ביקורת כתבות

  • פותח הנושא btl
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
אוקיי , בסדר אין בעיה ! ../images/Emo13.gif

RAKEVEL
´ניסים´, אני יודע שקיימת כבר המילה ´רכבל´ ושהיא יותר מתאימה, הבעייה היא שכבר התשמשו בה למשהו אחר...
אוקיי , בסדר אין בעיה !
 

nitsansh

New member
יש לי עוד הצעה...

רכבליות
המילה האנגלית לרכבת שמונעת בכח כבלים חיצוניים (כלומר, ללא מנוע משל עצמה) היא Funicular ויש המון סוגים שונים, בכל העולם. מי שרוצה ללמוד עוד על נושא מוזמן להכנס לאתר החמוד Funimag. למיטב הבנתי, הכרמלית נבנתה בארץ עוד לפני הרכבל הראשון, ומבחינה רשמית ממש התייחסו אליה כ-´רכבל´ (כינוי הגיוני לחלוטין), אבל המילה לא תפסה, והיום אפשר לומר שהמילה המתאימה בעברית היא ´כרמלית´... אני מציע את המונח ´רכבלית´ (יש לקרוא - RAKAVLIT) - למישהו יש קומבינות באקדמיה ללשון עברית? אם כן, אז תציעו להם גם את המילה ´מסילבוס´ (יש לקרוא - MESILABUS), תרגום עברי למונח האנגלי Railbus. היום כמובן אין כאלו בארץ - הכי קרוב זה לבנון וסוריה - אבל אני מקווה שבעתיד...
יש לי עוד הצעה...
אוטופס = אוטו שנוסע על פס... למרות שזה לא פס אלא פסיים... (יותר מתאים למונורייל, שזה קרונוע שנוסע על פס יחיד)
 
ביקורות תחנות

תחנת אשדוד
התחנה היא מבנה זמני ותחנה חדשה נמצאת בהקמה, כך שיש לצפות שהמצב ישתפר... חניה - בעיה רצינית. לאורך כל הכביש שמוביל לתחנה מצומת עד-הלום (מרחק של כחצי קילומטר) חונות מכוניות משני הצדדים. מזנון - רק מכונות אוטומטיות לחטיפים ומשקה. צפיפות - ברכבת שיצאה ב-4.20 אחה"צ לא היתה בעיה... רק ברחובות הרכבת התחילה להתמלא... אני מניח שברכבות שיוצאות בבוקר וחוזרות אחה"צ הרבה יותר צפוף. תדירות - לכוון צפון: 5 רכבות יוצאות בין 5.25 ו-7.20 בבוקר, לאחר מכן בד"כ פעם בשעה. רכבת אחרונה ב-21.37. לכוון דרום: רכבת ראשונה מגיעה ב-7.35. רוב היום פעם בשעה. רכבת אחרונה מגיעה ב-21.11. הערה: צריך עוד רכבות בערב. אחרי הרכבת האחרונה יש 4 רכבות לרחובות. למה לאשדוד לא מגיע? נגישות: התחנה מחוץ לעיר, ולמי שאין רכב קשה להגיע לתחנה. אני גר 10 דקות נסיעה מהתחנה אבל אני לא יכול להגיע בלי רכב. יותר קל לי להגיע לתחנה ברחובות, ענין בעיתי כשלעצמו... (למה אוטובוסים מהדרום לא עוצרים ליד התחנה?) בטחון (ענין חשוב בזמנים אלה): מאבטח אחד בכניסה לשטח התחנה - בדיקת תיקים וכו... מאבטח שני במעבר בין מבנה התחנה והרציף. יש גדר שמפרידה בין התחנה והרציף, ולא ניתן לעלות לרציף לפני שהרכבת מגיעה והנוסעים יורדים. האם זה נוהל שקיים בעוד תחנות? אין בתחנה שערים אוטומטיים, ומחתימים את הכרטיס לפני העליה לרכבת.
ביקורות תחנות
הרעיון נחמד והביצועים שהפגנתם טובים ולא נופלים מטורים דומים במגזינים הרכבות (גם של החובבים וגם המקצועיים) במערב אירופה. אם מישהו רוצה, אני מזמין אותו ליצור קשר עם איתי בירגר, מקים ועורך האתר ´חדשות הרכבת´, ולהציע את עצמו כעורך משנה לנושא זה. תפקידו יהיה להכין ביקורות מלאות ומפורטות, ופירסמון על בסיס שבועי/דו שבועי. ´חדשות הרכבת´ הוא אתר ללא מטרות רווח, וכשכזה, הוא מסתמך על הקוראים שלו כמקור לחדשות. הנה, העברתי את הכדור למגרש שלכם...
 
