down under
New member
בעידן הטיסות הזולות?
שיתכבדו התיירים ויקחו רכבת כבדה בינעירונית מההאגן דאז, אופס, נתבגנדאז, שוב אופס, נתב"ג אל תחנת האומה ומשם רק"ל לאזור המלון.
אם הם ממש "חצי" מתפרעים אזי בבנייני האומה לקחת מונית ספיישל בתוך העיר ותוך כדי כך, או אם תרצה על הדרך תרתי משמע, לפרנס עוד כמה אנשים.
אבל אפילו בלי מוניות ספיישל, רכבת מהירה בינעירונית לירושלים ומשם טראם. מאוד מקובל.
בהמון ערים גדולות בעולם מרבית המלונות לא נמצאים ליד תחנת רכבת בינעירונית ותייר המגיע אליהן צריך להחליף לרק"ל או תחתית או אוטובוס פנימי או ללכת 20 דקות ברגל או מונית ספיישל.
המון המון ערי ענק בעולם. מאוסטרליה דרך מרבית ערי אסיה, עבור דרך אירופה וכלה בצפון ודרום אמריקה.
שני מליארד ₪ רק על מנהרה, ומה עם עלות בניה של תחנה תת קרקעית רק בשביל לשפר את השם לכמה עשרות אלפי תיירים בשנה היא הוצאה מיותרת. בעליל.
בעידן הטיסות הזולות?הם נוסעים בעיקר ב Cheroot
ואומרים את זה בדיוק כמו הסיגר הזול, http://en.wikipedia.org/wiki/Cheroot
וכל מי שאני מכיר שעומד לנסוע לארץ, נסע בעבר, אך אין לו קשרים שם שואל "האם עדיין יש שם שרות?".
וזה ממש רע שבעיניהם אלו פני התחבורה הציבורית בישראל.
עידן Carry on abroad נגמר. http://www.youtube.com/watch?v=0phJGVh1mM0
עתידה של התיירות הוא באנשים שלא רוצים ולא צריכים שמישהו יאסוף אותם, אלא מצפים שתהיה תחבורה ציבורית בה הם יוכלו להשתמש כדי להגיע ביעילות ליעדם. ככה זה בעידן הטיסות הזולות ואתרי האינטרנט. אי אפשר לחזור לעידן החבילות וסוכני הנסיעות.
השנה למשל שירשרתי מסביליה, שוויץ ומלטה. בכל היעדים האלו השתמשנו בתח"צ במידה כזו או אחרת ומתוך בחירה כי החניית כלי רכב באזורים עירוניים היא כאב ראש, בשוויץ ומלטה לא שכרנו כלי רכב, בסביליה נסענו ברכב מהקוסטה דל-סול וחנינו בחניון פרברי תת-קרקעי זול ובטוח ולקחנו את המטרו שתי תחנות למרכז העיר. בפירוש פסלנו אופציות שהיו 5-10 תחנות מטרו ממרכז העיר (אזור האקספו למשל, מה גם שחניוני החנה וסע לא נועדו לתיירים) וחיפשנו מקום שלא יהיה במחירים של המרכז, אך לא יהיה רחוק מדי ומסובך מדי לחזור אליו בעיר בלתי מוכרת.
בכתבה אחת שקראתי היתה איזו תיירת בת"א שאמרה "איך יכול להיות שאין כאן מטרו?", והיא צודקת, בעיקרון במדינה שנראית דרום-אירופאית מצפים שתהיה רשת תחבורה ציבורית יעילה, ותחנה בממילא היא בהחלט מוקד יעיל, במרחק תחנת אוטובוס או שתיים מאזור המלונות הראשי של ירושלים, והידיעה שמדובר בעיר שקל להגיע אליה בהחלט תהפוך אותה לבחירה קלה יותר. כאשר אנשים מספרים לחבריהם בחו"ל שאין מטרו, או אין תח"צ כל יום זה עושה רושם רע שגורם לאנשים להמנע מלהגיע מלכתחילה.
לגבי ת"א - בתחילת העשור הבא תהיה רכבת קלה שתגיע למרחק 500 מטר ממלונות גן צ'רלס קלור, ותתחבר לתחנת ת"א מרכז. בעבר היה קו אוטובוסים בין המלונות, ואני מניח שאם יפרסמו אותו ויחברו אותו לת"א מרכז ות"א ההגנה ללא עצירות בין הטיילת לאיילון הוא יהווה דרך קלה מאד להגיע מתחנות האיילון למלונות. אני מכיר תיירים שביקרו בארץ והשתמשו ברכבת למרות ששהו באזור הטיילת בת"א, שבסך הכל נמצאת שני קילומטר מהאיילון (או - מייל וקצת לדוברי האימפריאלית שבינינו) כך שהיא אינה מרוחקת עד כדי כך או לגמרי מחוץ לתודעתם.
דוגמה אחרת לצורך בפיזור מרכזי יותר הן רכבות האקספרס של שדות התעופה הלונדוניים. אם ניתן להגיע בפיקדילי בארבעים דקות מדוע יש קו משגשג שנקרא הית'רו אקספרס ונוסע לפדינגטון? הקו הזה דרש מנהרה מתחת לשדה התעופה כך שאי אפשר להגיד שמנהרות ומהירות זה רעיון ייחודי לארץ.
שיתכבדו התיירים ויקחו רכבת כבדה בינעירונית מההאגן דאז, אופס, נתבגנדאז, שוב אופס, נתב"ג אל תחנת האומה ומשם רק"ל לאזור המלון.
אם הם ממש "חצי" מתפרעים אזי בבנייני האומה לקחת מונית ספיישל בתוך העיר ותוך כדי כך, או אם תרצה על הדרך תרתי משמע, לפרנס עוד כמה אנשים.
אבל אפילו בלי מוניות ספיישל, רכבת מהירה בינעירונית לירושלים ומשם טראם. מאוד מקובל.
בהמון ערים גדולות בעולם מרבית המלונות לא נמצאים ליד תחנת רכבת בינעירונית ותייר המגיע אליהן צריך להחליף לרק"ל או תחתית או אוטובוס פנימי או ללכת 20 דקות ברגל או מונית ספיישל.
המון המון ערי ענק בעולם. מאוסטרליה דרך מרבית ערי אסיה, עבור דרך אירופה וכלה בצפון ודרום אמריקה.
שני מליארד ₪ רק על מנהרה, ומה עם עלות בניה של תחנה תת קרקעית רק בשביל לשפר את השם לכמה עשרות אלפי תיירים בשנה היא הוצאה מיותרת. בעליל.