בנוגע לחיים אחרי המוות ומשמעות

cookie man

New member
בנוגע לחיים אחרי המוות ומשמעות

לפני זמן מה שוחחתי עם חברי התאיסט לגבי "משמעות החיים", והוא זרק משפט שהרבה פעמים שמעתי אותו, אבל עכשיו הוא פתאום גרם לי לחשוב: "איזה טעם יש לחיים אם אחרי המוות אין כלום עוד?". תמיד כששאלו אותי את זה נתקעתי עם תשובות חלקיות שאף פעם לא סיפקו את מי ששאל, מה ששמתי לב אליו הפעם הוא שאפשר לשאול בדיוק את אותה השאלה רק בהפוכה: "איזה טעם יש לחיים אם הם נצחיים?". דוגמא טובה לעניין זה היא המיתוס של סיזיפוס שאולץ למשך נצח נצחים להרים סלע כבד במעלה ההר ורגע לפני שהיה מגיע איתו לקצה היה הסלע מחליק ומתגלגל שוב לתחתית ההר, אלו הם חיים נצח ללא משמעות. נחמה בנוסף לכך הוא דיבר על אלוהים. על כך שהוא נתן לנו, לבני אדם, לעם ישראל משמעות וייעד לנו תכלית, ולכן עלינו לשמוע בכולו ולמלא את התכלית שלמענה נוצרה, אך גם כאן שמתי לב לעניין תמוהה. גם אם נוצרנו מתוך תכלית מסוימת, האם זה אומר שעלינו לפעול על פיה? הרי מרגע שיש לנו חופש בחירה (אפילו אם הינו אשלייתי) ויש לנו אינטרסים ששונים מהתכלית שייעדו לנו מדוע אנו צריכים להמשיך להיות כבולים לתכלית הזאת? דוגמא לעניין זה היא ניסוי מחשבתי על פיו לפני מיליוני שנה חייזרים באו לכדו"הא ולקחו זן מסוים של קופים ושיפרו אותו כך שיתפתח לזן חכם מאוד שאחרי כן יוכלו לקחת להשתמש בו כעבדים שלהם. אפילו אם הם היו באים אף אחד מאיתנו לא היה מסכים להפוך לעבד אף על פי שזוהי התכלית למענה נוצרנו. בסופו של דבר אנו, בעזרת 2 האמונות האלו (חיים אחרי המוות ותכלית לחיים), מחפשים לספק צורכים רגשיים טבעיים שקיימים ברמה הניורוכימית אצלנו במוח. חיים אחרי המוות (או חיי נצח) באים כדי לתת לנו נחמה לגבי המוות הודאי של כל אחד מאיתנו, ותכלית באה כדי לעורר בנו רגש של מוטיבציה.
 

אדרסט

New member
אין כלום

אתה פשוט נגמר מפסיק לחשוב כמו חתולה בדיוק היא מתה אז חאלס אדם שלא עשה את יעודו אין סיבה שיהיה יותר טוב מבהמה, בעוד 233 שנה מקסימום, או עכשיו אם יבוא המשיח, המשיח יעשה נקמה באויבי ה` שיבואו להלחם במלחמת גוג ומגוג על ה` ועל משיחו, (יצטרפו אליהם גם מרשעי ישראל) יהיו ימות המשיח שיהיו בלי יצר הרע כמו לפני חטא אדם הראשון ה` יחריב את השמים והארץ משום שלא ביקשו רחמים כשנחרב בית המקדש וה` יברא שמים חדשים וארץ חדשה ואחרי זה ה` יתברך יהיה לבד בעולם הזה, אלף שנה כפי שכתוב ונשגב ה` לבדו ביום ההוא` לאחר מכן לא יהיה גיהנום מי שלא יהיה זכאי לעולם הבא פשוט לא יתקיים מי שיהיה זכאי יקום בתחית המתים ואז יזכה לעולם הבא לנצח נצחים. הצדיקים הם הפרי הרשעים הם הקליפה, וזה מה שה` עושה היום מקלף את הקליפות שהם הרשעים, ומי שרוצה שיכפור וימרוד כמה שרוצה, ככל שמתקרבים יותר לביאת המשיח מתגבר החושך וההסתר פנים, לכן
 

miyamoto

New member
אל דאגה.

גם אתה, גורלך כגורלי וכגורל היתושים אשר אנו מועכים. גופתנו תירקב, ולבסוף לא נהיה אלא מפוזרים בידי שלל אורגניזמים. לא חיים אחרי המוות ולא פומפה. חיים אחרי המוות זהו סיפור מאד חביב ומנחם, משעשע משהו, אמנם עצוב בהחלט כאשר אדם מבוגר מאמין בכך.
 

cookie man

New member
אני מבקש..

כשאתה מגיב לי תגיב בהקשר לטענה שלי ואל תתחיל לבלבל בשכל (סליחה על הביטוי) על ה' יעשה ככה וה' יעשה ככה, כמו ששמתי לב שאתה אוהב לעשות. אם אתה מאמין באלוהים, זכותך. אם אתה רוצה לנהל ויכוח על קיומו, גם זכותך. אבל אני לא אמרתי מילה לגבי קיומו או אי קיומו, דיברתי לגבי משמעות ותכלית וחוסר המעשיות שבתכלית מוחלטת שנקבעת מראש לחיים, בין אם הוא קיים או לא.
 
חיים שאחרי המוות ../images/Emo121.gif../images/Emo121.gif../images/Emo121.gif

אין חיים אחרי המוות! ואם האמת הזאת לא מוצאת חן בעיניי הדתיים אז זו רק בעייה שלהם. שילמדו להתמודד עם האמת כפי שהיא. אחרי המוות המולקולות שהרכיבו את גופנו מזינות את גופם של חרקים וחיידקים שונים שניזונים מהגופה (חיפושיות, תולעים....) , המים שמרכיבים את רוב גופנו מתאדים או מרווים את הצמחייה באיזור הקבר, הגוף נרקב, מתפורר, ובסופו של דבר כלום לא נשאר, אפילו לא "נשמה". מבחינה אבולוציונית התכלית שלנו בעולם היא להעביר את הגנים שלנו הלאה לדורות הבאים, האבולוציה היא כמו מירוץ שליחים ארוך שנמשך כבר מאות מליוני שנים, היצורים המוצלחים יותר אשר מתאימים בצורה טובה יותר לסביבת המחיה "זוכים" לקיים זוגיות ולהעביר את הגנים הטובים שלהם הלאה לצאצאים שלהם, יצורים פחות מוצלחים לעומת זאת לא מצליחים לשרוד בסביבת המחיה והמירוץ עבורם נעצר (הם ימותו ברעב, יטרפו, ימותו ממחלות......) הם לא יעבירו את הגנים שלהם הלאה. כלומר הגוף שלנו הוא רק כלי קיבול שמטרתו לשמר את הגנים שלנו ולנסות להעביר אותם הלאה, עם הזמן הגנים כמובן הולכים ומשתפרים בהתאם ללחץ של סביבת המחייה, לדוגמה בקוטב הצפוני ישרדו רק דובים לבנים משום שגופם מוסווה היטב בסביבת השלג הלבן ולכן יהיה להם קל יותר להתקרב לכלבי הים ולטרוף אותם, לעומת זאת דובים שאינם לבנים יהיו בולטים מאד על גבי הרקע הלבן והם לא יצליחו להתגנב ולתפוס טרף (שיראה אותם מרחוק) ולכן הם ימותו מרעב והגנים שלהם לא יעברו הלאה, כך נוצר בסופו של דבר מצב בו כל הדובים באיזור הקוטב הצפוני הם לבנים, הדבר נגרם כתוצאה מהלחץ של סביבת המחייה, שבמקרה הזה היא לבנה ולכן "לוחצת" את בעלי החיים לכיוון הצבע הלבן.
 

אדרסט

New member
אני מבין אותך

אבל תראה א` כל אני לא נבהל מהמדע, אני שמכיר טוב את המדע יודע שהוא עצמו לא מבין שום דבר בבריאה. ובמעט שהוא טוען שיש לו הבנה זה פשוט תיאוריות הזויות ומצחיקות, עכשיו אדם כמוך לא אמור לחשוב שבאדם קיים איזה יסוד שנקרא נפש, או בגלל שמרוב שהשחתת את הנפש היא כבר לא נשארה בך, או כי אתה מסכן שהתחנך לכפירה ולכן אתה לא אמור לחשוב שיש באדם נפש מתקיימת, כי לשיטתך האדם הוא בהמה, ולעולם אין בורא ותכלית אלא סתם נברא שיאכלו ישנו וימותו, ויעבירו גנים והגנים גם ימותו, ויוולדו מסכנים עיוורים וחולים, ויהיו בעולם הרבה אסונות ורעידות אדמה, הכל מצד ה``טבע`` (מי יצר את הטבע המשונה הזה שסתם מרגיז אותנו, עושה אותנו ל70 שנה ומיד הורג אותנו אז מה התכלית שלא אותו טבע?) השואה לשיטתך היא גם ``טבע``. אדם כמוך שנולד אתמול חושב שהעולם נולד שלשום, אבל לא! ה` ברא אותו כדי להיטיב עם האדם באחריתו, אנשים חטאו במשך אלף שנה ה` האריך אף שמא הם יחזרו בתשובה, והיה מביא להם אסונות נוראים כדי שיתעוררו לדוגמא רק בימי אנוש ה` הציף מימי אוקינוס על שליש מהעולם, בקיצור הם לא חזרו, נח התרה בהם ה` הביא מבול וגם הוא היה בשלבים שמא הם יחזרו בתשובה, הם לא חזרו, אחר כך עד דור הפלגה אנשים עשו חטאים ה` גם כאן נתן להם צ`אנס והאריך אף, היו להם מוכיחים כדוגמת שם ועבר וכו` והם ידעו על המבול ולא חזרו, אז נגמר להם הצ`אנס לחזור ולהגיע לדרגת אדם הראשון לפני החטא, רק אברהם שהלך בדרך הישר, זיכה את בניו והם עד היום ה` בחר בעם אחד קטן, עם ישראל שיזכה להגיע לייעודו שהוא העולם הבא.
 
האם לחיות אין נפש../images/Emo35.gif

ואם כן, האם גם הן מגיעות לעולם הבא
 

אדרסט

New member
לא

כתוב לגבי אדם וייצר ה` אלוקים את האדם (ב 2 יודי``ם) ולגבי בהמות כתוב ויצר ב``יוד`` אחת מפרש רש``י שלגבי בהמות זה יצירה אחת לעולם הזה (לשמש את האדם בחיר הברואים המשמש את קונו) ולגבי אדם זה 2 יצירות אחת לעולם הזה ואחת לעולם הבא לכן כתוב וייצר ב2 יודים, ובהמות וחיות שמתות (אם אין בהם גלגול של אדם) הם חוזרים ליסוד שלהם שזה הרוח אני לא מבין בנושא הזה אז אני לא יכול לפרט לך בו, אבל אדם לא יכול להאבד כי נפשו חוזרת ליסודה שהיא נחצבה מתחת לכסא הכבוד ולכן ברא ה` אש של גיהנום דקה מן הדקה שיהיה לה אחיזה בנפש, זה כמובן דברים רוחניים, ואין לנו הבנה בדברים רוחניים, אני ממליץ לך תקרא ספר עדויות של מוות קליני ותבין. אם אתה לא חותר לאמת אתה לעולם לא תגיע אליה, אם אתה כן חותר לאמת לתכלית שלך בעולם השפל הזה, אתה בקלות יכול להגיע אליה.
 

אדרסט

New member
פסוק עם רש``י

וייצר ה`` אלקים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה`` ``וייצר`` שתי יצירות יצירה לעולם הזה ויצירה לתחיית המתים אבל בבהמה שאינה עומדת לדין לא נכתב ביצירתה שתי יודי``ן. ``עפר מן האדמה`` צבר עפרו מכל האדמה מארבע רוחות שבכל מקום שימות שם תהא קולטתו לקבורה. דבר אחר נטל עפרו ממקום שנאמר בו מזבח אדמה תעשה לי. אמר הלואי תהיה לו אדמה כפרה ויוכל לעמוד. ``ויפח באפיו נשמת חיים`` עשאו גוף מן התחתונים ונשמה מן העליונים. ``לנפש חיה`` אף בהמה וחיה נקראו נפש חיה, אך זה של אדם חיה שבכולן שנתוסף בו דעה ודיבור.
 

אדרסט

New member
בהמה כמוך?

זה אומר שיש לך שכל להבין שאתה לא פה כדי לאכול לישון למות אחרי 70 שנה, לברר מי היא סבא שלך ולא לעשות לעצמך שטיפת מוח הזויה!
 

אדרסט

New member
מטרתי

היא כפי שכותב המסילת ישרים ``שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה` ולהנות מזיו שכינתו שזה הוא התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא ומקום העידון הזה הוא העולם הבא אלא שנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה שזה העולם הזה, אם חטא יקבל עונש אם עבד את ה` יקבל שכר נצחי. מכיון שהשכל הפשוט לא מבין ענינים רוחניים לכן אתה לא תבין, אבל אם לא תאמין אתה תדפוק רק את עצמך, ואם תפשע ותוציא שם שמים לבטלה אין לשער את העונש שתקבל.
 

איגרא

New member
מטרתך

היא לשמש אזהרה לכולנו... ספר לנו אילו עניינים "רוחניים" אין השכל האנושי מסוגל לתפוש.
 

אדרסט

New member
השכל האנושי

לא מסוגל לתפוס את אלוקים זהו. ב. אתה אות אזהרה חמורה שאנשים יראו א. כמה כופרים הם אידיוטים שנסתמים ומחליטים על מאה אחוז שאין ושאמנם העולם לא יכול להיות ללא בורא אבל הם בטוחים במאה אחוז לא פחות, שאין ולכן הכל מותר להם. ב. הדרך הכי טובה להציל נושרים היא לקחת אותם לפורום הזה ולהראות להם מה יוצא מיוצאים בשאלה.
 

איגרא

New member
הסבר לי

מהן ההוכחות שלך לקיומו של אלוהים. אל תפחד אפריך את כולן. "יוצאים בשאלה" ? יוצא בשאלה האבא שלך.
 

אדרסט

New member
תגיד לי אתה

איך נוצר העולם ללא בורא? איך יוצא שאנשים נולדים עיוורים? חסרי מזל? ואחרים בריאים וחכמים וברי מזל? תגיד מזל? איך נוצר המזל שלאחד יהיה טוב בחיים ויצליח ולשני דפוק? למה אדם חי רק עד מאה עשרים שנה ולא יותר? מי החליט את זה? ושאלת השאלות איך יתכן שעולם נוצר ללא בורא? תשובה: יש בורא שמופלא מאיתנו הגשמיים לעמוד על מהותו! הוא נתן לך תורה שתשמור אותה! הכל מדוקדק ומחושבן לפי מה שהוא חושב שהאדם על ידו יגיע לתיקונו השלם ויזכה לעולם הבא! החפץ חיים אמר שמזמנו אנחנו כולנו גלגולים! וזה מה שמסביר את הצרות של אנשים! צריך להבין שהעולם הזה זה כמו פסיק קטן לעומת מליארדי קילומטרים של חיים נצחיים שלא נגמרים לעולם!
 

איגרא

New member
אתה ילד מפגר ?

איך נוצר העולם ללא בורא ? למה צריך בורא ? חוקי הפיסיקה נהירים מספיק, ע"מ להסביר היווצרות העולם. איך יוצא שאנשים נולדים עיוורים ? פגם גנטי. "איך נוצר המזל שלאחד יהיה טוב בחיים ויצליח ולשני דפוק?" זו השאלה הכי מטומטמת שקראתי. "תשובה: יש בורא שמופלא מאיתנו הגשמיים לעמוד על מהותו! הוא נתן לך תורה שתשמור אותה! הכל מדוקדק ומחושבן לפי מה שהוא חושב שהאדם על ידו יגיע לתיקונו השלם ויזכה לעולם הבא! החפץ חיים אמר שמזמנו אנחנו כולנו גלגולים! וזה מה שמסביר את הצרות של אנשים! צריך להבין שהעולם הזה זה כמו פסיק קטן לעומת מליארדי קילומטרים של חיים נצחיים שלא נגמרים לעולם!" מה מופלא אידיוט, איזו תורה נתן לנו ילד מפגר ? האם זה שאתה נושר גן חובה מחייב אותנו להיות מפגרים כמוך ? עדיין לא הצלחת להוכיח ש- יהוה אינו יותר מאשר הזייה הנתונה למפגרים כמוך.
 
למעלה