בני בן השנתיים רוצה לאכול בלילה

בני בן השנתיים רוצה לאכול בלילה

כבר 10 ימים שעומר מתעורר ב 1:30-2:00 ומבקש סימילאק בבכי תמרורים. כשהוא מקבל את הבקבוק הוא אוכל הכל! ונרדם חזרה עד 06:00 כשהוא שוב רוצה לאכול ושוב אוכל הכל . מה עושים? זה טבעי? הוא לא גרגרן ואוכל רק כשהוא רעב. אחותו התאומה אוכלת בערב ומתעוררת ב 5:00 לבקבוק נוסף.
 
האם קרה משהו לפני 10 ימים?

האם הוא היה חולה או שהיה שינוי בדפוס שאר הארוחות שלו ביום? כעקרון אני מהאסכולה שטוענת שאם הוא רעב ומבקש אוכל, אוכל ונרדם , כלומר לא הופך את ההתעוררות ל"שעת משחק ופינוק" אז כנראה הוא צריך את הארוחה הזו. מניסיוני האישי (עם ילד קטן בחצי שנה מבנך) , היו תקופות שהוא ישן לילה שלם ותקופות שהוא התעורר רעב , ביקש וקיבל בקבוק בלילה וחזר לישון. עד כה התקופות הללו הולכות ובאות ומקצינות בעיקר אחרי מחלה . אם זה מאוד מפריע לכם , אפשר אולי לנסות להגדיל את ארוחת הערב שלו (או להגדיל בקצת את כל הארוחות שלו אם הוא מעוניין) ולראות אם יש שינוי.
 

אורora

New member
צריך לקחת בחשבון את

הנזק העצום לשיניים הכרוך בהרדמות עם בקבוק דייסה. אני הייתי עושה כל מה שניתן לא לאפשר את זה.
 
האמת שהוא היה חולה באמת...

יש לו רגישות בגרון ומדי פעם הוא מקבל ברונכית אסטמתי. אנאחנו אחרי שבועיים של אינהלציות וחוסר תאבון שלו ויכול להיות שככה הוא משלים.... אולי ?! אתמול השארתי לו במיטה בקבוק עם אוכל (מטעמי אגואיזם) ובאמת ב 5:00 הוא התעורר שוב וראיתי שאת הבקבוק הראשון הוא כבר גמר. עד מתי להמשיך עם זה? להתעקש איתו עם בקבוק מים?
 
לא להתעקש אבל אפשר לנסות

כשהוא מתעורר להציע לו מים, לומר לו בשקט "אתה צמא? בוא נשתה קצת מים.." חיבוק ליטוף ולראות אם הוא נרגע. אם הוא נלחם על הכיוון של אוכל אני באופן אישי לא הייתי נלחמת איתו. מה שכן, על אף שמי כמוני מבינה את העייפות של לקום ולהאכיל באמצע הלילה, אני חושבת שלהשאיר לו בקבוק עם סימילאק זה לא בריא. גם מבחינת יצירת הרגלים לעתיד, וגם מבחינת בריאות השיניים.(להירדם עם הבקבוק בפה נראה לי מיותר). יכול להיות שהוא משלים מחסור ואז זה תקופה שעוברת. הבן שלי בהחלטכבר מבקש בעצמו לפעמים לשתות ולא בקבוק אוכל. תנסי גם מה שהצעתי מקודם לתת לו קצת יותר בארוחת הערב. מאחלת לך שבמהרה הוא ואת , תחזרו לישון לילה שלם.
 
נשמע לי מאוד קשור למחלה

והייתי מאפשרת לו עוד שבוע-שבועיים של התאוששות עם אוכל בלילה. איךה וא אוכל במהלך היום? אולי אפשר לתגבר לו קצת את הארוחות? או לנסות לתת ארוחת ערב משביעה יותר?
 

צימעס

New member
יכוליות שמשלים

קורה שילדים אחרי שמחלימים, טורפים אוכל אפילו שבועיים עד שאפשר לומר שנגמרו כל סימני המחלה.
 
אולי לא הרעב מעיר אותו

אלא משהו אחר (חלום רע?), וכשהוא מתעורר הוא חש ברעב. גם אני לפעמים רעבה באמצע הלילה כשהכפתור מעירה אותי. אני בדעה שאם ילד רעב (וממה שאת מתארת זה נשמע רעב) ומבקש לאכול - לתת לו.
 

PikiMiki

New member
עוד רעיון

אצלנו קרה לפני כמה חודשים שפתאום אחרי שנכנסים למיטה וכמעט היה נרדם היה מתחנן למשהו לאכול - אוכל - ונרדם. ואם לא אז היה מתעורר רעב באמצע הלילה. מה שפתר את זה, היה שהפכנו את האמבטיה והארוחת ערב. פשוט האמבטיה גרמה לו להיות רעב. אז עכשיו מתאמבטים ואז אוכלים. ואז טפו טפו טפו גם ישנים.
 
אולי קפיצת גדילה....

אולי הוא גודל קצת ועל כן מרגיש צורך לאכול יותר.... תנסי אולי לתת לו תוספות במשך היום.... בדיקות דם גם לא יזיקו...
 

ממולדה

New member
הא?

קפיצת גדילה היא מציאות ולא אגדה
מלבד הקפיצות הידועות (שלושה שבועות, שישה שבועות, שלושה חודשים וחצי שנה), יש גם אמהות שמדווחות על קפיצת גדילה בגיל שנה. לא יודעת אם יש כזו גם בגיל שנתיים, אבל בעצם למה שלא תהיה?
 

פלגיה

New member
יש קפיצת גדילה בכל שנתיים

לא תמיד גדילה פיזית, אבל ההתפתחות היא לא לינארית אלא באה בזינוקים וקפיצות.
 

אורora

New member
אצל הילדים שלי אין קפיצות גדולה

לא אצל הגדולה ולא אצל התינוקי הנוכחי. למרות שהן יונקים. גם לי זה ניראה תמיד אגדה
 

galizoe

New member
גם אצל בתי הקפיצות מאוד מאוד ברורות

מהקפיצות של התינוקות ועדיין (האחרונה היתה בפסח כשהיתה בת 3 וחודשיים!) - פשוט רואים שהיא אוכלת יותר וישנה יותר וממש גדלה 'ול העיניים'
 

אורora

New member
אני בכלל לא מתייחסת לזה

אלא לקפיצות גדילה שמיוחסות ליונקים שאמורים לינוק הרבה מאוד במשך 1-2 ימים ( ניצמדים ממש כל היום לציצי ) כדי להגדיל את כמות החלב. גם הבת שלי גובהת בקפיצות, אבל לא לזה התייחסתי.
 

לאה_מ

New member
התזה שלי היא שאמהות שבכל מקרה

מניקות לפי דרישה, לא כל כך שמות לב לזה. אם את רגילה להניק כל מספר שעות, תשימי לב כשיש שינוי כזה. גם אני לא במיוחד הרגשתי קפיצות גדילה אצל היונקים שלי (בטח שהיו ימים שהם ינקו יותר, אבל לא שמתי לב אם זה היה באופן מיוחד בזמן שאמור להיות קפיצת גדילה, וגם לא ייחסתי את זה למשהו מיוחד).
 
למעלה