בימים אלו ממש

eynat4

New member
בימים אלו ממש

ונוס נצמדת לשמש הלידתית שלי והשמש נצמדת לונוס הלידתית שלי.. אז.. מה הולך אתי?
 
נעים ונחמד...תיהני

באופן כללי, תלוי כמובן במיקומים ובהיבטים של השמש ושל ונוס, צמידות כפולה כזאת יכולה לעורר צורך חזק בשיתוף פעולה, רצון ליצור קשר עם ה"חצי השני", ולהביא עמה גם את היכולת להקסים ולמשוך אלייך אנשים, ביחד עם שאיפה ויכולת גוברת ליצירת הרמוניה, ולהשכנת שלום. לכן זה זמן טוב ליצירת קשרים, לפיוס וריצוי, למציאת חן, להשכנת שלום בין ניצים, לחיזוק קשר קיים ולהגברת האהבה והשלום שבו, לבילוי, הנאה ורומנטיקה, לרכישת חפצים יפים, לעיצוב, ליצירה, או להליכה לארוע חברתי כגון חתונה למשל
 
חוסר כנות

אני מקשרת את ונוס לחוסר כנות (במקרים מסוימים) במובן של הנטייה לומר לאחרים את מה שהם רוצים לשמוע ולאו דווקא את האמת, זה יכול להיות למשל בגלל הצורך להחליק יחסים ולעשותם יותר הרמוניים כשלצורך כך מחליקים דברים ומציגים אותם בדרך לא כנה, ולפעמים זה קשור לטקטיקה של השגת דברים מאחרים דרך נחמדות מהסוג שאומרים להם את מה שהם רוצים לשמוע ולא את האמת "במערומיה". לזה התכוונתי חוסר כנות.
 
הממ.. לא מקבל

להחליק דברים או ליפות אותם, לא אומר חוסר כנות דווקא: המדובר על סגנון, ולא על אי אמירת אמת. סגנון חמוד שנועד לרצות, אינו אומר בהכרח שהאיש אינו אומר אמת. בינינו, לא מכיר אף אחד שאומר כל הזמן את האמת הישירה בפנים, בלי חשבון. רוב האנשים חיים בפשרות כאלה ואחרות, ואומרים את מה שצריך ורוצים לשמוע. בחיים, כמו בחיים. יש דרכים לומר את האמת, והדרך הונוסיאנית היא הנעימה שבהן. זה לא אומר שמשקרים.
 
לדעתי

זו יכולה להיות דרך ונוסיאנית נעימה להגיד את האמת כשמדובר באדם שהוא באמת אמיץ וכנה, בעל ערכים, וכו'. ויש בהחלט אנשים כאלה. שונוס עבורם היא התחברות לערכים האמיתיים. אבל יש ויש, ובמקרים מסוימים זה קורה גם שלצורך השגת קרבה/הרמוניה/ריצוי/חיים קלים ונעימים, נעשה שימוש באי אמירת האמת בחוסר כנות, במחמאות מזויפות, זיוף של רגשות, אי עמידה על עקרונות. לדוגמא, אדם שרוצה למצוא חן בעיני חברו ואומר לו דברים נעימים שאינו באמת חושב אותם, או אדם שלא מביע את דעתו האמיתית בין חבריו משום שאינו רוצה "לעשות גלים" ולקבל יחס שלילי מהם, לא חסרות דוגמאות שבהם אני רואה שהצורך הונוסיאני למצוא חן, והעדינות של ונוס שנרתעת מעימותים-בכל-מחיר, גורמים להתנהגות לא כנה, כדי לפייס או למשוך או להרגיש את אותה הרמוניה ושלום --בכל מחיר והמחיר הוא לפעמים האמת. וזו גם אחת מהדרכים הקלות להשיג דברים - ע"י יפוי, עיצוב וטאטוא מתחת לשטיח של חלק מהאמת, ללכת בדרך הקלה, ולא להתמודד יותר מדי, כי בכל זאת, דרך האמת באמת היא אולי קצת קשה מדי לונוס...אז למה להתאמץ כשאפשר סתם להיות חמוד. לדעתי.
 

nomi12

New member
האם היכולת להחליק, לא לומר כל

דבר, משמעה חוסר כנות, בעיני, לא ולא,בעיני הקביעה היא לא בוגרת, משום שהחיים אינם שחור לבן, חלקם אפורים מאוד. אני בהחלט חיה לפי עקרונותיי, אך לא כופה את עקרונותיי על אחרים ומנסה בהחלט לקבל אנשים כפי שהם גם אם דעותיהם לא מקובלות עליי, בהחלט יש לי צורך לפייס ולחיות בהרמוניה, חלק מהעקרונות שלי הוא לפייס לחיות בהרמוניה ושלום. כן, ירח במאזניים.... באשר למחיר, בשני המקרים משלמים מחיר, האחד על חוסר היכולת לא להכנס לעימות והשני על הויתור על העימות. ולכן, השחור לבן הוא ילדותי.
 