תודה רבה לך ! ../images/Emo13.gif../images/Emo13.gif../images/Emo98.gif../images/Emo98.gif../images/Emo8.gif../images/Emo24.gif

ביקורת כתבות
והרי הצעה חדשה לפורום: ביקורת תחנות רכבת נא להביא ביקורות על תחנות רכבת בישראל מבחינת צפיפות, חניה, שירות, מזנונים, תדירות וכל גורם אחר רלבנטי. שתדעו לכם חברי פורום זה שזכיתם לכבוד גדול שהזמר ניסים סרוסי כותב בפורום זה.
תודה רבה לך !
 

fireman

New member
באר שבע - מרכז

ביקורת כתבות
והרי הצעה חדשה לפורום: ביקורת תחנות רכבת נא להביא ביקורות על תחנות רכבת בישראל מבחינת צפיפות, חניה, שירות, מזנונים, תדירות וכל גורם אחר רלבנטי. שתדעו לכם חברי פורום זה שזכיתם לכבוד גדול שהזמר ניסים סרוסי כותב בפורום זה.
באר שבע - מרכז
תחנה חדשה, 2 רציפים ארוכים מאוד שמסוגלים לקלוט רכבות באורך של 12 קרונות ללא בעיה. התחנה חדיה ומודרנית ונמצאת במרכז העיר באר שבע מה שמקנה לה נגישות נוחה וקירבה לתחנות האטובוסים של התחבורה הציבורית והתחנה המרכזית של אגד, במקום חניון בתשלום, לא גדול אך לא נראה שיש בו בעיות צפיפות חריגות התחנה נקיה מאוד ומטופחת, כמו כן גם השירותים מאוד נקיים, לאורך הרציף ספסלים וסככות צל, מזנון ומכונות שתיה בעיה עיקרית היא בשעות העומס הפעלה של 2 קופות ו2 מכונות למכירת כרטיסים בהחלט לא מספיקה והתורים ארוכים מאוד בעיקר הודות למנטליות הישראלית הנפוצה להגיע דקה לפני שהרכבת יוצאת.
 

fireman

New member
באר שבע - צפון

ביקורת כתבות
והרי הצעה חדשה לפורום: ביקורת תחנות רכבת נא להביא ביקורות על תחנות רכבת בישראל מבחינת צפיפות, חניה, שירות, מזנונים, תדירות וכל גורם אחר רלבנטי. שתדעו לכם חברי פורום זה שזכיתם לכבוד גדול שהזמר ניסים סרוסי כותב בפורום זה.
באר שבע - צפון
התחנה הצפונית שנמצאת בגבול בין שכונה ג לשכונת רמות וקרובה באופן יחסי לאוניברסיטת בן גוריון מדובר בתחנה ישנה שבעבר הייתה התחנה העיקרית בבאר שבע (לפני בניית תחנת באר שבע מרכז) התחנה מוזנחת, ללא מגרש חניה מוסדר הנגישות בעייתית ומתאפשרת באמצעות 3 קווי אוטובוס בלבד, אין במקום מזנון ומכונות שתיה אוטומטיות, השירותים עתיקים והסביבה באיזור בהחלט לא מעודדת היות ותחנה זו משרתת גם את רכבות המשא הממשיכות ממנה לדימונה ודרומה, מסוף החומרים המסוכנים ומ.ת.ר (מפעלי הרכבת) הנחמה היחידה היא שהוצא מכרז לשיפוץ תחנת באר שבע צפון, הוספת רציף נוסעים נוסף וחציבת מנהרה תת קרקעית, שיפור סביבת התחנה והסדרת חניה
 

