ברור
יש בעיקרון 2 סוגים עיקריים(יש עוד כמה אבל הרבה פחות נפוצים): roundwound - שזה המיתרים ה"רגילים" שתראה על כל בס בחנות שהליפוף של המיתר הוא יותר בולט.. אין לי דרך יותר טובה לתאר את זה. flatwound - בזה משתמשים הרבה על פרטלס, הליפוף פה הוא שטוח כמו שזה נשמע.. כאילו לקחו מיתר רגיל ושייפו אותו עד שהבליטות נעלמות(למרות שלא ככה עושים את זה מן הסתם). משתמשים בסוג הזה גם על קונטרהבס להכל יש השפעה על הסאונד, הסוג הראשון של המיתרים נותן סאונד עם יותר טרבל, יותר 'חי' וכו' - יש לסוג הזה את הסאונד הכי טוב לסלאפים ולא יודע מה עוד להגיד.. קשה לתאר סאונד... את הסוג הזה מומלץ להחליף כל חודשיים-שלושה כדי שתמיד יהיה סאונד יחסית חדש, כמובן שאפשר להשאיר את המיתרים הרבה יותר במידה ואתה אוהב את הסאונד של מיתרים "מתים" שהוא יותר עמום ויותר קרוב לסאונד של פלאטוונד. לסוג השני יש סאונד הרבה פחות טרבלי, סאונד עמום ובאסי בהרבה אבל סלאפים וFאנק(כמו למשל בפריטה של פלי בסולו של aeroplane שהוא פורט חזק כדי להוציא סאונד דומה לסלאפים בפריטה רגילה - זה לא ישמע טוב על פלאטוונד.. לעומת זאת יש את tower of power שהבסיסט שם נשמע מעולה והסאונד שלו מתאים בול והוא מנגן על פלאטוונד). משתמשים בהם על פרטלס לרוב בגלל שאין את הבליטות האלה במיתר שחופרות בעץ וגם בשביל הסאונד.. את המיתרים האלה בדר"כ משאירים הרבה מאוד זמן על הבס כי זה הסאונד שמחפשים בהם - יותר עמום לעומת ראונדוונד... יש כאלה שמחליפים רק כשנקרע מיתר(תחשוב רגע עד כמה קשה לקרוע מיתר בבס, במיוחד כשאתה לא עושה סלאפים ואז תבין כמה זמן זה נשאר על הבס). כמובן שהכל תלוי בך.. זה עניין של ניסיון כם סוגי המיתרים - אם אתה אוהב את ההרגשה של המיתרים ואת הסאונד..