בית השמש העולה

ספיישיל

New member
גם לי ניראה לחלוטין שמשהו מסריח שם.

נציגים מארה"ב באו להפגש עם יחידות חילוץ ישראליות והבינו שישראל הביאה ברכבת אוירית 40,000 עולים מאתיופיה. ראבק, כולה...ישראל. אני משתגעת איך מעצמה צבאית ענקית כמו ארה"ב כשבכל האסונות הגדולים היא יחידת הסיוע הכי גדולה לא מסוגלת להעמיד רכבות אויר להציל את אזרחיה? דובר על 78,000 איש בניו אורלינס שנימצאים במחסה אח"כ דובר על 200-150 אלף איש. מה זה בשבילהם (מולנו) ??? פיצוחים!!! דיבורים-דיבורים של נציגי הממשל האמריקאי בתקשורת. מזה הקשקשת הזאת? תעשו! אנשים מחכים לסיוע-למה אנשים היו צריכים להמתין 3 ימים לחרפת רעב וצמא? לא מספיק החיים נחרבו להם? משהו בהחלט מסריח לאללה שמה!!! זה ברור. ידובר עוד על כך.. כמחדל לאומי של מעצמת ארה"ב. אך בעיקר מעניין למה???
 
אמריקה... הכל יכולה...

דיבורים, דיבורים. וג'ורג' בוש הפאתטי, שלא מסוגל לענות על שום שאלה וגם הכי פשוטה, בלי נאום מוכן מראש. כמה פאתטי הוא היה אתמול, כשיצא עם הודעת בקשת הנדבה שלו, כמו איזה קבצן מקבץ נדבות ברחוב <כאלה יש להם למכביר...> אמריקה הגדולה והכל יכולה, לא יכולה לעזור לאנשים האומללים האלה, ובוחרת להפוך אותם לפליטים, שישנים כולם תחת קורת גג אחת, על מיטות נוער, צמודות האחד לשני.... בושה!!! אין להם אכסניות שם??? אי אפשר היה לפזר את האנשים לאכסניות???? מזל ש"הרעיון" לקלוט אותם במדינות אחרות עלה על סדר היום, אחרת עוד היו משאירים אותם ללא קורת גג, שם ברחובות המוצפים, ללא מזון ושתיה, העיקר ששלחו אלפי חיילים מזומנים לירות ולהרוג..... לא ייאמן! מישהו כאן אמר <נדמה לי מסטול>, שהוא מפחד להיתפס כאופטימי לחינם, אבל הוא חושב שבישראל, לא היינו מידרדרים לכזה מצב. מאמינה, שהוא לא היה מתבדה.
 

N D R

New member
לא עונשו של החוק הוא העניין כאן

העניין האמיתי הוא הרצון של חברה אנושית לשמור על החוק והסדר בכדי לחיות חיים תקינים. בהעדר רצון שכזה, החוק חלש וחסר שיניים. זקוקים לכוחות צבא שיירו בכדי להרוג, וגם אז לא בטוח שכוח שכזה יכול לנצח אוכלוסיה גדולה שאבד בה הרצון הזה. ראה מקרה עירק ודומיו. הרצון הזה לחיי קהילה תקינים יכול להעלם בכל מקרה בו אנשים מאבדים תקווה. איבוד התקווה הוא אחד האוייבים הקשים ביותר לאדם. הפתרון הוא להחזיר את התקווה ולא להלחם באנרכייה באמצעות ירי. לא מסת השרירים חשובה כאן אלא הזרמת תקציבים והושטת היד.
 
בארץ הדברים האחרונים

"..בלכתך ברחוב, המשיכה, אתה חייב לזכור לצעוד רק צעד אחד בכל פעם. אחרת אין ספק שתיפול. עיניך חייבות להיות פקוחות תמיד, להביט למעלה, להביט למטה, להביט קדימה, להביט לאחור, לעמוד על המשמר מפני גופים אחרים, להתריע מפני הבלתי צפוי. היתקלות באדם עלולה להיות קטלנית. שני אנשים נתקלים ומתחילים להלום זה בזה באגרופיהם. או שהם נופלים ואינם מנסים עוד לקום..." פול אוסטר, בארץ הדברים האחרונים.
 

ראש יחף

New member
עצוב מאוד ../images/Emo10.gif

כתבת ממש יפה לכולנו יש זכרונות מהשיר הזה... דור שלם מרכין ראש..
 
עם כל הצער והכאב, יש גם צד שני להרס

הטבע כן, גם אנחנו בארץ אבל בעיקר ארצות הברית (שלא חתמה על אמנת קיוטו למניעת זיהום אויר), משלמים על בזבוז משאבי הטבע וכדור הארץ המתדלדלים. האמרקאים נוסעים המכוניות גדולות מדי V8 וכדומה.., הופכים יערות לשטחי בור כדי לספק נייר... ועוד. אז הטבע נוקם, לפני שנתיים זו הייתה קדחת הנילוס המערבי שהתפשטה בארה"ב מדרום לצפון ומחוף לחוף בגלל התחממות של חצי מעלה. והשבוע, הטבע נוקם במכה אחת חזקה. נכון שאם האמריקאים היו מתארגנים טוב יותר אשר היה להציל יותר אנשים, וחייו של כל אחד חשובים אבל זה סטיה מהנושא. אם כולנו לא נפיק את הלקח היום, גורלנו יהיה דומה. הים יעלה וערי החוף יעלמו. גם הרצליה וגם אשדוד וגם נהריה. התהליך כבר התחיל והאזהרות כבר פה מזמן. הורינו נהנו מהסביבה בלי לשלם. אנחנו כבר משלמים על מי שתיה, אלא אם אתם אמיצים, או גרים בצפון. הילדים שלנו ישלמו על אויר, ראו הוזהרתם...
 

Mastul4u

New member
חיות אדם....

לחשוב שאלפי שנות אבולוציה לא הספיקו לשנות את אופיינו.... כמה ימים במתכונת ג'ונגל ואנו חוזרים להיות חיות...... מסטול מבוהל.....
 

מצוטטת

New member
מה שצריך לראות ביתר חומרה

זה איך מעצמה בסדר גודל כזה נאלצת להפעיל משטר צבאי.......{ביזיון} ולא לשכוח האומללים ששם זו ההישרדות שנותרה להם...... עצוב
 

Mastul4u

New member
במקרה הזה הגודל לא קובע../images/Emo13.gif

ומוכן להמר( מקוה שלא טועה) שחלילה אצלנו היה קורה , היה נראה אחרת לגמרי.... מסטול בהתקף נאיביות....
 
נאיביות?......./images/Emo2.gif ../images/Emo6.gif

דווקא נראה לי הימור בטוח עשית כאן.
לא חוכמה.
 

החתולית

New member
עיר מדהימה שנעלמה כמעט לגמריי

ומי יודע אם יצליחו לשקם אותה אי פעם. ממשל כושל, שהיה לו ידע מוקדם על מימדי האסון, אבל היה שקוע בכיבוש מדינה בצד השני של העולם, וראש היה בחופשה בחווה שלו - כך שלא נעשה דבר וחצי דבר כדי לעזור לתושבים העניים וברובם שחורים של הדרום. כוכבי קולנוע, ספורטאים, מדינות ומדינאים שמתגייסים כדי לסייע לנפגעים באסון, ושוכחים (בינתיים), לבקר את הממשל הנזכר לעיל. ובראש, גברים, נשים וילדים - שחייהם נגזלו מהם ע"י הטבע וע"י אוזלת ידם וכהות חושיהם של אנשים אחרים. אלפי אנשים שנותרו חסרי כל, צמאים וחולים והעזרה מגיעה (כמו תמיד) מאוחר מדי. כבר היה מי שאמר שבני האדם הם החיה האינטליגנטית ביותר והאכזרית ביותר. קיבלנו את האדמה הזו כפקדון, ונעביר אותה לילדינו הרוסה ופצועה, פגועה לבלי הכר ומי יודע אם הם יצליחו לשקם אותה ואת עצמם.
 

ozzz64

New member
23 דיווזיות היו לעיראק עד 2003

היום הם מחוקות. בתור ישראלי זה מה שמדאיג אותי ... את החשבונות של האמריקאים אני משאיר להם .
 
ספר מעולה "על העוורון" מתאר את הרוע

בספר מתואר הרוע האנושי של כל דאלים גבר, כאשר מגיפה מסתורית שגורמת עוורון יורדת על העיר. אפילו חיות לא נוהגות כך. יצר לב האדם רע מנעוריו, כמו שכתוב בתנ"ך. האנשים לא עוזרים לחלשים אלא מתנכלים להם. וזה דרך אגב גם המצב בארץ.
 

shemesh22

New member
עצוב

לצפות בהריסות העיר השקועה במים, עצוב לראות את המוני הפליטים האבודים שנותרו ללא בית מזון ומחסה.. עצוב מה שקורה שם ומצמרר. עצוב שהשיר המקסים הזה ששנים הזכיר את הסלאו הראשון שלי בכיתה ו'...יצמרר אותי כעת מסיבות אחרות.
 

בובהSSD

New member
חוסר אונים...

זו התחושה היחידה שיכולה לעלות בראש אל מול התמונות העצובות האלה ההרגשה שגם אם אנחנו רוצים אנחנו לא יכולים לעזור ועוד יותר חוסר אונים מול המחשבה שזה בדרך אלינו לא השיטפון אלה האנרכיה ,השחיתות וכל המיסביב אם לא כאן כבר...
 

old friend

New member
מארדי גרא

מהפסטיבל הזה אפשר להבין איך העיר הגיעה לשם תחגוג היום כאילו אין מחר אבל המחר הגיע לשם ועכשיו לא יודעים מה לעשות עם זה. (ואני הבטחתי לעצמי יום אחד להיות שם בפסטיבל)
 

ד ו ל ה

New member
"בעל זבוב"

ההודעה שלך והתאור התקשורתי של מה שקורה שם גרמו להזכר בספר הזה... וכתב כאן פעם מישהו (לא זוכרת מי
) שככל שחברה נזקקת ליותר חוקים, וכוחות אכיפה כדי לאכוף אותם זה מצביע דווקא על חולשה הולכת וגדלה ולא על "חברה מתוקנת" כמו שאנו נוהגים לחשוב. החוקים נדרשים לסתום את הפרצות...לחפות על פערים בחינוך וערכים. עצוב... דולה
 
למעלה