fireman

New member
לוד

ביקורת כתבות
והרי הצעה חדשה לפורום: ביקורת תחנות רכבת נא להביא ביקורות על תחנות רכבת בישראל מבחינת צפיפות, חניה, שירות, מזנונים, תדירות וכל גורם אחר רלבנטי. שתדעו לכם חברי פורום זה שזכיתם לכבוד גדול שהזמר ניסים סרוסי כותב בפורום זה.
לוד
תחנת לוד נמצאת על גבול הערים לוד ורמלה ומהווה תחנת מעבר לנוסעים לרחובות ואשדוד התחנה כוללת 4 רציפי נוסעים ומעבר תת קרקעי ביניהם השילוט בתחנה לוקה בחסר, אין צגים לגבי הרכבות נכנסות ויוצאות אין כרוז המודיע על הגעה ויציאת רכבת, דבר שחשוב מאוד בתחנה עם תעבורת רכבות גדולה כזו. בתחנה אין מזנון, יש 2 תאי שירותים וכמה מכונות קופות כרטיסים מופעלות בשעות היממה בלבד, בלילה ישנן מכונות אוטומטיות שלא תמיד נותנות מענה ראוי. התחנה פרוצה לדעתי ולא מאובטחת ומפוקחת כראוי הרציפים נקיים ומטופחים וזה קרדיט לתחנה. הייתי אומר שצריך לשפר משמעותית
 

fireman

New member
תל אביב - השלום

ביקורת כתבות
והרי הצעה חדשה לפורום: ביקורת תחנות רכבת נא להביא ביקורות על תחנות רכבת בישראל מבחינת צפיפות, חניה, שירות, מזנונים, תדירות וכל גורם אחר רלבנטי. שתדעו לכם חברי פורום זה שזכיתם לכבוד גדול שהזמר ניסים סרוסי כותב בפורום זה.
תל אביב - השלום
ממוקמת תחת מרכז עזריאלי מדובר בתחנת רכבת עם 2 רציפים ומעבר עילי ביניהן, מתחנת הרכב גשר המחבר את תחנת הרכבת היישר לתוך קניון עזריאלי ומחלף השלום התחנה שנמצאת מתחת לגשר חשוכה במשך רוב שעות היממה באופן יחסי, העשן מהרכבות לא עושה טוב בנוסף לתנועת הרכבים בכבישים מסביב בנוסף לכך בתחנה הרעש הוא אסטרונומי בעיקר מהכביש ומורגש בעת המתנה ארוכה בתחנה בתחנה אין! ואני אדגיש אין! מכונות משקאות ברציפים, מינוס ענקי בעיקר בתחנה כזו שכמות האנשים שעוברים בה היא אדירה השירותים נקיים וגם כאן הקופות לא פעילות בכל שעות היממה
 

nitsansh

New member
תחנת רחובות

תל אביב - השלום
ממוקמת תחת מרכז עזריאלי מדובר בתחנת רכבת עם 2 רציפים ומעבר עילי ביניהן, מתחנת הרכב גשר המחבר את תחנת הרכבת היישר לתוך קניון עזריאלי ומחלף השלום התחנה שנמצאת מתחת לגשר חשוכה במשך רוב שעות היממה באופן יחסי, העשן מהרכבות לא עושה טוב בנוסף לתנועת הרכבים בכבישים מסביב בנוסף לכך בתחנה הרעש הוא אסטרונומי בעיקר מהכביש ומורגש בעת המתנה ארוכה בתחנה בתחנה אין! ואני אדגיש אין! מכונות משקאות ברציפים, מינוס ענקי בעיקר בתחנה כזו שכמות האנשים שעוברים בה היא אדירה השירותים נקיים וגם כאן הקופות לא פעילות בכל שעות היממה
תחנת רחובות
מזמן לא עליתי לרכבת בתחנה הזו אז אני לא זוכר פרטים... זו תחנה חדשה שנפתחה רק בשנה האחרונה ויש להניח שהיא במצב טוב כמו כל התחנות החדשות (ע"ע ב"ש-מרכז, ת"א-אוניברסיטה)... מה שמפריע לי שהאוטובוס שאני צריך לנסוע בו לתחנה לא עוצר שם! התחנה הקרובה היא בפקולטה לחקלאות, שזה בערך חצי קילומטר מהתחנה. האוטובוסים שנוסעים מרחובות צפונה כן עוצרים, אבל לא האוטובוסים שמגיעים מדרום לרחובות מכוון גדרה. זה חוץ מהבעיה שצריך לחצות את כל העיר כדי להגיע לתחנה. בזה הרכבת לא אשמה, אבל אני בטוח שהיא מפסידה נוסעים בגלל זה...
 

Brendan

New member
נגישות לנכים....

