בעיות תחבורה באזור בית שמש וירושלים
בעיות תחבורה באזור בית שמש וירושלים
אני מעלה את התלונות שלי כאן מתוך תקווה שיש כאן מישהו שיכול לעזור לי לקדם את הדברים שחשובים לי כתור משתמש (שבוי) של בתחבורה ציבורית.
1. תדירות לא מספקת של אוטובוסים מירושלים לבית שמש (מרכז וגבעת שרת)אחרי 8 בערב- הצעתי היא שיהיה אוטובוס כל 20 דקות באמצעות קווים 415 ו420 (ולהאריך לו את שעות הפעילות לכיוון בית שמש עד 12 בלילה) כך שכל קו יפעל פעם ב40 דקות . המצב כיום הוא שיש חורים בלו"ז ולעיתים זמן ההמתנה לאוטובוס הבא כ40 דקות וקו 416 כבר לא כ"כ רלוונטי כי הקוים לרמת בית שמש (417,418) עושים את העבודה ובתדירות יותר גבוהה (אך גם שם יש מה לשפר בחודשי הקיץ)במקום 416 צריך פשוט להאריך את שעות הפעילות של 420 ולבטל/לצמצם נסיעות של 416 ולשנות לו את המסלול כך שימשיך לרמת בית שמש ג' .
2.תדירות נמוכה מידי ברק"ל בירושלים אחרי 8 בערב-המצב הוא שיש המתנה של כ15 דקות עד גמר השירות ויש ביקוש לנסיעות גם בערב והמתנה של 15 דקות לקו בעל ביקוש רב זה מוגזם.מצידי שיפעילו חצי מהנסיעות במסלול מקוצר של הר הרצל-דיפו
3.קישור לקוי של גבעת שרת (נרקיס,הרקפת) לרכבת- קו 18 יחסית מהיר לעומת 14 אך השעות שלו לא מתואמות לרכבת.מהרכבת קו 18 יוצא 15 דקות אחרי ולרכבת הוא מגיע כ20 דקות לפני הנסיעה מה שיוצר פער זמן משמעותי שגורם לכך שאנשים מעדיפים רכב פרטי או מונית כדי לחסוך זמן (7 דקות נסיעה ברכב מול 30-45 באוטובוס).וקו 14 עקב מסלולו הארוך אי אפשר לסמוך על שעות ההגעה שלו לגבעת שרת וגם מהגבעה יש לו נסיעה ארוכה של כ20-30 דקות. הפיתרון הוא תיאום 18 לרכבת או יצירת קו חדש שלא נוסע דרך רמב"ם.
4.הצעות לשיפור למען תושבי רמת בית שמש ג' -
א. החייאת קו 16 שיסע מרמה א' דרך ג' וכביש 38 למרכז בית שמש ולרכבת.
ב.שינוי מסלול קו 416 כך שיסיים ברמה ג' ולא יעשה סיבוב ברמה א' תוך שינוי המסלול בבית שמש וזאת בנוסף לקו 419 שאמור להתחיל לפעול מתישהו בעתיד.
כבר העברתי את הפניות למשרד התחבורה אך עוד עזרה לקידום השיפורים יועילו לתושבי בית שמש מאוד.
בעיות תחבורה באזור בית שמש וירושלים
אני מעלה את התלונות שלי כאן מתוך תקווה שיש כאן מישהו שיכול לעזור לי לקדם את הדברים שחשובים לי כתור משתמש (שבוי) של בתחבורה ציבורית.
1. תדירות לא מספקת של אוטובוסים מירושלים לבית שמש (מרכז וגבעת שרת)אחרי 8 בערב- הצעתי היא שיהיה אוטובוס כל 20 דקות באמצעות קווים 415 ו420 (ולהאריך לו את שעות הפעילות לכיוון בית שמש עד 12 בלילה) כך שכל קו יפעל פעם ב40 דקות . המצב כיום הוא שיש חורים בלו"ז ולעיתים זמן ההמתנה לאוטובוס הבא כ40 דקות וקו 416 כבר לא כ"כ רלוונטי כי הקוים לרמת בית שמש (417,418) עושים את העבודה ובתדירות יותר גבוהה (אך גם שם יש מה לשפר בחודשי הקיץ)במקום 416 צריך פשוט להאריך את שעות הפעילות של 420 ולבטל/לצמצם נסיעות של 416 ולשנות לו את המסלול כך שימשיך לרמת בית שמש ג' .
2.תדירות נמוכה מידי ברק"ל בירושלים אחרי 8 בערב-המצב הוא שיש המתנה של כ15 דקות עד גמר השירות ויש ביקוש לנסיעות גם בערב והמתנה של 15 דקות לקו בעל ביקוש רב זה מוגזם.מצידי שיפעילו חצי מהנסיעות במסלול מקוצר של הר הרצל-דיפו
3.קישור לקוי של גבעת שרת (נרקיס,הרקפת) לרכבת- קו 18 יחסית מהיר לעומת 14 אך השעות שלו לא מתואמות לרכבת.מהרכבת קו 18 יוצא 15 דקות אחרי ולרכבת הוא מגיע כ20 דקות לפני הנסיעה מה שיוצר פער זמן משמעותי שגורם לכך שאנשים מעדיפים רכב פרטי או מונית כדי לחסוך זמן (7 דקות נסיעה ברכב מול 30-45 באוטובוס).וקו 14 עקב מסלולו הארוך אי אפשר לסמוך על שעות ההגעה שלו לגבעת שרת וגם מהגבעה יש לו נסיעה ארוכה של כ20-30 דקות. הפיתרון הוא תיאום 18 לרכבת או יצירת קו חדש שלא נוסע דרך רמב"ם.
4.הצעות לשיפור למען תושבי רמת בית שמש ג' -
א. החייאת קו 16 שיסע מרמה א' דרך ג' וכביש 38 למרכז בית שמש ולרכבת.
ב.שינוי מסלול קו 416 כך שיסיים ברמה ג' ולא יעשה סיבוב ברמה א' תוך שינוי המסלול בבית שמש וזאת בנוסף לקו 419 שאמור להתחיל לפעול מתישהו בעתיד.
כבר העברתי את הפניות למשרד התחבורה אך עוד עזרה לקידום השיפורים יועילו לתושבי בית שמש מאוד.