בעצמאות הרכבת מנהריה תעבור בנתב"ג בדרך לב"ש

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הפולשים העבריינים בקו לכפ"ס הם עובדה מוצקה.

גם אמורים* לסיים את הכפלת סגולה-תל אביב
"רק" שבע שנים איחור עם אופציה להארכה לקו, שאינו מורכב כמו קווי רכבת אחרים (קו למודיעין, למשל) ושאין בעיות שטח שונות.
נכון, שנאמרו דברים על פלישה לא חוקית בתוואי הקו. אבל אני מכיר את תוואי הקו לאורכו מתוך הרכבת ומחוצה ולא ראיתי דברים שונים, שמסרו "רכבת ישראל". גם אם היו, כנראה הדברים גדלו מעבר לפרופורציות.
הפולשים העבריינים בקו לכפ"ס הם עובדה מוצקה.
עם זאת, הזמן שנדרש עד ל"סילוקם" מהשטח התארך עד מאוד לטעמי. כך או כך, לא ניתן לתרץ בשום אופן את העיכוב הנוראי שבהשלמת הכפלת הקו לכפ"ס.
 

amit1270

New member
הקו לבאר שבע זכה לטיפול מיוחד, והקו לכפ"ס לא

הפולשים העבריינים בקו לכפ"ס הם עובדה מוצקה.
עם זאת, הזמן שנדרש עד ל"סילוקם" מהשטח התארך עד מאוד לטעמי. כך או כך, לא ניתן לתרץ בשום אופן את העיכוב הנוראי שבהשלמת הכפלת הקו לכפ"ס.
הקו לבאר שבע זכה לטיפול מיוחד, והקו לכפ"ס לא
גם הכפלת מוצקין-נהריה לא זכתה לעדיפות דומה ועדיין מתעכבת. חבל שברכבת יודעים ללחוץ רק במקום אחד.
 

בועז ל

New member
זה נכון שהקו לב"ש יחד עם הקו לראשל"צ מערב

הקו לבאר שבע זכה לטיפול מיוחד, והקו לכפ"ס לא
גם הכפלת מוצקין-נהריה לא זכתה לעדיפות דומה ועדיין מתעכבת. חבל שברכבת יודעים ללחוץ רק במקום אחד.
זה נכון שהקו לב"ש יחד עם הקו לראשל"צ מערב
היו בראש סדר העדיפויות של המנכ"ל הקודם הראל, ובצדק. עם זאת, לעניין הפרסונלי קיים משקל רב. הקו לב"ש הוא הקו המורכב והביורוקרטי ביותר של הרכבת. אין שום קו שדומה לו או אפילו מתקרב לרמת הבעיות שהקו הזה גבה לאורך כל הדרך. לצערי, היום אני יכול לקבוע במידה רבה של ודאות, שעם חומר אנושי אחר, הקו הזה לא היה מסתיים גם בעוד שלוש שנים לפחות, אם בכלל.
 

amit1270

New member
אפשר לומר את אותם דברים על ההכפלות האחרות

זה נכון שהקו לב"ש יחד עם הקו לראשל"צ מערב
היו בראש סדר העדיפויות של המנכ"ל הקודם הראל, ובצדק. עם זאת, לעניין הפרסונלי קיים משקל רב. הקו לב"ש הוא הקו המורכב והביורוקרטי ביותר של הרכבת. אין שום קו שדומה לו או אפילו מתקרב לרמת הבעיות שהקו הזה גבה לאורך כל הדרך. לצערי, היום אני יכול לקבוע במידה רבה של ודאות, שעם חומר אנושי אחר, הקו הזה לא היה מסתיים גם בעוד שלוש שנים לפחות, אם בכלל.
אפשר לומר את אותם דברים על ההכפלות האחרות
כלומר "עם חומר אנושי אחר" (או עם קצת יותר תשומת לב) היה אפשר לפתור את הבעיות (הקלות יחסית לקו לב"ש) מזמן, ולא עשו את זה.
 