ביקורת כתבות
והרי הצעה חדשה לפורום: ביקורת תחנות רכבת נא להביא ביקורות על תחנות רכבת בישראל מבחינת צפיפות, חניה, שירות, מזנונים, תדירות וכל גורם אחר רלבנטי. שתדעו לכם חברי פורום זה שזכיתם לכבוד גדול שהזמר ניסים סרוסי כותב בפורום זה.
נגישות לנכים....
אשמח עם תכללו בביקורת התחנה את נושא נגישות הנכים שכולל:
חנייה מסודרת לנכים לייד פתח הכניסה לתחנה.
רמפות למעבר חופשי של עגלות נכים ועגלות תינוקות בכל רחבי התחנה.
תא בית שימוש המותאם לנכים העושים שימוש בכיסא גלגלים.
מעברים חופשיים בתוך תחומי התחנה (ללא מיכשולים)
מערכת כריזה ברורה עבור כבדי ראייה.
מערכת צוגה ויזואלית ברורה ונוכה עבור כבדי שמיעה.
מעליות במקומות בהם יש מעברים תת קרקעיים או גשרים בין פטפורמה אחת לשנייה.
כפתורי הפעלת מעלית המותאמים למרותקים לכיסא גלגלים ובעלי תבליט ברייל עבור כבדי ראייה.
(לא קשור אבל חשוב) מתקני החתלה לתינוקות בשרותי הנשים והגברים. ------------------------------------------------------------ אגב, ניסים סרוסי זה באמת ניסים סרוסי האמיתי? (הזמר?)
 

nitsansh

New member
את העיקר שכחת...

נגישות לנכים....
אשמח עם תכללו בביקורת התחנה את נושא נגישות הנכים שכולל:
חנייה מסודרת לנכים לייד פתח הכניסה לתחנה.
רמפות למעבר חופשי של עגלות נכים ועגלות תינוקות בכל רחבי התחנה.
תא בית שימוש המותאם לנכים העושים שימוש בכיסא גלגלים.
מעברים חופשיים בתוך תחומי התחנה (ללא מיכשולים)
מערכת כריזה ברורה עבור כבדי ראייה.
מערכת צוגה ויזואלית ברורה ונוכה עבור כבדי שמיעה.
מעליות במקומות בהם יש מעברים תת קרקעיים או גשרים בין פטפורמה אחת לשנייה.
כפתורי הפעלת מעלית המותאמים למרותקים לכיסא גלגלים ובעלי תבליט ברייל עבור כבדי ראייה.
(לא קשור אבל חשוב) מתקני החתלה לתינוקות בשרותי הנשים והגברים. ------------------------------------------------------------ אגב, ניסים סרוסי זה באמת ניסים סרוסי האמיתי? (הזמר?)
את העיקר שכחת...
מה עם מתקן שיכניס את הנכה לרכבת? כל זה לא שווה אלא אם יש דבר כזה! באשדוד ראיתי רמפה שבה אפשר לעלות לרציף מהצד, לא דרך התחנה. זאת אומרת שנכה יצטרך להכנס לתחנה, לקנות כרטיס, לצאת ואז להכנס לרציף מהרמפה. בעיה נוספת לנכים ברוב התחנות היא המעבר דרך השערים האלקטרוניים. הם לא יכולים כמובן לעשות את זה, ויצטרכו להכנס ולצאת ממעבר צדדי, בהנחה שיש כזה.
 

Brendan

New member
הבעיה העיקרית...

את העיקר שכחת...
מה עם מתקן שיכניס את הנכה לרכבת? כל זה לא שווה אלא אם יש דבר כזה! באשדוד ראיתי רמפה שבה אפשר לעלות לרציף מהצד, לא דרך התחנה. זאת אומרת שנכה יצטרך להכנס לתחנה, לקנות כרטיס, לצאת ואז להכנס לרציף מהרמפה. בעיה נוספת לנכים ברוב התחנות היא המעבר דרך השערים האלקטרוניים. הם לא יכולים כמובן לעשות את זה, ויצטרכו להכנס ולצאת ממעבר צדדי, בהנחה שיש כזה.
הבעיה העיקרית...
היא אכן הנגישות לתוך הרכבת עצמה. בעבר הייתי בהתכתבות עם גורמים ברכבת ישראל בנושא זה. הבטיחו לי שבכל קרון יהיה 2 מקומות ישיבה המיועדים לנכים (מקומות בלי כיסא על מנת לאפשר כניסה של כיסא גלגלים). בנוגע לנגישות לקרון מבחוץ - הנושא נימצא בטיפול ועדה מיוחדת של משרד התחבורה (כבר למעלה מ- 3 שנים). לא ניראה לי שיהיה פתרון בזמן הקרוב. בנוגע לשערים האלקטרונים, ברוב התחנות שהייתי בהן יש שער אחד שניתן לפתיחה מלאה עבור מעבר כיסא גלגלים.
 

nitsansh

New member
אתה מתכוון לשער אלקטרוני?

