בנות, צריכה את עזרתכן- איך אדע אם אלו צירים?

שניים 2

New member
בנות, צריכה את עזרתכן- איך אדע אם אלו צירים?

השבוע (27+) הייתי בביקורת אצל הרופא שלי, והטכנאית ראתה התקצרות של הצוואר (לפני שבועיים היה 30, הפעם היה 18). הרופא שאל אותי אם היו לי צירים... עכשיו- מאיפה לי לדעת מה זה צירים? אמרתי שיש לפעמים התקשויות לא כואבות, והוא אמר שאצא לשמירה בבית. לנוח לשתות וכו'. מאז שאני בשמירה התחלתי לשים לב יותר לגוף שלי, אוליי יותר מידי. אני ממש עוקבת אחריו... אז ככה: כאבים- לא היו במיוחד (חוץ מבמפשעות כשאני קמה, הולכת), לחצים- כרגיל, מה שכן- יש לי כל איזה שעה בערך התקשות כזו של הבטן העליונה, שבצד ימין היא נהיית בולטת כזו וקשה, וזה נמשך כמה שניות. יכול להיות שזה היה גם לפני כן, ולא שמתי לב, כי עכשיו שאני בבית-יש לי הרבה זמן להלחיץ את עצמי (ואולי בצדק??). מה אתן אומרות? יש סימנים שמבדילים בין צירים אמיתיים לברקסטונים? למה אני צריכה לשים לב? כי נראה לי שאם אמשיך ככה בשמירה, אני אגיע לאשפוז במחלקה סגורה..
 

2גוזלים

New member
תמיד אמרים שיגיעו הצירים את תדעי!

זה נכון אבל בהסתייגות. לכן את צריכה להיות במעקב של מוניטור. וכך אולי תדעי לאבחן. ביום שיש לך התקשויות תיבדקי במוניטור. שם תוכלי לראות את רמת הציר-אם קיימת. אם הכאבים יהיו יותר חזקים ממה שהרגשת בזמן הבדיקה במוניטור אזי תדעי שאלו צירים רציניים שיש להתייחס אליהם. האמת-אני בזמן צירים סבלתי מאוד אך עדיין לא הרגשתי את מה שכולם מתארים כצירים. הרגשתי התקשויות רציניות בלבד ולא מהגב כל כך כמו שבטן עליונה ובצד. לכן היי במעקב! זה יעזור לך להשאר שפויה. היו שבועות שעשיתי 3 בדיקות מוניטור (וגם יותר....) רק כדי להיות רגועה. בהצלחה! הייתי רוצה לחזר להריון! היה סבבה למרות כל הבאסה!
 

שניים 2

New member
היי 2 גוזלים

כמה שאלות אלייך: 1. איפה עושים מוניטור? אני במעקב אצל רופא פרטי, ואין אצלו במרפאה מוניטור. צריך הפניה? 2. את אומרת שסבלת בזמן צירים (התקשויות). למה את מתכוונת? לי ההתקשויות לא גורמות לסבל. תודה!
 

2גוזלים

New member
אני מגיבה רק כעת מפאת חוסר הזמן...

מוניטור עשיתי במרכז לבריאות האשה ע"י הפניה מהרופאה שלי.(הכרחתי אותה להביא לי...) 2. סבלתי מצירים בלידה...........
, פשוט, אה?
ההתקשויות אכן ב"כ לא גורמות לסבל אלא אם הן ממש חזקות או באזורים מסוימים שכבר העור מתוח מאוד מאוד!
 

