במשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
הרצועה ברובה לא מספיק רחבה למסילת כפולה

למיטב זכרוני, אין כזו בעיה
במרכז כביש בגין ישנה רצועה שיועדה מראש למעבר רכבת, בדומה לנתיבי איילון. הבעיה היא רק בקצה הצפוני של החיבור - שם יצטרכו למצוא פתרון תת קרקעי כדי שתחנת האומה תוכל להיות תחנת ביניים ולא תחנת קצה.
הרצועה ברובה לא מספיק רחבה למסילת כפולה
חוץ מזה הבעיה היא יותר מבחינת שיפועים, בלי קשר לרצועת שטח.

לגבי החיבור לתחנת האומה, התחנה נמצאת מזרחית לציר הצפוני של הכביש, בזווית קהה. בהתחשב בהגבלת רדיוס מינימלי לרכבת אין שם פתרון הגיוני למסילה שגם תעבור בחלק הצפוני של בגין ותהיה המשך ישיר של A1.
 

Ccyclist

Well-known member
מהרגע שהצעתי את K הציגו בפני את B כעובדה.

הרצועה ברובה לא מספיק רחבה למסילת כפולה
חוץ מזה הבעיה היא יותר מבחינת שיפועים, בלי קשר לרצועת שטח.

לגבי החיבור לתחנת האומה, התחנה נמצאת מזרחית לציר הצפוני של הכביש, בזווית קהה. בהתחשב בהגבלת רדיוס מינימלי לרכבת אין שם פתרון הגיוני למסילה שגם תעבור בחלק הצפוני של בגין ותהיה המשך ישיר של A1.
מהרגע שהצעתי את K הציגו בפני את B כעובדה.

מה הסיפור? מבחינתי מדובר בחלופה הגרועה ביותר (מחייבת את הפיכת האומה לטרמינל, לא מציעה מקום תח"צי מובהק לתחנות ביניים), אבל היו עליה דיבורים בפורום מצד אנשים שמכירים את החומר כאילו מדובר בתוכנית רשמית לעתיד הרחוק.

כמו כן - כאשר בנו את כביש בגין החומר הפרסומי שחולק לתושבי השכונות לצד התוואי דיבר על "הכנה" לרכבת קלה - כולל מיקום לכך במחלפים, אך למען האמת הכביש נראה כאילו השוליים שלו לא בדיוק רחבים מספיק למסילה בכל צד. לא מפליא אם הפוליטיקאים שיקרו בזמנו, אבל אם ישנם מאפיינים קונקרטיים שאכן נועדו להסבה הזו - חבל שאי אפשר לקחת אותם בחשבון לפחות לקו רק"ל.
 

amit1270

New member
אין רצועה רחבה בכביש בגין

למיטב זכרוני, אין כזו בעיה
במרכז כביש בגין ישנה רצועה שיועדה מראש למעבר רכבת, בדומה לנתיבי איילון. הבעיה היא רק בקצה הצפוני של החיבור - שם יצטרכו למצוא פתרון תת קרקעי כדי שתחנת האומה תוכל להיות תחנת ביניים ולא תחנת קצה.
אין רצועה רחבה בכביש בגין
ויש שם גם קבר שתוקע את הרחבת הכביש עצמו.
 

אדיה

New member
היכן נמצא הקבר הזה?

אין רצועה רחבה בכביש בגין
ויש שם גם קבר שתוקע את הרחבת הכביש עצמו.
היכן נמצא הקבר הזה?
השאלה היא, האם זה בלתי אפשרי כלל או שזה אפשרי אך יחייב השקעה כספית גדולה ממה שהיה נדרש לו מראש תוכנן כהלכה כביש בגין להכיל מסילת רכבת?
 

amit1270

New member
יש סלע שתקוע בין מסלולי הכביש

היכן נמצא הקבר הזה?
השאלה היא, האם זה בלתי אפשרי כלל או שזה אפשרי אך יחייב השקעה כספית גדולה ממה שהיה נדרש לו מראש תוכנן כהלכה כביש בגין להכיל מסילת רכבת?
יש סלע שתקוע בין מסלולי הכביש
קצת דרומה ממחלף קרית משה.

בלי קשר, אין שום דרך להכניס מסילה כפולה בין נתיבי כביש בגין לפחות עד אזור מחלף גולומב.
 

