בצק קובי-דבר ניפלא

shel004

New member
בצק קובי-דבר ניפלא

לא האמנתי שאני....קטנת המטבח יצליח להפתיע בערב שישי את בני משפחתי ולקבל מחמאות...יופי של דבר.
 

אתי@

New member
ומחמאה ענקית ממני ל-bali על

מתכון לעוגת מוס שוקולד מהממת
תודה
 

bali

New member
מנהל
אתיל'ה, תודה רבה רבה לך על המחמאה

שתדעי לך שזו ה-עוגה הנדרשת ביותר אצלנו בבית לחגים, ימי הולדת וכשממש מתחשק שוקולד. תתארי לעצמך עוגה כזו כקינוח לליל הסדר במקום הקומפוט המסורתי
עד שהבאתי את עוגת מוס האגסים הביתה אף פעם לא היתה התלבטות איזו עוגה כל אחד רוצה ליומולדת... עכשיו זה מתחלק לשוקולד או אגסים...
 

bali

New member
מנהל
חחחח... נעלמתי פשוט כי התאהבתי קצת

וכשאני מאוהבת אני שוכחת מהכככככככככל
מבטיחה לחזור. המזל שלי הוא שהבחור אוהב לבשל ומאד אוהב את זה שאני בשלנית
המתנה שהוא הביא לי היתה ספר בישול של מאכלי ביצים ומוצרי חלב משנת 1969! איזה שוס
 

bali

New member
מנהל
אין שם מתוקים...

רק מאכלים מהסוג המלוח... יש שם מתכון לגבינה לבנה וללבן מתוצרת בית, יש שם כל מיני סלטים... לא קראתי את כולו עדיין... המתכונין מאד צנועים כאלה... אוכל פשוט שצריך לשדרג.
 

bali

New member
מנהל
יש ויש, אבל -

בעוד 5 דקות יש את "סקס והעיר הגדולה" ואח"כ "OZ" אז אחרי שאלה ייסתיימו אני אחזור לפה, או מקסימום מחר בבוקר
אם אני שוכחת, תזכירי לי במסר.
 

bali

New member
מנהל
מתכון: לבן ביתי

החומרים: 4 כוסות חלב 1/2 כוס לבן טרי קנוי (חשוב להוריד את השכבה העליונה לפני שמוסיפים אותו לתערובת) אופן ההכנה: 1. מחממים את החלב לטמפרטורה של 80 מעלות צלזיוס (או עד שנוצר קרום). מעבירים את הסיר לאמבטיה של מים קרים ובוחשים כל הזמן כדי שיצטנן לטמפרטורת החדר במהירות (וזה היה תהליך פסטור ביתי של החלב) 2. טורפים את הלבן הקנוי ומוסיפים לחלב המפוסטר תוך כדי בחישה. מעבירים לצנצנת או לכלי נקי אחר מזכוכית (לדעתי כדאי לעקר את הצנצנת) מכסים ומשאירים בטמפ' החדר כמה שעות או לילה, עד שהחלב יקריש. שומרים במקרר ברגע שהוא מקריש. הערה שלי: אפשר כמובן להוסיף תיבול, תוספת טעמים וכיו"ב אחרי או לפני ההקרשה... מקור המתכון: אמנות הבישול הביתי - רות ואלעזר מרקין.
 

bali

New member
מנהל
מתכון: גבינה לבנה רכה מחלב טרי

את הגבינה מכינים מהלבן מהמתכון הקודם... המצרכים: 1 ליטר לבן ביתי 1/2 כפית מלח (לא חובה) תוספי טעם אופן ההכנה: 1. רוחצים ומרתיחים שקית מבד כותנה לבן. 2. מעבירים לשקית את הלבן מבלי לערבב אותו, בעזרת כף, על ידיד כך שחותכים בה גושים של הלבן המוקרש ומחליקים אותם בעדינות מבלי שיתפוררו לשקית הבד. 3. תולים את השקית מחוץ למקרר מעל לקערה, כדי שמי הגבינה המופרשים יוכלו לטפטף חופשי מהשקית (אפשר גם לתלות מעל הכיור). 4. לאחר שהטיפטוף נפסק מוציאים את הגבינה מהשקית, מערבבים היטב, מוסיפים מלח ותיבול או תוספות טעם ושומרים במקרר. מתקבלת כמות של בערך 300 גרם גבינה. מקור המתכון: אמנות הבישול הביתי - רות ואלעזר מרקין.
 

יעלעל

New member
מתכון לגבינה טעימה

גם לי יש מתכון לגבינה טעימה שבאמת לא הכנתי כבר מלא זמן ועכשיו בא לי. לוקחים בערך 6 אשל, מחוררים קלות את המכסים, שמים במחבת עם שוליים גבוהים (או סיר גדול עם שוליים נמוכים) מלאים במים רותחים בגובה בערך חצי מגובה האשל. מכסים ומבשלים על אש קטנה לא זוכרת כמה זמן אבל עד שהכלים "מצ'טקמקים" לחצי גובה ובפנים יש משהו די סמיך. זה בערך חצי שעה עד שעה. דואגים שתמיד יהיו מים רותחים בסיר. מעבירים את התכולה של הכלים לחיתול מתבלים במעט מלח ובכל תיבול אחר שמתחשק: שום, פלפל, עגבניות מיובשות, בזיליקום, מה שבא. ונותנים לטפטפ מעל כלי או כיור. אפשר גם לסחוט כדי לעזור למים לצאת. מעבירים לצלחת יפה (החיתול נותן לגבינה צורה יפה) או לכלי ואוכלים לתאבון. אפשר להחליף חלק או כל האשל בשמנת ואז הגבינה יותר שמנה אבל גם כך הגבינה מאוד טעימה לדעתי. בתאבון
 

shir26

New member
יעל לא הבנתי.....מבשלים עם הפלסטיק?

לא נשמע לי הכי בריא בעולם לחמם פלסטיק.......... ביחוד עם הוא מתעוות מהחום, הוא בטח פולט כמה רעלים בדרך, לא?! אי אפשר להעביר את תוכן האשל לכלי זכוכית ולבשל אותו כך (בתוך מים רותחים, כמו במתכון המקורי)?
 

bali

New member
מנהל
במתכון לגבינה לבנה קשה שנתתי למטה

שמים את היוגורט/לבן/שמנת חמוצה בסיר קטן בתוך סיר גדול עם מים רותחים. באן מארי שפותר את הקטע של מיכלי פלסטיק... נשמע לי רעיון מקביל.
 

bali

New member
מנהל
אין בעד מה, תבואי כל יום ../images/Emo25.gif

 

bali

New member
מנהל
אין בעד מה. יש עוד מתכון לגבינה

לבנה קשה, מאותו לבן ביתי. רוצה?
 
למעלה