בנוגע לרכישת רכב מליסינג וסחירות של רכבים

Talia E

New member
בנוגע לרכישת רכב מליסינג וסחירות של רכבים

שלום לכולם,

ראשית כל, תודה רבה על הייעוץ שנתתם לי עד כה


רציתי לשאול לדעתכם בנוגע לשני נושאים:

בנוגע לרכישת רכב עם 0 קילומטרז' מחברת ליסינג:

ישנם שני רכבים שבהם אני מתעניינת, שמוצעים למכירה חדשים, אך יד 1 מליסינג - בהפחתה של כ- 10% ממחיר הרכישה אצל היבואן.

הם טענו שאחריות היבואן תקפה, כאילו קניתי מהיבואן (כנראה פחות כמה חודשים).

האם לדעתכם כדאי לעשות עסקה כזו?

האם אתם רואים בה חסרונות כלשהם?

האם ההפחתה של ה- 10% היא מספקת לדעתכם, או שאצטרך לספוג הפסד גדול יותר כשארצה למכור את המכונית? (כאמור, היא תהיה יד 2 כשאמכור אותה. כמו כן, אם הבנתי נכון, לא יהיה מצוין על רישיון הרכב שם חברת הליסינג בתור הבעלים הראשון, אלא מקום ריק, אבל אני לא יודעת בוודאות אם זה אכן כך...)


בנוגע לסחירות של רכבים:

במסגרת ההחלטה שלי איזה רכב לקנות, עלתה גם השאלה איזה רכב יהיה קל יותר למכור בעתיד כשארצה להחליף אותו.

מניסיונכם, האם קל יותר למכור את הרכבים שרואים רבים מהם על הכביש (כמו יונדאי i20), או את אלה שפחות שכיחים ויותר נדיר לראות?... (כמו הונדה ג'אז).

אני יכולה לראות היגיון מסוים בכל אחת מן התשובות... מה אתם אומרים?


תודה מראש,

טליה
 

save

New member
קנייה מחברה עם 0 ק"מ

באופן עקרוני אין בעייה לקנות רכב עם 0 ק"מ מחברה. תוודאי שאת מקבלת מכתב שקנית את הרכב עם 0 ק"מ. כי ברשיון כן יראו את היד ואת תצטרכי להסביר ליד הבאה את פשר ההפרש.
זה גם חשוב מאד לצורכי ביטוח הרכב: כי חברת ביטוח לא מחזירה את מחיר המחירון על רכב שהיה בליסיניג (במקרה של תאונת אובדן כללי). תוודאי בדיוק מול סוכן הביטוח שלך.

רכב מליסינג בדר"כ מאבד אוטומטית 15% מערכו.
לגבי מכירה: את תתייסרי כל כך הרבה. אף אחד לא יודע מה יהיה מצב שוק הרכב עוד X שנים.
כיום: לאדם פרטי יותר קשה למכור רכב שנפוץ בליסינג כי חברות הליסינג מוכרות אותם כמו זבל ובמחירי רצפה (אבל בדר"כ כי הרכב חבוט ורצוץ). לתשומת ליבך.
למרות שכל המבצעים של 40% הנחה בסוכניות הליסינג בדר"כ מתחייחסות לרכב שעבר כל כך הרבה שלא כדאי לגעת בו. אולי כדאי לגריטה.
על רכב טוב הן מוכרות בכ 10% - 20% אחוז הנחה ממחירון לוי ישחט.
 
למעלה