בין כל וכל?

florita86

Well-known member
כיצד נכון לכתוב - בין כול וכל? או בין כול וכול?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איני מכירה ביטוי כזה, אבל התשובה הנכונה היא השנייה (כול וכול). המילה "כֹּל" מנוקדת בחולם חסר ולכן נכתבת בכתיב מלא "כול"; אבל אם היא נסמכת ניקודה "כָּל" בקמץ קטן, ואז בכתיב מלא "כל". כאן המילה "וכול" אינה נסמכת (אין לה על מה) לעומת צירופים כמו "כל הילדים". הייתה כאן שאלה דומה לפני כחודש:
 
למעלה