בנוגע למחלף קפלן

Sephiroth

Member
בנוגע למחלף קפלן

זוכרים שדובר על כניסה לעזריאלי שהתבררה כלא קיימת ? אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא מתוך עיתון הארץ
 

danezeq

Member
חחחחח איזה גן ילדים! חוסר תיאום

וחוסר אחריות - לצחוק או לבכות? ומי בדיוק אשם? בכל מקרה בקשר למחלף בלה גרדיה - נשאר רק לברך, כל מחלף זאת ברכה
 
כל מחלף זה הפקק ברמזור שאחריו

דווקא המחלפים מחריפים את הפקקים, בכך שמאפשרים לתנועה לזרום עמוק יותר לתוך העיר לפני שנתקלים ברמזורים. וברור שלא ניתן למחלף כל צומת. מוטב היה, את הכסף הזה להשקיע ברכבת התחתית המתעכבת יותר מדי זמן...
 

upandup

New member
לא הבנתי את ההגיון שלך

להגיע מהר יותר לפקק זה מה שנקרא *לחשוך זמן*. הכסף הזה לא בא על חשבון רכבות תחתיות. בכל עיר מודרנית יש גם רשת כבישים מקיפה וגם מערכת להסעת המונים. שיטת המחלוף בצמתים מסויימים היא מצויינת, מכוון שהיא מאשרת לאלה ש"חוצים את העיר" לעשות זאת במהירות רבה. במשך שנים הזניחו את כל הנושא הזה של תחבורה עירונית. סופסוף בונים. מה הבעייה?
 
יש בעיה

כאשר מקימים מחלף, יש הקלה זמנית בפקק כך שיותר אנשים קונים רכב חדש. בסופו של דבר, הכל נתקעים בפקקים גרועים עוד יותר. שיטת חציית העיר מיושמת בכביש מס' 20 - "נתיבי איילון", ועובדה שבשעות העומס הכביש המהיר הזה הוא פקק אחד גדול. אין אפשרות מעשית ליצור כביש מקביל, גם אם יהיו כמה מחלפים חדשים כדוגמת קפלן ולה-גרדיה. מה המסקנה המתבקשת?
 

Sephiroth

Member
אני מסכים איתך חלקית

ברור שעלינו לשים דגש על פיתוח מערך תחבורה ציבורית יעילה שבבסיסה רכבת תחתית שתשרת את תושבי גוש דן, אך במקביל חייבים לפתח את רשת הכבישים העירונית ופתיחת סתימות בצמתים מרכזים על ידי הקמת מחלפים דוגמת מחלף קפלן. אני לא חושב שיש ישראלי אחד שאומר לעצמו "פתחו מחלף חדש" - בוא נקנה מכונית. השיקולים לגידול בקניית מכוניות קשורות לרווחה כלכלית, נוחות, ואי קיום תשתית תחבורה ציבורית הולמת בארץ. ובטח לו עקב פתיחת ציר תעבורה חדש.
 

upandup

New member
מכונית זה סמל סטטוס

ככה זה במדינות מערביות, וישראל היא בהחלט מדינה מערבית. כל אחד רוצה אוטו. גם אחרי שתהיה רכבת תחתית בגוש דן, אנשים ימשיכו לקנות מכוניות. מצד שני, אפשר ליצור מצב שבו אנשים שיגיעו לת"א ברכבם הפרטי ישאירו אותם בכניסות לעיר. בתוך העיר, הם ישאו בתחבורה ציבורית. ככה נוכל גם לשפר את רמת התשתיות - לדוגמה, ע"י הקמת מחלפים בצמתים בעייתים, תוך כדי הורדת נפח התנועה בעיר באופן כללי. יותר לעניין, יש להטיל אגרה כבדה - קנס כזה - על כל מי שיתעקש להיכנס לעיר במכוניתו הפרטית. כי אם יש אפשרות יותר טובה, וסתם בא לך להביא את האוטו המסריח שלך לעיר שלנו, לפחות שתשלם על זה. את הכסף אפשר להפנות למטרות יותר חשובות. כנ"ל לגבי אנשים שחונים על המדרכה. כנ"ל לגבי נהגי מוניות, רוכלים וכו' שמציקות לעוברים ושבים, דוגמת הפרזיטים האלה שאורבים לאנשים ביציאה מהרכבת. כנ"ל לגבי בעלים כלבים שלא טורחים לנקות אחריהם. המוריד את איכות חיים, שישלם על שיפור איכות החיים.
 

wil

New member
לא כ"כ ברור מה הבעיה

למיטב הבנתי ניתן כעת להיכנס לעזריאלי בנוחות מכל הכיוונים- מה שלא התאפשר בעבר ממערב ומצפון: לבאים מדרום: ישר ברמזור (לא להכנס למנהרה), וימינה לכניסה לחניון. לבאים ממזרח (ד' השלום): קיימת כניסה עוד לפני המחלף החדש. לבאים מצפון: פרסה במחלף החדש, וכניסה ימינה לחניון. לבאים ממערב (קפלן): שמאלה ומיד ימינה לחניון. אז מה הסיפור של המנהרה שרוצים לחפור?
 
למעלה