בעבר לא יוחסה כלל קדושה לכתל המערבי

Critical Thinking

Well-known member
פרשן המישנה האיטלקי והתייר, רבי עובדיה מברטנורא, כתב ב-1488: “...וכותל מערבי אשר הוא קיים עדיין אבניו הן גדולות ועבות. לא ראיתי כגודל האבנים ההן בשום בניין קדמון, לא ברומי ולא בשאר הארצות”.

העדויות הראשונות להפיכתו של הכותל המערבי לאתר תפילה קדוש קיימות רק מהמאה ה-16.
“ידוע כי בעבר לא יוחסה לכותל קדושה, והמקורות הכתובים והכתובות שהותירו מבקרים יהודים מימי הביניים, מעידים שהכותל המערבי לא עלה בחשיבותו על הכתלים האחרים של הר הבית", כתב ד"ר גבריאל ברקאי, חתן פרס ירושלים לארכאולוגיה, במאמר "הכותל המערבי" שפורסם בכתב העת "אריאל" ביולי 2007.

הכותל הפך לאתר קדוש רק בעת החדשה המוקדמת. "למן ראשית התקדשותו של הכותל, במאה ה-16, הועתקו המסורות שבמקורות חז"ל מהכותל המערבי של המקדש לכותל המערבי של הר הבית" (שאינו אלא קיר תמיכה ברחבת הר הבית, רחבה שנבנתה על ידי הורדוס ב- 25 לפנה"ס, לצורך אפשור התקהלות מחוץ למקדש, שכן המקדש עמד בראש ההר וסביבו - רק מדרונות), הסביר ברקאי. עדויות מוקדמות לכך ניתן למצוא ככל שמתקרבים למאה ה-17. אחת מהן היא איגרת משנת 1625, שבה תיאר נוסע מהעיר קארפי שבאיטליה את ביקורו בכותל במלים הבאות: “נשקתיו והשתטחתי לרגליו ושם אמרתי תפילה מסודרת".

התפתחות הכותל המערבי כאתר תפילה במאות השנים האחרונות קשורה להקמת השכונה היהודית הסמוכה - הרובע היהודי של העיר העתיקה ולעובדה שמבין כותלי הר הבית הוא הקרוב ביותר אליה. “לתושבים היתה גישה נוחה אליו. שאר הכתלים פחות נגישים ומהם שהיו מחוץ לתחומי העיר", הסביר ד"ר ברקאי...

וקוריוז:
יהודי שעלה לרגל מצרפת מצמיד לכתל טלפון סלולארי בשיחה בינלאומית כדי לאפשר לחבר מרותק למיטת חליו בצרפת להתפלל הישר אל האבנים...
 

marabo

Well-known member
פרשן המישנה האיטלקי והתייר, רבי עובדיה מברטנורא, כתב ב-1488: “...וכותל מערבי אשר הוא קיים עדיין אבניו הן גדולות ועבות. לא ראיתי כגודל האבנים ההן בשום בניין קדמון, לא ברומי ולא בשאר הארצות”.

העדויות הראשונות להפיכתו של הכותל המערבי לאתר תפילה קדוש קיימות רק מהמאה ה-16.
“ידוע כי בעבר לא יוחסה לכותל קדושה, והמקורות הכתובים והכתובות שהותירו מבקרים יהודים מימי הביניים, מעידים שהכותל המערבי לא עלה בחשיבותו על הכתלים האחרים של הר הבית", כתב ד"ר גבריאל ברקאי, חתן פרס ירושלים לארכאולוגיה, במאמר "הכותל המערבי" שפורסם בכתב העת "אריאל" ביולי 2007.

הכותל הפך לאתר קדוש רק בעת החדשה המוקדמת. "למן ראשית התקדשותו של הכותל, במאה ה-16, הועתקו המסורות שבמקורות חז"ל מהכותל המערבי של המקדש לכותל המערבי של הר הבית" (שאינו אלא קיר תמיכה ברחבת הר הבית, רחבה שנבנתה על ידי הורדוס ב- 25 לפנה"ס, לצורך אפשור התקהלות מחוץ למקדש, שכן המקדש עמד בראש ההר וסביבו - רק מדרונות), הסביר ברקאי. עדויות מוקדמות לכך ניתן למצוא ככל שמתקרבים למאה ה-17. אחת מהן היא איגרת משנת 1625, שבה תיאר נוסע מהעיר קארפי שבאיטליה את ביקורו בכותל במלים הבאות: “נשקתיו והשתטחתי לרגליו ושם אמרתי תפילה מסודרת".