לא קשור לשחור,לבן או אפור

יש אנשים שיש להם היכולת לחיות גם לפי עקרונותיהם וגם להתפשר, ויש אנשים שאין להם היכולת לחיות לפי עקרונותיהם, אנשים אחרים שאצלם ונוס גורמת לחוסר כנות. לדעתי כמובן.
 

nomi12

New member
למה את מתכוונת כשאת אומרת ונוס,

לי למשל יש צמידות בין יופיטר לונוס, את מתכוונת לוונוס אתגרית?
 

nomi12

New member
אבל גם מרס שמש אורנוס בצמידות

אז, נו...... אני עדיין חושבת ששביל הזהב הוא הנכון, אני אתן דוגמא ספציפית ששמעתי דווקא השבוע: חברה שלי נלחמה עבור בתה בת ה-6 בבית הספר, תוך כדי כך עלבה במורה קשות ואמרה לה דברים קשים ואמיתיים, מה היא חושבת עליה, ומה שגיאותיה, לאחר מכן היא התייעצה עם אשת מקצוע שאמרה לה כך: תתנצלי, תשלחי לה מתנה, תנסי לפייסה למרות מה שאת חושבת, כי מה שחשוב שלבתך יהיה טוב ולא לך.... אין שום קשר בין מה שאת חושבת וזה נכון לבין מה שגרמת למורה להרגיש..... ומה שזה עלול לעולל לבתך, אז פרח.... עקרונות לחוד ומציאות לחוד....
 

nomi12

New member
ועוד כמה דברים: שתיקה שווה זהב,

לא סתם אמרו זאת חכמינו, ועוד משפטים חכמים באשר לשתיקות ששוות הרבה, למשל "חיים ומוות ביד הלשון".... ובכלל לדעתי, הרבה יותר קשה לא להגיד מאשר להגיד.... תחשבי על זה... הרהור קטן...
 

shlomitss

New member
נומי, זו דווקא דוגמה לחוסר כנות

ויש לקוות שחברתך לא אימצה את העצה הזו.
 

alon1122

New member
בד"כ מייחסים את החלקלקות ואמירת

מה שהצד השני רוצה לשמוע דווקא לתאומים ומרקורי ולא לוונוס. וונוס לא מתקשרת אצלי עם נושא התקשורת.
 
מרקורי ונוגה

שניהם אחראים להתניות החברתיות שלנו. שניהם אוויר (ואדמה). נוגה היא כוכב של משיכה- מה אתה רוצה למשוך לעצמך ואיך אתה עושה את זה. אמירת אמת היא לא המטרה הראשונית של נוגה, למרות שהיא גם לא סותרת אותה. אם אמירת אמת תועיל כאן- אז האמת תאמר. אבל גם אז, היא תאמר בצורה שתביא איתה תועלת מירבית, שתמשוך אלי בדיוק מה שאני רוצה. מה לעשות- נוגה היא כוכב אינטרסנט מטבעו. היא חברתית מאוד (מאזניים) אבל גם דואגת לאינטרסים של בעל המפה (אדמה). כמובן שזה משתנה ממפה למפה וחושב מאוד לראות איזו מן נוגה זאת. נוגה בקשת או בדלי תהיה הרבה יותר ישירה ואפילו בוטה ביחס לאמת מאשר נוגה בדגים או במאזניים. או ההבדל בין נוגה במולות לצדק לבין נוגה בצמידות לאורנוס לדוגמא.
 

alon1122

New member
לא נראה לי שלכוכב יש מטרות,

משיכה אל הדברים שמעניינים אותי - כןזו וונוס, של ערכים - כן - עוזרת להגדיר מה נארה לי ומה לא. אבל לאמר את האמת או לא, הרי זו צורת התקשורת, ועל כך מופקד מרקורי. עם וונוס אתה יכול להגיד אני אוהב את זה יותר מזה כי ככה וככה, אני מעריך את הדבר הזה יותר מהאחר וכו. אבל צורת ההתבטאות , הדרך להביע את עצמך באמירה אינו וונוס כי אם מרקורי. לדוגמא: אתה יכול לאהוב מכוניות יפאניות כי הן אמינות יותר, אתה יכול גם לרצות אחת כזו - בגלל וונוס. אבל האם תשקר בשביל להשיג זאת ? תלוי במרקורי ועוד דברים...
 

alon1122

New member
בנוסף, התניות חברתיות מוגדרות ע"י

כל האלמנטים במפה, ובכלל, ההנחה שהכוכבים באים ללמד אותנו משהו או לבצע בשבילנו משהו נשמע לי מתפלפל מדי, מיופיף וצבוע כסיפור יפה.
 
למעלה