בפעם הראשונה, הכרה בהדרכות רכיבה לצורך הוזלת הביטוח

מיצו

New member
יובל בר בשת"פ מבורך עם כפיר לוין ו-פרוריידינג

את הלינק עופר העלה, כל מה שנותר הוא לברך על היוזמה ולקוות שהיא תצליח למשוך עוד חברות ביטוח לטובת כולנו.
 

Vaderom

New member
מבורך ומעניין במיוחד אם זה עומד במבחן סטטיסטי

ז"א, אם באמת בממוצע בוגרי קורסי רכיבה בארץ תובעים פחות פיצויים יחסית לאלה שלא.
 
לדעתי מי שהולך לקורס רכיבה מיוזמתו הוא כבר בקבוצת סיכון

נמוכה יותר מעצם העובדה שהוא מודע לסכנות ומשקיעה בלמידה
בניגוד לרוכב הברברי הישראלי המצוי שבטוח שהוא כבר יודע הכל
 

Vaderom

New member
מצד אחד. מצד שני, חלק ממי שהולך לקורסים מחפש מגבלות...

שמעתי פעם איזה ציטוט סטטיסטי ללא ביסוס שאלה שעברו הדרכות נהיגה/רכיבה ומשקיעים בתחום נוטים להתרסק פחות אבל כשהם מתרסקים, הם מתרסקים חזק יותר.
&nbsp
לא יודע, לכן הסטטיסטיקה בפועל מאוד מעניינת אותי. חבל שהיא לעולם לא תצא לאור
 

theshark

New member
מחקרים שנעשו בעולם ובארץ

על קורסי נהיגה מתקדמת מראים בצורה חד משמעית שנהגים/רוכבים שעברו הדרכה אחת או יותר מעורבים פחות בתאונות דרכים - בין 50-70 אחוז פחות.

וזה המון.




אני עובד מטרו
 

Vaderom

New member
אני תמיד מסתכל על המחקרים האלה בביקורתיות מסויימת

אין לי המון מידע בנושא, רק שביבים של מה שאספתי בחיטוטים באינטרנט, אז כל מה שאני אומר הוא בהסתייגות.
&nbsp
המחקרים שאני ראיתי מדברים על מדינות בהן אין חובת שיעורי נהיגה ו/או מגבלות רשיון מתירניות יותר (ארה"ב במיוחד)
שם יש הרבה מאוד אנשים שעולים על אופנוע ללא שיעורים מסודרים כלל, אפילו לא מה שיש בארץ. ורבים עולים ישר על אופנוע גדול או ספורטיבי. במצב כזה ריבוי תאונות הוא צפוי, וכמובן שקורס רכיבה, אפילו אחד בסיסי כמו קורסי המתחילים של הMSF, יתנו הבדל משמעותי מאוד בין מישהו שעבר אחד למי שלמד מאחשלדודשלו איך לרכב על R1 ולא יודע לפנות.
&nbsp
אני נוטה להסכים שקורסי רכיבה לרוב מפחיתים את הסיכוי לתאונה. מעניין אותי עד כמה, ועד כמה הם מפחיתים את החומרה הממוצעת של התאונה, למשל, ועל כן את סכומי הפיצויים המשולמים לרוכבים בממוצע.
&nbsp
&nbsp
 

theshark

New member
יש מחקר בתחום המוכניות שנעשה

בארץ על ידי אוניברסיטת בר אילן, תוצאות אותו מחקר 78% פחות תאונות לאנשים שעברו הדרכה.

ובלי קשר למחקרים, הדרכה של רכיבה מתקדמת יותר ממומלצת לשיפור המיומנות והשליטה - על שנים או יותר גלגלים.

להגיד שזה לא תורם, בעיני זאת סתם טיפשות מתוך בורות.




אני עובד מטרו.
 

Vaderom

New member
שים לב למה שכתבתי

אני אישית מאמין שזה תורם ועברתי קורסים רבים בעצמי (ואני משקיע גם ביום יום בשיפור מיומנות הרכיבה שלי)
&nbsp
הייתי שמח לראות עד כמה, סטטיסטית, זה באמת תורם למספר גורמים שבעיני חשובים לא פחות מהסיכוי לתאונה נטו, כמו למשל חומרת התאונה הממוצעת.
&nbsp
אני אסביר למה אני מתכוון על בסיס דוגמא - אני רואה הרבה רוכבים שמוכשרים ברכיבה הרבה יותר מהרוכב הממוצע, שעברו קורסים והדרכות לרוב, שנוטים להיהרג ברכיבה ספורטיבית בסופ"ש מאשר כאלה שרוכבים על קטנוע או אופנוע לאט ורגוע ביום יום. הסטטיסטיקה, אגב, חזק מאוד נגד רוכבי הספורט, כן?
&nbsp
אז אני אומר - זה כנראה נכון שלאדם בודד, קורס רכיבה מפחית את הסיכון לתאונה. אבל מה עם זה שרוב האנשים אחרי קורס נוטים למתוח את המגבלות רחוק יותר ואז, אם הם מתרסקים, הם מתרסקים יותר חזק?
&nbsp
מה קורה כשאתה לוקח את כל קהל הרוכבים ובודק את אלה שעברו הדרכות מול אלה שלא, לא רק במדד הסיכון לתאונה, אלא גם החומרה שלה?
&nbsp
&nbsp
שוב - אני אישית מאמין שקורסי רכיבה רק משפרים את הסטטיסטיקה, בכל הכיוונים ולכן אני הייתי שמח מאוד לראות את זה נבדק, גם אם זה במסגרת חברת ביטוח שצריכה לשקלל את זה כדי לדעת אם משתלם להם לתת הנחה לרוכבים שעברו קורסים.
&nbsp
&nbsp
 

gamgam

New member
יש קורסים ויש קורסים. אי אפשר לשים אותם תחת מקשה אחת.

מי שעבר הדרכה בסיסית שכוללת בלימה נכונה, חמיקה ממכשול, תנוחה נכונה וכו', סיים בהצלחה והמשיך בחייו הוא "בוגר הדרכות רכיבה" מסוג אחד
ואילו מי שהמשיך משם להדרכת בלימה בפניה, ברך בריצפה, קווים ספורטיביים ווילי זה דבילי (כל הנ"ל קורסים אמיתיים) הוא "בוגר הדרכות רכיבה" מסוג אחר לגמרי שמנסה ללמוד מההדרכות האלו משהו שהוא לא בהכרח רק "איך לחזור הביתה בשלום".
לדעתי הרוב שייכים לחלק הראשון.
 
מחפש כבר הרבה זמן לעשות את "וילי זה דבילי"

אני יודע שכפיר עשה את זה בעבר, אשמח לפרטים ממי שעשה
 

Aricc

New member
על הבידול הזה מבוססת ההנחה, תזוזה של לקוחות תביא ליישור קו

 
למעלה