בעקבות התאונה: הרכבת מורידה מהירות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
אבל רכבת ישראל שואפת להצטייד בקטרים חשמליים
ולא הזכירה אפילו חצי ביטוי לגבי הצטידות בקרונועי חשמל!
ע"ס מה אתה קובע זאת? לי דווקא מוכרים כמה
מסמכים ובהם המלצות לרכישת קרונועים חשמליים.
 
ע"ס מה אתה קובע זאת? לי דווקא מוכרים כמה
מסמכים ובהם המלצות לרכישת קרונועים חשמליים.
 

david80

Active member
ע"ס מה אתה קובע זאת? לי דווקא מוכרים כמה
מסמכים ובהם המלצות לרכישת קרונועים חשמליים.

אבל מה זה משנה כרגע? כל מה שנותר לנו לצפות בזמן הקרוב זה תוצאות המכרז לקטרי הדיזל והמכרז לקרונות קומתיים חדשים! יהיה מעניין!
 

בועז ל

New member

אבל מה זה משנה כרגע? כל מה שנותר לנו לצפות בזמן הקרוב זה תוצאות המכרז לקטרי הדיזל והמכרז לקרונות קומתיים חדשים! יהיה מעניין!
זה מאוד משנה, דייויד.
מכיוון שאת האצבע המאשימה יש להפנות כלפי האוצר ולא כלפי ר"י. אתה יודע מה? אתה יכול להוסיף גם את שאול מופז. בינתיים, אני נענה להצעתך ועוקב בסקרנות אחר המכרז החדש.
 

david80

Active member
זה מאוד משנה, דייויד.
מכיוון שאת האצבע המאשימה יש להפנות כלפי האוצר ולא כלפי ר"י. אתה יודע מה? אתה יכול להוסיף גם את שאול מופז. בינתיים, אני נענה להצעתך ועוקב בסקרנות אחר המכרז החדש.
 

Zמבוש

New member
קודם כל 44 מיליון אירו זה כלום, 243 מיליון
שקל, תשווה את זה לפרוייקטים האחרים. דבר שני, אין שום שינויים בתחנות כוח, מקימים תחנת השנאה כל 50 ק"מ בערך ואותה מחברים לקו מתח גבוה, בכל מקרה זה נכלל בפרוייקט וגם במחיר(זה קו חדש לחלוטין). תשתיות קיימות גם בישראל, מה שצריך זה קו מתח להזנה. ודווקא בישראל הקטנה התשתית צפופה יותר. לקבל אישור לא עולה מאות מיליונים.
הבעיתיות הינה
במשפט אחד שלך " מקימים תחנת השנאה כל 50 ק"מ על פי משפט זה יקום ויפול הפרויקט הנ"ל . אתה יודע כמה זמן לקח לחברת החשמל לבנות תחנת השנאה באזור אדמירלטי חיפה ? 3 וחצי שנים ! זאת בעית הבעיות בפרויקט לדעתי .
 

Rubim88

New member
הבעיתיות הינה
במשפט אחד שלך " מקימים תחנת השנאה כל 50 ק"מ על פי משפט זה יקום ויפול הפרויקט הנ"ל . אתה יודע כמה זמן לקח לחברת החשמל לבנות תחנת השנאה באזור אדמירלטי חיפה ? 3 וחצי שנים ! זאת בעית הבעיות בפרויקט לדעתי .
נו ו..? ממקרה אחד מסיקים על הכלל?
יש לך מידע למה לקח להם ככה זמן? אולי בעיות משפטיות נקודתיות? קרא על תוכנית הפיתוח של חברת החשמל לשנים 2009-2013 http://www.israel-electric.co.il/bi...Page=IP&ibpDispWho=InvPlans&ibpZone=InvPlans& מוסיפים תחנות השנאה, קווי מתח גבוה ונמוך..אין שום בעיה.
 

