בקשר לשאלתך על תורתו של דהן רודהייר

בקשר לשאלתך על תורתו של דהן רודהייר

ובכן קראתי את ספרו על הירח שיצא בעברית, ושם הוא מזכיר את תיאוריה זאת. אבל לא מפרט אותה בספר זה, אלא רק לגבי הירח ביחסו לשמש. יש לי עוד שאלה, מה ההבדל בין היבט ניגוד 180 מעלות, לבין ריבוע ולבין 150 מעלות, איזה קונפליקטים בדיוק מייצגים כל היבט קשה משלושתם?
 
זוית דיסהרמוניות - תשובה

ובכן, הריבוע מייצג בעיקרון לחץ. ריבוע נוצר בין שני אלמנטים השייכים לאותה קבוצת פעולה - קבועים למשל - והלחץ נוצר כי שניהם רוצים לבוא לידי בטוי באותו זמן, ואין משהו שישחרר את הלחץ, משהו מקבוצת המשתנים למשל,או היזמים. בין שתי קבוצות פעולה דומות תמיד יבוא רבוע על כן, מה שיצור לחצים וצורך בפעולה דיסהרמונית לשחרור. ב 180 מעלות הזוית היא זוית של בחירה, בין שני אלמנטים המשתייכים לאותה קבוצת דינמיקה - אקטיבי או פסיבי, מהמזל המשלים שממול. לדוגמא, בין טלה לבין מאזניים, שניהם אקטיביים, אבל מייצגים את שני הפנים של האקטיביות, האש מול האויר. זוהי זוית של בחירה כבר מגיל צעיר, בסוג של חוויה, השתייכות רגשית, או פעולה. זויות כאלה מפתחות אותנו מאוד, כיון שהם גורמות לנו לראות את כל התמונה בגילאים מאוחרים יותר,מהיותן חוצות את כל המפה. לכאורה זוהי זוית דיסהרמונית ולא קלה, אבל היא מכריחה אותנו לעשות מאמץ ולצאת מתוך עצמנו כדי להתמודד עם הזוית, או להשאר עמוק בפנים ולהיות בתחושה גורלית שאין מה לעשות, אלה הם החיים.. זוית לא קלה, אך מאוד מפתחת אישיות. מתח היא מלת המפתח של זוית של 150 מעלות, המופיעה בדרך כלל שאין קשר בין היסודות (אש ואדמה למשל) לבין קבוצת הפעולה של השנים (קבועים או משתנים). למזל, זוית כזו תופיע בין טלה לבין עקרב או בתולה. גם עקרב וגם בתולה הם מזלות פסיביים לעומת הטלה האקטיבי, ולכן האנרגיה לא יכולה לזרום באופן חופשי למרות שלפנינו גם משתנה וגם קבוע. מהמקום הזה, הזוית תהיה זוית של מתח. מתחים כאלה הם אלמנט נצבר במפה, ויכול מצד שני להביא לזויות מאוד ייחודיות ומקוריות של בעל המפה, כי המתח חייב לצאת היכן שהוא. להרבה יוצרים יש זויות כאלה, שמראות על ראייה ייחודית אישית. ב 150 מעלות, משום כך, לוקחים טווח של מכסימום שתי מעלות בלבד.
 
תודה על סבלנותך, ושאלה בנושא

קשה לי דווקא יותר להבין את נושא הכוכבים בהביבטים אלה, לדוגמא ירח בקשת הריבוע לונוס בבתולה הנותנת רבות מעצמה, או ונוס בדגים בעלי האהבה האין סופית, או ריבוע בין ירח לנפטון, הרי גם ירח וגם נוגה מסמלים סוג נתינה אז מה גורם להם ב90 מעלות להיות היבט פגןע הרי גם ירח וגם ונוס מסמלים נתינה ורגש אז על איזה התעקשות בדיוק ולאיזה צד מושך כל אחד מהם שיוצר קונפליקט כי הרי האנרגיות שהם מייצגות דומות. הקושי שלו הוא בהבנת הכוכבים בהיבטי ריבוע, מול ו150, כאשר האבטיפוס שלה דומה. לצורך העניין ניתן לתת גם את אורנוס ופלוטו בעלי המוטיבים הדומים.
 
שמח על השאלות - ושמח לענות..

השאלות שלך הן שאלות לעניין, ומייצגות באמת את החשיבה האישית שלך כשהיא נפגשת עם כל מיני אקסיומות כאלה ואחרות שהלעיטו אותנו. מה זאת אומרת פגוע ? או זוית לא קלה ? הרי נפטון וירח כמו גם ונוס קשורים לנתינה.. אבל הנתינה הזו, בעיקר כשהיא מבוססת נפטון או פגועה על ידי זוית נפטונית, הופכת להיות נתינה על חשבון ה´אני´ שלך, ואפילו תוך כדי ויתור עליו, ומהר מאוד עשויה להפוך לביטול עצמי, לצורך לרצות אחרים, ולהפוך את הרצון שלהם - לרצונך אתה. נפטון הוא אגו דניאל, כלומר מכחיש אגו, לטוב ולרע. האגו שלנו הוא המקום בו אנו רוצים להשיג דברים, ומהוה את תמצית האני. בהרבה תורות רוחניות האגו מהווה את שורש הרע, וצריך להתגבר עליו כדי להשיג שלווה. אבל.. בלי אגו מוחלט - אנא נגיע ? האגו עוזר לנו להגדיר מטרות - ולבצע. מהמקום הזה, נפטון עוזר לנו להמעיט בערכו, ולהפוך את הנתינה לאהבה ללא תנאי, גם על חשבונך אתה. זה יפה מאוד בתור דת, או מהמקום שמגיש את הלחי השניה, אבל ביחסים זה מקום הרסני, ולשני הצדדים. חוסר כבוד לאני שלך, ועודף לאני של מישהו אחר, עשוי להרוס יחסים מהכוון השני, ולגרום לתחושה של בטול, העלמות, ובליעה על ידי אחד הצדדים. למרות הכל, יש יחסים שאכן בנויים על היחס הזה, שבו אדם הרוצה להבלע מוצא את הבולע המתאים - ובאמת אין טעם לשפוט את הצרכים שלנו, בעיקר כשהם באים לידי בטוי עם האדם הנכון. אבל.. הזויות הנפטוניות האלה, בעיקר באוקטבות גבוהות עם הכוכבים ירח וונוס, עשויות לגרום לנו לפנטז ולחלום הרבה יותר מאשר לממש. ונוס בדגים מלאה הקרבה עצמית, ובלי איזון ועם נפטון פגוע (בעיקר בה) הרי שהגבולות - מלה שנפטון הורס בצורה מסיבית למדי - נעלמים מהר מאוד, ואיתם גם מערכת היחסים..
 
למעלה