול הצווחני "כן גברת, הבא בתור......." אני יוצאת משם החוצה ורואה את קורבנה הבא בתור אחריי. לפחות אני כבר "אחרי"... הולכת למאפייה הקרובה לקנות לי שוקו ולחמניה שלא אתעלף וממשיכה לי את יום הסק"ס שלי. ידי השמאלית עוד כואבת גם כעת והדקירה נראית כבר כחולה. ברור לי שהיא תשנה צבעיה בימים הקרובים....מזל שזו יד שמאל...... העיקר הבריאות