התפתחות הכותל המערבי כאתר תפילה במאות השנים האחרונות קשורה להקמת השכונה היהודית הסמוכה - הרובע היהודי של העיר העתיקה ולעובדה שמבין כותלי הר הבית הוא הקרוב ביותר אליה. “לתושבים היתה גישה נוחה אליו. שאר הכתלים פחות נגישים ומהם שהיו מחוץ לתחומי העיר", הסביר ד"ר ברקאי...

וקוריוז:
יהודי שעלה לרגל מצרפת מצמיד לכתל טלפון סלולארי בשיחה בינלאומית כדי לאפשר לחבר מרותק למיטת חליו בצרפת להתפלל הישר אל האבנים...
מי שיצר את קדושת הכותל זה אתם השמאלנים, ב 67 אחרי שמסרתם את הר הבית לווקף השארתם את הכותל ליהודים כפרס ניחומים.
 

לאונידס

Active member
פרשן המישנה האיטלקי והתייר, רבי עובדיה מברטנורא, כתב ב-1488: “...וכותל מערבי אשר הוא קיים עדיין אבניו הן גדולות ועבות. לא ראיתי כגודל האבנים ההן בשום בניין קדמון, לא ברומי ולא בשאר הארצות”.

העדויות הראשונות להפיכתו של הכותל המערבי לאתר תפילה קדוש קיימות רק מהמאה ה-16.
“ידוע כי בעבר לא יוחסה לכותל קדושה, והמקורות הכתובים והכתובות שהותירו מבקרים יהודים מימי הביניים, מעידים שהכותל המערבי לא עלה בחשיבותו על הכתלים האחרים של הר הבית", כתב ד"ר גבריאל ברקאי, חתן פרס ירושלים לארכאולוגיה, במאמר "הכותל המערבי" שפורסם בכתב העת "אריאל" ביולי 2007.

הכותל הפך לאתר קדוש רק בעת החדשה המוקדמת. "למן ראשית התקדשותו של הכותל, במאה ה-16, הועתקו המסורות שבמקורות חז"ל מהכותל המערבי של המקדש לכותל המערבי של הר הבית" (שאינו אלא קיר תמיכה ברחבת הר הבית, רחבה שנבנתה על ידי הורדוס ב- 25 לפנה"ס, לצורך אפשור התקהלות מחוץ למקדש, שכן המקדש עמד בראש ההר וסביבו - רק מדרונות), הסביר ברקאי. עדויות מוקדמות לכך ניתן למצוא ככל שמתקרבים למאה ה-17. אחת מהן היא איגרת משנת 1625, שבה תיאר נוסע מהעיר קארפי שבאיטליה את ביקורו בכותל במלים הבאות: “נשקתיו והשתטחתי לרגליו ושם אמרתי תפילה מסודרת".

התפתחות הכותל המערבי כאתר תפילה במאות השנים האחרונות קשורה להקמת השכונה היהודית הסמוכה - הרובע היהודי של העיר העתיקה ולעובדה שמבין כותלי הר הבית הוא הקרוב ביותר אליה. “לתושבים היתה גישה נוחה אליו. שאר הכתלים פחות נגישים ומהם שהיו מחוץ לתחומי העיר", הסביר ד"ר ברקאי...

וקוריוז:
יהודי שעלה לרגל מצרפת מצמיד לכתל טלפון סלולארי בשיחה בינלאומית כדי לאפשר לחבר מרותק למיטת חליו בצרפת להתפלל הישר אל האבנים...
גם לא למתחם הקרוי כיום מערת המכפלה,
ומרדכי ואסתר קבורים ליד הכנרת או באיראן?
אז מה?
מסורת היא עניין שמתפתח, לפעמים עם אמינות הסטורית
ולפעמים עזריה אלון המציא לנו את קבר שמשון ליד לטרון ומישהו אחר את קבר שמעון הצדיק
אם המסורת היום מייחסת קדושה לאיזשהו מקום - זה מה שקובע.
ביהדות מלוא כל הארץ כבודו, הקב"ה לא צריך מקומות קדושים.
 

