בעיות טאבו ומשכנתא
בתאריך 17.12.03 נחתם חוזה ביני לבין בעלי דירה אשר אמנם מכרו לי את הדירה אשר בבעלותם אך הרישום בטאבו עדיין היה רשום על הדיירים שלפניהם. בחוזה שנחתם, נאמר כי אני יכולה לקבל (להכנס) את הדירה ב- 1.1.2004 ותוך 14 יום לשלם את הכסף (משכנתא) אך מכיוון שהיתה שביתה ברשויות הטאבו, נרשמה הערה בחוזה שאם המשכנתא תתעכב בגלל השביתה, אזי ביום שיתאפשר לרשום הדירה בטאבו, אני מחוייבת להעביר את שארית התשלום תוך 14 יום. בפועל המוכרת נתקלה בבעיה סילוק המשכנתא שלה והישום בטאבו ולכן חל עיכוב עד היום בתשלום המשכנתא ורישום הדירה בטאבו על שמי (40 אחוז מהכסף הועבר בזמן חתימה החוזה). ברצוני לציין כי אני אכן נכנסתי לדירה ב- 1.1.2004 והיום 4 חודשים אחרי, הצליחה המוכרת לסלק את עינייניה ולרשום הערה בטאבו לטובתי ולטובת הבנק שלי כך שעכשיו אני אמורה להעביר את כל יתרת התשלום. השאלה היא : הפרשי הדולר. המוכרת מתעקשת לקבל לידיה את הסכום לפי שער הדולר הנוכחי שגבוה בהרבה מיום חתימת החוזה או אחרי 14 יום שלאחריו שהתחייבתי, וחתמתי בחוזה. יש לציין כי ההפרשים מסתכמים ב- 12 אלף שקל. האם עלי לשלם את ההפרשים או שמא זו בעצם בעייה שלה שהיא לא סידרה את הטאבו על שמה לפני מכירת הדירה, ונתקלה בכל בעיות הטאבו בזמן מכירת הדירה והעברתה אלי., הערה נוספת, בזמן חתימת החוזה, כל הסכום עבור קניית הדירה היה ברשותי ולא היתה לי שום בעייה להעביר אותו ועדיין אין שום בעייה להעביר אותו. אשמח לקבל חוות דעתכם והאם עלי מוטלת החובה לתשלום הפרשי שער הדולר. תודה.
בתאריך 17.12.03 נחתם חוזה ביני לבין בעלי דירה אשר אמנם מכרו לי את הדירה אשר בבעלותם אך הרישום בטאבו עדיין היה רשום על הדיירים שלפניהם. בחוזה שנחתם, נאמר כי אני יכולה לקבל (להכנס) את הדירה ב- 1.1.2004 ותוך 14 יום לשלם את הכסף (משכנתא) אך מכיוון שהיתה שביתה ברשויות הטאבו, נרשמה הערה בחוזה שאם המשכנתא תתעכב בגלל השביתה, אזי ביום שיתאפשר לרשום הדירה בטאבו, אני מחוייבת להעביר את שארית התשלום תוך 14 יום. בפועל המוכרת נתקלה בבעיה סילוק המשכנתא שלה והישום בטאבו ולכן חל עיכוב עד היום בתשלום המשכנתא ורישום הדירה בטאבו על שמי (40 אחוז מהכסף הועבר בזמן חתימה החוזה). ברצוני לציין כי אני אכן נכנסתי לדירה ב- 1.1.2004 והיום 4 חודשים אחרי, הצליחה המוכרת לסלק את עינייניה ולרשום הערה בטאבו לטובתי ולטובת הבנק שלי כך שעכשיו אני אמורה להעביר את כל יתרת התשלום. השאלה היא : הפרשי הדולר. המוכרת מתעקשת לקבל לידיה את הסכום לפי שער הדולר הנוכחי שגבוה בהרבה מיום חתימת החוזה או אחרי 14 יום שלאחריו שהתחייבתי, וחתמתי בחוזה. יש לציין כי ההפרשים מסתכמים ב- 12 אלף שקל. האם עלי לשלם את ההפרשים או שמא זו בעצם בעייה שלה שהיא לא סידרה את הטאבו על שמה לפני מכירת הדירה, ונתקלה בכל בעיות הטאבו בזמן מכירת הדירה והעברתה אלי., הערה נוספת, בזמן חתימת החוזה, כל הסכום עבור קניית הדירה היה ברשותי ולא היתה לי שום בעייה להעביר אותו ועדיין אין שום בעייה להעביר אותו. אשמח לקבל חוות דעתכם והאם עלי מוטלת החובה לתשלום הפרשי שער הדולר. תודה.