Ccyclist

Well-known member

Ccyclist

Well-known member
שיר אותיות החלופות בקו לירושלים

מפת ארבעת החלופות
האות O מייצגת את התוואי הישן מהחאן למלחה, ואיננה הצעה אלא עובדה היסטורית. קיומו של התוואי מאפשר חפירה לעומק ויצירת מנהרת Cut and Cover. אני מתנגד לחידוש הקו כקו קרקעי בין בתי המושבה הגרמנית, וטוב יהיה אם יהיה אפשר לשחזר את שביל המסילה על גג המנהרה כדי שלא לאבד את הנכס הירוק שישנו לעיר כיום. בין החאן לבן-זכאי אפשר לחשוב על מנהרת קומתיים שבה תוכל לעבור גם שלוחת רק"ל של הקו הכחול (בן-זכאי - מלחה - קריית היובל)

ואז בסדר אלפביתי:

B - בגין. חלופה שכמעט כולה על פני הקרקע, דובר בה בפורום כאופציה הזולה לחיבור תחנות מלחה והאומה לצד כביש בגין. תחנות החלופה: האוניברסיטה העברית גבעת רם, גבעת מורדכי. היא משרתת בעיקר את השכונות המערביות בעיר, אך בצד שמעולם לא היה הצד התח"צי שלהן (התח"צ שם תמיד זרם בציר הרצל)

H - הרצוג. חלופה שרובה המכריע מעל לפני הקרקע, אך קילומטר או שניים ממנה עוברים מתחת לגן סאקר ועמק המצלבה, כאשר המשך המסלול עובר בעמקים שמתחת (מצפון-מערב) לציר הרצוג. החנות החלופה: עמק המצלבה, גבעת מורדכי או צומת פת. החלופה הזו משרתת אזור שאין בו BRT או רק"ל, ורצועה בת 2 קילומטר סביב התוואי כוללת גם את שכונות ציר הרצוג וציר עמק רפאים.

שתי החלופות האלו משרתות בעיקר את תושבי העיר, אך אינן שימושיות עבור התיירים המגיעים למרכז העיר או לעיר העתיקה.

J - שער יפו (ממילא). לחלופה זו המנהרה הארוכה ביותר, והיא תעבור באזור הרגיש ביותר (מבחינת ארכאולוגיה, חרדים, קברים, ערבים, קו ירוק וכו') אך גם במקום התיירותי ביותר. התחנות האפשריות הן בצומת יפו - המלך ג'ורג', בשער יפו / ממילא, בחאן (תחנה תת-קרקעית), בבקעה, ותלפיות. מבחינת התיירים זו החלופה האידאלית, אך מבחינת המלונות בעיר זו חלופה שבעצם מעודדת תיירים ללון בתל-אביב ולקפוץ ליום בבירה. החלופה משרתת את שכונות הקו הישן וכן את מרכז העיר (אם יבנו תחנה גם במלך ג'ורג') אך ממקור חיים והלאה השכונות מפנות את גבן התחצ"י למסילה הישנה כך שזו אופציה בעייתית כמו בגין (אזור רב-חן והאומן 17 היה קיים עשור לפני סגירת הקו הישן, ומעולם לא חשבו לעשות שם תחנת עצירה למרות שהמסילה עוברת ממש מאחורי המבנים המסחריים שם). זו החלופה שעוסקים בה כיום בגלובס. נכון שיש כפילות עם הרק"ל ברחוב יפו, אך מצד שני יש הורדת עומס משמעותית מהתחבורה העירונית כאשר תיירים ממחוץ לעיר ירדו בממילא, שקרובה יותר ליעדם במקום להעמיס על הנוסעים העירוניים ברק"ל לכל אורך רחוב יפו. אם הצליחו לבנות את המנהרה בכיכר צה"ל אולי יש תקווה לאופציה הזו, וכמו כן - אם התחנה תהיה יותר בממילא ופחות בשער יפו ניתן יהיה להמנע מהאזורים הבעייתיים ביותר.

K - המלכים ג'ורג' ודוד. לחלופה הזו מנהרה קצרה יותר, והיא משרתת בעיקר את מרכז העיר המערבית מבלי לרצות להסתבך עם העיר העתיקה והשלכותיה. בקו תחנות במלך ג'ורג' (המשביר הישן), המלך דוד (קרן היסוד, אזור המלונות), בבקעה - בריכת ירושלים (ללא נסיון להחיות את החאן כי התוואי עובר מתחת לגן הפעמון) ותלפיות. ההשראה לחלופה הזו היא חיבור בין טרמינל חלפות ה G (מחלופות ר"י הרשמיות) בגן העצמאות לטרמינל חלפות A1 באומה. חלופה זו משרתת את מרכז העיר כפי שהיה בשנות ה80 וה90, מאפשרת לתייר להגיע למלון ירושלמי הישר מנתב"ג, אך תוכננה בעידן שקדם לפתיחת מתחם ממילא המוצלח שמעתיק את המרכזיות ולוקח את תשומת הלב התיירותית חזרה לאזור שער יפו. תייר-יום שיגיע לעיר בחגים יצטרך לרדת במלך ג'ורג' ולהחליף לרק"ל, מה שאולי יתרום ליצירת גירסה כלשהי של "הקו השחור" (במערכת המקורית - קו לכותל). האופציה הזו בעייתית מעט כי היא מקבילה לחלקים מהרק"ל וחלקים מהBRT, אך ניתן לטעון שהכפילות הזו דווקא מאפשרת את הפיזור הטוב ביותר באמצעי התחבורה המתקדמים ביותר בעיר. ההערות לגבי הקטע מבקעה למלחה זהים להערות בחלופת J.
שיר אותיות החלופות בקו לירושלים

A זה אומה
B זה בגין
G זה גן העצמאות
H זה הרצוג
J שער יפו
K המלכים ג'ורג' ודוד
O ישן
ו S שיפור
וזהו כל הסיפור
 

Rubim88

New member
פרוייקט חשוב

במשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה
השר כץ מעוניין לקדם את הארכת קו הרכבת החדש לירושלים במנהרה של כ 2.5 ק"מ אל מתחם ממילא מול העיר העתיקה ומשם בהמשך אל תחנות החאן ומלחה.

ההתנגדות העיקרית למהלך היא מתוך עירית ירושלים בשל החשש שהוא יבוא על חשבון פיתוח הרכבת הקלה בירושלים.

כמה פרטים שלא ברורים מהכתבה:
1) האורך של 2.5 ק"מ הוא עד לממילא, או האורך הכולל ?
2) עלות של 2 מליארד ש"ח היא רק לחלק הראשון עד לממילא ?
3) למה באמת צריך את זה, אם ניתן יהיה לעבור בקלות מתחנת האומה לרכבת הקלה, זה לא יצור כפילות מיותרת של קווים מקבילים ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000887447#fromelement=hp_morearticles
פרוייקט חשוב
City Tunnel של ירושלים..
 

zahipan10

New member
כדאי שקודם יחברו ערים נוספות ל-A1

במשרד התחבורה מקדמים הארכת A1 לממילא ולמלחה
השר כץ מעוניין לקדם את הארכת קו הרכבת החדש לירושלים במנהרה של כ 2.5 ק"מ אל מתחם ממילא מול העיר העתיקה ומשם בהמשך אל תחנות החאן ומלחה.

ההתנגדות העיקרית למהלך היא מתוך עירית ירושלים בשל החשש שהוא יבוא על חשבון פיתוח הרכבת הקלה בירושלים.

כמה פרטים שלא ברורים מהכתבה:
1) האורך של 2.5 ק"מ הוא עד לממילא, או האורך הכולל ?
2) עלות של 2 מליארד ש"ח היא רק לחלק הראשון עד לממילא ?
3) למה באמת צריך את זה, אם ניתן יהיה לעבור בקלות מתחנת האומה לרכבת הקלה, זה לא יצור כפילות מיותרת של קווים מקבילים ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000887447#fromelement=hp_morearticles
כדאי שקודם יחברו ערים נוספות ל-A1
ירושלים תרוויח הרבה יותר כשיחברו את ראשל"צ, אשקלון, רחובות, ובאר שבע אליה ברכבת, אז כדאי שיעשו את זה קודם.
 

אורי404

New member
בהחלט שני הפרויקטים חשובים

כדאי שקודם יחברו ערים נוספות ל-A1
ירושלים תרוויח הרבה יותר כשיחברו את ראשל"צ, אשקלון, רחובות, ובאר שבע אליה ברכבת, אז כדאי שיעשו את זה קודם.
בהחלט שני הפרויקטים חשובים
גם חיבור לאזורים נוספים בירושלים וכמובן, מה שכתבת על שירות רכבתי טוב לאזורים שפירטת.
 

Rubim88

New member
בכל הערים שרשמת יש רכבת לתל אביב

כדאי שקודם יחברו ערים נוספות ל-A1
ירושלים תרוויח הרבה יותר כשיחברו את ראשל"צ, אשקלון, רחובות, ובאר שבע אליה ברכבת, אז כדאי שיעשו את זה קודם.
בכל הערים שרשמת יש רכבת לתל אביב
ולכן כשA1 יהיה קיים הוא כן יהיה מחובר אליהן.
 
למה דווקא קודם ולא במקביל?

כדאי שקודם יחברו ערים נוספות ל-A1
ירושלים תרוויח הרבה יותר כשיחברו את ראשל"צ, אשקלון, רחובות, ובאר שבע אליה ברכבת, אז כדאי שיעשו את זה קודם.
למה דווקא קודם ולא במקביל?
אם כל פרויקט תחבורתי היה מחכה לכך שהפרויקט שלפניו יסתיים, בכל עשור היו נבנים בארץ שני כבישים ושלוש תחנות רכבת.
 
איליה, אתה שוכח שכך זה באמת היה במשך 45 שנה

למה דווקא קודם ולא במקביל?
אם כל פרויקט תחבורתי היה מחכה לכך שהפרויקט שלפניו יסתיים, בכל עשור היו נבנים בארץ שני כבישים ושלוש תחנות רכבת.
איליה, אתה שוכח שכך זה באמת היה במשך 45 שנה
ולמעשה היו עשורים שנבנו בהם פחות מכך...

התרגלנו לטוב מאז תחילת המאה הנוכחית.
 
זה לא כי חיכו לפרויקט קודם שיסתיים

איליה, אתה שוכח שכך זה באמת היה במשך 45 שנה
ולמעשה היו עשורים שנבנו בהם פחות מכך...

התרגלנו לטוב מאז תחילת המאה הנוכחית.
זה לא כי חיכו לפרויקט קודם שיסתיים
אלא כי הרכבת לא הייתה ברשימת העדיפויות. כן נבנו כבישים רבים במקביל.
בימינו הרכבת כן בסדר העדיפויות, ולכן אמירות בסגנון "קודם שיבנו X" הן טפשיות.
 
במשך יותר מעשור וחצי

זה לא כי חיכו לפרויקט קודם שיסתיים
אלא כי הרכבת לא הייתה ברשימת העדיפויות. כן נבנו כבישים רבים במקביל.
בימינו הרכבת כן בסדר העדיפויות, ולכן אמירות בסגנון "קודם שיבנו X" הן טפשיות.
במשך יותר מעשור וחצי
בשנים 86'-03', לא נסלל שום כביש חדש. רק שיפצו והרחיבו פה ושם כבישים קיימים (וגם זה רק החל משנת 93' בערך). רק בשנת 03' עם פתיחת כביש 7 המזרחי בא הקץ לקפאון.

גם המשפט "נבנו כבישים רבים במקביל" הוא קצת דמיוני, אלא אם כן במילה "רבים" אתה מתכוון ל"שניים שלושה".
 

down under

New member
לא מדוייק

במשך יותר מעשור וחצי
בשנים 86'-03', לא נסלל שום כביש חדש. רק שיפצו והרחיבו פה ושם כבישים קיימים (וגם זה רק החל משנת 93' בערך). רק בשנת 03' עם פתיחת כביש 7 המזרחי בא הקץ לקפאון.

גם המשפט "נבנו כבישים רבים במקביל" הוא קצת דמיוני, אלא אם כן במילה "רבים" אתה מתכוון ל"שניים שלושה".
לא מדוייק
כביש 6, הארכת כביש 5 מצומת מורשה לכוון כפר קאסם ואח"כ לאריאל (מה שנקרא חוצה שומרון), הארכות רבות מאוד של האיילון (כביש 20).
בשנת 86' נפתח הקישור של איילון צפון לקצה המזרחי של כביש 1 ולאורך שנות ה-90 האריכו את האיילון לכוון הרצליה וכן בשלהי שנות ה-80 האריכו את איילון דרום לתוך כביש 1.
כביש 20 בתוך בת ים וחולון. בשנת 2002 או 2003 נפתח מחלף חולון.
עד 86' לא היה קיים כביש 20 אלא היה מעין רחוב מאוד רחב בשם יגאל אלון מאזור ביה"ח וולפסון ועד לרח' יוספטל בצורת צומת T.

כביש בגין בירושלים נפתח בשלהי שנות ה-90, מספר מנהרות בירושלים וכן עוקפי רחובות, בחלקם.
 

אורי404

New member
גם כביש 40 בכפר סבא

לא מדוייק
כביש 6, הארכת כביש 5 מצומת מורשה לכוון כפר קאסם ואח"כ לאריאל (מה שנקרא חוצה שומרון), הארכות רבות מאוד של האיילון (כביש 20).
בשנת 86' נפתח הקישור של איילון צפון לקצה המזרחי של כביש 1 ולאורך שנות ה-90 האריכו את האיילון לכוון הרצליה וכן בשלהי שנות ה-80 האריכו את איילון דרום לתוך כביש 1.
כביש 20 בתוך בת ים וחולון. בשנת 2002 או 2003 נפתח מחלף חולון.
עד 86' לא היה קיים כביש 20 אלא היה מעין רחוב מאוד רחב בשם יגאל אלון מאזור ביה"ח וולפסון ועד לרח' יוספטל בצורת צומת T.

כביש בגין בירושלים נפתח בשלהי שנות ה-90, מספר מנהרות בירושלים וכן עוקפי רחובות, בחלקם.
גם כביש 40 בכפר סבא
הקטע מצומת פקר פלדה/מתחם G/צומת כפר סבא לכיוון עדנים, נפתח ב-2001 או ב-2002.
 

אבישי ק

New member
ברוב הארץ לא היה כלום

לא מדוייק
כביש 6, הארכת כביש 5 מצומת מורשה לכוון כפר קאסם ואח"כ לאריאל (מה שנקרא חוצה שומרון), הארכות רבות מאוד של האיילון (כביש 20).
בשנת 86' נפתח הקישור של איילון צפון לקצה המזרחי של כביש 1 ולאורך שנות ה-90 האריכו את האיילון לכוון הרצליה וכן בשלהי שנות ה-80 האריכו את איילון דרום לתוך כביש 1.
כביש 20 בתוך בת ים וחולון. בשנת 2002 או 2003 נפתח מחלף חולון.
עד 86' לא היה קיים כביש 20 אלא היה מעין רחוב מאוד רחב בשם יגאל אלון מאזור ביה"ח וולפסון ועד לרח' יוספטל בצורת צומת T.

כביש בגין בירושלים נפתח בשלהי שנות ה-90, מספר מנהרות בירושלים וכן עוקפי רחובות, בחלקם.
ברוב הארץ לא היה כלום
זה נכון שרק במרכז הארץ וקצת בירושלים בנו
בגלל זה אנחנו נמצאים במצב שאנחנו היום
המרכז פורח ושאר הארץ נגררת מאחור
הפיתוח המואץ של השנים האחרונות יראה את התוצאות אולי בעוד 10 שנים.
 
אאל"ט בשנים האלה נסלל כביש 70

ברוב הארץ לא היה כלום
זה נכון שרק במרכז הארץ וקצת בירושלים בנו
בגלל זה אנחנו נמצאים במצב שאנחנו היום
המרכז פורח ושאר הארץ נגררת מאחור
הפיתוח המואץ של השנים האחרונות יראה את התוצאות אולי בעוד 10 שנים.
אאל"ט בשנים האלה נסלל כביש 70
מצומת יגור צפונה, הקטע המזרחי של כביש 85, וייתכן שגם הקטע המערבי של כביש 77 וכביש 75 עוקף נשר.
 

אבישי ק

New member
הכבישים ברובם נבנו עד שנות ה80

אאל"ט בשנים האלה נסלל כביש 70
מצומת יגור צפונה, הקטע המזרחי של כביש 85, וייתכן שגם הקטע המערבי של כביש 77 וכביש 75 עוקף נשר.
הכבישים ברובם נבנו עד שנות ה80
כביש 70 הוקם ב79 בשנות ה90 הרחיבו קטעים מסוימים ל2 נתיבים לכל כיוון
כביש 85 נחנך ב1980 והורחב רציף עד כרמיאל בשנות ה90
כביש 77 נחנך במלואו ב85 רק ב2011 ביצעו את ההרחבה בין המוביל לגולני
כביש 75 הוא מתקופת הבריטים, הקטע הקטן שעוקף את נשר אכן נבנה בתחילת שנות ה90 אבל הוא לא השפיע כלכך
כי בשתי קצותיו היו פקקי ענק שמנעו גישה נוחה לכביש

בקיצור לא הייתה בנייה של כבישים חדשים במשך עשור וחצי בערך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה