בעיית אלרגיה אצל כלבים

בעיית אלרגיה אצל כלבים

יש לי כלב בן שנה ותשעה חודשים שסובל מאלרגיה. שנה שעברה הוא סבל בדיוק באותה תקופה מהאלרגיה וניסינו המון דברים עד שבסוף היא פשוט עברה לבד אבל הכלב מאוד סבל. הוא קיבל קורטיזונים וגם ניסינו להחליף לו את האוכל. השנה הוטרינר רשם לו כדורים היסטזין למשך חודשיים בתקווה שזה יקל עליו את הגירודים והפריחות. האם יש טיפול נוסף שאפשר לנסות??? ד"א הוא חצי סלוקי וחצי לא ממש ברור והוא שוקל 31 קילו. תודה מראש.
 
במה מתבטאת האלרגיה שלו?

חסרים לי המון פרטים. איזה מזון ניסיתם? לכמה זמן? האם אכל רק (לגמרי רק) אותו? אנסה לתת מעט מידע אם זה באמת למשהו סביבתי (Atopy): אלרגיה מורכבת לרוב ממספר גורמים ביחד, שמביאים למעבר סף תגובה והופעת הסימנים. בנוסף לטיפול שניתן, יש צורך לנסות להוריד את העומס של חומרים שעשויים לגרום לתגובה. למשל - חשוב מאד לטפל בכלב שלכם באופן מאד הדוק נגד פרעושים. אמפולה כל 3-4 שבועות מקסימום!! אם זה יהיה בלתי נסבל גם השנה, אפשר לשקול לעשות טסטים של אלרגיה (אצל מומחית העור בבית דגן) ואז אפשר לעשות סדרת זריקות שיכולה להוריד את התגובה. בכל מקרה - סבלנות זה תהליך ארוך ומתסכל ארז
 
תשובה

האלרגיה מתבטאת בגירודים בבטן והופעת כתמים שחורים על הרגליים. העניין הוא שבמשך החורף הוא לא סבל מכלום ולא התגרד ורק לאחרונה עם בוא האביב זה חזר לו.מעבר לכך, הוא מטופל נגד פרעושים גם בפרונטליין טיפות וגם בספריי והוא נקי מפרעושים וקרציות (כמובן שיש לו גם קילטיקס נגד קרציות). אני לא חושבת שהאלרגיה נובעת מהאוכל מכיוון שהפרווה שלו במצב מאוד טוב מאז שהוא אוכל כבש ואורז ולא את האוכל הרגיל. בנתיים הוא מקבל את ההיסטזין ולמרות שהוא עדיין מגרד אבל הרבה פחות.
 
למעלה