בני בן ה-5

ליאת34

New member
בני בן ה-5

שלום רב יש לי שאלה לגבי בני בן ה- 5. הוא נמצא עכשיו בתקופה של הרבה חברים בנים והבעייה היא ה- over פיזיות שהוא מקרין כלפיהם - מתבטא בחיבוקים ונשיקות וזה מפריע לחבר. מה לעשות? האם לאמר לו שאסור - ואז זה יוצר קונוטציה שלילית. האם לאמר לו משהו אחר? אני יודעת שלילדים זה מאוד מפריע ואני לא רוצה שיתרחקו ממנו בגלל זה. קראתי פעם באיזה מאמר שלבנים בכלל עד גיל מסוים יש העדפה ברורה להיות רק עם בני מינם? האם נכון? איך להתמודד? תודה רבה מראש
 

amarina

New member
ילדים בני 5

אני גננת ויש לי 2 ילדים בבית בני 4 ן 6. בגילים אלה בד``כ הילדים אוהבים לשחק עם בני מינם , והם אנטי- בני המין השני.באופן טיבעי נטייתם זו משתנה בשנים הבאות. לגי הover פזיות שהוזכרה צריך להסביר לילד
 

גרא.

New member
בנך חם ואוהב,יתכן שמחקה אותך??

ליאת34,ילדך,חם ואוהב,כנראה מעתיק את יחסך החם כלפיו,אל ילדים אחרים,כי כך הוא כנראה מבין,מבטאים רגשות.לפי תאורך,בנך עדיין לא מודע לתגובות הרגשיות שהחיבוק/נישוק המוגזמים,יוצר אצל חבריו.עדיין לא רכז במושגים של אינטליגנציה רגשית,יכולת לאמפטיה.מתייחס כלפי חבריו ע``פ צרכיו,כפי שהוא רגיל לקבל כשהוא זקוק לחום,ולא מודע למה שהוא גורם להם.לא נראה לי[ שזה קשור להעדפה ברורה להיות רק עם בנים,אלא כפי שציינתי,מתחבר לאישיותו החמימה והחברותית של בנך.איך להתמודד? כדאי לך לקרוא ספרים שעוסקים באינטליגנציה רגשית,כמו אינטליגנציה רגשית לילדים,או אינטליגנציה רגשית להורים. המסר המועבר בהם הוא כי ההורים הם המאמנים הכי טובים של הילד באינטליגנציה רגשית.וככל מאמן,מדגישים,מלמדים ועוקבים אחר הבצוע..יש בשני ספרים אלה,דוגמאות רבות כיצד להקנות לילד,דרך דוגמא אישית,מודעות, אמפטיה וכדומה.את יכולה גם במקרה זה להשתמש בגישה של סיפרותרפיה,דהיינו לספר לילד סיפור/ים העוסקים באינטראקציה חברתית,דרך הזדהות עם גבור הספור,מאמץ הילד גם את העקרונות,וגם את הפתרון..חפשי בספריו של פרופ` אדיר כהן,ובעיקר בספר ``להפליג עם כוכב``..מעבר להסברים יש בו המון שמות של ספרים/סיפורים בכל התחומים,וכנראה גם בתחומי הקושי של בהך.
 
למעלה