בעיות במטרונית

  • פותח הנושא ai22
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
לגבי כרמל צרפתי

רותם, נראה לי שאתה טיפה מיתמם.
זכותו המלאה של כל גולש לא לחשוף את שכונת מגוריו.
אם אתה זקוק לפירוט (ואני יודע שאתה לא), קח לדוגמה את שכונת רמות רמז, ובייחוד רחוב בורלא והסחלב, ותנסה להגיע ממנה לציר חורב - אבא חושי, שהוא ציר מרכזי וקרוב לשכונה. כמעט לכל נקודה על הציר, בתחבורה ציבורית זה יקח פי כמה יותר זמן מאשר ברכב פרטי.

זה המצב בעוד שכונות, ואם רוצים לנסוע בין שכונות - לדוגמה בין כבביר לרמת בגין - יש צורך בשלושה קווים.

אבל לא צריך להרחיק לכת עד הקווים השכונתיים כדי לראות את האיוולת של המסלולים המפותלים. הגעה מהאוניברסיטה לעיר התחתית מהירה פי 2 ברכב פרטי, והגעה ממרכז זיו ללב המפרץ מהירה גם היא לפחות פי 2 בשעות שאין 141.

לגבי לילה: כל גוש השכונות של כרמל צרפתי לא מכוסה כלל בלילה, כמו גם גוש רוממה - ורדיה וגוש הדר עליון - גאולה - לאון בלום.
לגבי כרמל צרפתי
קו 115 מסיים את פעילותו בחודשים האחרונים בשעה 00:30 (עד לפני מספר חודשים הוא היה מסיים לפני 23:00).
זו דוגמא שממחישה שוב את מה שהרבה מהמשתתפים מסכימים עליו, לדעתי: התחבורה הציבורית באזור חיפה מאד לא אחידה ברמתה, ויש בה לא מעט בעיות. עם זאת, המערכת באזור חיפה נמצאת בשיפור שיטתי ומתמיד בעשור האחרון; וביחס לאילוצים הבעייתיים (פריסת שימושי הקרקע והכלכלה, מערכת הדרכים) התכנון המערכתי הוא נכון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה לך על איש של שפיות


דבריך נכונים תאורטית, ברמת הדיון האקדמי.
תאורטית בחיפה יש מערכת היררכית, יש BRT, ויש תחבורה ציבורית 24/7.

אבל אם מסתכלים על הפרטים הקטנים, מגלים ששני קווים שפועלים בלילה לא יכולים לכסות עיר שלמה, כי אחד מהם (קו 1) מיועד בעיקר לקריות ומכסה מעט מאד שכונות של חיפה, ובשני (200) אפשר לנסוע מעל חצי שעה דרך כל העיר כדי לעבור בין שתי שכונות סמוכות (לדוגמה, מרכז הכרמל והדר), ולשכונות רבות הוא לא מגיע (דוגמת כרמל צרפתי ורוממה).

מגלים גם שתדירות האוטובוסים ברוב שעות היום לא מתאימה לעיר בסדר גודל של חיפה, ומסלוליהם מפותלים להחריד (ביקשת מעינת דוגמאות ספציפיות, אבל למה לא הגבת לדוגמאות שנתתי בהודעתי הקודמת?)

מגלים את רמת השירות של שירות הלקוחות, שהיא מתחת לכל ביקורת. זה לא משנה אם אגד או דן בצפון הם מונופולים או לא, העניין הוא הגישה של מונופול. לא "הלקוח תמיד צודק", אלא "הלקוח תמיד מציק" (מנסיוני המר בעמדות שירות אגד במרכזית המפרץ, שם יש את אחת מרמות השירות הגרועות אפילו בממדים של ישראל)

בחיפה אי אפשר ללכת ברגל כמו בתל אביב, ורמת התחבורה הציבורית בעיר מקשה מאד לחיות בלי רכב פרטי. בתל אביב (כן, גם בגבעתיים) אפשר לחיות בקלות בלי רכב, בחיפה פחות.
תודה לך על איש של שפיות

בין גולשים שהגדרות תאורטיות מעניינות אותם יותר מהמציאות בשטח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה-הא! "למעט מספר שעות בשישי בערב" זה לא 24/7

גברת, עם עובדות אין להתווכח.
ואם תפסיקי לדבר תאורטית ותצייני שמות ספציפיים של מקומות, שכונות ורחובות, אז נוכל לדון על כך ולדעת אם יש לך איך להגיע לשם או אין.
אבל כל עוד את לא מציינת את המקומות אלא סתם מתלוננת, אין שום טעם לדיון הזה.

את יכולה לשים
כמה שאת רוצה... זה לא ישנה את העובדה שקו 1 של המטרונית פועל 24/7 ושיש גם אוטובוסים של אגד כל הזמן, למעט הפסקה למספר שעות ביום שישי בערב.
אה-הא! "למעט מספר שעות בשישי בערב" זה לא 24/7
שבו האשמתי אותי קודם שאני "לא יודעת את העובדות".
מסתבר שמבחינתך "24 שעות" זה חוץ משישי אחר הצהריים עד הלילה (זה לא מעט שעות, והן די משמעותיות) אבל זה בסדר; כשמבחינתי אין תחבורה ציבורית נון סטופ כי זה רק שני קווים, ואחד מהם אפילו לא מתקרב לאזור שלי, אז אני סתם מתווכחת... עשה לי טובה, טוב?

אתה יכול לטעון שאני לא יודעת את העובדות כמה שאתה רוצה, זה לא ישנה את העובדה שמה שכתבת פשוט לא נכון, גם ברמה העובדתית ההגדרתית נטו, מלבד העובדה שלהסתמך על שני קווים כשאומרים שהתחבורה היא "נון סטופ" זו בדיחה פשוט לא מצחיקה.
 

mister K

New member
עכשיו את גם מתווכחת וגם מתחכמת

אה-הא! "למעט מספר שעות בשישי בערב" זה לא 24/7
שבו האשמתי אותי קודם שאני "לא יודעת את העובדות".
מסתבר שמבחינתך "24 שעות" זה חוץ משישי אחר הצהריים עד הלילה (זה לא מעט שעות, והן די משמעותיות) אבל זה בסדר; כשמבחינתי אין תחבורה ציבורית נון סטופ כי זה רק שני קווים, ואחד מהם אפילו לא מתקרב לאזור שלי, אז אני סתם מתווכחת... עשה לי טובה, טוב?

אתה יכול לטעון שאני לא יודעת את העובדות כמה שאתה רוצה, זה לא ישנה את העובדה שמה שכתבת פשוט לא נכון, גם ברמה העובדתית ההגדרתית נטו, מלבד העובדה שלהסתמך על שני קווים כשאומרים שהתחבורה היא "נון סטופ" זו בדיחה פשוט לא מצחיקה.
עכשיו את גם מתווכחת וגם מתחכמת
אז אם את רוצה שנתקטנן, קו 1 של המטרונית פועל 24/7 בלי הפסקה אפילו ביום שישי בערב. ולכן: 24/7 ואף טעות בדברי.
וגם קו 200 שמשלים את השירות ל-24/7 מינוס מספר שעות ביום שישי, זה עדיין יותר טוב ממה שקיים בכל מקום אחר בארץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה צודק, קו אחד = תחבורה ציבורית נון סטופ

עכשיו את גם מתווכחת וגם מתחכמת
אז אם את רוצה שנתקטנן, קו 1 של המטרונית פועל 24/7 בלי הפסקה אפילו ביום שישי בערב. ולכן: 24/7 ואף טעות בדברי.
וגם קו 200 שמשלים את השירות ל-24/7 מינוס מספר שעות ביום שישי, זה עדיין יותר טוב ממה שקיים בכל מקום אחר בארץ.
אתה צודק, קו אחד = תחבורה ציבורית נון סטופ
אף שזה קו שעובר בקצה העיר ומשרת בעיקר תושבי חוץ ולא 90% מאוכלוסיית העיר, אבל למי אכפת?
האח הידד למטרונית! ההמצאה הכי מופלאה מאז... <שקר כלשהו>!

אז מה אם היא לא רלוונטית ולא נסעתי בה אפילו בחינם ולא סביר שאסע בה בקרוב, בחיפה יש אחלה תחבורה ציבורית!
זה שהיא לוקחת המון זמן (למי שלא נוסע במטרונית) זה לא משנה! היא נורא יעילה ומסודרת! אנחנו בפורום יודעים יותר טוב מהאנשים שאשכרה חיים בעיר ונוסעים בה! איזה אנשים כפויי טובה, פויה!

אני מצטערת שהשמצתי את המטרונית הקדושה, אתה צודק, התחבורה בחיפה מהממת, הכול מצוין. באמת שאין לי כוח להגיב לך יותר, תבלה.
 

mister K

New member
די כבר פרובוקטורית שכמותך...

אתה צודק, קו אחד = תחבורה ציבורית נון סטופ
אף שזה קו שעובר בקצה העיר ומשרת בעיקר תושבי חוץ ולא 90% מאוכלוסיית העיר, אבל למי אכפת?
האח הידד למטרונית! ההמצאה הכי מופלאה מאז... <שקר כלשהו>!

אז מה אם היא לא רלוונטית ולא נסעתי בה אפילו בחינם ולא סביר שאסע בה בקרוב, בחיפה יש אחלה תחבורה ציבורית!
זה שהיא לוקחת המון זמן (למי שלא נוסע במטרונית) זה לא משנה! היא נורא יעילה ומסודרת! אנחנו בפורום יודעים יותר טוב מהאנשים שאשכרה חיים בעיר ונוסעים בה! איזה אנשים כפויי טובה, פויה!

אני מצטערת שהשמצתי את המטרונית הקדושה, אתה צודק, התחבורה בחיפה מהממת, הכול מצוין. באמת שאין לי כוח להגיב לך יותר, תבלה.
די כבר פרובוקטורית שכמותך...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, הפרובוקציות שלי הן הסיבה שמחזיקים רכב

די כבר פרובוקטורית שכמותך...
כן, הפרובוקציות שלי הן הסיבה שמחזיקים רכב
אחרת קשה עד בלתי אפשרי להסתדר. ברור. הכול בגללי. אתה מתווכח על תאוריה, אני חיה בעולם האמיתי. אני מזמינה את כל מי שמתקנא בתחבורה הציבורית היעילה, המסודרת והפעילה נון-סטופ לבוא ולחיות חודש על הכרמל (לא בהדר ולא בעיר התחתית), ואח"כ נדבר. תבואו לגור במעמקי כבביר, כרמליה, כרמל צרפתי, בדרך הים, בורדייה... אפילו בדניה (נו טוב, שם לכולם כבר יש רכב גם ככה). אח"כ תספרו לי כמה זמן לקח לכם להגיע ממקום למקום לעומת רכב, או כמה זמן לוקח להגיע משכונה לשכונה בלי רכב. עזבו אותי, אני הרי סתם מקטרת; בואו תעשו ניסוי, בכיף.
 

mister K

New member
לא, אבל הכתיבה שלך פה בפורום היא פרובוקציה.

כן, הפרובוקציות שלי הן הסיבה שמחזיקים רכב
אחרת קשה עד בלתי אפשרי להסתדר. ברור. הכול בגללי. אתה מתווכח על תאוריה, אני חיה בעולם האמיתי. אני מזמינה את כל מי שמתקנא בתחבורה הציבורית היעילה, המסודרת והפעילה נון-סטופ לבוא ולחיות חודש על הכרמל (לא בהדר ולא בעיר התחתית), ואח"כ נדבר. תבואו לגור במעמקי כבביר, כרמליה, כרמל צרפתי, בדרך הים, בורדייה... אפילו בדניה (נו טוב, שם לכולם כבר יש רכב גם ככה). אח"כ תספרו לי כמה זמן לקח לכם להגיע ממקום למקום לעומת רכב, או כמה זמן לוקח להגיע משכונה לשכונה בלי רכב. עזבו אותי, אני הרי סתם מקטרת; בואו תעשו ניסוי, בכיף.
לא, אבל הכתיבה שלך פה בפורום היא פרובוקציה.
חלאס, הבנו את הקטע שלך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא היא לא. אתה מתקנא בדשא של השכן, מרחוק

לא, אבל הכתיבה שלך פה בפורום היא פרובוקציה.
חלאס, הבנו את הקטע שלך.
לא היא לא. אתה מתקנא בדשא של השכן, מרחוק
בלי שבכלל ביקרת אצלו בחצר וגרת אצלו בבית. אתה רואה תצלום לוויין יפה של החצר שלו, לא מרגיש את הדשא תחת רגליך.
לו ידעתי שזה יתפתח לדיון כ"כ עיקש ומגונן מצדך על תחבורתה של חיפה לא הייתי מגיבה מלכתחילה. הסיבה הראשונית שהגבתי לך בכלל היא שאתה מתלהב מתחבורה ציבורית שאתה לא משתמש בה. זה בדיוק ההבדל בינינו.
 

mister K

New member
מאיפה החלטת שלא ביקרתי אצלו?

לא היא לא. אתה מתקנא בדשא של השכן, מרחוק
בלי שבכלל ביקרת אצלו בחצר וגרת אצלו בבית. אתה רואה תצלום לוויין יפה של החצר שלו, לא מרגיש את הדשא תחת רגליך.
לו ידעתי שזה יתפתח לדיון כ"כ עיקש ומגונן מצדך על תחבורתה של חיפה לא הייתי מגיבה מלכתחילה. הסיבה הראשונית שהגבתי לך בכלל היא שאתה מתלהב מתחבורה ציבורית שאתה לא משתמש בה. זה בדיוק ההבדל בינינו.
מאיפה החלטת שלא ביקרתי אצלו?
את יודעת מתי השתמשתי בתחבורה הציבורית בחיפה? את החלטת שלא ביקרתי שם ולא נסעתי שם רק משום שאני גר כיום בתל אביב?
מי אמר לך שלא השתמשתי שם בתח"צ? את החלטת את זה על סמך מה? על סמך שחיפשת את הפרובוקציה אפילו אם יש מן הצדק בדבריך.

גם אם אני לא נוסע שם כיום, תאמיני לי שההיכרות שלי עם התח"צ בחיפה היא לא ממפות ולא מלווין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לבקר זה לא לחיות, והתגובות שלך מסגירות

מאיפה החלטת שלא ביקרתי אצלו?
את יודעת מתי השתמשתי בתחבורה הציבורית בחיפה? את החלטת שלא ביקרתי שם ולא נסעתי שם רק משום שאני גר כיום בתל אביב?
מי אמר לך שלא השתמשתי שם בתח"צ? את החלטת את זה על סמך מה? על סמך שחיפשת את הפרובוקציה אפילו אם יש מן הצדק בדבריך.

גם אם אני לא נוסע שם כיום, תאמיני לי שההיכרות שלי עם התח"צ בחיפה היא לא ממפות ולא מלווין.
לבקר זה לא לחיות, והתגובות שלך מסגירות
את ההבדל. עובדה שאיליה מבין אותי היטב.
 

mister K

New member
גם איליה כבר לא גר שם

לבקר זה לא לחיות, והתגובות שלך מסגירות
את ההבדל. עובדה שאיליה מבין אותי היטב.
גם איליה כבר לא גר שם
ותפסיקי להסיק כל מיני מסקנות על הגולשים פה לפי מה שנדמה לך.
אני הכרתי שם טוב את התח"צ כי גדלתי באזור והייתי נוסע הרבה בתח"צ בחיפה. כיום יוצא לי לבקר שם מעט אבל באזורים עליהם את מדברת לא הרבה השתנה מאז (מה שהשתנה זה רק שיפורים).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כבר לא גר, ועדיין מבין היטב את הבעיה, עובדה

גם איליה כבר לא גר שם
ותפסיקי להסיק כל מיני מסקנות על הגולשים פה לפי מה שנדמה לך.
אני הכרתי שם טוב את התח"צ כי גדלתי באזור והייתי נוסע הרבה בתח"צ בחיפה. כיום יוצא לי לבקר שם מעט אבל באזורים עליהם את מדברת לא הרבה השתנה מאז (מה שהשתנה זה רק שיפורים).
כבר לא גר, ועדיין מבין היטב את הבעיה, עובדה
 
זה דווקא דיון ענייני ומרתק.

לא, אבל הכתיבה שלך פה בפורום היא פרובוקציה.
חלאס, הבנו את הקטע שלך.
זה דווקא דיון ענייני ומרתק.
נראה לי שלפרובוקציות כולנו כבר מומחים. יש בפורום הזה מספיק פסיכיים וטרולים שרק באים לעשות פרובוקציות וכותבים תאוריות לא קשורות למציאות, ולהם באמת אין סיבה להגיב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה פרובוקטיבי בביקורת על תח"צ?


זה דווקא דיון ענייני ומרתק.
נראה לי שלפרובוקציות כולנו כבר מומחים. יש בפורום הזה מספיק פסיכיים וטרולים שרק באים לעשות פרובוקציות וכותבים תאוריות לא קשורות למציאות, ולהם באמת אין סיבה להגיב.
מה פרובוקטיבי בביקורת על תח"צ?

בעיניי הרבה יותר פרובוקטיבי להתווכח עם מישהו שחי במציאות מסוימת על המציאות שהוא חי בה... אני מרגישה כאילו אני צריכה להצדיק את חוסר שביעות הרצון שלי באותות ובמופתים, כשברור לי שזה נובע מפערי ידע ותו לו. לו הייתי מנהלת את השיחה הזאת עם חיפאי... פשוט לא הייתי צריכה לנהל אותה מלכתחילה (ולראיה, אתה מכיר אז אתה מבין).

אבל הי, אני לא מנסה לשכנע אף אחד...
אני מזמינה את כל מי שמתקנא בתחבורה הציבורית של חיפה לבוא ולהצטרף אלינו, בכיף.
 
למען הסר ספק, התכוונתי

מה פרובוקטיבי בביקורת על תח"צ?

בעיניי הרבה יותר פרובוקטיבי להתווכח עם מישהו שחי במציאות מסוימת על המציאות שהוא חי בה... אני מרגישה כאילו אני צריכה להצדיק את חוסר שביעות הרצון שלי באותות ובמופתים, כשברור לי שזה נובע מפערי ידע ותו לו. לו הייתי מנהלת את השיחה הזאת עם חיפאי... פשוט לא הייתי צריכה לנהל אותה מלכתחילה (ולראיה, אתה מכיר אז אתה מבין).

אבל הי, אני לא מנסה לשכנע אף אחד...
אני מזמינה את כל מי שמתקנא בתחבורה הציבורית של חיפה לבוא ולהצטרף אלינו, בכיף.
למען הסר ספק, התכוונתי
שהדיון הזה הוא לא פרובוקציה (משום צד אגב, לדעתי) אלא דיון ענייני.
 

droriko

New member
אל תדאג רותם

די כבר פרובוקטורית שכמותך...
אל תדאג רותם
זה לא רק אצלך ולא רק בפורום הזה.... זה דפוס קבוע אצלה, היא אחת כזאת שמחפשת ריבים בכח. לא סתם היא לא רוצה לספר באיזה קוים היא נוסעת,כי היא יודעת שזה ישמש כלי לפרק את הטיעונים שלה,היא הרי לא באמת בה לפה בשביל להתדיין, אלא בשביל למשוך אש. פרובוקטורית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועוד לשמוע את זה ממך! LOL

אל תדאג רותם
זה לא רק אצלך ולא רק בפורום הזה.... זה דפוס קבוע אצלה, היא אחת כזאת שמחפשת ריבים בכח. לא סתם היא לא רוצה לספר באיזה קוים היא נוסעת,כי היא יודעת שזה ישמש כלי לפרק את הטיעונים שלה,היא הרי לא באמת בה לפה בשביל להתדיין, אלא בשביל למשוך אש. פרובוקטורית.
ועוד לשמוע את זה ממך! LOL
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה