בחילות קשות בתחילת הריון

Schnitzell

New member
בחילות קשות בתחילת הריון

שלום, אשתי בתחילת ההריון - שבוע שמיני. היא סובלת מבחילות קשות וחולשה כללית (אבל לא מקיאה), ובאופן כללי מרותקת למיטה. המצב התחיל לפני כמה ימים. היא מנסה ליישם את ההמלצות לגבי אכילה ושתייה, אבל מתקשה. היא מעוניינת לדעת אם עוד מישהי חוותה מצב כזה, ומה אפשר לעשות כדי להקל על העניין. במקום העבודה שלה יודעים על ההריון, אבל איך מתמודדים פיזית עם עבודה במצב כזה? כמה זמן אפשר להיעדר? תודה רבה על כל תשובה.
 

dana285

New member
היי

אם היא מרותקת למיטה הכי טוב זה לפנות לרופא שלה על מנת שיתן לה מרשם לכדורים נגד בחילות. מעבר לזה, ארוחות קטנות, ג'ינג'ר, למצוץ קוביות קרח, לימון, קרקרקים יבשים, לשתות הרבה ולאכול (במיוחד כשיש בחילה), לנוח ויש עוד הרבה המלצות שונות ומשונות שכל אחת מהן מתאימה לאישה אחרת. לקבלת כמה שיותר תשובות ממליצה לך להריץ בגוגל "בחילות בהריון" ולראות את המגוון הרחב ביותר של תשובות נשים בהריון. אה ועוד משהו - תתמוך זה כמה שיותר
 

hili363

New member
קודם כל מזל טוב

במצב כזה (שהיא לא מקיאה ולא מתייבשת) אז הכי טוב זה לקחת חופשת מחלה לאיזה שבועיים שלושה. שמירת הריון מאוד קשה להוציא, בעיקר שהיא לא מקיאה ולא זקוקה לנוזלים בווריד. מה שלי הכי עזר זאת תרופה בשם זופרן שפשוט הקלה על הבחיעלות וגרמה לי להקיא רק 10 פעמים ביום במקום 20 בגדול זה מאוד קשה. כי ההרגשה היא של חולי ממש. היא צריכה לשתות הרבה אבל בשלוקים קטנים, לאכול קרטיבים. הכל לאט לאט, לאכול קרקרים ודברים יבשים בעיקר והכל בכמויות מאוד קטנות ולאט לאט. זה בדרך כלל משתפר לקראת שבוע 12.
 

nofaritrit

New member
גם אני באותו מצב

וזה הריון שלישי שלי . בהריון השני גם הקאתי ..אבל זה ממש לא מדד עבורי לסבל. אפשר להיות עם בחילות בלי הקאות ולסבול בדיוק כמו אישה שמקיאה. אני יכולה גם לאמר לך שזה החלק הכי קשה בהריון עבורי, יותר מהכל, יותר קשה מצירים ולידה טבעית. פשוט תחות חולי איומה שכמעט ולא פוסקת. בהריונות הקודמים ניסיתי לחקור מה אפשר לעשות מלבד העיצות הרגילות של ג'ינג'ר, אכילה במנות קטנות וכו'. אני עדיין מנסה. אולי בהריון הזה אנסה הומאופטיה. דיקור ניסיתי בהריון הראשון ללא הצלחה וגם תזונה סינית לא עזרה. בינתיים אין לי פתרונות ממשים, אם הומאופטיה תעבוד עלי אספר פה. תאמר לאישתך שיש הרבה נשים במצבה ושזה באמת סבל. לי אגב עוזרת סודה לשתייה, אבל לצערי זה עוזר לא להרבה זמן ואני חושבת שאחרי שעה זה רק מחריף לי את ההרגשה אולי בגלל שיש לי הרבה נוזלי סודה בקיבה.
 

KarinDi

New member
בהחלט קורה

למרות שלא נשמע שזה בדיוק המצב שאתה מתאר, יש סיכוי סביר שאתם בדרך לשם...קוראים לזה "היפראמזיס"- הקאות יתר בהיריון. אצלי זה התחיל גם מבחילות איומות ששיתקו אותי ואח"כ, כמו שתיארו כאן, מהקאות במספרים דו ספרתיים כל יום... יש המון עצות שקיבלתי, למשל- לאכול קרקר לפני שקמים מהמיטה ואח"כ בערך כל שעה, לשתות קרח ,לשתות "שלוקים" (קצת יותר קשה להשיג בחורף) ועוד. האמת- כלום לא ממש עזר לי. בימים הראשונים פרמין קצת עזר- אפשר לקבל מרשם מרופא המשפחה לכדורים או לנרות (אם היא לא יכולה לבלוע כדורים, למרות שגם נרות מגבירים את הבחילה בדקות הראשונות) וגם מוטיליום, אבל חשוב לקחת בחשבון שגם זה לא תמיד פתרון פלא... הכי הכי חשוב- אם היא לא מצליחה לשתות (לאכול זה פחות נורא בשלב זה)- להגיע לבי"ח על מנת להשלים את הנוזלים ולקבל תרופות חזקות יותר. מאחלת לה שאכן יעבור במהרה ולא יתפתח מעבר לזה. ולגבי העבודה- יש לה דאגות גדולות יותר עכשיו. אי אפשר לעבוד ככה. נקודה. זה היה קצת מניסיוני המר, מקווה שלא ייאשתי (אם תצטרכו עוד מידע, אפשר לחפש בהודעות הישנות שלי בפורום את כל הסיפור שלי על תחילת ההיריון)
 

kukim17

New member
אמנם אל לי להתלונן

אבל בתחילת ההריון סבלתי כשבועיים מבחילות קשות ללא הקאות ולא היה לי תאבון בכלל. כל מה שאכתי זה לימונים. לימונים וכמה שיותר חמוצים, זה הדבר היחיד שעזר לי.
 

Schnitzell

New member
תודה רבה על כל התשובות.

בינתיים הספקתי למצוא שירשור ישן לגבי אותו הנושא, והבנתי שזה נפוץ ואין הרבה מה לעשות מלבד השיטות הרגילות ולחכות שיעבור לבד. שוב תודה לכולכן.
 
למעלה