הבעיה העיקרית...
היא אכן הנגישות לתוך הרכבת עצמה. בעבר הייתי בהתכתבות עם גורמים ברכבת ישראל בנושא זה. הבטיחו לי שבכל קרון יהיה 2 מקומות ישיבה המיועדים לנכים (מקומות בלי כיסא על מנת לאפשר כניסה של כיסא גלגלים). בנוגע לנגישות לקרון מבחוץ - הנושא נימצא בטיפול ועדה מיוחדת של משרד התחבורה (כבר למעלה מ- 3 שנים). לא ניראה לי שיהיה פתרון בזמן הקרוב. בנוגע לשערים האלקטרונים, ברוב התחנות שהייתי בהן יש שער אחד שניתן לפתיחה מלאה עבור מעבר כיסא גלגלים.
אתה מתכוון לשער אלקטרוני?
או שער "רגיל", שצריך אדם (עובד הרכבת) לפתוח אותו ולסגור אותו, ולך תמצא אותו כשאתה צריך להגיע לרכבת שיוצאת עוד כמה דקות...
 

Talash

New member
תחנת הרצליה.

ביקורת כתבות
והרי הצעה חדשה לפורום: ביקורת תחנות רכבת נא להביא ביקורות על תחנות רכבת בישראל מבחינת צפיפות, חניה, שירות, מזנונים, תדירות וכל גורם אחר רלבנטי. שתדעו לכם חברי פורום זה שזכיתם לכבוד גדול שהזמר ניסים סרוסי כותב בפורום זה.
תחנת הרצליה.
התחנה הכי מחורבנת שאני מכיר. נמצאת במיקום הכי מפגר שיכול להיות אי שם בקצה העיר. אוטובוסים שמגיעים לתחנה: 11 פנימי של הרצליה, אף פעם לא לקחתי אותו ו29 שנוסע בקו כ"ס-רעננה-הרצליה, שאותו אני לוקח לשם. קו 29 זה קו מאוד מוזר, שיכולים להגיע עד 4 אוטובוסים בבת אחת ויכול להגיע אוטובוס אחרי חצי שעה או יותר. חוץ מזה הוא עוצר לא בדיוק בתחנה אלא קרוב אליה. מאיפה ש29 עוצר יש איזה 600 מטר עד הקופה. לא פעם קרה שפספסתי את הרכבת בגלל ההליכה המפגרת הזאת. קופת הכרטיסים נמצאת במקום מפגר גם, ולעתים קרובות יש תורות גדולים בקופה. כמו כן, כדי לנסוע לכיוון חיפה צריך לחצות גשר, שכדי להגיע אליו צריך ללכת עד קצה הרציף.
 
בתיכנון תחנה חדשה ל- הרצליה

תחנת הרצליה.
התחנה הכי מחורבנת שאני מכיר. נמצאת במיקום הכי מפגר שיכול להיות אי שם בקצה העיר. אוטובוסים שמגיעים לתחנה: 11 פנימי של הרצליה, אף פעם לא לקחתי אותו ו29 שנוסע בקו כ"ס-רעננה-הרצליה, שאותו אני לוקח לשם. קו 29 זה קו מאוד מוזר, שיכולים להגיע עד 4 אוטובוסים בבת אחת ויכול להגיע אוטובוס אחרי חצי שעה או יותר. חוץ מזה הוא עוצר לא בדיוק בתחנה אלא קרוב אליה. מאיפה ש29 עוצר יש איזה 600 מטר עד הקופה. לא פעם קרה שפספסתי את הרכבת בגלל ההליכה המפגרת הזאת. קופת הכרטיסים נמצאת במקום מפגר גם, ולעתים קרובות יש תורות גדולים בקופה. כמו כן, כדי לנסוע לכיוון חיפה צריך לחצות גשר, שכדי להגיע אליו צריך ללכת עד קצה הרציף.
בתיכנון תחנה חדשה ל- הרצליה
לפי התיכנון אחרי שימשיכו את כביש איילון צפונה להרצליה מתוכנן להיבנות מחלף " שבעת הכוכבים " ואחרי שייגמרו לבנות את המחלף תיבנה שמה על הגשר תחנת רכבת חדשה כלומר תחנת רכבת פרברים חדשה כמו כן בהמשך אחרי שימשיכו את הכביש טיפה יותר צפונה ייבנה מחלף ברחוב הבריגדה היהודית מעל איילון החדש ושמה תיבנה עוד תחנת רכבת במחלף החדש הכוונה היא להמשיך את כביש איילון עד נתניה כביש איילון ימשיך לעבור בתוך הרצליה ובגשרים שמעל איילון ייבנו תחנות רכבת חדשות ל- הרצליה כלומר יהיו 2 תחנות רכבת חדשות ל- הרצליה
 

justme2002

New member
ייצוג לצפון ../images/Emo98.gif חיפה מרכז

בתיכנון תחנה חדשה ל- הרצליה
לפי התיכנון אחרי שימשיכו את כביש איילון צפונה להרצליה מתוכנן להיבנות מחלף " שבעת הכוכבים " ואחרי שייגמרו לבנות את המחלף תיבנה שמה על הגשר תחנת רכבת חדשה כלומר תחנת רכבת פרברים חדשה כמו כן בהמשך אחרי שימשיכו את הכביש טיפה יותר צפונה ייבנה מחלף ברחוב הבריגדה היהודית מעל איילון החדש ושמה תיבנה עוד תחנת רכבת במחלף החדש הכוונה היא להמשיך את כביש איילון עד נתניה כביש איילון ימשיך לעבור בתוך הרצליה ובגשרים שמעל איילון ייבנו תחנות רכבת חדשות ל- הרצליה כלומר יהיו 2 תחנות רכבת חדשות ל- הרצליה
ייצוג לצפון
חיפה מרכז
רקע: בחיפה 4 תחנות רכבת בסדר הבא מכיוון דרום לצפון. תחנת מת"מ / חוף הכרמל. תחנת בת-גלים תחנת חיפה מזרח* (*רלוונטית בעיקר לציבור עובדי הרכבת) תחנת חיפה מרכז. היום ידידי נדבר על חיפה מרכז. מדובר על תחנה עתיקת יומין, שאגב סמוכה למוזיאון הרכבת היחיד בארץ למיטב ידיעתי. פרטים טכניים: חנייה בתשלום - שפע רב. חנייה לא בתשלום - מעט מאוד ורק אם אתם משכימי קום לרכבות של 5:30 וצפונה. שירותים - לא חדשים ולא נוחים, רוב הנוסעים יתאפקו
עד לחיפה בת גלים הסמוכה. לסיכום: תחנה די זנוחה שלדעתי עניין של זמן עד שתסגר שכן אינה מוזנת ע"י סמוכה לשום מרכז תחבורתי של אוטובוסים ו/או מוניות. OK - עד כאן 60 שניות על חיפה מרכז.
 
תחנות רכבת בחיפה - תיקונים

ייצוג לצפון
חיפה מרכז
רקע: בחיפה 4 תחנות רכבת בסדר הבא מכיוון דרום לצפון. תחנת מת"מ / חוף הכרמל. תחנת בת-גלים תחנת חיפה מזרח* (*רלוונטית בעיקר לציבור עובדי הרכבת) תחנת חיפה מרכז. היום ידידי נדבר על חיפה מרכז. מדובר על תחנה עתיקת יומין, שאגב סמוכה למוזיאון הרכבת היחיד בארץ למיטב ידיעתי. פרטים טכניים: חנייה בתשלום - שפע רב. חנייה לא בתשלום - מעט מאוד ורק אם אתם משכימי קום לרכבות של 5:30 וצפונה. שירותים - לא חדשים ולא נוחים, רוב הנוסעים יתאפקו
עד לחיפה בת גלים הסמוכה. לסיכום: תחנה די זנוחה שלדעתי עניין של זמן עד שתסגר שכן אינה מוזנת ע"י סמוכה לשום מרכז תחבורתי של אוטובוסים ו/או מוניות. OK - עד כאן 60 שניות על חיפה מרכז.
תחנות רכבת בחיפה - תיקונים
בתחום העירוני של חיפה יש כיום 7 תחנות נוסעים פעילות ותחנה תפעולית גדולה אחת. זה לא סוד, אפשר לראות את זה בלוח הזמנים של רכבת ישראל. פירוט שמותיהן הנכונים, מצפון לדרום: קרית חיים חוצות המפרץ לב המפרץ (חיפה מזרח - תפעולית בלבד) חיפה מרכז חיפה בת-גלים חיפה חוף הכרמל בנוסף, מתוכננת תחנה נוספת שתקרא ´חיפה בית המכס´ בין מזרח ומרכז. תחנת חיפה מרכז לא מיותרת כל-כך אם סופרים את כמות הנוסעים שעוברים שם בשעות השיא (גם באים וגם הולכים בכל תקופת שיא). היא משרתת את איזור העיר התחתית של חיפה, שלמרות מראהו העלוב (לעזאזל עם עיריית חיפה וחוסר הנכונות שלה ליישם את תוכנית השיקום שהיא עצמה הציעה...) הוא עדיין שוקק וחשוב. לא רחוק משם גם מוקמת בימים אלו קריית הממשלה, שתעסיק עשרות אלפי אנשים מכל האיזור, אם כי יש לציין שבמיוחד בשבילה תוקם בעתיד תחנת בית המכס, שתגזול בוודאי חלק מהעסקים של תחנת חיפה מרכז. לגבי בתי השימוש - בתור משתמש קבוע עם שלפוחית רגישה וישבן שלא מפחד נורא משירותים ציבוריים (מפחד, אבל לא רועד) אני יכול להגיד בוודאות שהשירותים בתחנת חיפה מרכז הם מצויינים, הם לא ישנים (עברו שיפוץ מוחלט באמצע שנות ה-90) ונראים ביום-יום הרבה יותר טוב מאלו המצחינים של תחנת חיפה בת-גלים. פיכס. דרך אגב, לדעתי האישית, מבנה התחנה של חיפה מרכז (שהוקם ביחד עם שאר התחנה באמצע שנות ה-30) הוא הנאה ביותר מבין אלו שבאיזור חיפה כיום, וי אישית יהיה חבל מאוד אם יסגרו את התחנה בעתיד.
 

יהוושע

New member
אני מסכים איתך בכול פה!!!! קרא נא

תחנות רכבת בחיפה - תיקונים
בתחום העירוני של חיפה יש כיום 7 תחנות נוסעים פעילות ותחנה תפעולית גדולה אחת. זה לא סוד, אפשר לראות את זה בלוח הזמנים של רכבת ישראל. פירוט שמותיהן הנכונים, מצפון לדרום: קרית חיים חוצות המפרץ לב המפרץ (חיפה מזרח - תפעולית בלבד) חיפה מרכז חיפה בת-גלים חיפה חוף הכרמל בנוסף, מתוכננת תחנה נוספת שתקרא ´חיפה בית המכס´ בין מזרח ומרכז. תחנת חיפה מרכז לא מיותרת כל-כך אם סופרים את כמות הנוסעים שעוברים שם בשעות השיא (גם באים וגם הולכים בכל תקופת שיא). היא משרתת את איזור העיר התחתית של חיפה, שלמרות מראהו העלוב (לעזאזל עם עיריית חיפה וחוסר הנכונות שלה ליישם את תוכנית השיקום שהיא עצמה הציעה...) הוא עדיין שוקק וחשוב. לא רחוק משם גם מוקמת בימים אלו קריית הממשלה, שתעסיק עשרות אלפי אנשים מכל האיזור, אם כי יש לציין שבמיוחד בשבילה תוקם בעתיד תחנת בית המכס, שתגזול בוודאי חלק מהעסקים של תחנת חיפה מרכז. לגבי בתי השימוש - בתור משתמש קבוע עם שלפוחית רגישה וישבן שלא מפחד נורא משירותים ציבוריים (מפחד, אבל לא רועד) אני יכול להגיד בוודאות שהשירותים בתחנת חיפה מרכז הם מצויינים, הם לא ישנים (עברו שיפוץ מוחלט באמצע שנות ה-90) ונראים ביום-יום הרבה יותר טוב מאלו המצחינים של תחנת חיפה בת-גלים. פיכס. דרך אגב, לדעתי האישית, מבנה התחנה של חיפה מרכז (שהוקם ביחד עם שאר התחנה באמצע שנות ה-30) הוא הנאה ביותר מבין אלו שבאיזור חיפה כיום, וי אישית יהיה חבל מאוד אם יסגרו את התחנה בעתיד.
אני מסכים איתך בכול פה!!!! קרא נא
את זכרונותיי מן התחנה האהובה , המופיעים בהודעה הצמודה לזו . אין כמו חיפה מרכז .
 

יהוושע

New member
חיפה מרכז לבאי העיר התחתית

ייצוג לצפון
חיפה מרכז
רקע: בחיפה 4 תחנות רכבת בסדר הבא מכיוון דרום לצפון. תחנת מת"מ / חוף הכרמל. תחנת בת-גלים תחנת חיפה מזרח* (*רלוונטית בעיקר לציבור עובדי הרכבת) תחנת חיפה מרכז. היום ידידי נדבר על חיפה מרכז. מדובר על תחנה עתיקת יומין, שאגב סמוכה למוזיאון הרכבת היחיד בארץ למיטב ידיעתי. פרטים טכניים: חנייה בתשלום - שפע רב. חנייה לא בתשלום - מעט מאוד ורק אם אתם משכימי קום לרכבות של 5:30 וצפונה. שירותים - לא חדשים ולא נוחים, רוב הנוסעים יתאפקו
עד לחיפה בת גלים הסמוכה. לסיכום: תחנה די זנוחה שלדעתי עניין של זמן עד שתסגר שכן אינה מוזנת ע"י סמוכה לשום מרכז תחבורתי של אוטובוסים ו/או מוניות. OK - עד כאן 60 שניות על חיפה מרכז.
חיפה מרכז לבאי העיר התחתית
מי שיש לו עסקים בעיר התחתית של חיפה , נניח בנמל או בחברות השילוח ועמילות המכס הרבות ברח´ העצמאות , או בחברות התעופה או ממגורות דגון , זו תחנה מצויינת עבורו שכן היא נמצאת ממש על רח´ העצמאות שהוא רח´ מרכזי בעיר התחתית , וניתן להגיע לכול מקום בו ברגל מן התחנה תוך זמן קצר . ברח´ העצמאות עצמו עוברים קווי אוטובוס רבים לכול חלקי העיר כך שאין לזלזל בחשיבות התחנה גם כיום . נכון שימי הזוהר שלה כתחנת הרכבת המרכזית של חיפה וכתחנת האוטובוסים המרכזית של הקווים הפרבריים חלפו עברו כאשר הועתקה תחנת האוטובוסים המרכזית משדרות בן-גוריון לפאתי בת-גלים ב 1975 ונבנתה תחנת הרכבת חיפה בת-גלים , אך עדיין התחנה ממוקמת במקום טוב באמצע לכול באי העיר התחתית . יש לשפץ ולתקן את הטעון תיקון , אך בעיניי , מעבר לנוסטלגייה של חיפני לשעבר , תחנה זו היא מן היפות והמרווחות בארץ , ועדיין עולה באפי ריח עשן קטרים ותבואת חיטה מן הממגורות הסמוכות , וריח אולם הנוסעים עם רצפת השיש הישנה , וקיוסק הצעצועים והעיתונים שליד הקופות , והתיקרה הגבוהה של פעם , ויונים המנקרות בגרעיני חיטה על גגם של קרונות המשא החונים במסילה שממול , והרציפים רחבי הידיים , השירותים העתיקים והמצחינים ועובד הניקיון שמתעקש לסגור אותם ולהתחיל לנקות " בדיוק " כשמגיעה לתחנה רכבת עמוסת נוסעים , וגשר הבטון להולכי הרגל בין רציף 1 ל 2 , ממנו היינו משקיפים דרומה עד שהיינו רואים את הקטר המושך את הרכבת הבאה מת"א ואז יורדים מהר לרציף לחכות לסבא וסבתא , ופיסת הים שמבצבצת מן הנמל שמעבר לפסים , וקולו הרועם של מנהל התחנה: " חַיפה מֶרְכַּס שלום . הרכבת מ/ל ת"א/ירושלים ב"ש ודימונה/נהריה , תיכנס מייד לתחנה . הקרונות למקומות השמורים-בסוף הרכבת . קרון מיוחד ללא מעשנים {!!!} - צמוד לקטר ( חה חה חה ) . נסיעה טובה!! " . הימים האלה לא ישובו עוד , לאאא , הם לא ישובו , לא לא .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה