ביטוח לאומי ו-ADHD

henry4

New member
ביטוח לאומי ו-ADHD

האם יש זכויות מביטוח לאומי לילדים שמאובחנים ב ADHD מקבלים טיפול תרופתי ונמצאים בגן של חינוך מיוחד?
 

זהבה נ

New member
הזכות שקיימת בינתיים היא הקלת במס

הכנסה, השיעור של הקלת המס הוא 2 נקודות זיכויי לכל שנה עד 6 שנים לאחור ניתן לקבל את הקלת המס הזו. בנושא בטוח לאומי כל הורה יכול לפנות למחלקה שעוסקת בנכות כללית לילדים ולבקש את הטפסים שאמורים למלא בבתביעת נכות כללית ולהמציא את העותקים מכל חוות הדעת הרפואיות למינהם, לאחר מכן מוזמנים לועדה רפואית שאמורה לקבוע אם יש או אין נכות והיא מחליטה לשלוח אחות הביתה לבדוק את הילד בבית ולאחר שזו מגישה את חוות דעתה הכתובה והמנומקת לוועדה הרפואית ההורים מקבלים את תשובת הוועדה בה נקבע האם מתקיימת נכות לילד וכמה אחוזי נכות(האחוזי נכות מתורגמים לכסף) שמזכים בקיצבת נכות על פי החלק היחסי באחוזי הנכות. כמו כן ההורים רשאים לערער על החלטת ועדה רפואית לוועדת ערעורים בכתב תוך תקופה מוגבלת מיום קבלת המכתב על הזכאות או על אי זכאות לאחוזי נכות מהוועדה הרפואית, גם לערר ההורה מוזמן עם הילד וזו שולחת בכתב גם את תשובתה להורים. בכל תקופה מוגבלת, ניתן גם לבקש ועדה רפואית בעקבות החמרת המצב או שינוי. בקרוב אכניס מאמר בנושא ויהיה לך יותר קל להבין את הכל. תודה על השאלה המעניינת והחשובה.
 

zaxscd1

New member
תודה, אבל

האם ידוע לכם על הורה שקיבל אישור מביטוח לאומי בעבר או שחבל על המאמץ?
 

זהבה נ

New member
כן, ידוע לי על הורים שקבלו עבור ילד

שלהם, קצבת ילד נכה. אני אקדים ואזכרי שזו זכות שחשוב לבקש אותה ולא אחת הורים אינם מבקשים מחשש הסטיגמה ומה יקרה בעתיד. אני תמיד מחדדת לאותם הורים שלא ישתמשו בכסף הזה אם אינם רוצים, אבל שיחסכו אותו עבור הילד שלהם או שיתגברו אותו בטיפולים נוספים על מנת לקדם אותו בתחומים בהם הוא חלש. אף פעם לא חבל על המאמץ של התביעה להכרה בנכות, אם יש לכם אישורים רפואיים מתאימים או כל אישור נוסף המעיד על הקושי חשוב לצרף, אין סיבה מדוע לא לבקש וועדה רפואית. חשוב לבדוק כל מקרה לגופו. אין דין של מקרה X לדין של מקרה Y . כל ילד יש לו קושי המתבטא בצורה אחרת ושונה. היום ניתן אפילו להוריד טפסים מאתר האינטרנט של הביטוח הלאומי. אני אכניס קישור. בהצלחה.
 

papylove

New member
קצבה מבטוח לאומי

האם העזרה מביטח הלאומי היא רק לילדים שאובחנו והולכים לחינוך המיוחד? הבת שלי למשל מאובחנת add וגם לקות למידה.ההוצאות הן רבות ויש עוד ילד בבית מלבדה שגם הוא עם לקות למידה ההוצאות הם רבות אין ספק ולומדים להתמודד איתם אך השאלה הנשאלת היא הילדים בחינוך הרגיל האם מגיע עזרה מבטוח הלאומי?
 

זהבה נ

New member
papylove גמלת ילד נכה מיועדת

לא לכל ילד או תלמיד עם לקויי למידה. הנושא נבחן ע"י ועדה רפואית שבדרך כלל שולחת הביתה אחות על מנת לבדוק את התפקוד של הילד שנטען שהנו נכה, האחות בודקת את מצב העצמאות של הילד, אוכל לבד מתלבש לבד וכדו'... לאחר שהאחות מוסרת לוועדה הרפאוית בכתב את דעתה, אז הוועדה מחליטה על כן או לא הכרה בנכות ועל סך כמה אחוזי נכות מצאה אותו הוועדה זכאי, הנושא אכן מתורגם לכסף, 100 אחוזי נכות מקנים קצבה חודשית ולפי אותו החלק היחסי מקנים גם פחות מ100 אחוזים. עדיין לא זכאים אוטומטית לקצבת נכות הורים של תלמידים לקוי למידה(ADDנכללת בתוך לקויות למידה), וזאת למרות ההוצאות הרבות על הצרכים המיוחדים שלהם. אני בהחלט מאמינה שלאחרונה כתוצאה מהרבה פניות של הורים בנושא שיש טעם לשנות בנושא הזה את חוק הביטוח הלאומי והתקנות, אני רק יודעת בברור שנערי האוצר יפילו זאת לאחר הישיבה הראשונה מחוסר תקציב כי בין 10 ל 20 אחוז תלמידים לקויי למידה יש באוכלוסיה והם יחששו ויטרפדו ולא יסכימו לתמוך בזה. אך עוד חזון למועד, אני אופטימית ובטוחה שיום אחד גם זה יגיע.
 
למעלה