בן 1.5 - גמילה מהנקה

talze

New member
בן 1.5 - גמילה מהנקה

הוזמנתי לטיול בן 3 ימים בפברואר והחלטתי שאני מאד רוצה להצטרף.

בני יונק מספר פעמים ביום (גמול בלילה) - בערך פעמיים שלוש - עפ"י דרישה.
בעצם, כבר אין לי כמעט חלב והוא יונק כמה שניות משד אחד, מרוקן אותו, עובר לשני וחוזר חלילה.
אין פה מצב שהוא ממש מתפנק עלי כמה דקות, יכול לבקש לינוק כשהוא עומד לפני ביס מאיזה קרקר...

הוא אוכל הכל והרבה כך שלהנקה, אני מעריכה, אין חשיבות תזונתית.

מה הדרך הנכונה לגמול אותו?

תודה מראש!
 

Revili

New member
שאלה...

מדוע לגמול?
מדוע לא לצאת לטיול, לחזור בשלום ולהמשיך להניק במידה והתינוק ואת מעוניינים בכך?
הרי אם הוא לא זקוק להנקה מבחינה תזונתית, הוא יסתדר בלעדיה שלושה ימים, אבל אם הוא זקוק עדיין להנקה מבחינות אחרות, אז מדוע לא לאפשר לו לינוק כאשר את חוזרת?
 

talze

New member
לא חשבתי על האפשרות הזו

במבחינתי זה פתרון מעולה.
אין לי שום בעיה לשוב ולהניק אותו כשאני חוזרת.

לתומי חשבתי שיש להכין אותו בהדרגה לעובדה שעכשיו לא יהיה ציצי (ובעצם, יותר גרוע כנראה, אין אמא) שלושה ימים.

אם כך, את אומרת שפשוט אניק אותו עד הנסיעה כרגיל ואח"כ אסע והוא יהיה בסדר?
 

Revili

New member
אני חושבת...

שיהיה הרבה יותר קשה לגמול אותו ובעצם אין שום סיבה.
מה שכן צריך לשקול זה:
אולי להשאיר לו חלב שאוב כדי להקל עליו ועל מי שנשאר איתו
לקחת איתך משאבה כדי לשחרר מלאות ולשמור על ייצור

לא ניתן לדעת מראש כיצד הוא יתנהג במהלך נסיעתך (אני מאמינה שהחיסרון שלך משמעותי יותר עבורו מחסרון ההנקה) וגם לא מה בדיוק יקרה עם ההנקה כאשר תחזרי.
אני חושבת שיש סיכוי מצויין שהוא יחזור לינוק, אולי ירצה פחות או אולי בהתחלה דווקא יותר...ואולי בכלל לא יחזור לינוק.
נשאר לחכות ולראות, אך כאמור אין צורך לגמול ויש לשניכם רק מה להרוויח מהמשך ההנקה.
 

talze

New member
תודה על התשובה המפורטת ושאלה בפנים

התינוק סרב תמיד לחלב שאוב, כך שזו לא אופציה. מה גם שמדובר בפעולה סיזיפית כי מדובר בכמויות באמת מזעריות.
גם לקחת משאבה לטיול תרמילים בירדן זו לא אופציה.

נקווה שישאר לי חלב כשאשוב ושהוא עוד יהיה בענין.

ושאלה:
אני בטוחה שהגור מרוויח מההנקה אבל איך אני מרוויחה ממנה בעצם?
 

Revili

New member
ממשיכה...

אם תרגישי במהלך הטיול מלאות לא נעימה סחטי ידנית חלב.
שימור הייצור פחות משמעותי אחרי שנה וחצי של הנקה, אבל חוסר הנוחות שלך ואולי סתימת צינורית יכולים להיות לא נעימים.
לגבי הרווח שלך מה הנקה...
כמובן שקיים אספקט פסיכולוגי וריגשי של החיבור הזה שתורם למצב הנפשי שלך ( אימהות מניקות נמצאות בסיכון נמוך לדיכאון לאחר לידה)
מבחינה גופנית, הנקה נמצאה קשורה לסיכון נמוך יותר לסרטן שד ושחלות, פחות אוסטאופורוזיס.
זה רק מה שנבדק והוכח, תארי לעצמך כמה עוד לא יודעים.
 
למעלה