בעיית איטיות קשה במחשב הנייד

testing111

New member
בעיית איטיות קשה במחשב הנייד

שלום רב, ברשותי מחשב נייד מסוג COMPAQ PRESARIO עם מעבד AMD K6 3D ו-128 MB זיכרון פנימי, עם HD של כמה ג'יגה. במחשב מותקנת מערכת הפעלה WIN 2000. עד כאן הפרטים הטכניים. הבעיה הקשה שלי היא איטיות נוראית - עד כדי זמן של דקות ספורות שלוקחות לפעולה פשוטה כמו הפעלת יישום או העברה בין חלונות. כל פעולה לוקחת המון זמן, גם פעולות פשוטות. זה לא משהו חדש מעכשיו אלא משהו שגם היה לפני הרבה זמן, וכבר פירמטתי את המחשב והתקנתי מחדש. לא עזר. סריקת וירוסים ורוגלות מתבצעת בשגרה, אין שום בעיות בגזרה הזו כך שזה לא הכיוון. האם יש דרך להאיץ את המחשב, ע"י שינוי הגדרות כלשהן או בדומה לכך, או שימוש בתוכנת עזר אחרת. המצב פשוט מקשה על השימוש באופן לא סביר, ולא נראה לי שכך המחשב תוכנן לפעול, כך שכנראה המצב בר תיקון. אודה לכם מאוד על הכוונה ועזרה כלשהי. עמית.
 

יאיר B

New member
מציע להוסיף זיכרון (עוד 128MB לפחות

או לעבור לחלונות 98SE שדורשת פחות משאבי מחשוב. תבדוק גם מה רץ על המחשב באופן כללי (במנהל המשימות). יכול להיות שיש הרבה תוכנות שרצות ברקע ומאטות אותו. גה גם משנה מה אתה מריץ על המחשב (אולי התוכנות כבדות מדי עבורו).
 
כדאי גם לבדוק

ב-Processes אם יש איזה ישום כלשהו שתופס את ה-CPU או את הזכרון.
 

testing111

New member
מלבד האקספלורר ששותה את הזכרון

אין משהו חריג, בנוסף לאנטי וירוס כמובן - AVG יש עוד המלצות? לא כולל הרחבת הזכרון. רק פתרון "תוכנה".
 
שום דבר. אתה חייב להרחיב לפחות

ל256 לשימוש איטי-סביר, ול512 לשימוש סביר.
 

Y. Welis

New member
בדוק גם את טמפ' המעבד

עם תוכנה כמו SpeedFan, לוודא שהוא לא מתחמם מדי.
 

ronenkremer

New member
תגובה

מה שכתבו קודמי פשוט נכון. המחשב מעט ישן ובעיקר חסר לו זכרון. תוספת זכרון (ל 512MB) תאפשר עבודה סבירה. לי יש נייד מהעבודה P3 עם 512MB זכרון ועדיין לוקח לו כמה דקות לעלות, והוא מתקשה להריץ יותר מתוכנה אחת במקביל. אין טעם לפרמט או לחשוד בוירוסים. יש דרך להאיץ מעט את המחשב והיא להגדיר אותו לכוון ביצועים על חשבון תצוגה: כפתור ימני על "המחשב שלי" > מאפיינים>מתקדם>ביצועים>ביצועים (ולא תצוגה). השתדל להריץ רק ישום אחד בכל פעם. בהצלחה.
 
למעלה