ברוכים הבאים לפורום משפט פלילי

ein zvi

New member
ברוכים הבאים לפורום משפט פלילי

הפורום נועד לתת מענה בסיסי וראשוני לשאלות אישיות וכלליות בתחום המשפט הפלילי. לא פעם מוצא את עצמו האיש הקטן חסר אונים אל מול מערכת גדולה ובלתי מרוסנת. תחושת חוסר האונים מתעצמת בשל חוסר ידע בסיסי. לצורך זה הוקם פורום זה. כמו כן, לעיתים קרובות עולה הצורך להביע דעות בכל הנוגע לאירועים פליליים העולים מדי יום בדפי החדשות. גם בשביל זה אנחנו כאן. מטבע הדברים, התשובות שיינתנו בפורום על ידי מנהליו ועל ידי כלל המשתתפים בו אינן תחליף ליעוץ משפטי, בפרט בתחום זה בו לפרטים הקטנים יש משמעות רבה וכאשר מדובר בדיני נפשות. לפיכך, כל הפועל על פי הנכתב בפורום עושה כן על דעת עצמו בלבד. אין לראות בתכני הפורום משום המלצה או הצעה לעבור על החוק. מנהלי הפורום הינם סנגורים ומטבע הדברים התשובות יהיו בעלות אוריינטציה ספקנית ואנטי ממסדית. אנו מזמינים לקיים דיונים מרובי דעות, ואף דעות שאינן בקונצנזוס יתקבלו בשמחה, כל עוד יישמרו כללי נימוס בסיסי ותימנע פגיעה בזולת.
 

shno

New member
ברכות על הפורום החדש!

בהחלט תוספת חשובה וראויה למשפחת הפורומים המשפטיים. עכשיו תהיה לי כתובת להפנות שאלות בנושאים פליליים שעולות בפורום שבניהולי (חוק ומשפט). עלו והצליחו!
 

אנטוליו

New member
../images/Emo140.gifמזמן היה צריך פורום כזה.

יש כ"כ הרבה אלימות ופשיעה במדינה ואין עם מי לדבר! שוטרים חוששים למלא את תפקידם ועוברים למדרכה שממול כשהם רואים עבריין, שופטים נותנים עונשים מגוחכים ומשחררים למעצר בית בסיטונות, העבריינים חוגגים וממשיכים בשלהם ושר לבטחון פנים עסוק בפוליטיקה עולמית.
 

ein zvi

New member
אתה קצת מפספס

אנחנו דווקא מהצד של אלה שמנסים להאיר את הדברים באור שונה. אנחנו נגד הגישה המתלהמת של עונשי מוות לכל מי שהשליך קליפת בננה על הרצפה. הביקורת שמטיחים במערכת המשפטית בשל ענישה קלה מדי רחוקה מאוד מהמציאות. הביקורת נאמרת שלא במקומה שכן כמעט שכל המבקרים אינם בקיאים בפרטים, אלא ניזונים מהתקשורת. לעיתים הפרטים הקטנים הם שמשנים את התמונה כולה. מתוך ניסיון אני יכול לומר לך שהתקשורת לא ממש מודאגת מהעובדות. היא רוצה לעורר סנסציות. אם היא תציג את הפרטים כהוויתם אז העונשים ייראו הגיונייים ואז אין בידיעה משום חדשות. אז העיתון לא מוכר. אתם באמת מאמינים שכל השופטים לא יודעים מה הם עושים. אתם באמת חושבים שכל השופטים הם רחמנים בני רחמנים. אני מזמין אתכם להגיע יום אחד לאולם המעצרים בבית המשפט בתל אביב. היחס שמקבלים שם העצורים, הן מצד השופטים והן מצד השוטרים לא מוסיף כבוד למדינה שלנו. אם באמת רוצים להעביר ביקורת אז כדאי לדעת את הפרטים ולאסוף קצת מידע וידע.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo13.gifנו, בשביל זה אתה כאן כדי לספק לנו פרטים,

מידע וידע ולא לסמוך על העתונים בלבד. בכל אופן, בציבור נוצר הרושם שבמדינה דואגים יותר לזכויות של העבריינים מאשר לקורבנותיהם. אגב, שמעתי שבידיעות אחרונות מופיעה היום כתבה על שופטים שמאויימים ע"י העולם התחתון. מה יש לך לומר על כך, האם גם הכתבה הזאת אינה תואמת מציאות ונועדה לעורר סנסציות בלבד?
 

ein zvi

New member
ככל שאפשר אעזור

אבל אנחנו כאן בעיקר על מנת ללמד אתכם לחשוב קצת אחרת ולא לקבל כמובן מאליו כל מה שאתם מואכלים על ידי התקשורת, ולהפסיק עם הגישה המתלהמת שנובעת מתוך בורות, וכמובן, או בעיקר, להשיב על שאלות מהתחום הפלילי. אשר לשופטים מאויימים על ידי העולם התחתון - לא קראתי את הכתבה וכנראה שגם לא אטרח לקרוא אותה. אני יודע מקרוב על שופטים מאוימים ועל האבטחה הכבדה שמרפדים אותם בה. זה בוודאי מציק להם, אבל זה נובע מההיסטריה המאפיינת את החברה הישראלית. רצחו באירוע מאוד מצער שופט במדינת ישראל (אזר ז"ל). מאז כולם בהיסטריה. האם הרצח היה על רקע פסיקה של אותו שופט. בדיעבד ידוע שלא כך הדבר. על פני הדברים הרצח נעשה על מנת להחזיק במידע יקר שבתמורה רצה מזמין הרצח לקבל טובות הנאה. באותה מידה יכול היה מזמין הרצח להזמין רצח של כל דמות ציבורית אחרת שהיה בה כדי לזעזע את החברה. המאורע האחרון שהצית את הסנסציה של איומים על שופטים הוא הפריצה לבית השופטת מירושלים. גם שם, וזאת מבלי לדעת את כל הפרטים, הבנתי שהגורם החשוד כמי ששלח את הפורצים זוכה מרב העבירות שיוחסו לו, כך שאין לו מוטיבציה לפגוע בה. יחד עם זאת, זה לא מונע מהתקשורת לחגוג ויותר מלרמוז על קשר בינו ובין הפריצה לביתה. האם לא תיתכן מקריות שאחת ממאות הפריצות שנעשות ביום ארעה בביתה של השופטת. לא מפתיע שיפרצו לביתה של שופטת שכנראה על פניו מצוי בסביבה טובה ונראה כמכיל דברי ערך (למרות שמהפרסומים עולה שלא נגנבו דברי ערך). אני לא חושב שאין עבריינות ואפילו עבריינות חמורה בישראל, אך המהירות בה מסיקים מסקנות פה והמהירות בה חורצים דינו של אדם אמורות להטריד את האדם הממוצע שרוצה להגיע למסקנות בעצמו לאחר שהמידע בידו ולא שיאכילו אותו במסקנות שמעצבי דעת הקהל מצאו כנכונות, או ככאלה שמוכרות חדשות.
 
למעלה