בקרוב מאוד זעזוע בעולם העיתונות בישראל

שוגי21

New member
בקרוב מאוד זעזוע בעולם העיתונות בישראל

מצב שדי צפוי שיקרה עומד להיות וזה דווקא לטובתנו הצרכנים.
 

Vesper Lynd

New member
"ישראל היום"

לא רואה בחינמון הזה שום היגיון כלכלי. עלתה טענה ששלדון אדלסון מי שעומד מאחורי העיתון ינסה לשתול בו מסרים פוליטיים ימניים כמן עזרה לחברו נתניהו, אבל... בשביל זה להוציא מאות מליוני דולרים? מיותר.
 

snea

New member
אין הגיון כלכלי בעיתון

כל יומון בארץ מפסיד כסף, נקודה. אם תשים לב, מאחורי כל עיתון עומד בעל הון רציני, שיש לו מספיק כסף מעסקים אחרים בשביל לממן את העיתון שלו... בגלל זה, תכלס, אין עיתון ממלכתי היום, והרעיון של "שתילת מסרים פוליטים" מופיע בכל עיתון... מה, ידיעות ומעריב לא הכתירו את פרס לנשיאות/קדימה בבחירות?... ואגב, לפי וואלה! ברנז'ה מסתבר שאמור לצאת גם יומון מתחרה נוסף (מתוך וואלה! ברנז'ה): "...והחינמון של עזור וויסמן שצפוי לצאת לאור במהלך אוגוסט ויחולק בכ-250 אלף עותקים בסניפי הריבוע הכחול ודור-אלון."
 
כנראה שאתה צודק אבל

חשוב לזכור כי במעריב וידיעות ישנה הפרדה ברורה בין החלק של בעלי ההון (מוזס ונמרודי) לבין העריכה העיתונאית (ואני מתכוון ברמה של ראשי מערכת חדשות ופחות שילה דה בר ודנקנר). ואני לא זוכר איזה עיתון זה אבל לא מיהר להכתיר את פרס ודאג להזכיר לכולנו בשער+עמ' 2 הפסד אחרי הפסד אחרי הפסד. בנוסף,תפיסת עמדה כזו או אחרת נחשבת לגיטימת במערכות העיתונים לאור זה שאין להם הרבה מה לחדש אחרי אתרי האינטרנט
 

snea

New member
הפרדה ברמה העריכתית

מעבר לזה, יש תיאום מלא, גם ברמה החדשותית. אני לא זוכר את זה כי הייתי קטן, אבל אני יכול לנחש שכל פרשת נמרודי שהייתי לפני כמעט עשור לא פורסמה בקול רם במעריב... ההפסדים של פרס זה חלק מהעניין, הרי כל הזמן דובר על זה שהוא הפסיד כל כך הרבה, אז עכשיו אנחנו צריכים "לחזור בתשובה" ולתת לא לנצח. אגב, תמיד הלוזר של פרס היא די מעניינת, כי סך הכל למרות ההפסדים הוא היה ראש ממשלה פעמיים, שר חוץ, שר אוצר, שר לפיתוח אזורי, קיבל פרס נובל... לא לגמרי לוזר!
 

Vesper Lynd

New member
גם מעריב וידיעות

ילכו לכיוון יומון בדמות המותג של האתרים שלהם. הנקודה שלא ברור לי למה, למה להפסיד כל כך הרבה כסף בדמות עיתון יומי חינמי? אני לא מדברת כאן על העיתונים שמנסים לשמור על שמם כמו מעריב וידיעות, אלא דווקא על ישראלי וישראל היום, לפי מה שאתה אומר מסרים פוליטיים נכתבים גם בעיתונים הקיימים, אז למה להוציא עיתונים חדשים, בעלות כספית גבוהה ללא תמורה כלכלית אם התמורה הפוליטית כבר קיימת?
 

snea

New member
כי בכל מקרה הם מפסידים כסף

אז כנראה עדיף להגדיל את קהל הלקוחות... זה הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו. דווקא לישראלי אינטרס ברור: כידוע, האוריינטציה הפוליטית של ישראלי היא לא כמו של ידיעות ומעריב, ודווקא פריצת הדרך של חינמון בתחבורה ציבורית הביא לכך שהרבה מאוד אנשים יקראו אותו, ודרך כך גם הפוליטיקה תעבור.
 
למעלה