סתוונית333

Well-known member
גם לא למתחם הקרוי כיום מערת המכפלה,
ומרדכי ואסתר קבורים ליד הכנרת או באיראן?
אז מה?
מסורת היא עניין שמתפתח, לפעמים עם אמינות הסטורית
ולפעמים עזריה אלון המציא לנו את קבר שמשון ליד לטרון ומישהו אחר את קבר שמעון הצדיק
אם המסורת היום מייחסת קדושה לאיזשהו מקום - זה מה שקובע.
ביהדות מלוא כל הארץ כבודו, הקב"ה לא צריך מקומות קדושים.

מרדכי ואסתר זו אגדה בדוייה .
 

סתוונית333

Well-known member
גם לא למתחם הקרוי כיום מערת המכפלה,
ומרדכי ואסתר קבורים ליד הכנרת או באיראן?
אז מה?
מסורת היא עניין שמתפתח, לפעמים עם אמינות הסטורית
ולפעמים עזריה אלון המציא לנו את קבר שמשון ליד לטרון ומישהו אחר את קבר שמעון הצדיק
אם המסורת היום מייחסת קדושה לאיזשהו מקום - זה מה שקובע.
ביהדות מלוא כל הארץ כבודו, הקב"ה לא צריך מקומות קדושים.

צריך להבחין בין מסורת לבין מנהגים שקיבלו תוקף הלכתי מחייב. הבעייה שהם אלה שמקובלים כאן.
 

לאונידס

Active member
צריך להבחין בין מסורת לבין מנהגים שקיבלו תוקף הלכתי מחייב. הבעייה שהם אלה שמקובלים כאן.
אבל הם כיסו את עצמם בעניין הזה, הנה מה אמר החפץ חיים

הלכות לשון הרע, כלל ח’, סעיף ה’ ו’​

אפיקורס נקרא הכופר בתורה ובנבואה בישראל, בין בתורה שבכתב, ובין בתורה שבעל פה. ואפילו הוא אומר כל התורה מן השמים חוץ מפסוק אחד או קל וחומר אחד, גם הוא נחשב אפיקורס.

ותמצאי לי שלושה דתיים שיגידו שפסיקה מפורשת של החפץ חיים לא חלה עליהם
 

סתוונית333

Well-known member
אבל הם כיסו את עצמם בעניין הזה, הנה מה אמר החפץ חיים

הלכות לשון הרע, כלל ח’, סעיף ה’ ו’​

אפיקורס נקרא הכופר בתורה ובנבואה בישראל, בין בתורה שבכתב, ובין בתורה שבעל פה. ואפילו הוא אומר כל התורה מן השמים חוץ מפסוק אחד או קל וחומר אחד, גם הוא נחשב אפיקורס.

ותמצאי לי שלושה דתיים שיגידו שפסיקה מפורשת של החפץ חיים לא חלה עליהם

מה לעשות שאחוז המטומטמים שעובדים את הרבנים שלהם הוא גבוה.
בעייה
 

לאונידס

Active member
מה לעשות שאחוז המטומטמים שעובדים את הרבנים שלהם הוא גבוה.
בעייה
זה לא אחוז גבוה,
100% זה מוחלט, לא תמצאי 3 דתיים שיגידו שפסיקת חפץ חיים לא חלה עליהם.

את יודעת מה? בעצם אני קצת חוזר בי,
יש לא מעט בורים שמכנים את עצמם דתיים שאין להם מושג לא בפסיקות של החפץ חיים, לא בחזון איש, ובכלל לא בארון הספרים היהודי, אני בספק אם הם אי פעם הם למדו דף גמרא.
אי אפשר להגיד שהבורים האלה יגידו שפסיקה כזו או אחרת חלה או לא חלה עליהם, פשוט אין להם מושג.
מה הם כן יודעים? לקלל את הא0מולנים. שנאה הם ינקו מאימותיהם ושנו ולמדו אותה על ברכי אבותיהם. בזה הם אלופים.
 

סתוונית333

Well-known member
הכותל המערבי הוא אתר חשוב מעצם העובדה שהוא מכניס כסף לקופת המדינה, פוקדים אותו הרבה תיירים יהודים ולא יהודים מכל העולם מאמינים ולא מאמינים.

לצרפתים יש את מגדל אייפל, הסקוטים המציאו אגדה על איזה מפלצת באגם,, לסעודים אבן קדושה, למיצרים פירמידות, בבלגיה יש פסל של ילד עושה פיפי, בהולנד חלונות אדומים.... אז למה שלנו לא יהיו כמה אתרים שמהווים אטרקציה תיירותית.

הדתיים מסכימים לכך שהורדת את הקדושה של הכותל לדרגה של אתר תיירותי?
 