בועז ל

New member
לא ממש. בעיקר לא בהבט המשאבים של הרכבת.

אפשר לומר את אותם דברים על ההכפלות האחרות
כלומר "עם חומר אנושי אחר" (או עם קצת יותר תשומת לב) היה אפשר לפתור את הבעיות (הקלות יחסית לקו לב"ש) מזמן, ולא עשו את זה.
לא ממש. בעיקר לא בהבט המשאבים של הרכבת.
 

אורי404

New member
כבר אמרתי בעבר: זהו הקו נמוך בסדר העדיפות

הקו לבאר שבע זכה לטיפול מיוחד, והקו לכפ"ס לא
גם הכפלת מוצקין-נהריה לא זכתה לעדיפות דומה ועדיין מתעכבת. חבל שברכבת יודעים ללחוץ רק במקום אחד.
כבר אמרתי בעבר: זהו הקו נמוך בסדר העדיפות
אז נכון, שיש לתת יותר סדר עדיפויות לקווי רכבת אחרים, כמו למשל הקו לחיפה/נהריה.
ועדיין הקו לכפר סבא סובל מהזנחה ולא רק בעיכוב פרויקט ההכפלה.
לקווי הרכבת השונים הוסיפו רכבות מאוחרות. רק לכפר סבא הרכבת האחרונה מסיימת מוקדם יחסית.
 

אורי404

New member
לא ראיתי פלישה

הפולשים העבריינים בקו לכפ"ס הם עובדה מוצקה.
עם זאת, הזמן שנדרש עד ל"סילוקם" מהשטח התארך עד מאוד לטעמי. כך או כך, לא ניתן לתרץ בשום אופן את העיכוב הנוראי שבהשלמת הכפלת הקו לכפ"ס.
לא ראיתי פלישה
אולי אוהל מסכן היה.
בכל מקרה, הם אוהבים כל פעם למצוא סיבה (במרכאות או לא במרכאות) לעיכוב.
תחילה אמרו, שאין הפרדות מפלסיות ליד תחנת בני ברק ובפתח תקווה. מאז יש הפרדות.
בפעם האחרונה מסרו, שזה בגלל התנהלות וועד העובדים. גם כאן, על-פניו הסתדרו הדברים.
בשורה התחתונה זהו פרויקט קצר מבחינת סיום עם תירוצים לאורך זמן ארוך.
 

בועז ל

New member
פלישה אינה חייבת להתבטא במבנה, אורי. מספיקה

לא ראיתי פלישה
אולי אוהל מסכן היה.
בכל מקרה, הם אוהבים כל פעם למצוא סיבה (במרכאות או לא במרכאות) לעיכוב.
תחילה אמרו, שאין הפרדות מפלסיות ליד תחנת בני ברק ובפתח תקווה. מאז יש הפרדות.
בפעם האחרונה מסרו, שזה בגלל התנהלות וועד העובדים. גם כאן, על-פניו הסתדרו הדברים.
בשורה התחתונה זהו פרויקט קצר מבחינת סיום עם תירוצים לאורך זמן ארוך.
פלישה אינה חייבת להתבטא במבנה, אורי. מספיקה
נוכחות פלילית של עבריינים בשטח. עם רמת אכיפה כפי שיש מצד הרשויות, אין פלא שר"י נרתעה מלהתעסק עם החבר'ה החביבים האלה. אז נכון שהפרויקט "שלך" נמשך ונמשך, אך לפני שאתה קובע מסמרות ע"ס שמועות בלבד, כדאי שתיקח בחשבון שפרויקטים בתחום תשתיות הרכבת הם עסק דינמי ולא תמיד פרויקט שמסתיים מכיל את אותם שלבי ביצוע כפי שנקבעו בהתחלה. יש "עזים" שמוכנסות לפרויקטים, שינויים, בלת"מים ועוד. אני בטוח שאין איש מבין חברי הפורום אשר מכיר את הפרויקט לפרטי פרטים ע"מ לחרוץ דעה עד כמה מוגזמת החריגה והעיכוב בלו"ז של הכפלת הקו לכפ"ס. זה אמנם עדיין לא מצדיק את משך הזמן של פרויקט ההכפלה הכפר סבאי, אך מעניק מידה מסוימת של פרופורציה.
 

