בקשה מכולם - חשוב - מה הייתם ממליצים

בקשה מכולם - חשוב - מה הייתם ממליצים

טוב, אז הגיע הרגע שבו אני מתחילה להגיע ללארגן כאן קטגוריות ומידע (מה שדיברנו עליו בימים האחרונים של הקומונה ). אז מכיוון שבימים האחרונים יותר ויותר אנשים פונים גם כאן ובעיקר אליי במסרים בשאלות על "לקראת" תואר שני ועל "עבודה סמינריונית כיצד" (כי הרי אנחנו בטוח יודעים טוב יותר איך לכתוב אותה...
- אני מבקשת את עזרתכם כדי שאפשר יהיה לכתוב מין הודעה כללית, שתיתן טיפים ראשוניים למי שחושב להתחיל ללמוד במסלול לתואר שני עם תזה. בעצם - מה שאני מבקשת או מציעה הוא שנכין כאן מין רשימת "עשה זאת בעצמך" או "תזה בX שלבים" כך שמי שישאל שוב - מה לעשות אם אני רוצה ללכת ללמוד תואר שני, או - אני מתלבט באיזה מנחה לבחור וכדו' - נוכל להפנות לשם, ולחסוך לנו בעתיד שרשורים רבים שיבואו (והם יבואו) ויעלו את השאלות הללו. אני כמובן לא מתכוונת לומר - שלא יהיו שרשורים נוספים, שישאלו על דברים יותר ספציפים או הרחבות, אבל - לפחות את הבסיס - נראה לי שכדאי לנסח. אז אני חשבתי על : 1. ראשית - כדאי לחשוב מה הם הנושאים שהכי מעניינים אותך לחקור אותם. 2. כדאי לברר במספר אוניברסיטאות מי הם המרצים הבכירים העוסקים בתחומים אלה, והאם הם רשאים להנחות תזה (וכדאי לברר אם רשאים גם לדוקטורט, למקרה שתרצה להמשיך במסלול) 3. כדאי לקבוע פגישה איתם ולראות מה האינטראקציה והדינמיקה שעולה ממנה 4. כדאי לברר איפה אפשר לקבל מלגה שתוכל לסייע לעבור את המסלול במחקר מקסימלי ובפחות דאגות לכסף ומחיה אני בטוחה שיש עוד. מה דעתכם?
 
להתייעץ אם מישהו שעשה מסלול דומה

או שחוקר תחום דומה (בתור מסטרנט או דוקטורנט), הרבה פעמים זה מאיר נקודות חדשות שמנחה פוטנציאלי לא ייגע בהן
 
לבדוק היטב מה הדרישות מעבר לכתיבת התזה

- אורך התכנית - מספר הקורסים הפרונטליים שחייבים לקחת, והרכבם (סמינריונים, קורסי מבוא וכד') - האם נדרשות השלמות ומה היקפן - האם נדרשת השתתפות במפגשים מחלקתיים (בחלק מהתכניות מחילים את זה גם על מסטרנטים) ואיך כל אלה משתלבים בעבודה/משפחה/מחויבויות אחרות שיש לאותו אדם.
 
עוד כמה דברים...

באם הכיוון הוא דוקטורט אז לבחון מה נדרש כדי להגיע לשם מבחינת ציונים וכדומה... לדעתי מניסיון אישי לא לסגור לעצמך כלומר לא לתחום מדי אלא להיפך לפתוח את הראש... למה הכוונה?- לבחור מוסד קודם כל שמתאים מבחינת התכנית שאנו מעוניינים בה, לא תמיד יש רשימת נושאים בשלוף לעתים הרעיון בא אחרי שנמצאים במסלול ולעתים משהו שנשמע מעניין אחרי שלומדים קורס בתחום הוא כבר חדל מלהיות כזה מאלף סיבות. תהליך בחירת המנחה תהליך לא פשוט ולדעתי קשה בפגישה אחת להתרשם מאדם, צריך לקחת קורסים אצלו וכו, לעתים המרצים הבכירים הם כאלו שפחות מעניין אותם להנחות ודווקא מרצים חדשים במחלקה הם אלו שיתלהבו מהנושא שלך. עד כמה שאני לא מחבבת את המילה אבל פה היא נחוצה
: פשוט לזרום... מה שחשוב לדעתי הוא לבחור מוסד ותכנית השאר יבואו עם הזמן... לעתים ישנה אפשרות גם לשלב בין מרצים ולקחת אחד חיצוני.
 
למעלה