בן 11 ח',לא מתיישב ולא זוחל 6

בן 11 ח',לא מתיישב ולא זוחל 6

שלום,
בני בן 11 חודשים בעוד שבוע. הוא זוחל גחון במהירות, אבל לא מתיישב לבד ולא זוחל שש. הוא מרים את עצמו מדי פעם לקראת עמידת שש, ונופל. אם מושיבים אותו, הוא לא יודע לצאת מישיבה, רק לאחרונה התחלנו ללמד אותו ע"י צעצוע באלכסון לו. הוא לאט לאט מתכופף ומקפל את הרגליים תחתיו כך שהוא מגיע למנח גחון. זה לא מרגיש לי נכון.
במשיכת ידיים הוא מנסה להעמד (אבל לא לבד).

אני רוצה לציין שהיינו במעקב פיזיותרפיה עד גיל 8 חודשים, כי בתחילת הדרך היה מטה את הראש לצד אחד, ואח"כ התחיל התהפכות מאוחר, היינו במעקב.
בפגישה האחרונה הפיזיותרפיסטית ראתה שהוא מצליח לצאת ממנח ישיבה, והמליצה להושיבו לכמה דקות מדי פעם. לדעתי הוא הצליח לצאת ממנח ישיבה ממש במקרה (בעלי היה נוכח בפגישה, אני קיבלתי דיווח
).

בגיל 10 חודשים הלכנו לבדוק אצל הרופאה שלו, שאמרה שלא כדאי להושיבו אלא לארוחות, והראתה לי שהוא לא מצליח לצאת ממנח ישיבה. החשוב מבחינתה שידע להתיישב וינסה לעמוד עד גיל שנה.

נותר לו חודש ואני קצת דואגת. הוא גם עומד להכנס לגן. הושבנו אותו הרבה, בעגלה, בכסאות וסתם על משטח, ואני ממש חוששת שעשינו איזה נזק.

אשמח לשמוע מה כדאי לעשות - לחכות, לעשות תרגילים לעידוד זחילת שש, ללכת שוב לפיזיותרפיה, וכו'.

בינתיים אנו משתדלים להושיב אותו רק לאוכל, ואם מתיישב במשחק, מנסים לעודד אותו לצאת מישיבה כמו שהסברתי למעלה.
 
עוד פרט

אני רוצה לציין שהושיבו את התינוק הרבה לפני גיל 8 חודשים, בערך מגיל חצי שנה. לצערי המטפלת עשתה את זה למרות שביקשתי שלא. זה בעיקר היה בעגלה במנח שלדעתי היה מוגבה מדי (כלומר לא מספיק בשכיבה). ואחרי שהפיזיותרפיסטית נתנה "אור ירוק" אז בכלל נתנו לו לשבת הרבה.
 

michalola25

New member
רצוי וחשוב להושיב ואף להעמיד בגיל 11 חודשים...

הי צופה מהצג
אני פזיו' ילדים : ) ואני מעודדת הושבהמגיל 6 חודשים בתמיכה על הורה ולעיתים אף בכסא אוכל...וגם בטיולון
אני חושבת שחשוב להמשיך במפגשי הפיזיו' ואכן חשוב לעודד ישיבה/הושבה עמידת ברכיים זחילת מדרגות עמידה עם תמיכה ועוד
אשמח לענות לך על שאלות נוספות ואת מוזמנת לשלוח לי סרטון במסר
לילה טוב
מיכל נעם
פיזיותרפיסטית נוירו-התפתחותית
 
למעלה