בקשר למיתרי בס.

recoil

New member
בקשר למיתרי בס.

האם ישנם מיתרים שיגרמו לשינוי הצליל המופק מהגיטרה ? למשל מיתרים שיותר מתאימים לג'אז, פופ או יותר מתאימים למטאל .... יש דבר כזה ? ושאלה שניה, האם ישנה תקופת זמן מומלצת להחלפת מיתרים לגיטרת בס ? שנה? שנתיים ? פחות/יותר ?
 

dor raveh

New member
ברור

יש בעיקרון 2 סוגים עיקריים(יש עוד כמה אבל הרבה פחות נפוצים): roundwound - שזה המיתרים ה"רגילים" שתראה על כל בס בחנות שהליפוף של המיתר הוא יותר בולט.. אין לי דרך יותר טובה לתאר את זה. flatwound - בזה משתמשים הרבה על פרטלס, הליפוף פה הוא שטוח כמו שזה נשמע.. כאילו לקחו מיתר רגיל ושייפו אותו עד שהבליטות נעלמות(למרות שלא ככה עושים את זה מן הסתם). משתמשים בסוג הזה גם על קונטרהבס להכל יש השפעה על הסאונד, הסוג הראשון של המיתרים נותן סאונד עם יותר טרבל, יותר 'חי' וכו' - יש לסוג הזה את הסאונד הכי טוב לסלאפים ולא יודע מה עוד להגיד.. קשה לתאר סאונד... את הסוג הזה מומלץ להחליף כל חודשיים-שלושה כדי שתמיד יהיה סאונד יחסית חדש, כמובן שאפשר להשאיר את המיתרים הרבה יותר במידה ואתה אוהב את הסאונד של מיתרים "מתים" שהוא יותר עמום ויותר קרוב לסאונד של פלאטוונד. לסוג השני יש סאונד הרבה פחות טרבלי, סאונד עמום ובאסי בהרבה אבל סלאפים וFאנק(כמו למשל בפריטה של פלי בסולו של aeroplane שהוא פורט חזק כדי להוציא סאונד דומה לסלאפים בפריטה רגילה - זה לא ישמע טוב על פלאטוונד.. לעומת זאת יש את tower of power שהבסיסט שם נשמע מעולה והסאונד שלו מתאים בול והוא מנגן על פלאטוונד). משתמשים בהם על פרטלס לרוב בגלל שאין את הבליטות האלה במיתר שחופרות בעץ וגם בשביל הסאונד.. את המיתרים האלה בדר"כ משאירים הרבה מאוד זמן על הבס כי זה הסאונד שמחפשים בהם - יותר עמום לעומת ראונדוונד... יש כאלה שמחליפים רק כשנקרע מיתר(תחשוב רגע עד כמה קשה לקרוע מיתר בבס, במיוחד כשאתה לא עושה סלאפים ואז תבין כמה זמן זה נשאר על הבס). כמובן שהכל תלוי בך.. זה עניין של ניסיון כם סוגי המיתרים - אם אתה אוהב את ההרגשה של המיתרים ואת הסאונד..
 

recoil

New member
לפי ההסבר שלך

אם אני מנגן בעיקר הבי/טראש מטאל, אז עדיף לי לנגן עם roundwound . אבל משהו שנשמע לי מוזר .. להחליף מיתרים לבס כל חודשיים/שלוש ? זה לא קצת הרבה מהיר מדי ? ותודה על ההסבר הענק
 

dor raveh

New member
כן נראה לי עדיף ראונדוונד

וככה זה :) מיתרים לבס זה עסק יקר... אתה יכול גם להחליף כל חצי שנה או שנה או יותר אם אתה אוהב את הסאונד של מיתרים ישנים... זה תלוי בך, אין חוקים כל כמה זמן צריך להחליף בעיקרון זה עובד ככה - בהתחלה(יום-יומיים ראשונים) הסאונד נורא מתכתי, אח"כ ה'מתכת' נרגעת קצת והסאונד נהיה יותר חם אבל עדיין אפשר לשמוע שהמיתרים חדשים - כמה זמן השלב הזה נשאר זה תלוי באיכות המיתרים, כמה אתה מזיע בידיים, אם אתה שוטף ידיים לפני שאתה מנגן וכו'... אצלי זה נשאר בערך שבועיים-שלושה(זה השלב שאני הכי אוהב את הסאונד) ואז המיתרים מקבלים את הסאונד שלהם, זה שוב תלוי באותם גורמים ממקודם כמה זמן זה נשאר.. אם המיתרים איכותיים זה יכול להישאר חודש-חודשיים ואז הסאונד מתחיל למות. כשהסאונד מת זה הדרגתי כזה, אצלי כשאני שם לב שלבס שלי מתחיל להיות סאונד מעאפן זה אומר שהגיע הזמן להחליף.. אבל אני מנסה לנקות אותם וזה מעריך להם את הזמן.. אחרי הכל 280 שקל לא באים ברגל וזו השקעה רצינית אז אני מחליף בדר"כ כל 4 חודשים
 
למעלה