ביקור בארץ לרגל פתיחת הרק"ל - שירשור א'.

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

בדרך לארץ:

הית'רו:
אין אצלנו "W". נוסע עם מטען יד בלבד הולך ישר לביטחון וסורק את ה QR של הבורדינג כדי להכנס. לא עומדים 20 דקות בתור ענק לאדם ששואל שאלות קרש. הפעם פירגנתי לעצמי טיסה במחלקת עסקים ולכן הלכתי למסלול הבידוק המהיר וללאונג' העסקי.

צילומי אוויר ביום, בריטניה:
צומת 14 של ה M25, מחלף כיכר רב נתיבית. בניגוד לארץ - היציאה היא בכיוון שמצפים. חצי האי הוא מדווי Medway , הוא סמוך למסלול מסילת ה HS1 מלונדון לצרפת וכבר כמה וכמה שנים ישנם דיבורים על העברת שדה התעופה העיקרי של לונדון לשם. עובדי הית'רו שגרים סביב השדה במערב העיר מאד מתנגדים למעבר למקום כזה שנמצא ממזרח לה.

טי שרט בנמל התעופה בויינה, משחק על הבילבול של תיירים, כנראה מארה"ב בין אוסטרליה ואוסטריה.

איסטנבול בלילה - צילום אווירי.
 

קבצים מצורפים

  • 20230929_112516.jpg
    20230929_112516.jpg
    2.3 MB · צפיות: 7
  • 20230929_134014.jpg
    20230929_134014.jpg
    2.6 MB · צפיות: 9
  • 20230929_154550.jpg
    20230929_154550.jpg
    2.4 MB · צפיות: 9
  • 20230929_155603.jpg
    20230929_155603.jpg
    1.7 MB · צפיות: 10
  • 20230929_191107.jpg
    20230929_191107.jpg
    KB 771.2 · צפיות: 8
  • 20230929_222045.jpg
    20230929_222045.jpg
    3.3 MB · צפיות: 8
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

נחתתי בנתב"ג בלילה שבין שישי לשבת שלפני שעברה. אספתי שם את הרכב השכור ויצאתי במסלול קצת מוזר החניון. השילוט בהחלט אמר שזו היציאה, אך מייד אחר כך היו מחסומים לכניסה לקומות אחרות בחניון. במזל יכלתי לצאת מבלי לשלם, אולי כי יש תקופת חינם כלשהי.

בבוקר - נוף המגדל שבחצי הדרך למרינה הרצליה.

חניון המרינה בהרצליה היה עמוס, המרינה עצמה קצת פחות - אבל זה היה ב 11:30 בשבת בבוקר. אני מקווה שעם גילוי המיקום ברור לכם מדוע היעדר הגישה לחניון היתה מאד בעייתית. בהמשך, כשנכנסתי לרכב השכור כדי לנסוע לירושלים, לא היה לי זמן לכוונן את משענת הראש כי ממש מאחורי עצרה מכונית שרצתה את מקום החנייה שלי, מקום נדיר ביותר של מדרכה אפורה ברחוב שרובו אדום לבן. מגבלות החניה האלו לא איפשרו לי להסיע את מארחיי ברעננה למרינה במהלך השבת או עד צהרי יום א'.
 

קבצים מצורפים

  • 20230930_015023.jpg
    20230930_015023.jpg
    2.8 MB · צפיות: 6
  • 20230930_093136.jpg
    20230930_093136.jpg
    2.1 MB · צפיות: 6
  • 20230930_112327.jpg
    20230930_112327.jpg
    2.6 MB · צפיות: 6
  • 20230930_112331.jpg
    20230930_112331.jpg
    2.2 MB · צפיות: 5
  • 20230930_112437.jpg
    20230930_112437.jpg
    2.6 MB · צפיות: 5
  • 20230930_112520.jpg
    20230930_112520.jpg
    2.8 MB · צפיות: 5
  • 20230930_113134.jpg
    20230930_113134.jpg
    3.2 MB · צפיות: 6

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

עלייה לירושלים, שבת 30/9/23.

