שלום לכולם
ברצוני לשתף מקרה שהיה כך היה. למען הסר ספק אני מבין מעט במכונאות ואין לגזור מדברי המלצה כלשהי , סתם משתף.
יש לי מאזדה 6 2004, הרכב יד ראשונה ובגדול עבר את כל הטיפולים. בארבע השנים האחרונות התחילה בעיית גיר, למשל בתחילת נסיעה כאשר ההילוך נמצא על D, נדלקה לפתע (והבהבה) נורית HOLD (יש על הידית לחצן HOLD) וכביכול המנוע לא היה "סוחב", הפיתרון היה לכבות את הרכב ולהניע מחדש. זה התחיל בטיפטוף, משהו כמו אחת ל... ולאט לאט הפך להיות על בסיס יום יומי, ותמיד רק בתחילת הנסיעה , אף פעם לא קרה בזמן נהיגה או לאחר כמה מאות מטרים. הפיתרון שמצאתי היה להתחיל את הנהיגה בהילוך נמוך ורק לאחר דקות או כמה מאות מטרים להחזיר ל- D. הבעייה השנייה שהתחילה באופן הדרגתי זה קפיצות בזמן העברת הילוך כאשר בדגש על נסיעה בהילוך גבוה, כניסה לסיבוב למשל שמצריך האטה ואז האצה שוב ואז הגיר היה בועט בחוזקה, הפיתרון שמצאתי זה שלפני הסיבוב הפחתתי מהירות, הורדתי הילוך ידנית האצתי ואז החזרתי את ההילוך חזרה ל- D.
בעייה אחרונה שחוויתי בחודשים האחרונים שלאט לאט החריפה, בהדלקה ראשונה (הילוך נמוך כדי שלא תדלק ה- HOLD), הרכב לא היה סוחב, הייתי צריך להמתין כ-5 דקות או לתת סל"ד גבוה (2500+) כדי שיתחיל לנסוע, בדרך כלל לאחר כמה דקות או מאות מטרים הבעייה חלפה.
עד כאן תאור הבעייה. אציין ששמן הגיר מעולם לא הוחלף (בספר טיפולים אין הנחייה להחליף אלא רק לבדוק), כנראה גם שלא נבדק במוסך בזמן טיפולים אם כי מידי פעם בדקתי ומחוסר הבנה לא ראיתי בעייה (היה חסר).
בפעם האחרונה שהייתי במוסך התייעצתי איתם , בדקו את המפלס וראו שחסר ובנוסף השמן היה שחור ושרוף (כך אמרו) והמליצו לי על הוספת תוסף גיר (B&G נדמה לי).
קניתי פחות מ-100 ש"ח פחית והוספתי.
לקח כיום יומיים ונכון לכרגע זה כל הבעיות נעלמו , אולי למעט קפיצות וגם אז פחות חמורות.
זהו, ממחשבה על למסור את הרכב לשיפוץ גיר בעלות של כ- 4000 ומעלה , הבעייה לפחות בינתיים התסתדרה בפחות מ- 100 ש"ח.
יום טוב ונסיעה בטוחה לכולם
ברצוני לשתף מקרה שהיה כך היה. למען הסר ספק אני מבין מעט במכונאות ואין לגזור מדברי המלצה כלשהי , סתם משתף.
יש לי מאזדה 6 2004, הרכב יד ראשונה ובגדול עבר את כל הטיפולים. בארבע השנים האחרונות התחילה בעיית גיר, למשל בתחילת נסיעה כאשר ההילוך נמצא על D, נדלקה לפתע (והבהבה) נורית HOLD (יש על הידית לחצן HOLD) וכביכול המנוע לא היה "סוחב", הפיתרון היה לכבות את הרכב ולהניע מחדש. זה התחיל בטיפטוף, משהו כמו אחת ל... ולאט לאט הפך להיות על בסיס יום יומי, ותמיד רק בתחילת הנסיעה , אף פעם לא קרה בזמן נהיגה או לאחר כמה מאות מטרים. הפיתרון שמצאתי היה להתחיל את הנהיגה בהילוך נמוך ורק לאחר דקות או כמה מאות מטרים להחזיר ל- D. הבעייה השנייה שהתחילה באופן הדרגתי זה קפיצות בזמן העברת הילוך כאשר בדגש על נסיעה בהילוך גבוה, כניסה לסיבוב למשל שמצריך האטה ואז האצה שוב ואז הגיר היה בועט בחוזקה, הפיתרון שמצאתי זה שלפני הסיבוב הפחתתי מהירות, הורדתי הילוך ידנית האצתי ואז החזרתי את ההילוך חזרה ל- D.
בעייה אחרונה שחוויתי בחודשים האחרונים שלאט לאט החריפה, בהדלקה ראשונה (הילוך נמוך כדי שלא תדלק ה- HOLD), הרכב לא היה סוחב, הייתי צריך להמתין כ-5 דקות או לתת סל"ד גבוה (2500+) כדי שיתחיל לנסוע, בדרך כלל לאחר כמה דקות או מאות מטרים הבעייה חלפה.
עד כאן תאור הבעייה. אציין ששמן הגיר מעולם לא הוחלף (בספר טיפולים אין הנחייה להחליף אלא רק לבדוק), כנראה גם שלא נבדק במוסך בזמן טיפולים אם כי מידי פעם בדקתי ומחוסר הבנה לא ראיתי בעייה (היה חסר).
בפעם האחרונה שהייתי במוסך התייעצתי איתם , בדקו את המפלס וראו שחסר ובנוסף השמן היה שחור ושרוף (כך אמרו) והמליצו לי על הוספת תוסף גיר (B&G נדמה לי).
קניתי פחות מ-100 ש"ח פחית והוספתי.
לקח כיום יומיים ונכון לכרגע זה כל הבעיות נעלמו , אולי למעט קפיצות וגם אז פחות חמורות.
זהו, ממחשבה על למסור את הרכב לשיפוץ גיר בעלות של כ- 4000 ומעלה , הבעייה לפחות בינתיים התסתדרה בפחות מ- 100 ש"ח.
יום טוב ונסיעה בטוחה לכולם