בן - בקשר ל"חיצוניים"

אושר מ

New member
בן - בקשר ל"חיצוניים"

קודם הציטוט - "חיצוניים...להתמך בכל מיני נושאים הקשורים לקונג פו...בריאות פיזית/נפשית, לתפעול המערכות שלנו גם הלא פיזיות ולהגנה עצמית" ועכשיו הבעיה - אותם "חיצוניים" ואני בינהם, לא ממש יודעים מה עושים בקונג פו. ומכאן - שלא נדע לשאול שאלות בקשר לדברים האלו. אז אני לא כל כך מבינה במה אתה רוצה לעזור לאותם אנשים. מה לעשות שלא כל אחד גר בת"א ולא לכל אחד יש את בן לידו, שילמד אותו מה זה קונג פו. אז אני לא הבנתי לאיזה שאלות התכוונת. ובקיצור - מבקשת הסבר למה היתה הכוונה. תודה, וסליחה על הטרחה - אושר.
 

Kiru

New member
בן, זה לא מזכיר לך

קצת את השאלות ששאלו אותך כשהתחלת לכתוב בפורום "אומנויות הלחימה"? אולי תיתן כמה קישורים להסברים שנתת שם על קונג פו, או תצרף מאמר ל"מאמרי הפורום"?
 
מהו קונג-פו?

התפתחות אישית. צריך פשוט להחליף את המלה "קונג-פו" במלה "התפתחות אישית" ואז הכל מובן. אני, אישית, מומחה בצדדים מסויימים של הקונג-פו (התפתחות אישית), כמובן, מפני שאף אדם לא יכול להיות מומחה בכל. אני עובד עם עשרות כלים (ביניהם מדיטציה, מעברים קסומים, תנועה, נשימה, חשיבה ותקשור) ואני מלמד שני יישומים גדולים של קונג-פו (אמנות ההגנה העצמית ואמנות הריפוי). מעבר לכלים וליישומים, אני איש קונג-פו, כלומר, אדם הלומד ומלמד התפתחות אישית. לעסוק בקונג-פו פירושו לעסוק במדע/אמנות של ההתפתחות האישית. מהי התפתחות אישית? אני יכול לחלק אותה, בשניה זו, לשני סוגים עיקריים של התפתחות אישית: 1. הסוג שכולנו עוברים והוא הכרחי לצורך חיים נורמליים. 2. הסוג שרובנו מוותרים עליו והוא נשאר בגדר אפשרות בלבד. הסוג הראשון הוא ההתפתחות שלנו כפי שהיא מתבצעת מגיל 0 ועד סביבות גיל 20לערך. זוהי התפתחות הכוללת גדילה פיסית, מנטלית, רגשית ורוחנית. התפתחות זו שמה בידינו בין היתר את השפה, את המודעות שלנו לעצמנו, את ההכרות שלנו עם המציאות ועם היכולת שלנו לעבוד איתה, את האופי שלנו ואת ההרגלים היסודיים שלנו (החיצוניים והפנימיים) שילוו אותנו ככל הנראה עד סוף ימינו. הסוג השני הוא ההתפתחות שיכולה להיות לנו - ושלעיתים אנחנו חווים - בהמשך דרכנו. זו עדיין יכולה להיות התפתחות פיסית, מנטלית, רגשית ורוחנית. זו יכולה להיות התפתחות שתנוע לכל כיוון אפשרי, בכל רובד אפשרי. מפה ואילך אנחנו אדונים להתפתחותנו ופשוט יכולים לבחור. רובנו לא מרגישים שיש לנו אפשרות בחירה, בין היתר בגלל: 1. החיים ש"סוחפים" אותנו 2. אנחנו מאמינים שאין לנו אפשרות בחירה 3. אנחנו מאמינים שלחיים יש "אילוצים שלא מאפשרים לנו כרגע את חופש הבחירה הזה" 4. אנחנו מאמינים שההתפתחות שלנו ברוב הרבדים הסתיימה, פחות או יותר אמנות/מדע ההתפתחות האישיים עוסקים בהתפתחות שלנו כולה, הן זו שנחשבת ל"טריויאלית" (ורק אלה שנתקלים במהלכה בבעיה מהותית לומדים להעריך אותה) והן זו שנחשבת ל"אופציונלית". במלים אחרות, אני אשמח אם יופנו מעל גבי פורום זה שאלות בנושאים כגון: - אושר - בריאות - התפתחות אישית - כושר גופני - כושר מנטלי - מדיטציה - הגנה עצמית וכולי... כל נושא הכלול תחת הגדרת ה"קונג-פו". בגלל שקונג-פו הוא נושא רחב כל כך, לא תמיד אדע להשיב, אבל תמיד אוכל לחפש מומחי קונג-פו נוספים המתמחים יותר ממני בנושאים שיועלו. באהבה בן
 
למעלה