בועז ל

New member
ואגב, האם בחפיר יבנה ראית פלישה? בוודאי שלא,

לא ראיתי פלישה
אולי אוהל מסכן היה.
בכל מקרה, הם אוהבים כל פעם למצוא סיבה (במרכאות או לא במרכאות) לעיכוב.
תחילה אמרו, שאין הפרדות מפלסיות ליד תחנת בני ברק ובפתח תקווה. מאז יש הפרדות.
בפעם האחרונה מסרו, שזה בגלל התנהלות וועד העובדים. גם כאן, על-פניו הסתדרו הדברים.
בשורה התחתונה זהו פרויקט קצר מבחינת סיום עם תירוצים לאורך זמן ארוך.
ואגב, האם בחפיר יבנה ראית פלישה? בוודאי שלא,
אבל העובדה היא שכנופייה מסוכנת מהעולם התחתון שלטה בשטח ולא אפשרה לרכבת ולקבלן לבצע את העבודות. איני רוצה להרחיב בנושא, אבל דע לך שמי שחילץ את מחלף יבנה לא היה אותו אחד שחילץ את הקו לכפ"ס. בנוסף, מדובר בשני פתרונות שונים.
 

romcd

New member
ביבנה מדובר על חול = זהב רצו את בעלות חלקית

ואגב, האם בחפיר יבנה ראית פלישה? בוודאי שלא,
אבל העובדה היא שכנופייה מסוכנת מהעולם התחתון שלטה בשטח ולא אפשרה לרכבת ולקבלן לבצע את העבודות. איני רוצה להרחיב בנושא, אבל דע לך שמי שחילץ את מחלף יבנה לא היה אותו אחד שחילץ את הקו לכפ"ס. בנוסף, מדובר בשני פתרונות שונים.
ביבנה מדובר על חול = זהב רצו את בעלות חלקית

על חול הים שמשמש לתעשיית הבניין ,עד שבא סוכן והקליט אותם ונגמר הפרשה מזמן ,זה לא עצר את עבודות הרכבת רק הכניס פחד

בעובדי הקבלן שנאלצו להתחלק בשלל היוצא מהאדמה .
 

בועז ל

New member
לא מדויק. ביבנה נגרם עיכוב (נגרם ועוד איך!)

ביבנה מדובר על חול = זהב רצו את בעלות חלקית

על חול הים שמשמש לתעשיית הבניין ,עד שבא סוכן והקליט אותם ונגמר הפרשה מזמן ,זה לא עצר את עבודות הרכבת רק הכניס פחד

בעובדי הקבלן שנאלצו להתחלק בשלל היוצא מהאדמה .
לא מדויק. ביבנה נגרם עיכוב (נגרם ועוד איך!)
בביצוע עבודות הקבלן עקב ניסיונות סחיטה של הכנופייה.
 
כריית חול - משאב יקר בארה''ק.

לא מדויק. ביבנה נגרם עיכוב (נגרם ועוד איך!)
בביצוע עבודות הקבלן עקב ניסיונות סחיטה של הכנופייה.
כריית חול - משאב יקר בארה''ק.
תופעה של פולשים לאורך תוואי המסילות מצפון ועד דרום מוכרת ומבוצעת ע''י הפסיפס האנושי
שממנו מורכבת מדינת ישראל.
מאחר ואין פקחים שיאכפו את החוק באדמות המדינה ,ובאדמות שהופקעו כחוק, חילוץ השטחים מידם של הפולשים נמשך זמן רב.
 

בועז ל

New member
קשה מאוד לבוא בטענות כלפי הרכבת כאשר

כריית חול - משאב יקר בארה''ק.
תופעה של פולשים לאורך תוואי המסילות מצפון ועד דרום מוכרת ומבוצעת ע''י הפסיפס האנושי
שממנו מורכבת מדינת ישראל.
מאחר ואין פקחים שיאכפו את החוק באדמות המדינה ,ובאדמות שהופקעו כחוק, חילוץ השטחים מידם של הפולשים נמשך זמן רב.
קשה מאוד לבוא בטענות כלפי הרכבת כאשר
רשויות האכיפה אינן מבצעות את תפקידן. התמודדותה הקשה והלא תמיד מוצלחת של הרכבת עם פורעי החוק רק מעצימה אצלי את תחושת ההערכה הרבה שאני חש כלפי מנהל הקו בפרויקט ההכפלה של המסילה לבאר שבע. כמות האיומים והקשיים העצומים שהבחור חווה במהלך הפרויקט מאפילה על כל הפרויקטים של הרכבת גם יחד. לבוא היום ולקטר על שתי דקות עלובות שנוספו ללו"ז, נראה לי קטנוני עד מאוד ביחס למאמץ העצום וההקרבה שהפרויקט הזה גבה ממנהליו ועובדיו. סיום הפרויקט אינו דבר מובן מאליו והוא נושא עמו בשורה גדולה לדרום. ורק שיהיה ברור: את הדברים האלה איני כותב ביחס לפרויקטים אחרים של הרכבת, מוצלחים ככל שיהיו.
 

amit1270

New member
המרחק מחוף הכרמל לת"א-אוניברסיטה הוא כ-82 ק"מ

האם לא מדובר בלו"ז שמרני מעט?
הקו הישיר נוסע ב53 דקות והמאסף והארוך יותר עושה את המסלול בשעה ו16 דקות. כאשר יש לו 4 תחנות נוספות לעצור בהן ולעבור במסלול אחר וארוך יותר?
באיזו מהירות הרכבות אמורות לנסוע בקו הנ"ל והאם יש צפי עתידי להגדלת המהירות וכתוצאה מכך קיצור הזמן, עם\בלי חשמול הקו, דבר שכנראה לא יקרה ב5 שנים הקרובות בשום מצב?
אגב, מה המרחק בין תחנת חיפה "חוף כרמל" לתחנת ת"א "אוניברסיטה" שהרכבת בלו"ז הקיים עוברת אותו ב39 דקות?

בהזדמנות זו, האם ידוע למישהו מועד ההשבתה, שנדחתה, הצפויה להיות בצפון? מתחנת חיפה "מרכז השמונה" צפונה, כל הדרך עד תחנת נהריה?
ראיתי שבנהריה ההפרדה המפלסית מדרום ובצמוד לקניון נהריה קורמת "עור וגידים" דבר היאפשר להביא למצב הסופי את המסילה במקום. מה שיתן אפשרות להפיכת התוואי לכפול עד לנקודה זו.
המרחק מחוף הכרמל לת"א-אוניברסיטה הוא כ-82 ק"מ
המהירות הממוצעת ברכבת המהירה בין שתי התחנות היא 126 קמ"ש. אני חושב שגם בקו לבאר שבע אפשר יהיה להגיע למהירויות דומות בסופו של דבר.
 

samgr

New member
אם כך מה המרחק מתחנת ב"ש אוניברסיטה לת"א הגנה

המרחק מחוף הכרמל לת"א-אוניברסיטה הוא כ-82 ק"מ
המהירות הממוצעת ברכבת המהירה בין שתי התחנות היא 126 קמ"ש. אני חושב שגם בקו לבאר שבע אפשר יהיה להגיע למהירויות דומות בסופו של דבר.
אם כך מה המרחק מתחנת ב"ש אוניברסיטה לת"א הגנה
 

בועז ל

New member
בטח שלא בשמים וקטן על ה-IC3. שמרנות, אמרנו?

כלומר מהירות ממוצעת צפויה של 104 קמ"ש
ואם ניקח את המהירות הממוצעת של חיפה-ת"א נגיע ל-44 דקות! ממש לא בשמיים!
בטח שלא בשמים וקטן על ה-IC3. שמרנות, אמרנו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה