במפתיע, כל החבילות מעלי אקספרס הגיעו בסופו של דבר...
רבות מהן אחרי חודשיים וחצי ואפילו שלושה, אז כבר הייתי ספקנית, אבל אולי הבלגן עם הנגיף בסין עזר לדואר להתגבר על הר החבילות ולהביא אותן ליעדן.
4 חבילות התקבלו אחרי שכבר פתחתי מחלוקות, והייתי סבלנית (חיכיתי עוד כ-10 ימים אחרי שעבר זמן ההגנה, כלומר כחודשיים וחצי). שתיים הספקתי לבטל, באחת כבר קיבלתי את הכסף מזמן (מוצר קטן וזול שהזמנתי עוד לפני החגים, לקראת סוף אוקטובר, והוא הגיע אחרי יותר מ-3 חודשים, בסוף ינואר... וכבר הזמנתי אותו שוב ממוכר אחר, אז בהתחלה חשבתי שזה זה).
באחת אחרת, יקרה יחסית (כ-$20) שנשלחה בדואר רשום, קיבלתי הודעה שהיא בתחנת החלוקה ממש יום אחרי שעלי אקספרס פסקו לטובתי וכתבו שיחזירו לי את הכסף. פניתי לשירות הלקוחות שלהם בצ'ט, זה היה די מייגע עד שהצלחתי לדבר עם בן אדם (יש להם מין רובוט נודניק בשם "אווה") ועד שהנציגה הבינה אותי... אבל היא אמרה שתטפל בזה כדי שהמוכר לא יצטרך להחזיר לי כסף על מוצר שקיבלתי (לא בדקתי מה היא עשתה; אני מבחינתי עשיתי את שלי).
וזו עוד נקודה לרעת הדואר – אם פעם היה מעקב בארץ על דואר רשום, כיום מרוב עומס הם כנראה מוותרים עליו, ואני מקבלת רק את ההודעה הסופית, שהמוצר במדף כלשהו בתחנת החלוקה. כלומר אין לי מידע שהוא כבר בארץ ומה קורה איתו, ולכן כבר חשבתי שהחבילה אבדה (כי דווקא לא היה מדובר במשהו קטן או זול במיוחד, וזה היה דואר רשום, כאמור).
החבילה הרשומה היחידה שעליה קיבלתי הודעה מקדימה שהיא בדרך אליי היא זאת שהם
הצליחו לאבד, אבל גם היא צצה בשבוע האחרון וקיבלתי אותה בסניף, לא בתחנת החלוקה הקבועה. היא הגיעה לשם ארבעה שבועות אחרי ההודעה ההיא... חשבתי שאולי העבירו אותה ממודיעין לחיפה בקורקינט (לא חשמלי
). כשסיפרתי על זה לפקיד הוא אמר שיש עליה מדבקה של תחנת חלוקה אחרת (לא רחוקה ממני, אבל מעולם לא קיבלתי בה חבילות) אז אולי היא שכבה שם ומשום מה לא שלחו לי הודעות...
מזל שהעבירו אותה לסניף ולא החזירו אותה לחו"ל (אולי בזכות התלונה שלי). סוף טוב הכול טוב (סוג של). לפחות לא הייתי צריכה לפתוח מחלוקת כי החנות האריכה לי את זמן ההגנה מיוזמתה.
עכשיו כמובן כבר אין טעם להזמין מסין מוצרים, מי יודע מתי יצאו משם... ואני שמחה שבדואר הצליחו לעמוד במשימה ואשכרה להעביר אליי 100% מהחבילות שהזמנתי בחודשים האחרונים (היו בערך עשר) רק חבל שהמעקב על הפנים, יש כ"כ הרבה בלגן ועיכובים, והמוכרים (למעט החנות האחרונה) לא האריכו את זמן ההגנה (גם כששלחתי בקשה) ולכן נאלצתי לפתוח מחלוקות מיותרות. למרבה הצער גם חודשיים+ כבר לא בהכרח מספיקים בימינו...