לצערי אין תח"צ שתאפשר זאת מהרצליה בשעות היום. משום שנהגתי לא צלימתי את הדרך, ואינני רוצה להסריט סרטוני נהיגה.

מהמרינה ירדתי לכביש 2 וממנו לאיילון באחד המחלפים המסובכים שלכם שצריך לבחור ביציאה הנכונה, שאולי לא מרגישה נכונה בהכרח. הצבע בכבישים די מחוק וזה לא מובן לי כי בספרד ישנם תנאי מזג אוויר דומים.

עצרתי להתרעננות בתחנת הדלק שואבה. ריק לא היה שם וזה כבר לא המרכז אלא פרוזדור ירושלים.

נהגתי את הכניסה לעיר, נראה שבימינו סתם "ברוכים הבאים" ולא כתוב יותר - לירושלים. אמנם נהגתי כבר פעמיים בירושלים, אך זו היתה הפעם היחידה שנכנסתי מהכניסה לעיר. אחרי הכניסה הכביש עבר דרך מנהרות שז"ר להזז, בעמק המצלבה פניתי להרצוג ולמחלף החדש יחסית בצומת פת לכביש דב יוסף לגילה. מעבר לכניסה לעיר עצמה רציתי לנהוג במערכת הכבישים הוותיקים שקדמו לכביש בגין. היעד היה בשכונת גילה ונסיעה ממנה לצפון העיר בדרך חברון ובר לב. בגילה היה מאכזב לראות כיצד העירייה והמנהלת נתנו למדשאות הציבוריות להידרדר - בגן העצמאות כבר 20 שנה כמעט שיש משטח ירוק של צמחים עמידי בצורת שאינם דורשחם השקייה. אולי זו חולשה של היעדר אורבניזציות Urbanizaciones בישראל - בשיטה הספרדית לא רק שיש וועד בית, לעיתים הוועד של מספר מבנים סביב אזור משותף שולט גם על הגינה והבריכה המשותפות וכן על החניונים.

אחרי גילה נהגתי את דרך חברון לגבעה הצרפתית. מזל שבאתי בשבת כי קילומטר או שניים לפני מתחם התחנה נהיה עמוס בצורה בינונית ומהעיר העתיקה צפונה היה עומס של יום חול כי הצטרפו רכבים ממזרח העיר. משום שאסור לפנות למתחם התחנה מדרך חברון ואסור לפנות שמאלה מדרך חברון לדוד רמז - לא ברור לי איך רוצים שאנשים יגיעו לחניון המתחם מדרום בלי להעמיס על עמק רפאים.

מהגבעה הצרפתית נסעתי לרעננה על מערכת הכבישים המהירים. לקח כשעה. להרצליה לא תיכננתי לחזור עד שעה מאוחרת משום שללא גישה לחניון לא היה לי מה לחזור לשם כל עוד המקום עמוס.
 

קבצים מצורפים

  • 20230930_123324.jpg
    20230930_123324.jpg
    2.9 MB · צפיות: 6
  • 20230930_134219.jpg
    20230930_134219.jpg
    4.4 MB · צפיות: 6
  • 20230930_134358.jpg
    20230930_134358.jpg
    3.8 MB · צפיות: 6
  • 20230930_135704.jpg
    20230930_135704.jpg
    2.6 MB · צפיות: 6
  • 20230930_135728.jpg
    20230930_135728.jpg
    4.2 MB · צפיות: 6
  • 20230930_135811.jpg
    20230930_135811.jpg
    4.5 MB · צפיות: 6
  • 20230930_135851.jpg
    20230930_135851.jpg
    3.3 MB · צפיות: 5
  • 20230930_144433.jpg
    20230930_144433.jpg
    3.9 MB · צפיות: 6
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

תחנת הרכבת והרק"ל קריית אריה.

אתם וודאי מכירים את ההאשמה שרכבת ישראל בונה תחנות לנהגים. כנהג - זו היתה תחנה נוחה יחסית להגיע אליה מרעננה דרך כבישים 4 ו 5,

אירונית זוהי גם תחנת ההחלפה הנוחה ביותר בין הרק"ל לרכבת ישראל, אף שבפעם הזו נסעתי ברק"ל בלבד על חוזה יומי ללא רכבת.

הענף ורציף הטרמינל מבלבלים מאד נוסעים שלא מכירים את המערכת. בערב הזה פנה אלי נוסע חרדי שרצה להבין מאיזה רציף הוא צריך לנסוע - השמאלי או הימני. בגלל התדירות הנמוכה במוצ"ש מאד הדאיג אותו שהרק"לת של הרציף השני תגיע בעוד 24 דקות. הראיתי לו עם הדיאגרמה שזו התחנה האחרונה בענף והסברתי שאפשר לעלות על הרק"לת הראשונה שיוצאת. הראיתי לו גם איפה התחנות של בני ברק ששאל עליהן בדיאגרמה.

כמה ימים אחר כך נסעתי לרעננה דרך התחנה והיתה נוסעת R1 לפתח תקווה בפאניקה מוחלטת של אם יש אוטובוסים בתחנה להגיע לפתח תקווה. הסברתי לה שהיא יכולה לחזור פשוט לאהרונוביץ' ולעלות על הקו של פתח תקווה. ברגע שהפכתי למודיעין היתה נוסעת נוספת שביקשה לדעת על בת ים ומדוע כל הרק"לות מסתיימות באליפלט בלי להמשיך. כאן אודה שטעיתי. אמרתי לה לנסוע עד אליפלט ולהחליף שם, אך בעצם היא היתה צריכה לרדת באהרונוביץ' והלאה ולעלות חזרה לרק"ל הבאה באותה הדלת שיצאה ממנה.

דלתות הרציף בחצי הגובה די מעניינות, מעולם לא ראיתי כאלו בחיים האמיתיים, רק בתמונות וסרטונים. יש לציין שהמעבר חזרה לתחנה דרך האבטחה של רכבת ישראל קצת מתריע כי זו אבטחה רצינית, אבל המסע היה בתקופה רגועה יותר.
 

קבצים מצורפים

  • 20230930_213805.jpg
    20230930_213805.jpg
    2.8 MB · צפיות: 5
  • 20230930_214014.jpg
    20230930_214014.jpg
    2.4 MB · צפיות: 5
  • 20230930_214323.jpg
    20230930_214323.jpg
    1.8 MB · צפיות: 6
  • 20230930_214705.jpg
    20230930_214705.jpg
    2.7 MB · צפיות: 6
  • 20230930_214744.jpg
    20230930_214744.jpg
    2.3 MB · צפיות: 6
  • 20230930_214752.jpg
    20230930_214752.jpg
    2.6 MB · צפיות: 5
  • 20230930_214829.jpg
    20230930_214829.jpg
    1.4 MB · צפיות: 6
  • 20230930_215757.jpg
    20230930_215757.jpg
    1.6 MB · צפיות: 5
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

הרק"ל בתחנה ובעת הנסיעה. אישית אני חושב שמצאתי את המיקום המועדף עלי לנסיעה ארוכה - הרביעיות שבין שני המערכים. בניגוד לתחתית רואים הרבה יותר מהמנהרה בניצב לרק"ל. אני יודע שאפשר לעמוד מול חלון תא הנהג, אבל זה פחות מיידי ובוודאי מטריד טיפה את הנהגים.

לגבי עיצוב הקרונות - יש מחסור חמור בעמודים לאחיזה. אינני מחבב את עמודי האחיזה הנמוכים שמחייבים החזקה נמוכה יחסית, והרצועות המתנדנדות לא נותנות נקודת אחיזה יציבה מספיק לטעמי. אני בגובה שאני יכול להחזיק בסורג העליון, אבל אולי היה עדיף להנמיך אותי טיפה ובוודאי שהיה עדיף להתקין יותר עמודים. בלונדון מכנים אותם "ג'ונגל" או Monkey bars - סורגי קופים.

אזור הרביעיות מאד בעייתי בעיניי כי נקודת האחיזה היחידה היא המשולש שבמשענת המושבים. יתכן שאזור זה הוא הסיבה שקיבולת הרק"ל, שאורכה כשני שליש רכבת תחתית, הינה שליש רכבת תחתית בלבד.
 

קבצים מצורפים

  • 20230930_215219.jpg
    20230930_215219.jpg
    2.6 MB · צפיות: 5
  • 20230930_215715.jpg
    20230930_215715.jpg
    1.9 MB · צפיות: 5
  • 20230930_215805.jpg
    20230930_215805.jpg
    2.2 MB · צפיות: 5
  • 20230930_215820.jpg
    20230930_215820.jpg
    1.5 MB · צפיות: 5
  • 20230930_215845.jpg
    20230930_215845.jpg
    2.2 MB · צפיות: 5
  • 20230930_215901.jpg
    20230930_215901.jpg
    2.6 MB · צפיות: 5
  • 20230930_220350.jpg
    20230930_220350.jpg
    2.2 MB · צפיות: 4
  • 20230930_221835.jpg
    20230930_221835.jpg
    1.1 MB · צפיות: 4
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

תחנת אלנבי. תחנה מאד גדולה ומרווחת. על פניו ניצול טוב של שיטת קופסאות התחנה, אם כי אני תמה איפה אפשר להוסיף קו מצטלב בעתיד כפי שנעשה בתחנות לונדוניות רבות. אולי הפתרון הוא במעבר מקומת הביניים.

הבחירה בשלושה דרגנועים כמקובל בתחתית הגיונית כי במקרה של תקלה אפשר לסגור אחד ועדיין לאפשר תנועה דו כיוונית, ובשעות העומס אפשר להקדיש שני דרגנועים לכיוון העיקרי - העירה או לפרברים. המיקום של הדרגנועים מרשים בהשוואה למיקומם בפיר דרגנועים כמקובל אצלנו.

לביקורת שנאמרה על מיקום הוולידטורים - אני מבין מדוע מיקומם מוזר למי שרוצה למהר לרק"ל וממנה, אבל בהתחשב במידות האולם המרווח אני חושב שזו הבחירה הנכונה מבחינת ניהול קהל.

מוזר לחשוב שזה נמצא מתחת לרחוב של קו 4 מהתחנה המרכזית ומוניות השירות שהתחרו בו. אודה גם, כבר בשלב זה, שבכל הביקור לא נסעתי באוטובוס סדיר בתוך תל אביב.

עדיין ישנה הבעיה של נוסעים הממתינים ממש מול דלתות הרק"ל, אבל אני הלכתי דרכם ואני מקווה שכך יעשו יתר הנוסעים. במערכות תח"צ וותיקות נהוג להמתין לצד הדלתות ולתת לנוסעים לרדת קודם. גם אין נוהג של לעמוד בצד ימין, כך שנוסע ממהר עלול להפסיד רק"ל (ועוד ב R3 הנדיר) בגלל שנוסעים שזמנם בידם חוסמים אותו.

אגב - ראיתי תיזמונים ש R1 ו R3 באות דקה זו מזו, אולי זה סימן מעודד לתדירות מקסימום אפשרית גדולה מפעם ב 3 דקות במקטע התת קרקעי.
 

קבצים מצורפים

  • 20230930_222330.jpg
    20230930_222330.jpg
    2.2 MB · צפיות: 2
  • 20230930_222338.jpg
    20230930_222338.jpg
    2.3 MB · צפיות: 2
  • 20230930_222344.jpg
    20230930_222344.jpg
    2.6 MB · צפיות: 1
  • 20230930_222454.jpg
    20230930_222454.jpg
    2.3 MB · צפיות: 1
  • 20230930_222551.jpg
    20230930_222551.jpg
    1.9 MB · צפיות: 3
  • 20230930_222617.jpg
    20230930_222617.jpg
    2.1 MB · צפיות: 3
  • 20230930_222656.jpg
    20230930_222656.jpg
    2.2 MB · צפיות: 3
  • 20230930_222808.jpg
    20230930_222808.jpg
    1.2 MB · צפיות: 2
  • 20230930_222845.jpg
    20230930_222845.jpg
    3.1 MB · צפיות: 2
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

אזור אלנבי ורוטשילד. גיחת מוצ"ש לתל אביב. עוד אשוב בהמשך. במהלך הטיול הטרלתי קצת את בעלי (שנשאר באנגליה) בתמונות של טסלות. במקור חשבתי אולי להגיע גם למתחם התחנה אבל מגבלות שעות השירות המצומצמות במוצ"ש הכריעו.
 

קבצים מצורפים

  • 20230930_222845.jpg
    20230930_222845.jpg
    3.1 MB · צפיות: 3
  • 20230930_222859.jpg
    20230930_222859.jpg
    3.2 MB · צפיות: 3
  • 20230930_223024.jpg
    20230930_223024.jpg
    2.5 MB · צפיות: 3
  • 20230930_223034.jpg
    20230930_223034.jpg
    3.1 MB · צפיות: 3
  • 20230930_223213.jpg
    20230930_223213.jpg
    3.2 MB · צפיות: 3
  • 20230930_223403.jpg
    20230930_223403.jpg
    1.3 MB · צפיות: 3

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

נסיעת רק"ל חזרה לקריית אריה.

שמה של תחנת "בן גוריון" בעייתי מאד בעיניי. אולי מוטב שישנו אותו ל"שדרות בן גוריון" כדי שיהיה שונה מהותית משמו של שדה התעופה. תייר שרואה שם מוכר עלול לנסוע למקום הלא נכון.

צילמתי את צינור כיבוי האש האדום שבולט מאד במנהרות, וכן את המנהרת המסילה מהשמשה הקדמית של התחנה. נראה שיש מרחק נוסף שאולי היה אפשר לנצל לרציף.

בקריית אריה צילמתי שוב את הרציף ואת התחנה מבחוץ. המאבטח שעברתי אותו בהלוך והכווין אותי לרק"ל תוך שהבנתי שאצטרך לעבור אבטחה של ר"י בחזור - שאל אותי בצורה נחמדה לאן אני ממשיך. אמרתי שלחניון ולהרצליה. הוא הציע את הרכבת, אז עניתי שלצערי הרכבת לא היתה יכולה להביא אותי לירושלים אחרי הצהריים או לרעננה מירושלים. נהגתי חזרה להרצליה ולמזלי היה מקום חניה בקרבת המלון.
 

קבצים מצורפים

  • 20230930_225649.jpg
    20230930_225649.jpg
    2.5 MB · צפיות: 3
  • 20230930_225957.jpg
    20230930_225957.jpg
    2.8 MB · צפיות: 2
  • 20230930_230005.jpg
    20230930_230005.jpg
    2.4 MB · צפיות: 2
  • 20230930_231627.jpg
    20230930_231627.jpg
    2.1 MB · צפיות: 2
  • 20230930_232718.jpg
    20230930_232718.jpg
    2.9 MB · צפיות: 2
  • 20230930_233755.jpg
    20230930_233755.jpg
    5 MB · צפיות: 3
  • 20230930_234933.jpg
    20230930_234933.jpg
    2.3 MB · צפיות: 3
  • 20230930_225908.jpg
    20230930_225908.jpg
    2.7 MB · צפיות: 3
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

ושוב לגילה בירושלים. הפעם דרך כביש 16. הניסוי הארכיטקטוני של גילה - שכונה ללא רחובות, עבר התאמות לשיטה הישנה של חנויות הפונות לרחוב. רחוב הגננת עובר התאמה מסויימת לרחוב ראשי מהסוג הישן. קו הרק"ל השני בעיר, הקו הירוק, יקדם כנראה את חשיבות הרחוב. הקו הכחול יגיע גם הוא לגילה מדרך חברון ויחלוק את אותה המסילה.

צילמתי גם את העמק שמדרום לגילה.

לגבי כביש 16: הוא מרשים, אבל בקילומטראז' שלו היה אפשר להשלים את מסילת הרכבת במסילה כפולה מירושלים נבון לתחנת מלחה. בהלוך החיבור לבגין היה טוב, אך בחזור החיבור היה מוזר ומסורבל - פנייה למחלף גבעת מורדכי, צומת מרומזרת, זוג נתיבים שמאלי למנהרה. אני מקווה שזה לא חיבור הקבע המתוכנן מדרום העיר לחיבור הישיר ביותר ממנה לכביש 1. היתה האטה מסויימת בהשתלבות לכביש 1 בגלל מחלף נוסף שהשתלב שם. שוב - כשעה מגילה לרעננה.

לגבי המלון במרינה: השבת הסתיימה ב 10:00 בבוקר יום א'. רק אז קיבלתי סוף סוף מסר שהלוחית של הרכב רשומה במערכת. העיכוב מנע ממני לנסוע לסופר בבוקר יום א' לפני הטיול ליושלים. במקום- הלכתי ברגל לקניון ארנה לקניות מצומצמות. הכנסתי את הרכב לחניון לפני הנסיעה לירושלים כדי לוודא שהנס אכן קרה. בחזור מירושלים יכלתי להגיע לקניון רננים תוך ידיעה שיהיה לי איפה לחנות.
 

קבצים מצורפים

  • 20231001_151025.jpg
    20231001_151025.jpg
    3.4 MB · צפיות: 6
  • 20231001_151410.jpg
    20231001_151410.jpg
    3 MB · צפיות: 8
  • 20231001_151458.jpg
    20231001_151458.jpg
    2.7 MB · צפיות: 8
  • 20231001_151926.jpg
    20231001_151926.jpg
    2.9 MB · צפיות: 7
  • 20231001_152725.jpg
    20231001_152725.jpg
    2.5 MB · צפיות: 6
  • 20231001_152944.jpg
    20231001_152944.jpg
    KB 602.8 · צפיות: 6
  • 20231001_162343.jpg
    20231001_162343.jpg
    2.6 MB · צפיות: 6
  • 20231001_162353.jpg
    20231001_162353.jpg
    2 MB · צפיות: 5
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

יום במרינה הרצליה. עכשיו כשסוף סוף היתה לי החניה שהיתה אמורה להיות לי מלכתחילה הבאתי את מארחיי מרעננה ליום כיף בהרצליה. למרות שיש אוטובוסים - הנסיעה ברכב לוקחת 15-20 דקות בעוד שבמציאות הנסיעה ברכב לוקחת כ 45 אם סופרים את ההמתנה בנוסף לזמן הנסיעה הרשמי. ראיתי גם טסלה להשכרה של אלדן, דבר שאולי אעשה אם יהיה מלון עם נקודת טעינה שאינה דורשת מנוי מסובך.

הוולקסוואגן חונה בחניה שלי. שיתבייש.
 

קבצים מצורפים

  • 20231002_133831.jpg
    20231002_133831.jpg
    2 MB · צפיות: 4
  • 20231002_135105.jpg
    20231002_135105.jpg
    2.9 MB · צפיות: 3
  • 20231002_142244.jpg
    20231002_142244.jpg
    2.4 MB · צפיות: 5
  • 20231002_142331.jpg
    20231002_142331.jpg
    1.7 MB · צפיות: 5
  • 20231002_200937.jpg
    20231002_200937.jpg
    3 MB · צפיות: 5

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

הביקור הופך יותר תח"צי. החזרתי את הרכב לנתב"ג דרך כביש 6 והשילוט הנוראי שם שהראה איבוד נתיב שניה לפני הפניה לכביש 1. ההסעה מאזור החזרת הרכב לקחה אותי לטרמינל 3 שם עליתי לרכבת לתל אביב.

תצורת המושבים עם הגב לחלון בקומה התחתונה מאד חיובית בעיניי, אם כי חסרים עמודי אחיזה כל 3 מושבים בערך, שזה הסטנדרט ברכבות מטרו בתצורה דומה. ירדתי בתל אביב מרכז אם הדרקונים. ביציאה ישנו שלט המכווין לרק"ל, חבל שאין שלטים דומים ברציפים או בהליכה הארוכה לתחנה.
 

קבצים מצורפים

  • 20231003_173447.jpg
    20231003_173447.jpg
    2 MB · צפיות: 5
  • 20231003_173813.jpg
    20231003_173813.jpg
    2.3 MB · צפיות: 4
  • 20231003_174352.jpg
    20231003_174352.jpg
    2.7 MB · צפיות: 3
  • 20231003_180422.jpg
    20231003_180422.jpg
    2.5 MB · צפיות: 3
  • 20231003_180425.jpg
    20231003_180425.jpg
    2.5 MB · צפיות: 3
  • 20231003_180533.jpg
    20231003_180533.jpg
    2.3 MB · צפיות: 3
  • 20231003_180609.jpg
    20231003_180609.jpg
    2.5 MB · צפיות: 4
  • 20231003_180826.jpg
    20231003_180826.jpg
    2.4 MB · צפיות: 5

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

המצעד הארוך לרק"ל. במקומות אחרים בעולם מקומה של הכניסה לתחנת המטרו הוא או באולם תחנת הרכבת או ממש לפניה - אולי ברחבה הצחיצה עם הריצוף החדש והשתילים. המרחק הזה מראה על תיכנון גרוע והוא חוזר על עצמו פעם אחר פעם - במהלך הביקור עשיתי את כל החיבורים האפשריים מהרק"ל לר"י.

על הצד הטוב אציין שהגעתי מנתב"ג ללב תל אביב על אמצעים מסילתיים בלבד, מה שהיה בלתי אפשרי עד סוף אוגוסט 2023.
 

קבצים מצורפים

  • 20231003_180943.jpg
    20231003_180943.jpg
    3.2 MB · צפיות: 5
  • 20231003_180946.jpg
    20231003_180946.jpg
    3 MB · צפיות: 5
  • 20231003_181101.jpg
    20231003_181101.jpg
    2.7 MB · צפיות: 5
  • 20231003_181111.jpg
    20231003_181111.jpg
    2.4 MB · צפיות: 5
  • 20231003_181229.jpg
    20231003_181229.jpg
    2.4 MB · צפיות: 5
  • 20231003_181230.jpg
    20231003_181230.jpg
    2.6 MB · צפיות: 5

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

נסיעת רק"ל של כמה תחנות מארלוזרוב לאלנבי, ואני ב"כיכר ציבורית" מפורסמת שהיה עליה מאבק. עד הקומה העשירית - מלון (בוטיק?) ומעל - הנאים השכני בעינייכם ?
 

קבצים מצורפים

  • 20231003_181706.jpg
    20231003_181706.jpg
    2.4 MB · צפיות: 6
  • 20231003_181802.jpg
    20231003_181802.jpg
    2.2 MB · צפיות: 5
  • 20231003_182042.jpg
    20231003_182042.jpg
    2.9 MB · צפיות: 5
  • 20231003_183424.jpg
    20231003_183424.jpg
    2.4 MB · צפיות: 5
  • 20231003_183436.jpg
    20231003_183436.jpg
    1.7 MB · צפיות: 5
  • 20231003_184113.jpg
    20231003_184113.jpg
    1.2 MB · צפיות: 12
  • 20231003_194347.jpg
    20231003_194347.jpg
    KB 661.7 · צפיות: 12
  • 20231003_183428.jpg
    20231003_183428.jpg
    2.2 MB · צפיות: 12

Ccyclist

Well-known member
בשישי לפני שבועיים המראתי לארץ לביקור לרגל פתיחת הקו האדום הגוש דן. בנוסף לאספקט התח"צי השלמתי גם כמה חובות נהיגה בירושלים (בלי תמונות כי נהגתי) שבלעדיהן אפילו חרמון עד טאבה הרגיש קצת חלול.

אעלה תמונות משני האספקטים של הטיול כי האחד משלים את החוסרים של השני. בגלל הפורמט יקח לי כמה ימים להעלות את הכל.

הצצה ראשונה לנוף. חלקו מטרקלין העסקים של המלון בקומה העשירית, וחלקו מאצלי בחדר.

יהיה עוד ובאור יום, אבל זה יצטרך להמתין למחר.

מבחינתי הבחירה היתה בחירה בשיא העירוניות - מלון עם נוף עירוני נרחב, כ 200 מטר בקו אווירי או כ 250 מטר הליכה מהתחנה התחתית הקרובה. משום שים לא חסר לי, וממילא אין מה להגיע למלונות הטיילת הקלאסיים עד להשלמת הקו הסגול - בחרתי במלון שהוא בערך על הקו האדום.

יתרון מנצח נוסף למלון הוא שהוא אינו כשר, ברמת אי כשרות שמספיקה לאפשר לי להביא אי אילו מוצרים ללא גלוטן לטעמי לחדר האוכל בלי שינהגו בי כאילו הבאתי חזיר בחלב אימו, אך לא ברמת אי כשרות מספקת לבעלי שחייב בייקון על הבוקר בכל מלון שהוא שוהה בו.

למטה הצומת של רוטשילד ונחלת בינימין, ועוד טסלה עוברת.

פוסט אחרון להלילה, המשך יבוא, נקווה לטוב עם המצב בארץ.
 

קבצים מצורפים

  • 20231003_194911.jpg
    20231003_194911.jpg
    2.3 MB · צפיות: 5
  • 20231003_194925.jpg
    20231003_194925.jpg
    2.9 MB · צפיות: 5
  • 20231003_195257.jpg
    20231003_195257.jpg
    2.5 MB · צפיות: 5
  • 20231003_195713.jpg
    20231003_195713.jpg
    2.8 MB · צפיות: 5
  • 20231003_195729.jpg
    20231003_195729.jpg
    2.4 MB · צפיות: 5
  • 20231003_225917.jpg
    20231003_225917.jpg
    1 MB · צפיות: 5
  • 20231003_233630.jpg
    20231003_233630.jpg
    2.3 MB · צפיות: 5
  • 20231003_233635.jpg
    20231003_233635.jpg
    1 MB · צפיות: 5

Ccyclist

Well-known member
לגילה ודרום ירושלים נוסעים בכביש 16, נראה שבמיוחד בחרת לא לנסוע בו.

כפי שאמרתי - בחרתי לנסוע במערכת הכבישים שקדמה לבגין ושרון.

הלכתי את הרצוג מהעיר לניות בלילה מאות פעמים. לנהוג אותו זה דבר עם משמעות עבורי.
 
נערך לאחרונה ב:

yair480

Active member
לגילה ודרום ירושלים נוסעים בכביש 16, נראה שבמיוחד בחרת לא לנסוע בו.
בתור מי שגר באזור צומת פת אני לעיתים קרובות בוחר (כאשר אני נוהג )להיכנס ולצאת מהעיר דרך כביש בגין והכניסה לעיר ולא דרך כביש 16.
יש משהו רגוע יותר ויפה בנוף כאשר נכנסים מהכניסה לעיר. יש גם את העומס הקבוע ביציאה מכביש 16 מערבה שאפשר להימנע ממנו כאשר מגיעים מכביש 1.

ויצא לי מאותו סיבה שאני נמנע מכביש 16 גם לחנוך את מנהרת שז"ר מספר דקות אחרי שסוף סוף פתחו אותו לתנועה בערב חג סוכות.
 

Ccyclist

Well-known member
בתור מי שגר באזור צומת פת אני לעיתים קרובות בוחר (כאשר אני נוהג )להיכנס ולצאת מהעיר דרך כביש בגין והכניסה לעיר ולא דרך כביש 16.
יש משהו רגוע יותר ויפה בנוף כאשר נכנסים מהכניסה לעיר. יש גם את העומס הקבוע ביציאה מכביש 16 מערבה שאפשר להימנע ממנו כאשר מגיעים מכביש 1.

ויצא לי מאותו סיבה שאני נמנע מכביש 16 גם לחנוך את מנהרת שז"ר מספר דקות אחרי שסוף סוף פתחו אותו לתנועה בערב חג סוכות.

חכו, קצת סבלנות. יש לי ניסיון ודיעה על כביש 16...
 
למעלה