Zמבוש

New member
נו ו..? ממקרה אחד מסיקים על הכלל?
יש לך מידע למה לקח להם ככה זמן? אולי בעיות משפטיות נקודתיות? קרא על תוכנית הפיתוח של חברת החשמל לשנים 2009-2013 http://www.israel-electric.co.il/bi...Page=IP&ibpDispWho=InvPlans&ibpZone=InvPlans& מוסיפים תחנות השנאה, קווי מתח גבוה ונמוך..אין שום בעיה.
צר לי לשפוך
מיים קרים על ההתלהבות שלך לא היתה שום בעיה משפטית שלא נתנה להם לבנות , אני מביא את המקרה הנ"ל כטסט קייס היות ואת אותה נקודה אני רואה כאשר אני נוסע לעבודה הן בבוקר והן אחה"צ , אני מדבר על זמן העבודה בפועל ולא על זמן ההתדינות המשפטית על הנקודה עצמה . יש עוד הרבה מה לעשות הן ברכבת ישראל והן בחברת החשמל , אך כל זה לא בא ואומר כי אין שם בעלי מיקצוע מעולים מן השורה הראשונה . ולעניין התוכנית , גם רשות החשמל קובלת על פיגורה של חברת החשמל בישום התוכניות שלה עצמה ומדובר בפיגור של תוכניות חירום הדרושות במהירות למשק החשמל הישראלי . למשק הישראלי חסר כוח חשמלי וחברת החשמל העובדת בחוג סגור ללא תמיכת חישמול מהמדינות הגובלות בנו נתונה בחוסר מבהיל בזמני השיא שהם בחורף ובקייץ .
 

Rubim88

New member
צר לי לשפוך
מיים קרים על ההתלהבות שלך לא היתה שום בעיה משפטית שלא נתנה להם לבנות , אני מביא את המקרה הנ"ל כטסט קייס היות ואת אותה נקודה אני רואה כאשר אני נוסע לעבודה הן בבוקר והן אחה"צ , אני מדבר על זמן העבודה בפועל ולא על זמן ההתדינות המשפטית על הנקודה עצמה . יש עוד הרבה מה לעשות הן ברכבת ישראל והן בחברת החשמל , אך כל זה לא בא ואומר כי אין שם בעלי מיקצוע מעולים מן השורה הראשונה . ולעניין התוכנית , גם רשות החשמל קובלת על פיגורה של חברת החשמל בישום התוכניות שלה עצמה ומדובר בפיגור של תוכניות חירום הדרושות במהירות למשק החשמל הישראלי . למשק הישראלי חסר כוח חשמלי וחברת החשמל העובדת בחוג סגור ללא תמיכת חישמול מהמדינות הגובלות בנו נתונה בחוסר מבהיל בזמני השיא שהם בחורף ובקייץ .
אין דבר כזה טסט קייס..
וגם אין לך אפשרות לדעת למה העבודה לקחה X זמן. הבאתי לך קישור שמתאר מה הולך להוסיף ב4 שנים, נכון שאין ודאות שהכל יבנה, אבל ההיקף של הפרוייקט הוא בהרבה יותר מכמה תחנות השנאה קטנות להזנת חשמול לרכבת..(10-40 MW)
 

Zמבוש

New member
אין דבר כזה טסט קייס..
וגם אין לך אפשרות לדעת למה העבודה לקחה X זמן. הבאתי לך קישור שמתאר מה הולך להוסיף ב4 שנים, נכון שאין ודאות שהכל יבנה, אבל ההיקף של הפרוייקט הוא בהרבה יותר מכמה תחנות השנאה קטנות להזנת חשמול לרכבת..(10-40 MW)
אנחנו יכולים
להתקוטט עד אשמורת הבוקר ולא יצא עשן לבן נכון מאוד אינני יכול לדעת מדוע לקח לחברה את הזמן הנ"ל באותה נקודה ספציפית , אך היא תואמת את ההודעה המדאיגה של רשות החשמל בדבר אי עמידה של חברת החשמל ביעדייה היא וביעדיי החרום הנדרשים נקודה .
 

Rubim88

New member
אנחנו יכולים
להתקוטט עד אשמורת הבוקר ולא יצא עשן לבן נכון מאוד אינני יכול לדעת מדוע לקח לחברה את הזמן הנ"ל באותה נקודה ספציפית , אך היא תואמת את ההודעה המדאיגה של רשות החשמל בדבר אי עמידה של חברת החשמל ביעדייה היא וביעדיי החרום הנדרשים נקודה .
אין שום קשר בין פרוייקט קטן בחיפה
של תחנה השנאה, הקמת X ק"מ של קו מתח במקוםY או משהו בסגנון ליעדים של חברת החשמל או כל חברה מושחתת אחרת. בדיוק כמו שאין קשר בין מהירות ההקמה של כביש 431 לכבישים של מע"צ.
 

Rubim88

New member
לא נראה לי שכסף הוא הבעיה..עשיתי חיפוש לכמה
חוזי חשמול בעולם, רואים שמחיר לק"מ נע בין 0.4-1 מיליון אירו(ולא דולר, זה היה בלבול שלי) הנה דוגמא טריה, פרוייקט של אלסטום שהסתיים השנה ביוון, ואם שום סיבה שבישראל המחירים יהיו שונים. http://www.alstom.com/home/news/new.../news/business_news/&idRubriqueCourante=23133 קו כפול של 104 ק"מ, תשתית למהירות 160 קמ"ש עלות 44 מיליון אירו. 0.42 אירו לק"מ
וציוד בכל מקרה יש לרכוש כדי להפעיל את הקווים
החדשים, אז אין שום הגיון ברכישת דיזל..
 

luckydude

Active member
לצערי הרב: כל נבואותיי התגשמו ! כתבתי כבר ב-
בשנת 2003 כי כשל כזה צפוי ! תפתחו את ספרי הרכב של היצרן ! לא רק מדובר בענין תחזוקה, כי אם גם במתכת שנחלשת לאחר 15 שנים. היצרן יתנער מאחריות ובצדק רב ! עייפות החומר היא אחד הגורמים ! אני צופה כי במהלך השנים הקרובות יתחילו להשבית את מערכי הקרונועים הישנים ביותר ואת השבדים. מערכים ששנת ייצורם 1992 - 1993 מתחילים להיות מסוכנים לנסיעה. כתבתי כבר ב- 2003 שצפוי כשל במבנה החוגון וקריסה שלו לאחר 15 שנות שימוש ! הבעיה היא שמדובר לא רק בחוגונים. הרכבת תמצא עצמה בשנים הבאות עם מחסור איום ונורא בציוד נייד ! לא תהא ברירה אלא לבצע רכש חירום מיידי ולהפסיק את מאבקי הכוח הפנימיים בין שני הסמנכ"לים. כאשר בשלהי שנת 2001 מצאתי 6 קיטים חדשים להרכבה של G12 במחיר מציאה בדרום מזרח אסיה, אצל חבר טוב - מאעכר רציני לדיזל, אמרו לי ברכבת: "לא צריך, יש לנו 3 קטרי עיתוק נהדרים".....