בעיות התנהגות??????????

מצב
הנושא נעול.

ELIאלי

New member
בעיות התנהגות??????????

בעיות התנהגות??????????
בעיות התנהגות?????????? מיקי אני אמא לשלושה ילדים. שניים מהם אובחנו כמחוננים ולומדים במסגרות בית הספר למחוננים (השלישי קטן...). אני חייבת לציין שהעובדה שיש המכינים ילדיהם לקראת מבחני בדיקה למחוננות נראית לי לא נכונה ומיותרת. אבל בזה לא עוסקת שאלתי. אשמח לדעת האם חשתם בהתנהגות חריגה אצל הילד המחונן? כלומר, בעיות חברתיות מסויימות, הפרעות ריכוז / קשב, סוג משחקים ותחביבים שונה או יוצא מכלל הילדים בגילו/ה? האם חשתם קושי מעבר לרגיל או הסביר בהתמודדות יומיומית עם הילד המחונן?
 

ELIאלי

New member
אני מניחה שזאת שאלה להורים, אבל אני

בעיות התנהגות??????????
בעיות התנהגות?????????? מיקי אני אמא לשלושה ילדים. שניים מהם אובחנו כמחוננים ולומדים במסגרות בית הספר למחוננים (השלישי קטן...). אני חייבת לציין שהעובדה שיש המכינים ילדיהם לקראת מבחני בדיקה למחוננות נראית לי לא נכונה ומיותרת. אבל בזה לא עוסקת שאלתי. אשמח לדעת האם חשתם בהתנהגות חריגה אצל הילד המחונן? כלומר, בעיות חברתיות מסויימות, הפרעות ריכוז / קשב, סוג משחקים ותחביבים שונה או יוצא מכלל הילדים בגילו/ה? האם חשתם קושי מעבר לרגיל או הסביר בהתמודדות יומיומית עם הילד המחונן?
אני מניחה שזאת שאלה להורים, אבל אני
אני מניחה שזאת שאלה להורים, אבל אני גם יכולה לענות תלמידה דבר ראשון גם אני רואה את ההכנה למבחן מחוננים כדר מיותר לחלוטין. לא ניתן להכין למבחן הזה ביום או בשבוע, הוא תלוי בדברים שלומדים עם השנים, עם כל ספר שקוראים, עם כל פעילות העשרה שחווים. בקשר למה ששאלת, אצלי ואצל שאר כיתות המחוננים בשכבות הגיל השונות מתגלים לעיתים ילד או שנים בכתה שהם בעלי הפרעות קשב וריכוז, הילדים הללו לא פחות חכמים, הם מקבלים התיחסות מבית הספר שלנו ומקבלים הארכת זמן במבחנים. בקשר לתחומי עניין שונים, אני חושבת שבכלליות יש תחומי עניין משותפים ושונים. ילדים מחוננים נוטים יותר לשאול שאלות ולהיות סקרנים, הם יותר נמשכים לחקר ומדע, אבל בכלליות גם ילדים רגילים יכולים להמשך לכך, זוהי יותר תוצאה של הסביבה בה הילד גדל.
 
לגבי ההכנה לבחינה

אני מניחה שזאת שאלה להורים, אבל אני
אני מניחה שזאת שאלה להורים, אבל אני גם יכולה לענות תלמידה דבר ראשון גם אני רואה את ההכנה למבחן מחוננים כדר מיותר לחלוטין. לא ניתן להכין למבחן הזה ביום או בשבוע, הוא תלוי בדברים שלומדים עם השנים, עם כל ספר שקוראים, עם כל פעילות העשרה שחווים. בקשר למה ששאלת, אצלי ואצל שאר כיתות המחוננים בשכבות הגיל השונות מתגלים לעיתים ילד או שנים בכתה שהם בעלי הפרעות קשב וריכוז, הילדים הללו לא פחות חכמים, הם מקבלים התיחסות מבית הספר שלנו ומקבלים הארכת זמן במבחנים. בקשר לתחומי עניין שונים, אני חושבת שבכלליות יש תחומי עניין משותפים ושונים. ילדים מחוננים נוטים יותר לשאול שאלות ולהיות סקרנים, הם יותר נמשכים לחקר ומדע, אבל בכלליות גם ילדים רגילים יכולים להמשך לכך, זוהי יותר תוצאה של הסביבה בה הילד גדל.
לגבי ההכנה לבחינה
אני לא מסכימה עם האמירה שהיא דבר מיותר, וזאת מאחר שמחוננים רבים נכשלים באותם המבחנים רק בגלל ההתמודדות לא נכונה עם מבנה הבחינה. באמירה זו אני מתייחסת למבחני המחוננים הנעשים בכיתות הנמוכות (אשר משתנים ממקום למקום, אבל המשותף לכולם הוא המבחן של מכון סאלד, שבעייתי לכשלעצמו).
 
זה לא מיותר גם לדעתי

לגבי ההכנה לבחינה
אני לא מסכימה עם האמירה שהיא דבר מיותר, וזאת מאחר שמחוננים רבים נכשלים באותם המבחנים רק בגלל ההתמודדות לא נכונה עם מבנה הבחינה. באמירה זו אני מתייחסת למבחני המחוננים הנעשים בכיתות הנמוכות (אשר משתנים ממקום למקום, אבל המשותף לכולם הוא המבחן של מכון סאלד, שבעייתי לכשלעצמו).
זה לא מיותר גם לדעתי
דעתי מבוססת על זכרון ילדות שלי, של המבחן שהתקיים אצלנו בבית ספר. את השלב הראשון עברתי בקלות. את השלב השני לא. ועל שום מה? פשוט כי התיחסתי לכל הענין כאל חידון משעשע, אז עשית יהפסקות משחק תוך כדי. לא ידעתי איך עובדים במבחן אמריקאי, שבו יש תשובות מוגדרות שלא תמיד התאימו לדעתי. אחיין שלי, מחונן, לא עבר את הבחינות. הוריו לקחו אותו לאבחון פרטי, והתברר שדרך המחשבה של הילד כל כך שונה שמבחן שבנוי מתשובות מובנות פשוט לא מתאים לו. למשל בנושא כמו יוצאי דופן הוא לא הצליח. יוצאי הדופן שלו היו מאוד הגיונים בלוגיקה האישית שלו, אבל לא נכתבו במבחן. אפילו במתמטיקה התשובות שלו היו לא נכונות כי הן הצבססו על חומר שבכלל לא היה אמור להיות ידוע לילד בגילו. מסקנתי היא שאם יש לך ילד שאת חושבת שהוא מחונן, כדאי לתת לו להתמודד עם מבחן שכזה פעמיים שלוש לפני המבחן הקובע.
 

לי Li

New member
יש הבדל בין הכנה קטנה

לגבי ההכנה לבחינה
אני לא מסכימה עם האמירה שהיא דבר מיותר, וזאת מאחר שמחוננים רבים נכשלים באותם המבחנים רק בגלל ההתמודדות לא נכונה עם מבנה הבחינה. באמירה זו אני מתייחסת למבחני המחוננים הנעשים בכיתות הנמוכות (אשר משתנים ממקום למקום, אבל המשותף לכולם הוא המבחן של מכון סאלד, שבעייתי לכשלעצמו).
יש הבדל בין הכנה קטנה
להכנה גדולה. אני לא חושבת שלהכין ילד מחונן תוך שבוע יכול להשתוות להכנה שילד מחונן זוכה אליה במשך כל חייו עם כל פעילות העשרה שהוא חחוה ועם ספר או תוכנית טלויזיה בהוא רואה או קורא. יש להסביר לילד את אופן הבחינה. אבל אני אישית לא רואה בהכנה משהו טוב, ואני לא מתכוונת להכנה של הסבר על מה המבחן וכ'ו, זה כן בסדר. אני מתכוונת להורים שמכינים את ילדיהם ופשוט הורסים להם את כל הכיף ומתנהגים לכל העניין באובססיה, זה סתם מלחיץ את הילד. בנוסף לכך, עוד משהו לא טוב זה שלא כולם מקבלים הכנה. אז מדוע ילדים שיש להם אמצעים יקבלו הכנה וילדים אחרים שאין להם אמצעים יעשו את אותו המבחן ללא הכנה? אני רואה את זה כדבר לא הוגן. בנוסף לכך לעיתים ילדים שאינם מחוננים עוברים את המבחן תודות להכנה, זה עוד דבר לא טוב, כיוון שאם ילד עובר את המבחן רק בגלל ההכנה אז קרוב לוודאי שבעתיד יהיה לו קשה להסתגל לקבוצת ילדים מחוננים שעברו את המבחן ללא הכנה, אלא רק עם הסבר או בלי הסבר ובלי הכנה בכלל. ושוב כדי להדגיש, אני לא נגד הסבר קצר לילד על המבחן שהוא הולך לעבור, אני נגד הכנות שלוקחות הרבה זמן, הכנות מייגעות ואובססיביות.
 

אמא של1

New member
ילדים לא מחוננים שעוברים את הבחינה

יש הבדל בין הכנה קטנה
להכנה גדולה. אני לא חושבת שלהכין ילד מחונן תוך שבוע יכול להשתוות להכנה שילד מחונן זוכה אליה במשך כל חייו עם כל פעילות העשרה שהוא חחוה ועם ספר או תוכנית טלויזיה בהוא רואה או קורא. יש להסביר לילד את אופן הבחינה. אבל אני אישית לא רואה בהכנה משהו טוב, ואני לא מתכוונת להכנה של הסבר על מה המבחן וכ'ו, זה כן בסדר. אני מתכוונת להורים שמכינים את ילדיהם ופשוט הורסים להם את כל הכיף ומתנהגים לכל העניין באובססיה, זה סתם מלחיץ את הילד. בנוסף לכך, עוד משהו לא טוב זה שלא כולם מקבלים הכנה. אז מדוע ילדים שיש להם אמצעים יקבלו הכנה וילדים אחרים שאין להם אמצעים יעשו את אותו המבחן ללא הכנה? אני רואה את זה כדבר לא הוגן. בנוסף לכך לעיתים ילדים שאינם מחוננים עוברים את המבחן תודות להכנה, זה עוד דבר לא טוב, כיוון שאם ילד עובר את המבחן רק בגלל ההכנה אז קרוב לוודאי שבעתיד יהיה לו קשה להסתגל לקבוצת ילדים מחוננים שעברו את המבחן ללא הכנה, אלא רק עם הסבר או בלי הסבר ובלי הכנה בכלל. ושוב כדי להדגיש, אני לא נגד הסבר קצר לילד על המבחן שהוא הולך לעבור, אני נגד הכנות שלוקחות הרבה זמן, הכנות מייגעות ואובססיביות.
ילדים לא מחוננים שעוברים את הבחינה
לאלו ילדים את מתכוונת? במה מתבטאת חוסר המחוננות?
 

ELIאלי

New member
מיקי - הכנה לבחינה

בעיות התנהגות??????????
בעיות התנהגות?????????? מיקי אני אמא לשלושה ילדים. שניים מהם אובחנו כמחוננים ולומדים במסגרות בית הספר למחוננים (השלישי קטן...). אני חייבת לציין שהעובדה שיש המכינים ילדיהם לקראת מבחני בדיקה למחוננות נראית לי לא נכונה ומיותרת. אבל בזה לא עוסקת שאלתי. אשמח לדעת האם חשתם בהתנהגות חריגה אצל הילד המחונן? כלומר, בעיות חברתיות מסויימות, הפרעות ריכוז / קשב, סוג משחקים ותחביבים שונה או יוצא מכלל הילדים בגילו/ה? האם חשתם קושי מעבר לרגיל או הסביר בהתמודדות יומיומית עם הילד המחונן?
מיקי - הכנה לבחינה
מיקי - הכנה לבחינה 1. גם אם זה לא נכון שמכינים לבחינה, אני חושב שזה עוד פחות נכון שחלק מכינים וחלק לא (או שחלק, בגלל קרבתם למערכת, יודעים איך להכין, וחלק לא). אגב, כמה סיפורים של ילדים שהם בבירור מחוננים ושלא התכוננו ולא אותרו בבחינה את מכירה (תחשבי על הנזק שיכול להיגרם לילד כזה)? בנוגע לכך שזה מיותר, אדרבא, אם הבחינה באמת מודדת מחוננות או אינטליגנציה, הרי לא ההכנה הקצרה היא שתהפוך את הילד פתאום למחונן ותעלה לו את מנת המשכל, אז מה הבעיה? (אגב, עובדתית ילדים שהוכנו לבחינה מצליחים בה יותר). 2. בנוגע לשאלותיך – כן, בכך עוסק הפורום – ברוכה הבאה!
(האם את מיקי מMSN?).
 

ELIאלי

New member
התנהגות ועוד.

מיקי - הכנה לבחינה
מיקי - הכנה לבחינה 1. גם אם זה לא נכון שמכינים לבחינה, אני חושב שזה עוד פחות נכון שחלק מכינים וחלק לא (או שחלק, בגלל קרבתם למערכת, יודעים איך להכין, וחלק לא). אגב, כמה סיפורים של ילדים שהם בבירור מחוננים ושלא התכוננו ולא אותרו בבחינה את מכירה (תחשבי על הנזק שיכול להיגרם לילד כזה)? בנוגע לכך שזה מיותר, אדרבא, אם הבחינה באמת מודדת מחוננות או אינטליגנציה, הרי לא ההכנה הקצרה היא שתהפוך את הילד פתאום למחונן ותעלה לו את מנת המשכל, אז מה הבעיה? (אגב, עובדתית ילדים שהוכנו לבחינה מצליחים בה יותר). 2. בנוגע לשאלותיך – כן, בכך עוסק הפורום – ברוכה הבאה!
(האם את מיקי מMSN?).
התנהגות ועוד.
התנהגות ועוד. מיקי תודה על התגובות. אני מיקי מ - MSN , לא ידעתי על פורום זה ובזמנו ניסיתי להקים פורום בתפוז אבל הפרוצדורה היתה קשה לי (הם ביקשו שאגיע אליהם ל"א על מנת לאשר אותי כמנהלת כשכל מה שרציתי הוא שיקום פורם...) בני ככל הנראה (בשלבי אבחון) סובל מבעיות סנסומוטוריות, בנוסף עולמו כל כך שונה שקשה להתמודד. לדוגמא - לפני מס' שבועות הוא הגיע לבית הספר ואמר לאחות שהתפוצץ לו וריד במוח... מה לעשות, זה מה שהוא באמת חש... לאחר כמה ימים כאב לו בחגורת הבטן והלב, ומחנק בגרון.... לא שמעתי הרבה ילדים המבטאים תחושותיהם כך. הצוות בבית הספר מאוד נלחץ וביקש אישור רפואי שהוא בסדר... וזו רק דוגמא קטנה וקלה מעולם הביטויים השונה.
 

ELIאלי

New member
למיקי

התנהגות ועוד.
התנהגות ועוד. מיקי תודה על התגובות. אני מיקי מ - MSN , לא ידעתי על פורום זה ובזמנו ניסיתי להקים פורום בתפוז אבל הפרוצדורה היתה קשה לי (הם ביקשו שאגיע אליהם ל"א על מנת לאשר אותי כמנהלת כשכל מה שרציתי הוא שיקום פורם...) בני ככל הנראה (בשלבי אבחון) סובל מבעיות סנסומוטוריות, בנוסף עולמו כל כך שונה שקשה להתמודד. לדוגמא - לפני מס' שבועות הוא הגיע לבית הספר ואמר לאחות שהתפוצץ לו וריד במוח... מה לעשות, זה מה שהוא באמת חש... לאחר כמה ימים כאב לו בחגורת הבטן והלב, ומחנק בגרון.... לא שמעתי הרבה ילדים המבטאים תחושותיהם כך. הצוות בבית הספר מאוד נלחץ וביקש אישור רפואי שהוא בסדר... וזו רק דוגמא קטנה וקלה מעולם הביטויים השונה.
למיקי
למיקי אנסה לתת תשובה כמיטב יכולתי - האמת היא שאני אפילו לא בטוח שאני יודע מה זה בעיות סנסומוטוריות.. קודם כל, ישנו הנושא של Twice Exceptional, של ילדים מחוננים רבים שיש להם איזושהי מגבלה מיוחדת נוספת. מקום טוב להתחיל בו הוא http://www.hoagiesgifted.org/special_needs.htm תחפשי גם GIFTED יחד עם השם של האבחון של בנך בגוגל, ואולי זה יתן לך עוד תוצאות. בדרך כלל ממליצים להשתמש ביכולת האינטלקטואלית של המחונן (הצד החזק שלו) כמנוף שיכול לעזור לו להתמודד עם הבעיה הנוספת- לדוגמא, להסביר לילד עם בעיות חברתיות על דינמיקה חברתית - זה יכול לעזור לו, ואפילו אם זה לא יעזור לו בחברה, עצם ההבנה יכולה להגן עליו, אולי לחסן אותו חלקית, מחלק מתופעות הלוואי של בעיות כאלו (שלפעמים הן החמורות ביותר- יותר מהבעיה עצמה!). למשל, אם מסבירים לו שיש סיבות, וסיבות יסודיות מאוד (לכידות חברתית וכו'), ליחסה של החברה לשונה, וזה לא בגלל שהוא, אישית, "פחות טוב" או "בעייתי", שהוא זוכה ל"טיפול" הזה - זה יכול לעזור (וניתן גם להרחיב על היחס לקבוצות מיעוט שונות בהיסטוריה וכו'. ובדומה לגבי בנות מחוננות, כמו שהסברתי על קצה המזלג בחיבור). עכשיו, לגבי המצב שאת מתארת, רציתי להציע לך לשקול ללמד אותו על הגוף שלו- איך הוא עובד, וכמה מנגנונים שומרים על פעולתו התקינה וכו' (מומלץ "אני וגופי" בתור התחלה, ואח"כ "גוף האדם - המכונה שלא תיאמן"). ואפילו אם זה לא יפחית את "ההיפוכונדריה", עצם הידיעה שהתפוצצות כלי דם במוח היא "שבץ", (ושזה לא משהו שילדים סובלים ממנו), יכולה לפחות לעזור לו להמיר את שפתו הייחודית לשפה "מדעית" יותר, שתובן יותר על ידי הסביבה ותקל גם עליכם לתקשר איתו (וגם עליו בסופו של דבר). ככלל, בכל מקרה של מגבלה נוספת למחונן מומלץ ללמד אותו כמה שיותר על הבעייה - זה עוזר. בנוסף, כתבת על הקושי שלכם ושל "עולם המבוגרים" לתקשר איתו, אבל לא הזכרת קושי שלו- עם "עולם הילדים" (אם אין- חצי נחמה), אבל אם יש- אז ייתכן מאוד שהבעיות "שלכם איתו" הן הבעיות "הקטנות יותר" (לא שאני חלילה מזלזל בהן)... מקווה שעזרתי במשהו
 

ELIאלי

New member
תודה, אבל

למיקי
למיקי אנסה לתת תשובה כמיטב יכולתי - האמת היא שאני אפילו לא בטוח שאני יודע מה זה בעיות סנסומוטוריות.. קודם כל, ישנו הנושא של Twice Exceptional, של ילדים מחוננים רבים שיש להם איזושהי מגבלה מיוחדת נוספת. מקום טוב להתחיל בו הוא http://www.hoagiesgifted.org/special_needs.htm תחפשי גם GIFTED יחד עם השם של האבחון של בנך בגוגל, ואולי זה יתן לך עוד תוצאות. בדרך כלל ממליצים להשתמש ביכולת האינטלקטואלית של המחונן (הצד החזק שלו) כמנוף שיכול לעזור לו להתמודד עם הבעיה הנוספת- לדוגמא, להסביר לילד עם בעיות חברתיות על דינמיקה חברתית - זה יכול לעזור לו, ואפילו אם זה לא יעזור לו בחברה, עצם ההבנה יכולה להגן עליו, אולי לחסן אותו חלקית, מחלק מתופעות הלוואי של בעיות כאלו (שלפעמים הן החמורות ביותר- יותר מהבעיה עצמה!). למשל, אם מסבירים לו שיש סיבות, וסיבות יסודיות מאוד (לכידות חברתית וכו'), ליחסה של החברה לשונה, וזה לא בגלל שהוא, אישית, "פחות טוב" או "בעייתי", שהוא זוכה ל"טיפול" הזה - זה יכול לעזור (וניתן גם להרחיב על היחס לקבוצות מיעוט שונות בהיסטוריה וכו'. ובדומה לגבי בנות מחוננות, כמו שהסברתי על קצה המזלג בחיבור). עכשיו, לגבי המצב שאת מתארת, רציתי להציע לך לשקול ללמד אותו על הגוף שלו- איך הוא עובד, וכמה מנגנונים שומרים על פעולתו התקינה וכו' (מומלץ "אני וגופי" בתור התחלה, ואח"כ "גוף האדם - המכונה שלא תיאמן"). ואפילו אם זה לא יפחית את "ההיפוכונדריה", עצם הידיעה שהתפוצצות כלי דם במוח היא "שבץ", (ושזה לא משהו שילדים סובלים ממנו), יכולה לפחות לעזור לו להמיר את שפתו הייחודית לשפה "מדעית" יותר, שתובן יותר על ידי הסביבה ותקל גם עליכם לתקשר איתו (וגם עליו בסופו של דבר). ככלל, בכל מקרה של מגבלה נוספת למחונן מומלץ ללמד אותו כמה שיותר על הבעייה - זה עוזר. בנוסף, כתבת על הקושי שלכם ושל "עולם המבוגרים" לתקשר איתו, אבל לא הזכרת קושי שלו- עם "עולם הילדים" (אם אין- חצי נחמה), אבל אם יש- אז ייתכן מאוד שהבעיות "שלכם איתו" הן הבעיות "הקטנות יותר" (לא שאני חלילה מזלזל בהן)... מקווה שעזרתי במשהו
תודה, אבל
תודה, אבל מיקי אין לילד בעיות חברתיות מיוחדות או בכלל. הוא פשוט מעדיף לשחק עם ילדים גדולים ממנו ואוהב מאוד את משחק מבוכים ודרקונים, שגם הוא דורש לא מעט יכולת, לא? בכל מקרה לענין הסבר על גופו - בגן החובה הוא כבר סיים לקרוא את הספר הנ"ל ודומים לו... כך שמבחינת ההבנה לגבי מה שקורה איתו - גם כאן אין בעיה. עולם הביטויים שלו פשוט שונה ומגוון מאוד. גם לגבי העשרה כללית - שמנו לב שבכל נושא לויכוח בינינו - הפיתרון נמצא בכתבות בדוקות, לדוגמא - לנושא השפעת המחשב, קנינו לו ספר "מותק הילד התמחשב" המסביר את נזקי העבודה מול מחשב. כשראינו אותו פעם אחת נוגע בנרגילה - הוצאתי מהאינטרנט כתבה על הנזקים הנגרמים מעישון נרגילה במיוחד אצל ילדים ונוער - ובזה נגמר הסיפור. אין לי טענות או בעיות מיוחדות עם בני - כמו שציינתי גם ביתי הבכורה מחוננת - ההתמודדות היא מאתגרת ומענינת וזו זכות גדולה להיות הורים לילדים אלה.
 
משחק עם גדולים ממנו

תודה, אבל
תודה, אבל מיקי אין לילד בעיות חברתיות מיוחדות או בכלל. הוא פשוט מעדיף לשחק עם ילדים גדולים ממנו ואוהב מאוד את משחק מבוכים ודרקונים, שגם הוא דורש לא מעט יכולת, לא? בכל מקרה לענין הסבר על גופו - בגן החובה הוא כבר סיים לקרוא את הספר הנ"ל ודומים לו... כך שמבחינת ההבנה לגבי מה שקורה איתו - גם כאן אין בעיה. עולם הביטויים שלו פשוט שונה ומגוון מאוד. גם לגבי העשרה כללית - שמנו לב שבכל נושא לויכוח בינינו - הפיתרון נמצא בכתבות בדוקות, לדוגמא - לנושא השפעת המחשב, קנינו לו ספר "מותק הילד התמחשב" המסביר את נזקי העבודה מול מחשב. כשראינו אותו פעם אחת נוגע בנרגילה - הוצאתי מהאינטרנט כתבה על הנזקים הנגרמים מעישון נרגילה במיוחד אצל ילדים ונוער - ובזה נגמר הסיפור. אין לי טענות או בעיות מיוחדות עם בני - כמו שציינתי גם ביתי הבכורה מחוננת - ההתמודדות היא מאתגרת ומענינת וזו זכות גדולה להיות הורים לילדים אלה.
משחק עם גדולים ממנו
לא חושבת שיש בכך שום רע, אם הילד מוצא את מקומו, את חבריו וזוכה ליחס של שווה בין שווים. במיוחד משחק נוסח D&D דורש התייחסות עיניינית אליו, ואל הכישורים והיכולות שלו, ולכן סביר להניח שהוא לא "מקבל הנחה" בשל גילו הצעיר יותר. ממילא עם השנים ההבדלים בין שכבות גיל שונות מטשטשים יותר. ובעיניין ילד עם עולם ביטויים "שונה" מהמקובל- שישמר - שכן לא כל המורות יודעות איך "לאכול" ילד כזה, לעיתים רואות את ההתבטאויות שלו כ"התחכמות" "חוצפה" וכן הלאה.-
 

ציפי ג

New member
מיקום הילד במשפחה גם משנה

משחק עם גדולים ממנו
לא חושבת שיש בכך שום רע, אם הילד מוצא את מקומו, את חבריו וזוכה ליחס של שווה בין שווים. במיוחד משחק נוסח D&D דורש התייחסות עיניינית אליו, ואל הכישורים והיכולות שלו, ולכן סביר להניח שהוא לא "מקבל הנחה" בשל גילו הצעיר יותר. ממילא עם השנים ההבדלים בין שכבות גיל שונות מטשטשים יותר. ובעיניין ילד עם עולם ביטויים "שונה" מהמקובל- שישמר - שכן לא כל המורות יודעות איך "לאכול" ילד כזה, לעיתים רואות את ההתבטאויות שלו כ"התחכמות" "חוצפה" וכן הלאה.-
מיקום הילד במשפחה גם משנה
ילד שלו אחים גדולים לומד בגיל צעיר דברים שלאחים הגדולים לוקח זמן רב ללמוד. איתי (בן 4 והחמישי שלנו) יודע מה זה תור, משחק רמי קוב, משחק הזכרון, וכמעט רק משחקים של אחיו הגדולים, פשוט כי כל דבר שהם עושים הוא רוצה לעשות.
 

לי Li

New member
נכון

מיקום הילד במשפחה גם משנה
ילד שלו אחים גדולים לומד בגיל צעיר דברים שלאחים הגדולים לוקח זמן רב ללמוד. איתי (בן 4 והחמישי שלנו) יודע מה זה תור, משחק רמי קוב, משחק הזכרון, וכמעט רק משחקים של אחיו הגדולים, פשוט כי כל דבר שהם עושים הוא רוצה לעשות.
נכון
אני אישית טענתי שלקטנים יותר קל הבכור לרוב נאלץ להתמודד עם דברים פעם ראשונה הוא לרוב לא יודע מה מצפה לו. לקטנים יותר יש עזרה מהגדולים והרבה יותר נוח להם.
 

ציפי ג

New member
קשיים מעבר לרגיל

בעיות התנהגות??????????
בעיות התנהגות?????????? מיקי אני אמא לשלושה ילדים. שניים מהם אובחנו כמחוננים ולומדים במסגרות בית הספר למחוננים (השלישי קטן...). אני חייבת לציין שהעובדה שיש המכינים ילדיהם לקראת מבחני בדיקה למחוננות נראית לי לא נכונה ומיותרת. אבל בזה לא עוסקת שאלתי. אשמח לדעת האם חשתם בהתנהגות חריגה אצל הילד המחונן? כלומר, בעיות חברתיות מסויימות, הפרעות ריכוז / קשב, סוג משחקים ותחביבים שונה או יוצא מכלל הילדים בגילו/ה? האם חשתם קושי מעבר לרגיל או הסביר בהתמודדות יומיומית עם הילד המחונן?
קשיים מעבר לרגיל
חשנו בעיות אצל בננו בחוש צדק מפותח במיוחד שגרם לו לצאת למלחמת כוחות עם כל מורה שנהג לא כשורה לדעתו. אבל זה יכול להיות גם אצל ילד לא מחונן לדעתי. סה"כ אם לילד יש חברים אז תחומי ענין מעט חורגים מהממוצע היו משמחים אותי מאוד.
 
מידע שצברתי

בעיות התנהגות??????????
בעיות התנהגות?????????? מיקי אני אמא לשלושה ילדים. שניים מהם אובחנו כמחוננים ולומדים במסגרות בית הספר למחוננים (השלישי קטן...). אני חייבת לציין שהעובדה שיש המכינים ילדיהם לקראת מבחני בדיקה למחוננות נראית לי לא נכונה ומיותרת. אבל בזה לא עוסקת שאלתי. אשמח לדעת האם חשתם בהתנהגות חריגה אצל הילד המחונן? כלומר, בעיות חברתיות מסויימות, הפרעות ריכוז / קשב, סוג משחקים ותחביבים שונה או יוצא מכלל הילדים בגילו/ה? האם חשתם קושי מעבר לרגיל או הסביר בהתמודדות יומיומית עם הילד המחונן?
מידע שצברתי
יש אחוז ניכר של ילדים מחוננים הלוקים גם בהפרעות קשב כאלו ואחרות ובמינונים שונים. לא יודעת אם נעשו מחקרים בנושא, אבל יש קורולציה יותר ממקרית. אבל האם זו הייתה השאלה? ילד מחונן שאינו מוצא את מקומו החברתי בחברת בני גילו מאד סביר, במיוחד אם הפערים האינטלקטואלים גדולים מאד, או שהיכולת הרגשית שלו אינה תואמת את השכלית. ובעניין ההתמודדות וקושי- קושי של מי? התמודדות של מי? לא הבנתי.
 

שרה16

New member
בהחלט נכון!

מידע שצברתי
יש אחוז ניכר של ילדים מחוננים הלוקים גם בהפרעות קשב כאלו ואחרות ובמינונים שונים. לא יודעת אם נעשו מחקרים בנושא, אבל יש קורולציה יותר ממקרית. אבל האם זו הייתה השאלה? ילד מחונן שאינו מוצא את מקומו החברתי בחברת בני גילו מאד סביר, במיוחד אם הפערים האינטלקטואלים גדולים מאד, או שהיכולת הרגשית שלו אינה תואמת את השכלית. ובעניין ההתמודדות וקושי- קושי של מי? התמודדות של מי? לא הבנתי.
בהחלט נכון!
ADHD הולך לעיתים יד ביד עם מחוננות. ואולי הם החוליה הבאה בשרשרת האבולוציה...
(ובהחלט לא החוליה החסרה
)
 

יעל של 4

New member
לא כל כך מסכימה../images/Emo2.gif

בהחלט נכון!
ADHD הולך לעיתים יד ביד עם מחוננות. ואולי הם החוליה הבאה בשרשרת האבולוציה...
(ובהחלט לא החוליה החסרה
)
לא כל כך מסכימה

האם ילד משועמם שאין לו מה לעשות והוא מפריע במפגשים הוא ילד עם בעיות קשב וריכוז ? אני מרגישה שהיום כל ילד שני נותנים לו את התוית בעיות קשב וריכוז כשלא יודעים להסביר את הבעיה שלו ולתת לה שם. אסביר למה אני כל כך נסערת מזה. הבן שלי לפני שנה היה בגן שבגלל ששעמם לו כל כך הוא היה מרוצה להפוך להיות ליצן הגן והיה מפוצץ לגננת את המפגשים ועושה לה את המוות. אני שנמצאת במקצוע אמרתי לגננת שאם היו בעיות קשב היו גם בבית, בעיות קשב וריכוז הם פגם אורגני אם הם קיימים הם קיימים בכל מקום והילד לא מסוגל לשבת גם בטלויזיה, בהצגות, במשחקי מחשבה, בעבודות פירוק והעובדה שבבית הוא מסוגל לשבת שעות בדברים שמעניינים אותו. אבל מה לקחנו אותו לאיבחון, הילד סיים את האיבחון במספר שעות קטן והם במכון התפלאו הן אמרו שלילד עם בעיות קשב הם בד"כ מחלקות את האיבחון על פני 3 , 4 מפגשים כי קשה לילד כזה לשבת ופה הוא היה כל כך מרותק שסיים את המבחן מהר יותר מהמתוכנן. מה שכן נאמר לנו שהוא מחונן עפ"י כל התוצאות ופשוט משעמם לו. אבל בעיות קשב לא נראו כלל. השנה השארתי את הילד שנה נוספת בגן אבל העברתי לגן חדש, הגננת שם קבלה מאתנו את המידע עליו מתחילת השנה , והנה הפלא ופלא הילד יושב במפגשים שלה מרותק ומקשיב, עובד יפה ביצירה, יושב על משחקי מחשבה. לאן נעלמו בעיות הקשב שנצפו ע"י הגננת בשנה שעברה ? לכן אני בתור גננת אף פעם לא יעיז לאמר להורה שלילד יש בעיות קשב, ואני רוצה לאמר לכן תלמדו מהנסיון שלי אל תמהרו להגדיר ילד מחונן שלא יושב בגלל שיעמום כילד עם בעיות קשב וריכוז כי עם נפתור להם את הבעיות ונתן להם את האתגרים שהם זקוקים להם ודמויות שידעו להתיחס אליהם בהתאם יכול להיות שהתוית של 'בעיות קשב וריכוז ' בכלל לא תהיה נכונה עבורם, ובעצם הבעיות נבעו ממקום אחר. ילד מחונן הוא לא בהכרך ילד עם בעיות קשב וריכוז. הוא ילד שאינו כמו כולם, יש ממוצע ויש קצוות בקצה אחד נמצאים החלשים בקצה האחר נמצאים החזקים למורים קל להתמודד בכתה עם הממוצעים, אבל עם הקצוות מעט יותר קשה. אז במקום לחפש פתרונות הכי קל לקרא לדבר בשמו לשים תוית של בעיות קשב וריכוז, לתת ריטלין ולגמור עניין. אנחנו כהורים צריכים לדעת גם להקשיב לעצמינו, להלחם למען זה שילדינו יקבלו את הסיוע והעשרה לה הם זקוקים כמו שמקבלים הילדים החלשים. כי הכי קל לבית הספר לאמר החזקים יסתדרו, נעזוב אותם... זה היה מעט חומר למחשבה לכולכם על סמך מה שעברתי עם הילד שלי. יעל
 
לא כל הילדים המחוננים

לא כל כך מסכימה

האם ילד משועמם שאין לו מה לעשות והוא מפריע במפגשים הוא ילד עם בעיות קשב וריכוז ? אני מרגישה שהיום כל ילד שני נותנים לו את התוית בעיות קשב וריכוז כשלא יודעים להסביר את הבעיה שלו ולתת לה שם. אסביר למה אני כל כך נסערת מזה. הבן שלי לפני שנה היה בגן שבגלל ששעמם לו כל כך הוא היה מרוצה להפוך להיות ליצן הגן והיה מפוצץ לגננת את המפגשים ועושה לה את המוות. אני שנמצאת במקצוע אמרתי לגננת שאם היו בעיות קשב היו גם בבית, בעיות קשב וריכוז הם פגם אורגני אם הם קיימים הם קיימים בכל מקום והילד לא מסוגל לשבת גם בטלויזיה, בהצגות, במשחקי מחשבה, בעבודות פירוק והעובדה שבבית הוא מסוגל לשבת שעות בדברים שמעניינים אותו. אבל מה לקחנו אותו לאיבחון, הילד סיים את האיבחון במספר שעות קטן והם במכון התפלאו הן אמרו שלילד עם בעיות קשב הם בד"כ מחלקות את האיבחון על פני 3 , 4 מפגשים כי קשה לילד כזה לשבת ופה הוא היה כל כך מרותק שסיים את המבחן מהר יותר מהמתוכנן. מה שכן נאמר לנו שהוא מחונן עפ"י כל התוצאות ופשוט משעמם לו. אבל בעיות קשב לא נראו כלל. השנה השארתי את הילד שנה נוספת בגן אבל העברתי לגן חדש, הגננת שם קבלה מאתנו את המידע עליו מתחילת השנה , והנה הפלא ופלא הילד יושב במפגשים שלה מרותק ומקשיב, עובד יפה ביצירה, יושב על משחקי מחשבה. לאן נעלמו בעיות הקשב שנצפו ע"י הגננת בשנה שעברה ? לכן אני בתור גננת אף פעם לא יעיז לאמר להורה שלילד יש בעיות קשב, ואני רוצה לאמר לכן תלמדו מהנסיון שלי אל תמהרו להגדיר ילד מחונן שלא יושב בגלל שיעמום כילד עם בעיות קשב וריכוז כי עם נפתור להם את הבעיות ונתן להם את האתגרים שהם זקוקים להם ודמויות שידעו להתיחס אליהם בהתאם יכול להיות שהתוית של 'בעיות קשב וריכוז ' בכלל לא תהיה נכונה עבורם, ובעצם הבעיות נבעו ממקום אחר. ילד מחונן הוא לא בהכרך ילד עם בעיות קשב וריכוז. הוא ילד שאינו כמו כולם, יש ממוצע ויש קצוות בקצה אחד נמצאים החלשים בקצה האחר נמצאים החזקים למורים קל להתמודד בכתה עם הממוצעים, אבל עם הקצוות מעט יותר קשה. אז במקום לחפש פתרונות הכי קל לקרא לדבר בשמו לשים תוית של בעיות קשב וריכוז, לתת ריטלין ולגמור עניין. אנחנו כהורים צריכים לדעת גם להקשיב לעצמינו, להלחם למען זה שילדינו יקבלו את הסיוע והעשרה לה הם זקוקים כמו שמקבלים הילדים החלשים. כי הכי קל לבית הספר לאמר החזקים יסתדרו, נעזוב אותם... זה היה מעט חומר למחשבה לכולכם על סמך מה שעברתי עם הילד שלי. יעל
לא כל הילדים המחוננים
הם בעלי בעיות בקשב וריכוז. אבל גם לא כל הילדים המחוננים חפים מבעיה זו. איני בקיאה בסטטיסטיקה, אבל יתכן ויש סטטיסטית מעט יותר ילדים עם בעיות שכאלו בקרב המחוננים.
 

שרה16

New member
לא נותנים תווית לאף ילד ללא איבחון

לא כל כך מסכימה

האם ילד משועמם שאין לו מה לעשות והוא מפריע במפגשים הוא ילד עם בעיות קשב וריכוז ? אני מרגישה שהיום כל ילד שני נותנים לו את התוית בעיות קשב וריכוז כשלא יודעים להסביר את הבעיה שלו ולתת לה שם. אסביר למה אני כל כך נסערת מזה. הבן שלי לפני שנה היה בגן שבגלל ששעמם לו כל כך הוא היה מרוצה להפוך להיות ליצן הגן והיה מפוצץ לגננת את המפגשים ועושה לה את המוות. אני שנמצאת במקצוע אמרתי לגננת שאם היו בעיות קשב היו גם בבית, בעיות קשב וריכוז הם פגם אורגני אם הם קיימים הם קיימים בכל מקום והילד לא מסוגל לשבת גם בטלויזיה, בהצגות, במשחקי מחשבה, בעבודות פירוק והעובדה שבבית הוא מסוגל לשבת שעות בדברים שמעניינים אותו. אבל מה לקחנו אותו לאיבחון, הילד סיים את האיבחון במספר שעות קטן והם במכון התפלאו הן אמרו שלילד עם בעיות קשב הם בד"כ מחלקות את האיבחון על פני 3 , 4 מפגשים כי קשה לילד כזה לשבת ופה הוא היה כל כך מרותק שסיים את המבחן מהר יותר מהמתוכנן. מה שכן נאמר לנו שהוא מחונן עפ"י כל התוצאות ופשוט משעמם לו. אבל בעיות קשב לא נראו כלל. השנה השארתי את הילד שנה נוספת בגן אבל העברתי לגן חדש, הגננת שם קבלה מאתנו את המידע עליו מתחילת השנה , והנה הפלא ופלא הילד יושב במפגשים שלה מרותק ומקשיב, עובד יפה ביצירה, יושב על משחקי מחשבה. לאן נעלמו בעיות הקשב שנצפו ע"י הגננת בשנה שעברה ? לכן אני בתור גננת אף פעם לא יעיז לאמר להורה שלילד יש בעיות קשב, ואני רוצה לאמר לכן תלמדו מהנסיון שלי אל תמהרו להגדיר ילד מחונן שלא יושב בגלל שיעמום כילד עם בעיות קשב וריכוז כי עם נפתור להם את הבעיות ונתן להם את האתגרים שהם זקוקים להם ודמויות שידעו להתיחס אליהם בהתאם יכול להיות שהתוית של 'בעיות קשב וריכוז ' בכלל לא תהיה נכונה עבורם, ובעצם הבעיות נבעו ממקום אחר. ילד מחונן הוא לא בהכרך ילד עם בעיות קשב וריכוז. הוא ילד שאינו כמו כולם, יש ממוצע ויש קצוות בקצה אחד נמצאים החלשים בקצה האחר נמצאים החזקים למורים קל להתמודד בכתה עם הממוצעים, אבל עם הקצוות מעט יותר קשה. אז במקום לחפש פתרונות הכי קל לקרא לדבר בשמו לשים תוית של בעיות קשב וריכוז, לתת ריטלין ולגמור עניין. אנחנו כהורים צריכים לדעת גם להקשיב לעצמינו, להלחם למען זה שילדינו יקבלו את הסיוע והעשרה לה הם זקוקים כמו שמקבלים הילדים החלשים. כי הכי קל לבית הספר לאמר החזקים יסתדרו, נעזוב אותם... זה היה מעט חומר למחשבה לכולכם על סמך מה שעברתי עם הילד שלי. יעל
לא נותנים תווית לאף ילד ללא איבחון
מסודר! אני מצרפת קישור לפורום בנושא-שם תראי שלא מקלים ראש בנושא. בהודעה הקודמת שלי כתבתי בהומור,אבל הנושא מאוד רציני.
 
כגננת את לא מוסמכת

לא כל כך מסכימה

האם ילד משועמם שאין לו מה לעשות והוא מפריע במפגשים הוא ילד עם בעיות קשב וריכוז ? אני מרגישה שהיום כל ילד שני נותנים לו את התוית בעיות קשב וריכוז כשלא יודעים להסביר את הבעיה שלו ולתת לה שם. אסביר למה אני כל כך נסערת מזה. הבן שלי לפני שנה היה בגן שבגלל ששעמם לו כל כך הוא היה מרוצה להפוך להיות ליצן הגן והיה מפוצץ לגננת את המפגשים ועושה לה את המוות. אני שנמצאת במקצוע אמרתי לגננת שאם היו בעיות קשב היו גם בבית, בעיות קשב וריכוז הם פגם אורגני אם הם קיימים הם קיימים בכל מקום והילד לא מסוגל לשבת גם בטלויזיה, בהצגות, במשחקי מחשבה, בעבודות פירוק והעובדה שבבית הוא מסוגל לשבת שעות בדברים שמעניינים אותו. אבל מה לקחנו אותו לאיבחון, הילד סיים את האיבחון במספר שעות קטן והם במכון התפלאו הן אמרו שלילד עם בעיות קשב הם בד"כ מחלקות את האיבחון על פני 3 , 4 מפגשים כי קשה לילד כזה לשבת ופה הוא היה כל כך מרותק שסיים את המבחן מהר יותר מהמתוכנן. מה שכן נאמר לנו שהוא מחונן עפ"י כל התוצאות ופשוט משעמם לו. אבל בעיות קשב לא נראו כלל. השנה השארתי את הילד שנה נוספת בגן אבל העברתי לגן חדש, הגננת שם קבלה מאתנו את המידע עליו מתחילת השנה , והנה הפלא ופלא הילד יושב במפגשים שלה מרותק ומקשיב, עובד יפה ביצירה, יושב על משחקי מחשבה. לאן נעלמו בעיות הקשב שנצפו ע"י הגננת בשנה שעברה ? לכן אני בתור גננת אף פעם לא יעיז לאמר להורה שלילד יש בעיות קשב, ואני רוצה לאמר לכן תלמדו מהנסיון שלי אל תמהרו להגדיר ילד מחונן שלא יושב בגלל שיעמום כילד עם בעיות קשב וריכוז כי עם נפתור להם את הבעיות ונתן להם את האתגרים שהם זקוקים להם ודמויות שידעו להתיחס אליהם בהתאם יכול להיות שהתוית של 'בעיות קשב וריכוז ' בכלל לא תהיה נכונה עבורם, ובעצם הבעיות נבעו ממקום אחר. ילד מחונן הוא לא בהכרך ילד עם בעיות קשב וריכוז. הוא ילד שאינו כמו כולם, יש ממוצע ויש קצוות בקצה אחד נמצאים החלשים בקצה האחר נמצאים החזקים למורים קל להתמודד בכתה עם הממוצעים, אבל עם הקצוות מעט יותר קשה. אז במקום לחפש פתרונות הכי קל לקרא לדבר בשמו לשים תוית של בעיות קשב וריכוז, לתת ריטלין ולגמור עניין. אנחנו כהורים צריכים לדעת גם להקשיב לעצמינו, להלחם למען זה שילדינו יקבלו את הסיוע והעשרה לה הם זקוקים כמו שמקבלים הילדים החלשים. כי הכי קל לבית הספר לאמר החזקים יסתדרו, נעזוב אותם... זה היה מעט חומר למחשבה לכולכם על סמך מה שעברתי עם הילד שלי. יעל
כגננת את לא מוסמכת
לאבחן בעיות קשב וריכוז. לא כל ילד עם קוצים בטוסיק הוא ילד עם בעיית קשב. אגב, לילד עם בעיית קשב ,אין בעיה להתרכז בנושאים שמעניינים אותו, ולכן אפשר למצוא אותו מחבר פיסות של פאזל, אבל לא מסוגל לשבת לראות קלטת וידאו ולהיפך. ולכן בבית הוא יבחר לעסוק בתחומי העיניין שלו, ותחת מסגרת נוקשה יותר כמו גן או בית ספר הוא יאלץ להתמודד עם פעילות לא מעניינת מבחינתו-ואז עלולה לצוף הבעיה. חוץ מזה שלא כל ילד עם הפרעת קשב הופך לליצן החצר,או מפריע לחבריו-יש קשת רחבה מאד של תגובות והתנהגויות. לא כל ילד מחונן הוא עם הפרעת קשב, אבל שלוב של ילד מחונן+הפרעת קשב, קורה לעיתים קרובות. אגב, ריטאלין אינה התרופה לכל הפרעות הקשב, אלא לחלק אחד שלהם (המוגדר על ידי הצבור כהיפר אקטיביות) יש הפרעות אחרות שריטאלין לא נותן להן מענה בכלל. אז זהו נסיונך האישי, זה לא אומר שאין קשר בין התופעות. וכן, אני מסכימה איתך שהיום במהירות רבה מאד גורמים לא מוסמכים(כמו מורות,גננות ,יועצות) "מאבחנות" קשיי קשב וריכוז, כאשר הבעיה המהותית היא חוסר עיניין של הילד בכיתה ,ובמיוחד הילד המחונן. כמו שאמר לי אחד מילדיי פעם "פעם ראשונה המורה קוראת את הספור, אח"כ היא שואלת שאלות אם הבנו את הספור, אח"כ נותנת את אותן שאלות לענות עליהן בבית, ואז למחרת היא חוזרת לבדוק מי ענה על השאלות ומקריאים את התשובות, ואז היא מסבירה שוב למי שלא הבין". ולילד שלי זה היה משעמם מאד. צודק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה