בחיאאת מדזיני

אMור

New member
בחיאאת מדזיני

מאמר נחמד המסכם את יחס המערב לסין, עם דוגמאות רלוונטיות ופרשנות מיושבת מהולה בקומן סנס - אבל הפיסקה הבאה, לא ברור לי מאיפה הגיעה: "מה שהפתיע אותי בכל העניין, הוא שדווקא אצל הסינים, החשיבות למראה החיצוני היא לא כזו גבוהה. אמנם, כמו בשאר העולם, בחדריהם של צעירים וצעירות סינים מתנוססים פוסטרים של כוכבי פופ מטורזנים, אבל בניגוד למערב אין בסין הערצה עיוורת ליופי ריקני. זה אולי ישמע לנו תמים ומגוחך, אבל צורתו החיצונית של האדם מתקבלת בסין כדבר טבעי. אנשים בעלי עודף משקל למשל, לא סובלים מהטרדות והצקות מצד עמיתיהם. כך גם כל אדם אחר עם חוסר שלמות פיסית, לא סובל מרגשי נחיתות. אם כן, מדוע להם הסינים לפברק בהופעה? " אם זה לא היה מדזיני - הייתי בספק אם הכותב ביקר אי פעם בסין... כדאי שבפעם הבאה שהוא מגיע לביקור, יעצור איזו סינית עגלגה או שחומת עור וישאל אותם אודות היחס שהם מקבלים מהסביבה... שלא לדבר על כל הניתוחים המזעזעים להגבהה ומסכות הלבנת העור שכל הסיניות משתמשות בהן וכו'. אגב, אם יש זמרת או שחקנית מוערצת בסין, יופיה החיצוני יהווה את המקור הראשוני להערצה. ביקרתי בחיי בלא מעט ארצות ותרבויות ומעולם לא נתקלתי בחברה בה מייחסים למראה החיצוני חשיבות כ"כ גדולה כמו בסין. מדזיני - הפעם, מעדת בגדול.
 

happydog23

New member
אולי הוא התכוון לגברים (לא נראה לי)

אצל נשים מראה חיצוני בהחלט מאוד חשוב, אבל לעומת זאת מראה חיצוני של גברים פחות חשוב מאשר אצלנו (לפחות זה היה הרושם שלי) - יותר חשוב איך אתה מתנהג וכמה כסף יש לך...
 

xfwind

New member
../images/Emo4.gifנדמה לי שגם בנושא הצניעות הוא טועה

ה"פוזה" על פניה השונים הולכת ותופסת תאוצה ונראית בכל.
 

guanyin

New member
גמני חשבתי ככה!

הכתבה היתה כ"כ במקום, אבל הפסקה ממש לא. נ.ב היום בעבודה מישהי הזדעדעה קשות שחסמו את YOUTUBE בסין, ומסקנתה המלומדת היתה שאסור היה לערוך בה את האולימפיאדה. הסברתי לה שבסין אף אחד לא רואה YOUTUBE. היא לא התשכנעה... נו שוין. נ.ב.ב היא נוסעת לתאילנד עוד חודש. אמרתי לה שבתאילנד חסמו את YOUTUBE כי היה שם וידאו שהעליב את המלך. היא לא מחרימה את תאילנד... נו שוין.
 

happydog23

New member
נו ברור, למה שמישהו ירצה להחרים את

תאילנד??? ברגע שלסין יהיה בננה לוטי, בנות בביקיני ובנים(?) בחוטיני אף אחד לא ירצה להחרים אותה.
 

guanyin

New member
טעות!

מכירה כמה שירצו להחרים בגלל בנים בחוטיני. גאידמק הוא הדוגמא האחרונה.
 

GnomeBubble

New member
נגזר עלי להיעלם מפה למשך תקופה קצרה

אבל אל דאגה, אני שוב כאן, גזור כתמיד
ולעניין השרשור, זה מוכיח שסין באמת מדינה חשוכה. מילא הם צינזרו כל מידע על דמוקרטיה והרגו כל מיני אנשים בכיר טינטין (או איך שלא קראו לה), אבל עכשיו הם חוסמים את יוטיוב? איפה אני אראה עכשיו סרטים של אנשים מכניסים סוכריות מנטוס לתוך בקבוקי קולה וזה מתפוצץ?! פשוט בושה וחרפה.
 

guanyin

New member
אז הנה כמה בשבילך

למקרה שדאגת 1 2 3 (למשועממים במיוחד)
 

GnomeBubble

New member
את גזורה את ../images/Emo6.gif

זה באמת למשועממים בלבד
ואני חושב שהיה לא מזמן בארץ ילד שלקחו אותו לבית-חולים אחרי שהוא עשה את 2.
 
למעלה