GaLa k

New member
שניים יקרה

קצת קשה לי לייעץ לך, כי זה באמת קשה לדעת מתי אלו צירים אמיתיים, כעיקרון ברקסטונים מרגישים רק בצד מסויים (נדמה לי למעלה, לא סגורה על זה) ובצירים יש התקשות של כל הרחם, ברקסטונים גם מפסיקים אחרי מנוחה, כך שהכי טוב זה לשכב קצת ולחכות שייעברו. צירים אפקטיביים הם מחזוריים והמרווח בינהם הולך ומתקצר, אבל הם בהחלט לא תמיד כואבים, לפחות לא בהתחלה, יכולה לספר לך על עצמי שבלידת התאומות לא כאבו לי הצירים והייתי כבר בפתיחה של 4, רק בשעתיים האחרונות של הלידה כאבו הצירים. מציעה שבפעם הבאה שתחשדי בצירים תלכי לעשות מוניטור (ולשאלתך- מוניטור עושים בקופת החולים, אני בקופ"ח מכבי, גם את המעקב עשה לי רופא פרטי, פשוט הלכתי כל פעם למוקד יום/לילה לעשות מוניטור, תבררי בקופת החולים שלך מה הפרוצדורה), לפי תוצאות המוניטור תוכלי ללמוד אם מה שאת מרגישה אלו צירים אמיתיים או רק ברקסטונים. להמשך ארוך, משעמם וקל
 

שניים 2

New member
תודה רבה! האם יש כאן ירושלמיות בקופ"ח כללית?

אם יש כאן ירושלמית בקופ"ח כללית- לאן הולכים לעשות מוניטור? מה הפרוצדורה? מקסימום אתקשר ביום ראשון ל-*2700
 

פליפה2

New member
מה שחשבתי בהתחלה כברקסטונים

התגלו כצירים אמיתיים, וכנראה גם אפקטיביים. אני הרגשתי התקשות של הרחם, שמתחילה מצידי הרחם ומתקדמת למרכזו. כמו גל. אבל אחרי שעשיתי מוניטור גיליתי שלא כל פעם שיש לי את התחושה הזאת זה ציר.
 
זה קצת מזכיר לי אותי

אבל רק קצת... אצלי בימים האחרונים היו הרבה התקשויות של הרחם (הרחם היה מתקשה לפרק זמן של דקה אפילו). היו פעמים של כמה פעמים ביום והיה פעם אחת לפני שהלכתי לישון שהיה לי איזה 4 צירים כאלו. די פחדתי מכל הנושא של התקצרות צוואר הרחם והחלטתי שיום למחרת אני נוסעת למוקד לבדוק מה קורה (שבוע הבא יש לי תור לרופא אבל לא יכולתי להתאפק ודי חששתי.) בדיעבד, מאחר שגם אני בשבוע 27 עשו לי מוניטור צירים (ללא ניטור עובר) ולא היה כלל צירים והרופא שבדק אותי אמר שצוואר הרחם ממש סגור (43 מ"מ) כך שלפחות יש סוף טוב. אבל אני לחוצה מאד... כ"כ כואב לי כבר כמה חודשים באזור המפשעות והואגינה ומאד מאד חוששת שיתקצר לי הצוואר ולא אדא על כך. אם את רוצה נתאשפז ביחד במחלקה סגורה...
 
מניסיוני...

גם אני ממש לא הבנתי שמה שאני מרגישה זה בעצם צירים ורק אחרי שהתקשרתי לחברה שילדה לא מזמן ושאלתי אותה אם גם היא הרגישה שהבטן קשה לפעמים, עם התכווצויות שבאות והולכות, היא הודיעה לי שאלו צירים ושאקח את עצמי למיון... וזה באמת התברר כצירים... בהמשך ההריון הבנתי שגם כשהבטן רקה, אבל יש לחץ כזה, או התכווצות, שבאה והולכת - זה גם ציר. אני לתומי חשבתי "איך התאומים שלי דוחפים וכמה הם חזקים".... מהתגובות של הרופאים הבנתי גם שלא ממש משנה אם זה ברקסטונים או צירים, אם הם לא עוברים בשכיבה ומופיעים אחת למספר דקות במשך כחצי שעה ויותר - צריך להגיע למיון כדי לעצור אותם, כי זה יכול להוביל להתקצרות ופתיחה של הצוואר... בהצלחה!
 

טאקית24

New member
מצ"ב רשומה בנושא צירים ומחשבון צירים../images/Emo70.gif

מקוה שיעזור לך לעמוד על ההבדלים
 
למעלה