בעקבות השרשור החרדי: לדתיים פחות

ממש לא

הם *חושבים* שהם מוסריים יותר ונעלים יותר. הגישה המתנשאת שלהם ממש מגעילה אותי, ובכל הזדמנות אני משתמשת בנשק יום הדין - ההלכה, המשנה וכו' כדי להוכיח להם עד כמה הדת שלהם מגוחכת.
 
יקירתי, אבל ברגע שמתקבלות תגובות

כמו שהתקבלו כאן, אז לא פלא ש*הם* (הכושים? הדוסים? הערבושים? היהודונים?)נתפסים כבעלי גישה מתנשאת. בסוציולוגיה התופעה הזו נקראת "אפקט פיגמליון" (נבואה שמגשימה את עצמה). אם *אנחנו* מצפים מהם מתוקף היותם דתיים להתנהגות מוסרית יותר "כביכול", אנחנו בעצם מודים שהם מוסריים יותר מאיתנו ונעלים מאיתנו. לא יודעת, השרשור הזה מסריח לי קצת מגזענות. נותר לי רק לזמזם: "כמה רוע...ניתן לבלוע
...."
 
לא יודעת לגבי המילה "גזענות"

לא ממש הולמת במקרה הזה. לא מדובר בגזע, סתם באוסף של קבוצות דתיות. ואני מצטערת, אני לא יכולה להסתיר את סלידתי, אפילו כאן, כשעולה לסבוויי אחד עם כיפה. אז אני לא מושלמת...
 
עפ"י אבן שושן: גזען="מי שמתייחס

בעוינות לאנשים שאינם כמותו". אז כפי שבך מתעוררת מתעוררת הסלידה ברכבת התחתית כאשר עולה מישהו עם כיפה. בי אוחזת תחושת קבס קשה , כאשר אנשים שופטים אנשים אחרים על סמך, גזע, גת, מין, לאום, העדפה מינית וכיו"ב....
 
מה לעשות, זאת אני

ומי שמכיר אותי, שוב, יודע מהיכן הסלידה שלי מהדתיים נובעת.
 
../images/Emo45.gifצודקת שוחרת..

על זה גם מתבססת מגילת העצמאות.. מעולם לא שפטתי ולא אשפוט.. קטונתי.. sky
 
הסיבה שמותר לגבר ואסור לאישה...

זה הריון כמובן. הגברים אינם יכולים להכנס להריון (רק להכניס) ולכן מותר לגבר לשכב עם נשים מחוץ למסגרת הנישואים ולאישה אסור מכיוון שישנה הסכנה שהיא תכנס להריון ויוולד ילד ממזר (הרי אסור להשתמש באמצעי מניעה ..לא תשפוך זרעך לשווא)
 
אני לא מסכימה איתך...

החיים הם לא שחור לבן וחרדי/דתי שבוגד כי יש לו חולשה בתחום מסויים זה לא אומר שבגלל זה ממחר הוא יכול לאכול חזיר או לחלל שבת. החיים יותר מורכבים סה"כ הבנ"א מעונין לגדול/לחנך את ילדיו בחברה דתית וכל סדר יומו מתאים לחברה הדתית יש לו נפילה מאוד גדולה שנקראת "לא תנאף"/"לא תחמוד"- בתורה יש הרבה מאוד מצוות אם הוא מפקשש באחת זה לא אומר שהוא לא מוסרי או לא דתי.. זאת דעתי-לא חייבים לקבל...
 
את זה יעניין אתכם לקרוא..

שאלתי שאלה בפורום דתיים להלן השאלה: האם לפי הדת היהודית גבר שאשתו בנידה רשאי ללכת עם אישה אחרת מעיר אחרת? יש לזה הסבר בהלכה או שמא אין לכך כל בסיס.. תודה מראש sky להלן התשובה שלהם: אין שום איסור (בתנאי שהאישה השנייה אינה נידה\קדשה\מאורסה\אשת איש) אבל זה גם לא בדיוק מותר. מה תגיד על זה האישה שנשארת בבית? אותי זה דווקא הרגיז!! sky
 
למעלה