נהדרים? עם מנועי MTU (261-263) ועם כשלי מנוע ובעיות חשמל ובעיות נוראות עם מערכות הקירור ומי הקירור??????? זה נקרא נהדרים? איזה ראש בקיר ! יכולתי לסדר להם 6 קטרי G12 מעולים כחדשים לעיתוק ! המאעכר שלי בדרום מזרח אסיה הצליח ל"סדר" 6 קיטים מחלקי חילוף שלא מומשו אבל כאן עבדו עם ראש בקיר כפי שהשביתו את קטרי ה- G16 לחינם ! אמרו: "אין חלקי חילוף". האמנם? בולשיט אטומי ! אפילו אצל חבר טוב ב-eBay - יכולתי להשיג כל חלק חסר ובמחירים מעולים ! הכל חארטה ! אין דבר כזה שלא ניתן להשיג חלפים ! הכל קיים ובמחירים טובים ! גם חבר טוב שלי ב-NRE-USA אומר לי כל הזמן: כל חלק יש לנו לכל קטר אמריקאי באשר הוא ! העיקר שמכרו להם 6 קטרי G12 במקום לשלוח אותם רק לשיפוץ ולמיחשוב ! אבל אתה יודע: מה שחסר ברכבת הם שלושה דברים לטווח ארוך: אסטרטגיה, פרקטיקה ודבר נוסף שהס מלהזכירו. לא מבין את שיטת רכישת הציוד הנייד ברכבת ובעצם מבין, אך לא כדאי שנמשוך אותי בלשון....
אתה זוכר היטב מה אמרתי לפני אפריל 2005 על שימוש בקרונועים בקו המשודרג לירושלים ! נו? וגם אז הנבואה התגשמה ! אבל עזוב, אין עם מי לדבר ואם הם היו מתייעצים איתנו - הם היו רוכשים את הציוד האולטימטיבי לשנים רבות ובמחירים טובים ! במקום לזרוק כסף מיותר על דיזל, צריך להתחיל מיד בחישמול קווים וברכישת ציוד חשמלי ! כל דבר מתעכב ומתעכב מסיבות שהס מלהזכירן כאן (שששש.....) ובינתיים הנוסעים סובלים מרה ! והשערורייה עם העלייה בתחנת ההגנה דרומה? גם את זה אפשר היה לפתור וללא עלויות כאלה ! איש לא חשב על הקשת של מקווה-ישראל... פתאום, כאשר סיפרתי על הרעיון לחבר טוב בהנדסה, הוא ענה לי: "וואו. איזה רעיון, איך לא חשבנו על זה?!". אתה מבין את זה ברוך??? יאללה, לילה טוב. כאן אסיים להיום.
צודק בהחלט, לא יוכלו לעמוד בביקוש.
עד אמצע העשור הבא: הכפלת המסילה לנהריה, מסילה כפולה ומהירה לבאר שבע, קו איילון דרום ומסילה מהירה לאשדוד ואשקלון, רכבת מהירה לרעננה וכפר סבא דרך מסילת השרון... מדובר פה בהעלאת הביקוש הפוטנציאלי בעשרות מיליוני נוסעים בשנה וזה בלי לחפור אפילו מטר בA1 ועם העובדה שכבר היום אין מספיק ציוד נייד לספק את הדרישה. הפתרון היחידי שמסתמן - לאפשר לנוסעים לרכוב על גג הקרונות - כמו בהודו. לפחות בזה שלא יהיה חישמול, לא יהיה קו מתח של 25000 וולט שיפריע לזה
 