רוב הזמן נח

Well-known member
פרשן המישנה האיטלקי והתייר, רבי עובדיה מברטנורא, כתב ב-1488: “...וכותל מערבי אשר הוא קיים עדיין אבניו הן גדולות ועבות. לא ראיתי כגודל האבנים ההן בשום בניין קדמון, לא ברומי ולא בשאר הארצות”.

העדויות הראשונות להפיכתו של הכותל המערבי לאתר תפילה קדוש קיימות רק מהמאה ה-16.
“ידוע כי בעבר לא יוחסה לכותל קדושה, והמקורות הכתובים והכתובות שהותירו מבקרים יהודים מימי הביניים, מעידים שהכותל המערבי לא עלה בחשיבותו על הכתלים האחרים של הר הבית", כתב ד"ר גבריאל ברקאי, חתן פרס ירושלים לארכאולוגיה, במאמר "הכותל המערבי" שפורסם בכתב העת "אריאל" ביולי 2007.

הכותל הפך לאתר קדוש רק בעת החדשה המוקדמת. "למן ראשית התקדשותו של הכותל, במאה ה-16, הועתקו המסורות שבמקורות חז"ל מהכותל המערבי של המקדש לכותל המערבי של הר הבית" (שאינו אלא קיר תמיכה ברחבת הר הבית, רחבה שנבנתה על ידי הורדוס ב- 25 לפנה"ס, לצורך אפשור התקהלות מחוץ למקדש, שכן המקדש עמד בראש ההר וסביבו - רק מדרונות), הסביר ברקאי. עדויות מוקדמות לכך ניתן למצוא ככל שמתקרבים למאה ה-17. אחת מהן היא איגרת משנת 1625, שבה תיאר נוסע מהעיר קארפי שבאיטליה את ביקורו בכותל במלים הבאות: “נשקתיו והשתטחתי לרגליו ושם אמרתי תפילה מסודרת".

התפתחות הכותל המערבי כאתר תפילה במאות השנים האחרונות קשורה להקמת השכונה היהודית הסמוכה - הרובע היהודי של העיר העתיקה ולעובדה שמבין כותלי הר הבית הוא הקרוב ביותר אליה. “לתושבים היתה גישה נוחה אליו. שאר הכתלים פחות נגישים ומהם שהיו מחוץ לתחומי העיר", הסביר ד"ר ברקאי...

וקוריוז:
יהודי שעלה לרגל מצרפת מצמיד לכתל טלפון סלולארי בשיחה בינלאומית כדי לאפשר לחבר מרותק למיטת חליו בצרפת להתפלל הישר אל האבנים...
אתה חושב שלא יודעים את זה? למה אתה חושב שרוצים לעלות להר הבית ולבנות את בית המקדש?
 

סתוונית333

Well-known member
שולחן ערוך שיצא במאה ה-16 יצר את הבסיס ליהדות שנהוגה היום ,חסרת הגיון ומטורפת לחלוטין.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
למה לא סיפרת לי שכריס אוונס משחק בסרטים המטופשים שלך? |לא|
א. מה זה הסרטים המטופשים שלי?

ב. זה טוב או לא טוב שהוא שם?


אגב, הוא שיחק יפה בקפטן אמריקה. סרט שהיו לו בעבר גרסאות פח. ומארוול הצליחו לעשות ממש נס ולגרום לסרט כזה להיות עשוי הייטב.
 

סתוונית333

Well-known member
א. מה זה הסרטים המטופשים שלי?

ב. זה טוב או לא טוב שהוא שם?


אגב, הוא שיחק יפה בקפטן אמריקה. סרט שהיו לו בעבר גרסאות פח. ומארוול הצליחו לעשות ממש נס ולגרום לסרט כזה להיות עשוי הייטב.

התכוונתי לסרטי מארוול מאניה שלך.
הוא חמוד . ראיתי אותו בדרמה רומנטית שהוא ביים ושיחק. שם הוא הביא את הצד הרך של קפטיין אמריקה.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
התכוונתי לסרטי מארוול מאניה שלך.
הוא חמוד . ראיתי אותו בדרמה רומנטית שהוא ביים ושיחק. שם הוא הביא את הצד הרך של קפטיין אמריקה.
אה. אם היית יודעת שהוא שם היית צופה בסרטים? ומה עם השחקן שמשחק את לוקי? עליו הבנות מתות.
 
למעלה