השאלה פשוטה...
היות ומדובר בבלמים, ואתה לא יודע מה בדיוק קורה שם, כנס למוסך מיד. הבלמים בסך הכל הם מערכת מאד פשוטה באופנוע, והטיפול בה יחסית פשוט וזול, אלא אם נתקעות הבוכנות וצריך לפרק את הקליפר ולנקותו. אם השינוי בתחושה במנוף השתנתה בהדרגה לאורך זמן, סביר שהרפידות בסוף דרכן (ואז ההחלפה במוסך היא ענין של כמה דקות). לעומת זאת, אם השינוי הוא פיתאומי יחסית, יכול להיות שנכנס אויר עקב נזילה או חריר בצינור או באחד המחברים. גם אז התיקון פשוט יחסית. ישנן עוד כמה אפשרויות אבל לא נראות לי רלונטיות לגבי מה שאתה מתאר. לגבי אויר במערכת. כאשר מחליפים נוזל בלם (כל מקסימום שנתים) נכנסות בועות אויר למערכת ואז יש צורך לנקזן. התהליך פשוט (אם יודעים) ונעשה ע"י חיבור צינורית לפיית האויר בקליפר ו"פמפום" הידית כאשר הצינורית שקועה בתוך כלי עם נוזל בלם, ופותחים/סוגרים את פיית הניקוז בתהליך. וזה בערך על רגל אחת. את הנוזל בלם מחליפים כל מקס´ שנתיים (או לפי קילומטרז´ שמומלץ ע"י היצרן) עקב "ספיחת" מים ו"התישנות" הנוזל. ידית שהופכת לספוגית בבלימות חזקות יכולה לרמז על מים בשמן. האדים רותחים בחום הרב שמועבר ע"י הדיסק והרפידות למערכת כולה, והופכים לגז שנדחס תחת הלחיצה, ונותן תחושה ספוגית ומחורבנת. הק"מ שאתה מציין מרמז דוקא על רפידות, למרות שמאד מאד תלוי איזה אופי של נסיעה אתה נוסע בד"כ. נסיעה מתונה ובין עירונית "תאכל" רפידות הרבה יותר לאט מרכיבה נמרצת ועירונית. עוד נקודה או שתיים: מאד להזהר במגע של הנוזל בלמים בחלקי האופנוע. הנוזל אכזרי ותוקף את הצבע. עם מוסיפים נוזל למיכל שמעל לידית הבלם, לכסות את מיכל הדלק עם סמרטוט. Better safe than sorry. אם אתה מחליף את הרפידות, בקש לראות את הישנות. אם הבלאי עליהן אינו זהה, אחת הבוכנות בקליפר תפוסה וצריך לפתוח אותו ולנקות. הכל מקרה, אם אתה לא בטוח כנס למוסך ! זהו, סתם נחה עלי המוזה, יום נעים