צודק בהחלט, לא יוכלו לעמוד בביקוש.
עד אמצע העשור הבא: הכפלת המסילה לנהריה, מסילה כפולה ומהירה לבאר שבע, קו איילון דרום ומסילה מהירה לאשדוד ואשקלון, רכבת מהירה לרעננה וכפר סבא דרך מסילת השרון... מדובר פה בהעלאת הביקוש הפוטנציאלי בעשרות מיליוני נוסעים בשנה וזה בלי לחפור אפילו מטר בA1 ועם העובדה שכבר היום אין מספיק ציוד נייד לספק את הדרישה. הפתרון היחידי שמסתמן - לאפשר לנוסעים לרכוב על גג הקרונות - כמו בהודו. לפחות בזה שלא יהיה חישמול, לא יהיה קו מתח של 25000 וולט שיפריע לזה
עצוב כי אנו אוהבים את הרכבת
 

פוטיק

New member
לצערי הרב: כל נבואותיי התגשמו ! כתבתי כבר ב-
בשנת 2003 כי כשל כזה צפוי ! תפתחו את ספרי הרכב של היצרן ! לא רק מדובר בענין תחזוקה, כי אם גם במתכת שנחלשת לאחר 15 שנים. היצרן יתנער מאחריות ובצדק רב ! עייפות החומר היא אחד הגורמים ! אני צופה כי במהלך השנים הקרובות יתחילו להשבית את מערכי הקרונועים הישנים ביותר ואת השבדים. מערכים ששנת ייצורם 1992 - 1993 מתחילים להיות מסוכנים לנסיעה. כתבתי כבר ב- 2003 שצפוי כשל במבנה החוגון וקריסה שלו לאחר 15 שנות שימוש ! הבעיה היא שמדובר לא רק בחוגונים. הרכבת תמצא עצמה בשנים הבאות עם מחסור איום ונורא בציוד נייד ! לא תהא ברירה אלא לבצע רכש חירום מיידי ולהפסיק את מאבקי הכוח הפנימיים בין שני הסמנכ"לים. כאשר בשלהי שנת 2001 מצאתי 6 קיטים חדשים להרכבה של G12 במחיר מציאה בדרום מזרח אסיה, אצל חבר טוב - מאעכר רציני לדיזל, אמרו לי ברכבת: "לא צריך, יש לנו 3 קטרי עיתוק נהדרים".....נהדרים? עם מנועי MTU (261-263) ועם כשלי מנוע ובעיות חשמל ובעיות נוראות עם מערכות הקירור ומי הקירור??????? זה נקרא נהדרים? איזה ראש בקיר ! יכולתי לסדר להם 6 קטרי G12 מעולים כחדשים לעיתוק ! המאעכר שלי בדרום מזרח אסיה הצליח ל"סדר" 6 קיטים מחלקי חילוף שלא מומשו אבל כאן עבדו עם ראש בקיר כפי שהשביתו את קטרי ה- G16 לחינם ! אמרו: "אין חלקי חילוף". האמנם? בולשיט אטומי ! אפילו אצל חבר טוב ב-eBay - יכולתי להשיג כל חלק חסר ובמחירים מעולים ! הכל חארטה ! אין דבר כזה שלא ניתן להשיג חלפים ! הכל קיים ובמחירים טובים ! גם חבר טוב שלי ב-NRE-USA אומר לי כל הזמן: כל חלק יש לנו לכל קטר אמריקאי באשר הוא ! העיקר שמכרו להם 6 קטרי G12 במקום לשלוח אותם רק לשיפוץ ולמיחשוב ! אבל אתה יודע: מה שחסר ברכבת הם שלושה דברים לטווח ארוך: אסטרטגיה, פרקטיקה ודבר נוסף שהס מלהזכירו. לא מבין את שיטת רכישת הציוד הנייד ברכבת ובעצם מבין, אך לא כדאי שנמשוך אותי בלשון....
אתה זוכר היטב מה אמרתי לפני אפריל 2005 על שימוש בקרונועים בקו המשודרג לירושלים ! נו? וגם אז הנבואה התגשמה ! אבל עזוב, אין עם מי לדבר ואם הם היו מתייעצים איתנו - הם היו רוכשים את הציוד האולטימטיבי לשנים רבות ובמחירים טובים ! במקום לזרוק כסף מיותר על דיזל, צריך להתחיל מיד בחישמול קווים וברכישת ציוד חשמלי ! כל דבר מתעכב ומתעכב מסיבות שהס מלהזכירן כאן (שששש.....) ובינתיים הנוסעים סובלים מרה ! והשערורייה עם העלייה בתחנת ההגנה דרומה? גם את זה אפשר היה לפתור וללא עלויות כאלה ! איש לא חשב על הקשת של מקווה-ישראל... פתאום, כאשר סיפרתי על הרעיון לחבר טוב בהנדסה, הוא ענה לי: "וואו. איזה רעיון, איך לא חשבנו על זה?!". אתה מבין את זה ברוך??? יאללה, לילה טוב. כאן אסיים להיום.
תפרט בנוגע ל"קשת של מקווה ישראל"..
נשמע מעניין..
 
תפרט בנוגע ל"קשת של מקווה ישראל"..
נשמע מעניין..
אודה לחברנו המכובד בועז ל. אם יואיל לעשות כן:
אני פשוט נמצא ממש לפני פעילות רבה ולכן לא אוכל לענות כרגע. בועז יקירי: אנא הסבר לו את מהות הקשת עליה דיברנו בעל-פה. אביה.
 

בועז ל

New member
תפרט בנוגע ל"קשת של מקווה ישראל"..
נשמע מעניין..
בבקשה. מדובר ברעיון שהגה ד"ר רייטר במטרה
להתגבר על האתגר שמציב שיפוע הגשר בתחנת ההגנה עבור הציוד הנייד של ר"י. כידוע, גשר זה הנו חלק מקו הרכבת העתידי לראשל"צ. בפורום הועלה חשש ע"י חלק מהחברים, כי ללא חשמול של הקו, הציוד הנייד (בהנעת דיזל) שברשות ר"י לא יוכל להתגבר על השיפוע. כפתרון לבעיה זו, הציע ד"ר רייטר הקמת מעקף לגשר בדמות קשת שמוצאה בתחנת דרום הישנה ועוברת דרך שטחי בית הספר החקלאי "מקווה ישראל". הוותיקים מבין חברי הפורום זוכרים ודאי את הצבתה של סוללת טילי הפטריוט במלחמת המפרץ הראשונה, בדיוק על השטח שמציע ד"ר רייטר. יש לציין, כי בנייתה של קשת זו תחייב הפקעת קרקעות מביה"ס החקלאי - דבר המקשה על ביצוע הרעיון הטוב לכשעצמו. כמו"כ, קיים גורם הזמן, שאף ד"ר רייטר מצר עליו:הצעה שכזו הייתה צריכה להיות מועלית עוד קודם לבניית הגשר הנוכחי.
 
בבקשה. מדובר ברעיון שהגה ד"ר רייטר במטרה
להתגבר על האתגר שמציב שיפוע הגשר בתחנת ההגנה עבור הציוד הנייד של ר"י. כידוע, גשר זה הנו חלק מקו הרכבת העתידי לראשל"צ. בפורום הועלה חשש ע"י חלק מהחברים, כי ללא חשמול של הקו, הציוד הנייד (בהנעת דיזל) שברשות ר"י לא יוכל להתגבר על השיפוע. כפתרון לבעיה זו, הציע ד"ר רייטר הקמת מעקף לגשר בדמות קשת שמוצאה בתחנת דרום הישנה ועוברת דרך שטחי בית הספר החקלאי "מקווה ישראל". הוותיקים מבין חברי הפורום זוכרים ודאי את הצבתה של סוללת טילי הפטריוט במלחמת המפרץ הראשונה, בדיוק על השטח שמציע ד"ר רייטר. יש לציין, כי בנייתה של קשת זו תחייב הפקעת קרקעות מביה"ס החקלאי - דבר המקשה על ביצוע הרעיון הטוב לכשעצמו. כמו"כ, קיים גורם הזמן, שאף ד"ר רייטר מצר עליו:הצעה שכזו הייתה צריכה להיות מועלית עוד קודם לבניית הגשר הנוכחי.
התעוררתי עם הרעיון מאוחר מדי ! קרא:
למרות שהיתה אוזן קשבת לרעיון, אפילו כעסו עלי שלא העליתי את הרעיון בזמן מוקדם יותר. יתכן כי כבר ניתן היה לסיים את הליך ההפקעה של מקצת משטחי בית הספר על-פי פרק ח' בחוק. סורי - היתה לי הצתה מאוחרת ואתה צודק: אני אכן מצר על כך וחבל. יישום ההצעה היה מחסל לחלוטין את בעיית השיפוע הבעייתי ומאריך את הדרך ב- 740 מ' בלבד. שרטוט מדוייק תקבל ממני בבית. יאללה הולכים לפעילות. יום טוב יא מנוול ! בלילה יהיה לי יותר זמן פנוי. אחטוף איתך שיחה בטלפון בשמחה ! אביה החמור והמלעון !
 

פוטיק

New member
התעוררתי עם הרעיון מאוחר מדי ! קרא:
למרות שהיתה אוזן קשבת לרעיון, אפילו כעסו עלי שלא העליתי את הרעיון בזמן מוקדם יותר. יתכן כי כבר ניתן היה לסיים את הליך ההפקעה של מקצת משטחי בית הספר על-פי פרק ח' בחוק. סורי - היתה לי הצתה מאוחרת ואתה צודק: אני אכן מצר על כך וחבל. יישום ההצעה היה מחסל לחלוטין את בעיית השיפוע הבעייתי ומאריך את הדרך ב- 740 מ' בלבד. שרטוט מדוייק תקבל ממני בבית. יאללה הולכים לפעילות. יום טוב יא מנוול ! בלילה יהיה לי יותר זמן פנוי. אחטוף איתך שיחה בטלפון בשמחה ! אביה החמור והמלעון !
אז הרכבות והמערכים כמו שהם לא יוכלו לטפס ?
יש מצב שמסיימים את הפרוייקט ובנסיעת מבחן פשוט הרכבת לא סוחבת !? אוי וזמייה..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה