Critical Thinking
Well-known member
פרשן המישנה האיטלקי והתייר, רבי עובדיה מברטנורא, כתב ב-1488: “...וכותל מערבי אשר הוא קיים עדיין אבניו הן גדולות ועבות. לא ראיתי כגודל האבנים ההן בשום בניין קדמון, לא ברומי ולא בשאר הארצות”.
העדויות הראשונות להפיכתו של הכותל המערבי לאתר תפילה קדוש קיימות רק מהמאה ה-16.
“ידוע כי בעבר לא יוחסה לכותל קדושה, והמקורות הכתובים והכתובות שהותירו מבקרים יהודים מימי הביניים, מעידים שהכותל המערבי לא עלה בחשיבותו על הכתלים האחרים של הר הבית", כתב ד"ר גבריאל ברקאי, חתן פרס ירושלים לארכאולוגיה, במאמר "הכותל המערבי" שפורסם בכתב העת "אריאל" ביולי 2007.
הכותל הפך לאתר קדוש רק בעת החדשה המוקדמת. "למן ראשית התקדשותו של הכותל, במאה ה-16, הועתקו המסורות שבמקורות חז"ל מהכותל המערבי של המקדש לכותל המערבי של הר הבית" (שאינו אלא קיר תמיכה ברחבת הר הבית, רחבה שנבנתה על ידי הורדוס ב- 25 לפנה"ס, לצורך אפשור התקהלות מחוץ למקדש, שכן המקדש עמד בראש ההר וסביבו - רק מדרונות), הסביר ברקאי. עדויות מוקדמות לכך ניתן למצוא ככל שמתקרבים למאה ה-17. אחת מהן היא איגרת משנת 1625, שבה תיאר נוסע מהעיר קארפי שבאיטליה את ביקורו בכותל במלים הבאות: “נשקתיו והשתטחתי לרגליו ושם אמרתי תפילה מסודרת".
התפתחות הכותל המערבי כאתר תפילה במאות השנים האחרונות קשורה להקמת השכונה היהודית הסמוכה - הרובע היהודי של העיר העתיקה ולעובדה שמבין כותלי הר הבית הוא הקרוב ביותר אליה. “לתושבים היתה גישה נוחה אליו. שאר הכתלים פחות נגישים ומהם שהיו מחוץ לתחומי העיר", הסביר ד"ר ברקאי...
וקוריוז:
יהודי שעלה לרגל מצרפת מצמיד לכתל טלפון סלולארי בשיחה בינלאומית כדי לאפשר לחבר מרותק למיטת חליו בצרפת להתפלל הישר אל האבנים...
העדויות הראשונות להפיכתו של הכותל המערבי לאתר תפילה קדוש קיימות רק מהמאה ה-16.
“ידוע כי בעבר לא יוחסה לכותל קדושה, והמקורות הכתובים והכתובות שהותירו מבקרים יהודים מימי הביניים, מעידים שהכותל המערבי לא עלה בחשיבותו על הכתלים האחרים של הר הבית", כתב ד"ר גבריאל ברקאי, חתן פרס ירושלים לארכאולוגיה, במאמר "הכותל המערבי" שפורסם בכתב העת "אריאל" ביולי 2007.
הכותל הפך לאתר קדוש רק בעת החדשה המוקדמת. "למן ראשית התקדשותו של הכותל, במאה ה-16, הועתקו המסורות שבמקורות חז"ל מהכותל המערבי של המקדש לכותל המערבי של הר הבית" (שאינו אלא קיר תמיכה ברחבת הר הבית, רחבה שנבנתה על ידי הורדוס ב- 25 לפנה"ס, לצורך אפשור התקהלות מחוץ למקדש, שכן המקדש עמד בראש ההר וסביבו - רק מדרונות), הסביר ברקאי. עדויות מוקדמות לכך ניתן למצוא ככל שמתקרבים למאה ה-17. אחת מהן היא איגרת משנת 1625, שבה תיאר נוסע מהעיר קארפי שבאיטליה את ביקורו בכותל במלים הבאות: “נשקתיו והשתטחתי לרגליו ושם אמרתי תפילה מסודרת".
התפתחות הכותל המערבי כאתר תפילה במאות השנים האחרונות קשורה להקמת השכונה היהודית הסמוכה - הרובע היהודי של העיר העתיקה ולעובדה שמבין כותלי הר הבית הוא הקרוב ביותר אליה. “לתושבים היתה גישה נוחה אליו. שאר הכתלים פחות נגישים ומהם שהיו מחוץ לתחומי העיר", הסביר ד"ר ברקאי...
וקוריוז:
יהודי שעלה לרגל מצרפת מצמיד לכתל טלפון סלולארי בשיחה בינלאומית כדי לאפשר לחבר מרותק למיטת חליו בצרפת להתפלל הישר אל האבנים...